Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prasklá kliková hřídel: Tiká časovaná bomba i ve vašem motoru?

Laik bývá obvykle překvapen už samotným faktem, že i tak robustní a klíčová součást, jakou je kliková hřídel, může prasknout. I odborník by se pak hádal, když mu řekneme, že auto s touto závadou normálně jezdilo.
Zpět na článek
9. 11. 2015 08:12
10. 11. 2015 05:31
9. 11. 2015 08:21
9. 11. 2015 08:33
11. 11. 2015 09:10
9. 11. 2015 08:47
9. 11. 2015 17:49
11. 11. 2015 18:31
9. 11. 2015 09:21
9. 11. 2015 09:28
9. 11. 2015 09:31
9. 11. 2015 09:35
9. 11. 2015 11:33
10. 11. 2015 11:24
10. 11. 2015 12:05
11. 11. 2015 08:52
11. 11. 2015 10:19
11. 11. 2015 12:21
10. 11. 2015 12:29
11. 11. 2015 08:44
10. 11. 2015 11:20
9. 11. 2015 18:46
10. 11. 2015 11:25
12. 11. 2015 22:36
9. 11. 2015 11:25
9. 11. 2015 18:44
9. 11. 2015 11:40
9. 11. 2015 18:47
9. 11. 2015 12:31
9. 11. 2015 18:40
9. 11. 2015 19:54
9. 11. 2015 09:48
9. 11. 2015 10:13
9. 11. 2015 11:00
9. 11. 2015 11:04
10. 11. 2015 20:51
9. 11. 2015 11:57
9. 11. 2015 13:02
9. 11. 2015 13:35
9. 11. 2015 12:05
9. 11. 2015 17:10
11. 11. 2015 10:10
12. 11. 2015 19:03
9. 11. 2015 08:07
Jo, ty pumy..hrozne blbe se nahrazuji...
„Nedávno jsme řešili opakované reklamace zákazníka na vstřikovače puma-trysky, které jsme mu opravili,“ :-!
Rozbalit vlákno
3
9. 11. 2015 09:27
Re: Jo, ty pumy..hrozne blbe se nahrazuji...
Dobrý den,
díky za upozornění, jde samozřejmě o překlep, puma opravena na pumpu!
Martin
9. 11. 2015 18:05
Re: Jo, ty pumy..hrozne blbe se nahrazuji...
jj
DNES NEDOSTANETE DODRŽKY, ALE POVÍM VÁM VTIP! ;-)
Kontrolní otázka : Jesipak víte proč v EMOBILU [odkaz] [odkaz] VÁM NERUPNE KLIKOVKA ?? :-)

