Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha rozšíří provoz i flotilu elektrických autobusů

Dopravní podnik hl. m. Prahy pokračuje v rozvoji elektrobusové dopravy a plánuje elektrifikaci prvních linek i posílení svého vozového parku o zhruba 15 kloubových elektrobusů.
Zpět na článek
17. 4. 2018 09:33
17. 4. 2018 11:17
17. 4. 2018 14:30
17. 4. 2018 09:33
jen tak dal
jeste vam zbejva nahradit tech autobusu asi 1170, nektera mensi mesta jsou jiz dnes v MHD elektrifikovna komplet a bude jich jen pribejvat
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2018 11:17
nevím
já teda nevím, jestli by nebylo lepší natáhnout komplet dráty a provozovat trolejbusy? Nějak se mi nechce věřit, že je výhodnější mít v každém busu těžké a drahé baterie a využívat jen dynamické dobíjení, místo toho natáhnout dráty všude? Měnírny budou muset mít stejně tak jako tak i kvůli dobíjení, takže zbývá jen dodrátovat zbytek trasy? Neznám podmínky, nevím jaký tam je provoz, ale při větším provozu musí být přeci efektivnější natáhnout dráty než připlácet za cenu baterií, nehledě na lehčí stavbu a tudíž celkově nižší provozní náklady (hmotnost busu se sníží o hmotnost baterií). Ale tak nějak tuším, že za tím budou určitě dotace, takže pak méně ekologický elektrobus, vyjde ve výsledku levněji než ekologičtější trolejbus..
Rozbalit vlákno
1
17. 4. 2018 14:30
Re: nevím
ne neni lepsi natahnout draty a provozovat trolejbusy, neni to vyhodnejsi cenou vystavby a take pro to, ze vsude se to natahnout neda, a nakonec kdo by chtel mit v ulici dalsi draty?

proc vsude tahat draty? proc si dratama zasirat panorama mesta? navic ta baterie nijak velka neni, smesnych 172kWh

vyhoda parcialnich elektrobusu/trolejbusu je v tom, ze nemusi jezdit jen tam kde je natazena trolej, ma i dojezd mimo ty draty, takze kdys je nekde nehoda, uzavirka nebo cokoliv, proste jede dal jinou trasou protoze ma baterku na nejaky zakladni dojezd ;-)

idelani by ale bylo spise OLEV, tady ze by meli nabijeci body treba na zastavkach indukcne, tak to praktikuji jiz na vice mistech planety, pak nehyzdi ty draty nikde
17. 4. 2018 11:44
Už dlouho existuje koncept
elektrických autobusů bez baterií, které berou elektřinu z předem připravené sítě.
Jmenujou se trolejbusy a jezdil v nich kdejakej hejhula už před 50ti rokama.
když jezdí po kolejích, jmenuje se tramvaj (v Praze elektrika, v Brně šalina)
Ale dneska je holt potřeba něco elektrického a nového. >:D :-!
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2018 14:34
Re: Už dlouho existuje koncept
a co se stane kdys vypadne proud, nebo kdys je na trase nehoda nebo uzavirka? doprava kolabuje, myslim ze treba v Praze v Jecne by mohli vypravet, chodival jsem tama skoro rok do kanclu, a tak 3x do mesice tam tramvaje staly pekne ve strudlu protoze nekde na trati neco >:D od IP az nekam daleko za Karlak

zkusim dohledat foto, jednou jsem si to i blejsknul

mimochodem ta infrastruktura troleji neni zrovna lacina zalezitost, a vetsina lidi je strasne rada kdys ma v ulici dalsi draty >:D
Avatar - WinDiesel
17. 4. 2018 18:17
Re: Už dlouho existuje koncept
Woe, když vypadne elektrika tak tyto baterkové elektrobusy skončí v prvním kopci, tedy v Praze. Ten 1 km který tady uvádějí je tam v kopci PROTOŽE BY TO S BATERKAMI TEN KOPEC NEVYJELO :-) :-) :-)
V mém městě jezdí trolejbusy bez problémů již od 50-tých let, kdy nahradily jedinou tramvajovou linku.
Baterky jsou chemie tím pádem je to méně ekologický provoz než je provoz trolejbusů.
A to woe neukecáš. I když se o to jistě budeš snažit.
PS - instalace kolejí a elektrifikace tramvajemi Praha zvládla ........... trolejbusy by také zvládla. Infrastruktura pro tramvaje je řádově složitější a dražší.