reklama


12.3. 2014

Praha posoudí zavedení nízkoemisních zón

 

Hlavní město si nechá vypracovat analýzu zavedení nízkoemisních zón. Při jejich zavedení by do některých částí města mohla pouze auta splňující emisní limity.

Radní hlavního města schválili studii, v níž odborníci uvedli, že Praze v zavedení zón nebrání legislativní ani místní překážky. Praha zóny chce kvůli špatnému ovzduší. "Více než 80 procent území města je dlouhodobě zasaženo alespoň v jednom parametru znečištění ovzduší nadlimitními hodnotami," píše se v materiálu, který schválili radní.

Hlavními znečišťujícími látkami, u kterých se vyskytují nadlimitní koncentrace, jsou látky frakce PM10, oxid dusičitý a polycyklické aromatické uhlovodíky reprezentované benzo(a)pyrenem. "Pokud jde o zdroje emisí, které tuto situaci způsobují, velmi podstatnou roli zde hraje automobilová doprava," píše se v dokumentu.

Praha chystá další třicítky, potěší tím cyklisty

Vedení města si proto nechalo zpracovat studii, zda může zóny vůbec zavést. Odborníci se shodli, že zónám nebrání legislativní překážky. "Z legislativního hlediska je stanovení nízkoemisních zón proveditelné," uvedli. Dodali, že je možné vybrat oblasti, kde zóny vytvořit, a přitom se výrazně nesníží plynulost dopravních proudů a nezhorší životní podmínky obyvatel v okolí objízdných tras.

Nyní si Praha nechá vypracovat analýzu, jak a kde zóny vytvoří. Materiál by měl být hotov do 22. dubna. V jakém rozsahu budou zóny v Praze fungovat, zatím není jasné.

ADAC: Tempo 30 snižuje bezpečnost a kazí ovzduší

Ovzduší v hlavním městě ničí zejména automobilová doprava. Podle údajů emisní inventury z roku 2011 zpracované Českým hydrometeorologickým ústavem byl v Praze podíl silniční dopravy na emisích oxidů dusíku 68 procent, na emisích benzenu 63 procent a na emisích benzo(a)pyrenu 71 procent. Podíl silniční dopravy na emisích látek PM10 činil 95 procent.

Ve světě jsou nízkoemisní zóny zavedeny v Rakousku, Belgii Dánsku, Řecku, Maďarsku, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Portugalsku, Švédsku a Velké Británii.

ČTK

 



reklama


reklama




 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama