Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha a další fáze testování elektrobusů a trolejbusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Dopravní podnik hl. m. Prahy posouvá testování elektrobusů a trolejbusů na svých linkách do další fáze a spustí jejich provoz na linkách mezi Libní a Prosekem.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na konci srpna letošního roku zahájil výstavbu téměř kilometr dlouhého trolejového vedení v Prosecké ulici. Ta je již dokončena a poslouží k testování nových vozidel.

Důležitým milníkem v historii pražské hromadné dopravy se má stát neděle 15. října letošního roku, kdy mají mít cestující přibližně od 9:30 hodin příležitost seznámit se s novým elektrobusem SOR NS12 a trolejbusem SOR TNB 12.

Prosecká ulice, na níž bylo vystavěno nové trolejové vedení, má právě v tento den hostit slavností akci, která se stane zároveň i připomínkou ukončení provozu pražských trolejbusů. K tomu došlo 16. října 1972, což bylo před 45 lety.

Příznivci pražské hromadné dopravy se mohou v souvislosti s tímto výročím těšit vedle nových vozidel i na přítomnost historického trolejbusu Tatra T400 (evidenční číslo 431) s řidičem Oto Drozdou. Právě tato dvojice před pětačtyřiceti lety absolvovala poslední jízdu trolejbusu na pravidelné lince v pražských ulicích.

Dopravní podnik hl. m. Prahy v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, který na lince číslo 163, respektive 213, najezdil v pravidelném provozu přibližně 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)