Diskuse

Praga V3S je v garážích české armády více než půlstoletí

31.3.2008

Vojenský třítunový speciál z vysočanské pragovky, tedy Pragu V3S, řídily během vojenské služby tisíce mladých mužů, česká armáda jich dodnes má 1262.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 31.03.2008  13:21

    Poděkování

    Moc děkuji redakci za tento článek. Pro získání zíkladních informací je dostatečně dlouhý přehledný. Je však opravdu škoda že se nepodařilo získat alespoň pár dobových footgrafií nebo reklam. Věřím že by to nebylo problémem, stejně jako u článků o modelech značky Porsche nebo Fiat kde bylo i přes sto fotografií. Zde bych byl rád i za deset. Taktěž bych se přimluvil o další takovéhle článečky o českých legendách automobilového průmyslu, typu Tatra 603, Škoda 450 (Felicia), atd.
    • 00 Reagovat !

      foto gld

      gld 31.03.2008  14:14

      « Re: Poděkování

      Súhlasím, pekný článok ale chcelo by to viac fotiek..vetrieska je legenda
  • 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 31.03.2008  14:41

    História

    Svojim spôsobom už história. Najobdivuhodnejší na tomto aute ale je fakt, že túto konštrukciu vlastne nikto ešte neprekonal. Síce jednoduchá, ale nezmar, ktorý snáď nepozná prekážok. V teréne sa dostane aj tam, kde nemá šancu nie že T815, ale v lese je v dostupe schopná prekonať akýkoľvek lesný traktor. A to je čo povedať. Klobúk dolu pred konštruktérmi aj po tých rokoch, alebo najmä po tých rokoch. Niečo také sa nepodarí každý deň.
    • 00 Reagovat !

      foto 507

      507 31.03.2008  16:22

      « Re: História

      To auto sa mi naozaj páči. ;-) Ale, že naň nemá T815 a dokonca ani traktor, tak to si už naozaj prehnal.
      • 00 Reagovat !

        foto MajoThePuk

        MajoThePuk 31.03.2008  17:03

        « Re: Re: História

        On rád preháňa ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.03.2008  17:07

        « Re: Re: História

        nepřehání, v terénu je PV3S skutečně lepší než T815,lesní traktor je ale více než vyrovnaný soupeř :-)
        • 00 Reagovat !

          foto 507

          507 31.03.2008  17:17

          « Re: Re: Re: História

          Dobre verím, že je lepšia. Ale lepšia než traktor?
      • 00 Reagovat !

        foto 507

        507 31.03.2008  17:42

        « Re: Re: História

        Nechcem byť blbý, lebo tomu autu fandím. A ten druhý pokus bola chyba vodiča. Ale ver, že na ten prvý by sa traktoru tak kolesá neprešmykovali. ;-)
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 31.03.2008  22:15

          « Re: Re: Re: História

          Jsem se podíval na to video a viděl jsem tam chybky řidiče. Proč nepoužil přední náhon? Měl zapnutou uzávěrku diferenciálu? Řekl bych, že nevyužil možnosti auta.
          • 00 Reagovat !

            foto 507

            507 01.04.2008  13:49

            « Re: Re: Re: Re: História

            Jasné, že by vyšla. To len vodič bol nemožný. Ale traktor by mohol zastaviť rovno pred kopcom a aj tak by naň vyšiel.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 01.04.2008  10:32

          « Re: Re: Re: História

          Ver že hej - tam kde sa traktor už beznádejne šmýka (trebárs strmé stúpabie, blato a lístie), tam V3S s predným náhonom a uzávierkou statočne šplhá ďalej. Overené, vyskúšané.
      • 00 Reagovat !

        foto Mileator

        Mileator 31.03.2008  18:01

        « Re: Re: História

        Na tankodrome som v KVK (KŘK) zapadol s 813. AV 15-ka bola naleštená a pripravená na predvedenie nejakým veľkym gumám. Došla 815-ka šesťkolka a zapadla 200 metrov za mnou.Chalanisko čo vozil s V3S-kou obedy, došiel ku nám a po jednom nás odtiaľ vyvtiahol doslova a do písmena. Cestou späť sme ešte vytiahli UAZ , ktorý poslali zo štábu aby zistili čo sa vlastna stalo. Kde neprejde V3S neprejde NIČ. A to som Tatrovák srdcom aj dušou.
        • 00 Reagovat !

