Praha chce kvůli zlepšení ovzduší zjistit, kolik jezdí ve městě naftových aut bez filtru pevných částí ve výfuku. Zároveň chce společně s policií kontrolovat stanice technické kontroly (STK), zda při kontrolách nepodvádí.
Re: ČESKÉ DÍZLPRASE je nejvyšší ocenění ODPADU SPOLEČNOSTI
jj
ČESKÉ DÍZLPRASE [odkaz] co ušetří korunu na litru nafty aby otrávilo [odkaz] více spoluobčanů nemá ve slušné společnosti co pohledávat. Stejně jako vykopeme ten NEVZDĚLANÝ SOTVA s VÝUČÁKEM POTETOVANÝ TAXIKÁŘSKÝ ZLODĚJSKÝ PRAŽSKÝ PÓVL co leda okrádá turisty a vlastní zemi dělá ostudu, vykopeme i DÍZLPRASATA [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Předvolební výkřik, ANO má v Praze nahnáno, podívej se čím se v Praze prsí ČSSD: "Praha bez náklaďáků!"
Co k tomu dodat. Kdyby to chtěli udělat mohli už dávno. UBER do latě schopni dát nejsou ........... ale na tom se body před volbami nezískají.
nakladak od euro5 vypousti v realu min emisi nez nez většina osobaku s euro6
samozrejme krome CO2, coz nejsou ty emise, o který se vedou vykriky zde na ACZ
Tak tomuhle neveřím ani náhodou, doporučuju prohlídnout emisní mapy pražskýho magistrátu a dát benzo a pyreny:
[odkaz]
dá se naprosto přesně vystopovat trasa pražskýho okruhu-Spořilovská.
Z centra města vychází nejhůř Malovanka a magistrála. Ale i to vychází úplně doametrálně líp než ten okruh plnej kamionů..
chces snad tvrdit, ze tam osobní dyzly nejezdej??
podivej se na emise u tunelu blanka, tam tech nakladaku moc nejezdej a emise presne kopiruji hustotu dopravy.
na malovánce vyustuje vetrani ze strahovského tunelu, proto ten cervenej puntik. musel bys to rozprostřít aspoň na cast tunelu
Ale jezdí, ale Blanou jezdí 80 tis aut denně, Barrandovským mostem skoro 140. A oproti třeba Spořilovský, kde jsou hlavně náklaďáky, je to podstatně lepší.
Je to evidentně trochu jinak. Když si dáš ty svoje benzopyreny a promítneš si schéma přes stínovanou mapu (vpravo nahoře) s řekněme 50procentní průhledností (nastavení posuvníkem vlevo), zjistíš zajímavou věc: ty kritický místa, který jsou už ani ne červený, ale přímo fialový, nejsou překvapivě nad dopravníma tepnama. Jsou nad vesnicema kolem Prahy, přesně se s nima překrývají. Suchdol, Řeporyje, Slivenec ad. Takže to nejsou exhalace z aut, ale lokální zdroje znečištění. Neboli prasata co topí PETkama.
Nad Kolovratama nic,Kopanina nic, Měcholupy nic. A zrovna kolem okruhu všichni topí petkama, v luxusním Slivenci..
V Praze je topení tuhými palivy naprosto minimální.
Rekl bych ze ta mapa je vypocitana...meri se na nekterych mistech a zbytek se dopocita nejakym modelem...takze to muze byt vlastnost toho modelu, ze predpoklada vyssi koncetrace okolo frekventovanych silnic
Porovnejme tedy konečně DIESELový a BENZÍNový motor z hlediska vypouštěných zplodin. Začneme u skleníkového plynu CO2. Jak bylo uvedeno výše, jeho množství je závislé jen a jen na spotřebě paliva. Čím větší spotřeba, tím víc CO2 ve výfukových plynech. I když na kilogram spálené NAFTY připadá o pár procent více CO2 než na kilogram spáleného benzínu, nevyváží to nižší spotřebu dieselu. Na poli spotřeby a potažmo emise skleníkového plynu tedy vede NAFTOVÝ MOTOR.
Podobně lépe je na tom diesel v produkci jedovatého CO a naopak prohrává v
Přímovstřikový turbobenzín produkuje mraky velice malých částic, které se nedají zadržet ani filtrem pevných částic BPF. Na tyto velice malé řádově 10x menší částice se nabalují jedovaté nespálené organické látky, které dýcháš a UŽ NEVYKAŠLEŠ. Pro více informací běž na Auto.f.órum.
na to jsi prisel jak, ze se nedaj zachytit?
ve tvých vlhkých snech??
BPF je nejaka tvoje mozkova zkratka???
... na auto-foru ...
