Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praga V3S je v garážích české armády více než půlstoletí

Vojenský třítunový speciál z vysočanské pragovky, tedy Pragu V3S, řídily během vojenské služby tisíce mladých mužů, česká armáda jich dodnes má 1262.
Zpět na článek
31. 3. 2008 14:14
31. 3. 2008 14:41
31. 3. 2008 16:22
31. 3. 2008 17:07
neregistrovaný "carmik"
31. 3. 2008 17:17
31. 3. 2008 17:42
31. 3. 2008 22:15
neregistrovaný "Jenda Benda"
1. 4. 2008 13:49
31. 3. 2008 18:01
31. 3. 2008 18:07
31. 3. 2008 19:23
31. 3. 2008 19:33
31. 3. 2008 19:44
31. 3. 2008 19:46
31. 3. 2008 19:37
31. 3. 2008 19:52
31. 3. 2008 19:55
31. 3. 2008 17:42
31. 3. 2008 23:03
1. 4. 2008 08:29
neregistrovaný "carmik"
Avatar - Special-line
31. 3. 2008 13:21
Poděkování
Moc děkuji redakci za tento článek. Pro získání zíkladních informací je dostatečně dlouhý přehledný. Je však opravdu škoda že se nepodařilo získat alespoň pár dobových footgrafií nebo reklam. Věřím že by to nebylo problémem, stejně jako u článků o modelech značky Porsche nebo Fiat kde bylo i přes sto fotografií. Zde bych byl rád i za deset. Taktěž bych se přimluvil o další takovéhle článečky o českých legendách automobilového průmyslu, typu Tatra 603, Škoda 450 (Felicia), atd.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
31. 3. 2008 14:14
Re: Poděkování
Súhlasím, pekný článok ale chcelo by to viac fotiek..vetrieska je legenda
31. 3. 2008 14:41
História
Svojim spôsobom už história. Najobdivuhodnejší na tomto aute ale je fakt, že túto konštrukciu vlastne nikto ešte neprekonal. Síce jednoduchá, ale nezmar, ktorý snáď nepozná prekážok. V teréne sa dostane aj tam, kde nemá šancu nie že T815, ale v lese je v dostupe schopná prekonať akýkoľvek lesný traktor. A to je čo povedať. Klobúk dolu pred konštruktérmi aj po tých rokoch, alebo najmä po tých rokoch. Niečo také sa nepodarí každý deň.
Rozbalit vlákno
20
31. 3. 2008 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MajoThePuk
31. 3. 2008 17:03
Re: História
On rád preháňa ;-)
neregistrovaný "carmik"
31. 3. 2008 17:07
Re: História
nepřehání, v terénu je PV3S skutečně lepší než T815,lesní traktor je ale více než vyrovnaný soupeř :-)
31. 3. 2008 17:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 3. 2008 17:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Jenda Benda"
31. 3. 2008 22:15
Re: História
Jsem se podíval na to video a viděl jsem tam chybky řidiče. Proč nepoužil přední náhon? Měl zapnutou uzávěrku diferenciálu? Řekl bych, že nevyužil možnosti auta.
1. 4. 2008 13:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 4. 2008 10:32
Re: História
Ver že hej - tam kde sa traktor už beznádejne šmýka (trebárs strmé stúpabie, blato a lístie), tam V3S s predným náhonom a uzávierkou statočne šplhá ďalej. Overené, vyskúšané.
Avatar - Mileator
31. 3. 2008 18:01
Re: História
Na tankodrome som v KVK (KŘK) zapadol s 813. AV 15-ka bola naleštená a pripravená na predvedenie nejakým veľkym gumám. Došla 815-ka šesťkolka a zapadla 200 metrov za mnou.Chalanisko čo vozil s V3S-kou obedy, došiel ku nám a po jednom nás odtiaľ vyvtiahol doslova a do písmena. Cestou späť sme ešte vytiahli UAZ , ktorý poslali zo štábu aby zistili čo sa vlastna stalo. Kde neprejde V3S neprejde NIČ. A to som Tatrovák srdcom aj dušou.
31. 3. 2008 18:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mileator
31. 3. 2008 19:23
Re: História
Terén bol rovnaký pre T813 ,T815 ,V3S ,UAZ aj OT64 a BVP už neviem koľko :-). LKT85 som hore takým kopcom liezť videl ,no to už nie je automobil ;-). Nejde mi o to ,hádať sa ,čo V3S výjde. Ide o to, že je to stroj neuveriteľných jazdných schopností v najnáročnejších podmienkach. A kopa z nás šoférov bola na nej vycvičená práve na "braneckých" vodičských kurzoch ,no až na "vojne" sme mali možnosť vyskúšať jej -ale väčšinou len naše- schopnosti . V3S a L R Defender radím na jednu úroveň v histórií terénnych automobilov. Ale je dosť možné , ak by bol zadok na tom videu zaťažený... :-)
31. 3. 2008 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mileator
31. 3. 2008 19:44
Re: História
Ok,keď traktor tak Zetor. A Lamborghini . :-) :yes:
31. 3. 2008 19:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 3. 2008 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mileator
31. 3. 2008 19:52
Re: História
No dík! >:-[]Dôchodca ešte nie som ,a tak skoro ani nebudem, ak sa toho vôbec dožijem. Najskôr tak invalidný. Ale som ročník 72, myslím že sa za to hanbiť nemusím. Ja sa nejak moc starý byť necítim :-)
31. 3. 2008 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2008 08:19
Re: História
Když vidím sklon toho svahu, bál bych se s traktorem už toho, že půjde na záda.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2008 08:21
Re: História
Tatra 815 je fajn auto, ale je příliš těžká, ani průjezdnostní na tom není tak dobře, jako V3S. Taky je to, na druhou stranu, zcela jiná kategorie aut.
Avatar - T613
31. 3. 2008 17:42
V3S
tak o tomhle autě jsem často slýchával u táboráků, když otec vzpomínal na vojnu. Na tomhle mazlochovi si odsloužil dva roky (a na mnoha dalších) a dodnes na něj z láskou vzpomíná. A někdy ho podezřívám, že si ho chce na stará kolena koupit :-)
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2008 23:03
Re: V3S
Ani se mu nedivím. Mít dost místa na dvorku tak jsem si ji už (spiš teda nějakou větší garáž) pořídil.
neregistrovaný "carmik"
1. 4. 2008 08:29
T805
PV3S byla v terénu vážně úžasná, ale Tatra 805 nebyla o nic horší, bohužel narozdíl od PV3S byla značně poruchová a tak víc stála než jezdila. Měl jsem na vojně oba vozy ale s "Kačenou" jsem prakticky nevyjel >:D
Rozbalit vlákno
0