          foto 507

          507 31.03.2008  18:07

          « Re: Re: Re: História

          No pozri odkaz hore. Je mi jasné, že by to zvládla. Ale chcem povedať že až v tedy keby sa dobre rozbehla. No a traktor by mohol zastaviť pred kopcom a aj tak to zvládne. Verím ale, že je lepšia než 815.
          Ešte otázka. Bol ten terén kade išiel pre vás úplne rovnako náročný?
          • 00 Reagovat !

            foto Mileator

            Mileator 31.03.2008  19:23

            « Re: Re: Re: Re: História

            Terén bol rovnaký pre T813 ,T815 ,V3S ,UAZ aj OT64 a BVP už neviem koľko :-). LKT85 som hore takým kopcom liezť videl ,no to už nie je automobil ;-). Nejde mi o to ,hádať sa ,čo V3S výjde. Ide o to, že je to stroj neuveriteľných jazdných schopností v najnáročnejších podmienkach. A kopa z nás šoférov bola na nej vycvičená práve na "braneckých" vodičských kurzoch ,no až na "vojne" sme mali možnosť vyskúšať jej -ale väčšinou len naše- schopnosti . V3S a L R Defender radím na jednu úroveň v histórií terénnych automobilov. Ale je dosť možné , ak by bol zadok na tom videu zaťažený... :-)
            • 00 Reagovat !

              foto 507

              507 31.03.2008  19:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: História

              Já ti verím, že je to špička. Ja iba hovorím, že traktor ju prekoná. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Mileator

                Mileator 31.03.2008  19:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: História

                Ok,keď traktor tak Zetor. A Lamborghini . :-) :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto 507

                  507 31.03.2008  19:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: História

            • 00 Reagovat !

              foto 507

              507 31.03.2008  19:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: História

              Inak díky za priblíženie. Veľmi díky. Paráda. :yes: :yes: :yes: Zaujímalo by ma, že keď si bol na vojne koľko ti je. Sem totiž chodia skôr mladý.
              • 00 Reagovat !

                foto Mileator

                Mileator 31.03.2008  19:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: História

                No dík! >:-[]Dôchodca ešte nie som ,a tak skoro ani nebudem, ak sa toho vôbec dožijem. Najskôr tak invalidný. Ale som ročník 72, myslím že sa za to hanbiť nemusím. Ja sa nejak moc starý byť necítim :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto 507

                  507 31.03.2008  19:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: História

                  To som ani nehovoril. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 01.04.2008  08:19

            « Re: Re: Re: Re: História

            Když vidím sklon toho svahu, bál bych se s traktorem už toho, že půjde na záda.
        • 00 Reagovat !

          foto Pekelna-Micinka

          Pekelná Micinka 31.03.2008  18:55

          « Re: Re: Re: História

          :yes: :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 01.04.2008  08:21

        « Re: Re: História

        Tatra 815 je fajn auto, ale je příliš těžká, ani průjezdnostní na tom není tak dobře, jako V3S. Taky je to, na druhou stranu, zcela jiná kategorie aut.
  • 00 Reagovat !

    foto T613

    T613 31.03.2008  17:42

    V3S

    tak o tomhle autě jsem často slýchával u táboráků, když otec vzpomínal na vojnu. Na tomhle mazlochovi si odsloužil dva roky (a na mnoha dalších) a dodnes na něj z láskou vzpomíná. A někdy ho podezřívám, že si ho chce na stará kolena koupit :-)
    • 00 Reagovat !

      foto geroc-I-

      geroc I. 31.03.2008  23:03

      « Re: V3S

      Ani se mu nedivím. Mít dost místa na dvorku tak jsem si ji už (spiš teda nějakou větší garáž) pořídil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.2008  08:29

    T805

    PV3S byla v terénu vážně úžasná, ale Tatra 805 nebyla o nic horší, bohužel narozdíl od PV3S byla značně poruchová a tak víc stála než jezdila. Měl jsem na vojně oba vozy ale s "Kačenou" jsem prakticky nevyjel >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel. Tak se cestuje v KLDR

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel.…

Země duchů. Tak se jeví Severní Korea hrstce cestovatelů, kteří se odváží do země zavítat a dostanou se i mimo…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…