... myslis jak chteli zabranit vylodeni novych dyzlu v GB?
brzo budou bránit vjezdu dyzlum do mest a další faze bude, ze budou moct jenom na pole >:D >:D >:D
na to jsi prisel jak???
ve svých vlhkých snech??
kdyby mel DPF účinnost "jen" 99.5%, musel by ten zazracne kaktus místo 5pm v cm3 mit aspoň 40pm a to kdyby do nej vstupoval jen okolni cistej vzduch
něco mi tu nehraje
kecas jako obvykle
Celej ten článek na auto*o*um mi dost zavání a nevěřím tomu. Nicméně jak jsem tu již psal (a koment byl celej omínusovanej). Vejfuky na dieselu s euro 6 a močovinou byly po cca 9 tis. km úplně čistý. Zatímco ty na 2,0 206 kw tsi jsou černý už po 6 tis. km..
to mi neprijde nijak zvlastni, ze auto s filtrem nema cernej vejfuk, ale vůbec to nedokazuje, ze když už to není rakovinomet, tak to není jedomet, coz většinou je.
Ty jsi úplně blby... že co jsou to filtry pevných částic?
"BPF má proti DPF velice omezenou účinnost kolem 60%, DPF má účinnost 99,5%."
Stejně jako DPF filtry částic pro benzínové motory (GPF) pomáhají při řízení emisí jemných prachových částic. Vážení částic z benzínových motorů nesou vážné nebezpečí pro zdraví našeho prostředí, pokud nebudou kontrolovány. Podle nedávného testu vozidel bylo uvedeno, že benzinové filtry částic ovládají motory benzínových automobilů od produkce nadměrných částic. Kromě toho filtry částic pro benzinové motory jsou mnohem kompaktnější, jednodušší, odolnější a levnější než DPF.
Už se to konečně nauč, ty vyduněná naftová hlavo, že DPF není "Diesel", ale "Dust"... Ať tu ze sebe neděláš zbytečně hlupáka se svými nesmyslnými zkratkami.
Kdes na tohle přišel. Když už, tak ten jeho BPF se častěji značí jako GPF (G jako gasoline). BPF je to v němčině. Rozdělení je to podle mne celkem zbytečné a prakticky spíš historické (vznětové motory je měly dřív). I mezi DPF jsou různé konstrukce s různými vlastnostmi.
Zatiaľ riešime obmedzenie dízlov s rokom výroby pred 2000 a to asi s nikým z nás nepohne však. Ja osobne nemám problém ani s postihovaním dízlov aspoň bez dpf, prípadne vykuchanými dpf ;-) . Zrovna v GB doteraz masívne podporovali dízel skrz dane podľa CO2 a teraz ich chcú obmedzovať, nepripadá ti to choré? Mne áno. Podobných deformácií trhu nájdeš skoro v každej krajine EU ;-)
Re: Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továr
Ano. Hlavně ty benzínové. Je to tragedie, provozovat ještě tyhle muzeální motory! Jenže pár zdejších ploskolebců si stále vede nudné kecy o NOx, když ve skutečnosti tu jde o CO2 [odkaz]
Kdyby tady fungovaly STK,tak by nic takového nejezdilo..A přístoj na změření emisí by mohlo mít každé auto dopravní policie..Ale mohutný nadpis,že to bude měřit Praha.. :no:
Najednou jsou vysoce aktivní pár týdnů před volbami.
ČSSD: " Za Praha bez kamiónů !!!"
Každý ví že to MD smete ze stolu, že zákaz kamiónů neprojde ale heslo je to AKČNÍ. Takové předvolební, za 2 měsíce po tom neštěkne pes.
novy kamiony nejsou z hlediska emisi takova katastrofa jako většina novych dyzlovych osobaku, o tech starsich ani nemluve.
takze nejdriv by měli zakazat ty osobaky v chrochtu.
uz by sis mel zaridit litacku wine, jinak budes brzo chodit po svejch >:D
nebo si koupit nakladak nebo autobus, budes smrdet min nez s osobakem
mozna i novej traktor je na tom lip >:D
Nové kamióny mají v 90% případů emulátory SCR a vypouštějí tuny NOx. Ví se to a nikdo nic neudělá.
Na rozdíl od Tebe na auto mám, ty musíš chodit pěšky pořád ani na lítačku nemáš.
Naštěstí máš v ústavu internet zadarmo wole.
A nemyl se, to co tady předvádíš jsou symptomy těžké choroby, měl bys přestat s tím čicháním a jít se léčit.
"vykuchanej" SCR je něco podobnyho jako vykuchanej DPF
tyka se to hlavne podvodniku z vychodu
rec je o standardnim nakladaku od euro 5 a standardnim osobním dyzlu s euro6
nakladak vypousti min emisi nez osobní dyzl
odkaz mas vyse
Příčinou paranoie mohou být raná rodičovská zavržení, zejména neschopnost matky uspokojit citové potřeby dítěte. Existují přesvědčivé náznaky, že základ může být položen již v prenatálním stádiu (matka hlasitě nebo v myšlenkách budoucí dítě odmítá, zatěžuje je drogami apod.), v průběhu zvlášť stresujícího porodu a v dalších momentech raného dětství, v dětství a v pubertě (obecně v klíčových emocionálních a vývojových etapách života).
no, pravda je, ze detstvi sem prozil za bolseviku, tata byl pod dozorem StB, mama se mozna bala, aby ho zas nezavreli, ze by se to na me projevilo?
jinak si na detstvi nemuzu stěžovat, mel jsem se podstatne lip nez většina mojich vrstevniku.
