Praha chystá novou koncepci zón placeného stání
Parkování v Praze je fenomén, který vzácně spojuje pražské i mimopražské řidiče – nadávají na něj všichni. Některé městské části se svým peklem modrých zón pro rezidenty dané čtvrti staly přímo noční můrou jak mimopražských motoristů, tak i řidičů z jiných městských částí a dokonce i ti, kteří ve své modré zóně parkovat mohou, uznávají, že jich je neúměrně mnoho. Z toho logicky vyplývá další problém – za parkování by řidič byl ochoten zaplatit i místy poněkud nehorázné částky, ale zón na parkovací hodiny je málo a jsou přeplněné.
Je to těžko uvěřitelné, ale vypadá to, že si je pražský magistrát problému vědom a chystá se ho řešit. Nebo by bylo snad na místě jen slovo „změnit“? Začalo to zamítnutím rozšíření obávané modré na Jarově v Praze 3 a na Praze 5, 6 a 8. Důvodem je, že rozhodování o těchto zónách nebude probíhat na úrovni jednotlivých městských částí, ale v rámci celého města. Díky tomu by mělo vzniknout méně zón a majitelé kupónů, pořízených v jedné městské části by s nimi měli možnost parkovat i za jejími hranicemi v odpovídajícím „pásmu“.
Celý koncept placeného stání bude vypracovávat magistrát, jednotlivé městské části se němu ale budou moci vyjadřovat. Jestli to ale nakonec bude mít kýžený efekt, tedy zjednodušení parkování pro Pražany a současně i pro „venkovany“, je ovšem velkou neznámou.
Motivací k rozšíření zón placeného stání je pochopitelně v první řadě vidina zvýšení příjmů do městské pokladny, takže už zmínka o tom, že ty části které už si koncepci zón připravily, budou mít výhodu, protože se na tyto studie bude brát zřetel, je poněkud znepokojivá. O motivaci jednotlivých Prah v této oblasti ostatně velmi výmluvně hovoří i to, že jsou velmi nespokojeny s tím, že ke změnám dojde až za dva roky a do té doby budou muset být zóny zachovány v současném stavu. Nechme se tedy překvapit, co na nás Praha chystá a zda to bude mít pozitivní vliv i na něco jiného, než městskou kasu.