Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha by mohla v rámci parkovišť P+R využívat soukromá parkoviště

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Město má vytipováno šest lokalit s více než 1700 místy. Parkoviště na okrajích města, která slouží zejména lidem dojíždějícím do Prahy za prací, jsou trvale přeplněná.

Informace vychází z materiálu, který dnes schválili pražští radí. Hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací již s každým provozovatelem či majitelem o možnosti zapojení jejich parkoviště do systému P+R předběžně diskutována. „V případě nastavení pravidel je možnost rychlého zprovoznění plochy, prostory jsou zkolaudovány pro parkování vozidel," píše se v materiálu.

Důvodem, proč chce Praha zapojit také soukromá parkoviště, je nedostatečný počet míst na těch současných. „Každé takové místo je pro Prahu důležité," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek. Praha navíc letos nevybuduje ani jedno nové záchytné parkoviště.

Mezi vytipovaná místa patří například parkoviště u stanice metra A Veleslavín, na trase B u stanic Vysočanská, Nové Butovice a Zličín a na trase C pak u stanic Pražského povstání a Letňany. Celkem by se mohlo jednat až o 1764 nových parkovacích stání. Nejvíce by jich bylo v Letňanech, tady je však možnost užívání omezena 25 dny v roce. Náklady na jedno parkovací místo by byly 500 až 2500 korun za měsíc.

Podle údajů z EIA, v jejímž rámci se posuzuje vliv stavby na životní prostředí, by další hlídané parkoviště s více než tisícovkou míst mohlo v příštích letech vzniknout na Chodově. Naopak z plánu postavit P+R na Smíchově sešlo. V posledních měsících se diskutuje zejména o chybějících parkovacích kapacitách u nově zprovozněných stanic metra A.

Praha má podle výroční zprávy Technické správy komunikací šestnáct záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Parkoviště P+R (zaparkuj a jeď) jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy a jsou primárně určena pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech.

Cena za stání na parkovištích P+R zapojených do systému MHD činí 20 korun. Podle údajů TSK jsou parkoviště z hlediska nákladů na provoz pro město dlouhodobě ztrátová. Z ekonomické bilance vyplývá, že Praha vloni na správě stání prodělala přes 14 milionů korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 7. 2015 01:52
Praha podle Micinky
Praha je jeden velkej bordel. A k tomu parkování, Praha jako město by si sama měla zřídit parkovací domy, když tolik tlačí, aby lidi jezdili sockou. Vím o jedné lokalitě, kde by se to skvěle hodilo z vícero důvodů. Dole by mohlo být i pár obchodů. Konkrétně se jedná o plac u metra Nádraží Holešovice, na místě je nyní objekt Technoclean a úřadovna MP.
Sorry, bohužel mi nejde řádkovat a udělat odstavce.
Výhody:
- je to bezprostředně u metra - je to bezprostředně u nádraží - je to snesitelně daleko do centra (4 zastávky k muzeu) -
je to stanici tramvají nebo pochozí vzdálenost na Výstaviště a sportovní hale, uleví provozu při společenských akcích - je to dosažitelné od nájezdu do tunelu Blanka - je to za protipovodňovou bariérou - v okolí je minimální obytná výstavba - odhadem možnost stavby až 4 pater - možnost zřízení moderní služebny MP, supermarketu (samobsluhy) Konkrétně, je to zde [odkaz]
22. 7. 2015 11:53
Re: Parkoviště
tim chces rizt ze vsechno by melo bejt soukrome? pac valstne vsechno co dnes vyuzivame jako beznou soucast zivota a ma v tom prsty stat, tak zato vetsinou platime

elektrina, voda, plyn, kanalizace, zdravotnisctvi, nektere silnice, za to vsechno vpodstate platis, pritom to postavil stat ktery ziskal finance od nejakeho tveho predka nebo primo tebe na danich
Avatar - Egi
22. 7. 2015 09:41
Ani náhodou
Já jim svoje dvě parkovací místa u baráku rozhodně nepronajmu >:D
Avatar - praděda7
22. 7. 2015 09:06
Re: Parkoviště
Jediný důvod proč chce Praha pronajímat různé věci je, aby se mohlo přijímat víc úředníků a kámoši se mohli napakovat. >:-[]
22. 7. 2015 07:53
Re: Parkoviště
To bude zese tunel na veřejný prachy. Ať jsou P+R soukromé či veřejné, ale nevidím důvod, proč by si Praha měla cokoli pronajímat.