Čoskoro vstúpia do platnosti vyššie emisné normy, fakt predpokladáš, že automobilky vyhádzali peniaze cez okno keď ich cpali do vývoja dízlov. Ja tipujem,, že väčšina sa pripravila na nové emisné limity a aj overovanie ich plnenia. Mimochodom , mne to je vcelku jedno, v súčasnosti mám auto, nové, benzínové, ktoré smrdí násobne viac ako to minulé dízlove a od sadzí malo uź po mesiaci výrazne viac zadrb@ný výfuk ako predchodca po 1/2 milióne km ;-);-) čo ty na to pán ekologický?
Souhlasím s kyklopem.Střídĺm dvě auta.Jedno je benzín druhé nafta.Benzínový superb má výfuky černý jak 20 let starý diesel a ráno po nastartování smrdí daleko víc než nafťák.
O emisiach to nevypovedá nič, bavili sme sa o smrade, pričom lpg a cng naštartuje väčšinou na benzín >:D . Lpg v nepriamovstrekovom motore smrdelo tiež o poznanie menej ako súčasný priamovstrek benzín ;)
Nafťák se správně fungujícím dpf má zevnitř! výfuk tak čistý, že jej můžeš vytřít papírovým kapesníkem a ten zůstane bílý, což u benzínu ani omylem. U mě v garáži vedle sebe stojí R4 T(F)SI a V6 TDI (s dpf) a je to tak. Po nastartování studeného motoru je sice "příjemnější odér" z benzínového motoru, ale zase u dieselu (s dpf) je to zřetelně méně intenzivní a po zahřátí minimální.
On DPF je velmi dobrá věc, ale ani náhodou nezničí udavaných 99% sazí, řekl bych, že ani 70%. Ale popravdě, dost špatný jsou jedničkový ofce f TDI a další starší diesely, který mě občas na křižovatce zahalí do temnoty. Méně intenzivní, avšak mnohem delší zážitek je prdět si to ve svém favoritu za golfem, který se rozhodl že bude regenerovat. No chvílemi už jsem neměl daleko od toho si do sání vzduchu pro kabinu místo záclony narvat uhlíkový filtr...
Vrchol ovšem byl, když jsem kdysi jel za 60 let starou tatrou s jeřábem. Auto bylo od toho humusu celý zas raný a ani z vosku to nešlo pořádně dolů, musel jsem to brát rozpouštědly. No kdybych v tu dobu neměl triko přes obličej, tak už tu asi nejsem...
Diesely rozhodně učinily ku ekologii mílové kroky, ale nestačí to a benzín je na tom furt líp, tečka.
Pro rejpaly - tankuju vervu 100, mám katalyzátor (ecotronic) a podle hodnot naměřených v červnu auto splňuje s přehledem euro 3, a to mám v háji lambdu a ŘJ jede v továrním režimu bohatosti. Vejfuk je sice zevnitř černý, ale ať nechám za výfukem delší dobu cokoliv, tak to nezčerná.
mě stačí když přijel kamarád s TDI o3 která zrovna regenerovala filtr . takovej smrad ... a dost pochybuju že po tomhle ukonu ten vejfuk je tak čistej že bych ho molh vytřít papírovým kapesníkem... TSI motory žerou tolik oleje že ho tam pomalu leješ víc než benzínu .. měl jsem R4 turbo z roku 2001 , nově postavený motor, výfuk bez katalyzatorů a černej nikdy nebyl, olej si nebral ani kapku , jo byl uvnitř koncovky lehký šedivý film ale to přikladám k upravení (přidání) paliva a absence katalizátorů (puvodně tam byli 3) ...
Ale jistě že je, DPF ty částice nezadružuje aby je pak vypustila najednou při regeneraci. Při regeneraci jednoduše stoupne teplota natolik že se ty saze spálí a přemění se na plyny. Simple as that. DPF filterm není možné protlačit tak mnoho "velkých" částic, aby se zachytily na stěně výfuku.
Zdrojem problémů s pevnými částicemi je přímé vstřikování. Předpokládám, že ho ten tvůj R4 turbo z roku 2001 neměl. Takže mimo mísu. A výfuk bude čistější i po desítkách tisíc kilometrů. Což bude zahrnovat řadu regenerací. Ano, při regeneraci jsou emise vyšší, ale zápach není zrovna dobrý indikátor množství pevných částic.
Stk má celkově (někde) některý nelegální úpravy. Člověk projde i bez odrazky a i s tak matným světlometem, že fest oslňuje protijedoucí vozidla. Snad nejhorší zadní světla má z normálních aut Renault kangoo. Ty bludičky nejsou v noci vůbec vidět. Taky výrobci některých xenonových světlometů (nebo H4 světlometů na Fabii I) by zasloužili přes drž ku, a rozhodně se to netýká jen aut nižší střední třídy.
Chtělo by to, aby ncap nebo ADAC taky u nových aut testovaly jejich světlomety, a to včetně couvacích, které dnes obecně nestojí za nic a i baterka udělá lepší službu. Máš naprd světlomet? Odebrali jsme ti homologaci a ten kdo ti ji udělil má co vysvětlovat. A bylo by.