PROTOŽE TATATATATATATAM [odkaz] ŽÁDNEJ TAKOVEJ VOHNUTEJ SAJRAJT NENÍ POTŘEBA !!!!!!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
9. 11. 2015 20:50
Re: Jo, ty pumy..hrozne blbe se nahrazuji...
Ty dokazes i pobavit :-)
9. 11. 2015 08:10
ja pridavam jeste jedno doporuceni
vybodnete se na dyzly, a vratte se k benzinum.
ty mají mensi klepaturu, takze praskla klikovka az tak často nehrozi ;-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:15
Re: ja pridavam jeste jedno doporuceni
a ještě jedno doporučení ... ani u benzinů nepodceňujte výměnu spojky s dvouhmotnostním setrvákem opět za spojku s dvouhmotnostním servákem. Sice by ta jednohmota nenakrájela klikovku na kousíčky, ale je tu i druhá strana ... převodovka.
9. 11. 2015 08:20
Re: ja pridavam jeste jedno doporuceni
mas nepochybne pravdu
dvouhmota tam ma nejaky ucel, i když to (chvili) bude jezdit i bez ni
benzin ma na druhou stranu mensi klepaturu nez naftak, takze mensi riziko, ze se něco uklepe.
u naftaka je klepatura videt i slyzet většinou na pohled, protože se klepe jako ratlik.
nechapu, ze v tom někdo jezdi dobrovolne ...
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:23
Re: ja pridavam jeste jedno doporuceni
já v těch dieselech musím jezdit služebně a když pak přesednu do svého benzinového Volva, tak se tetelím štěstím jak po prvním sexu >:D
Avatar - Uživatel_5340709
9. 11. 2015 08:28
Re: ja pridavam jeste jedno doporuceni
Na sex by ty vibrace dieselu nemusely být na závadu. ;-)
9. 11. 2015 18:57
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
jj
13tý v EU a dokonce bez dotací !! [odkaz] [odkaz]
A SRRRRRRRRR NA DÍZLY [odkaz] S PRASKLOU KLIKOVKOU
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
9. 11. 2015 08:35
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
to bych chtěl taky ještě aspoň jednou zazit >:D
Avatar - Uživatel_5340709
9. 11. 2015 08:36
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
Tak se svez ve volvu.
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:44
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
stačí v libovolném silnějším, více jak 4 válcovém benziňáku ;-)
9. 11. 2015 08:48
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
parkrat jsem jel v dyzlovy XC90 a tam to byla takova ta nepretrzita masaz klepajícího se ratlika
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:56
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
a to D5 patří mezi ty kultivovanější diesely ...
9. 11. 2015 08:29
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
možná lepší nekupovat vůbec ty výtvory z VW. za posledních 10 let jsem od nich neviděl povedenej normálně fungující motor. To ta 1,9 TDI PD je ještě z toho lepšího co vyráběli.
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:12
a to se vyplatí
prasklá klikovka? To přeci nemůže být pro majitele žádný problém, za dobu vlastnictví určitě dokázal našetřit horentní sumy na případnou opravu klikovky, bloku, vstřiků, turba, dvouhmoty, převodovky ... a když si takový vergl někdo koupí v bazaru, tak to přeci také není žádná trága. Ta vidina, že ušetří, ta za tu opravu přeci stojí, no ne?
Rozbalit vlákno
18
9. 11. 2015 08:22
Re: a to se vyplatí
zajímala by me orientacni cena ty opravy
třeba u ty 1.9tdi
skoda, ze jsem se o tom v clanku nedocet.
muj odhad 20-50tis
9. 11. 2015 08:31
Re: a to se vyplatí
Než bych to opravoval, tak radši seženu jinej motor a budu se modlit, že na tom nebude podobně. Rozhodně to ale vyjde výrazně levnějc než opravovat ten starej.
9. 11. 2015 08:42
Re: a to se vyplatí
jinej motor se 100tis km natocenejma, ale ve skutecnosti 3x stocenym tachometrem.
v tomhle pripade tezko radit.

ja zas asi budu prevetivne resit retez u 1.8tsi.
poprvé mi preskocil na 60tis, nastesti jen o zub, ted to ma ke 150tis a radsi dam 5tis za vymenu napinaku nez resit daleko vaznejsi problém.
ale preventivne menit klikovku, to musí byt tezka volba..
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 09:35
Re: a to se vyplatí
Deustsche qualitat >:D >:D >:D
9. 11. 2015 13:29
Re: a to se vyplatí
No těžko seženeš nějakej lepší, ale mohl by mít v pořádku kliku. Výhra to není, ale je to nejlevnější způsob jak dát to auto dohromady. Pak bych ho ovšem koukal čím dřív prodat.

Co jsem slyšel tak dělat rozvody na 1,8 TSI nic moc. Je to hrozný co VW produkuje za prototypovej odpad. Za chvíli bude mít horší pověst než Renault nebo Alfa. A můžou si za to sami. Šiděj ty auta kde to jde. Jestli nezmění taktiku a dál budou produkovat šroty, tak na to dojedou a skončí v propadlišti dějin jako třeba Lancia. I když to byla jiná pohádka než mizerná kvalita.
9. 11. 2015 15:50
Re: a to se vyplatí
ja jsem s 1.8tsi spokojenej.
na takovy to poklidny jezdeni idealni motor s rozumnou spotřebou a hlavne ho neslysis a neklepe se to.
ten preskocenej retez byl nejspis kvůli tomu, ze to tyden stalo s kopecka dolu jen se zarazanou rychlosti bez zatazeny brzdy takze napinak povolil a při startu to nestih dopnout.
kdybych dnes volil z podobných motoru, sel bych opet do 1.8tsi. vpodstate me v nižší stredni nenapada lepsi volba. mozna ještě 2.0tsi, ale to uz jsme trochu jinde
Avatar - lamal
9. 11. 2015 20:58
Re: a to se vyplatí
tak to gratulujem, nechas to vysiet na kvalte dolu kopcom a nerozchodia to rozvody... ale inac bezva motor co ma okrem toho problemy s mazanim a spotrebou oleja.. a gratulujem druhy krat k dobrym navykom pouzivatela, dnes uz fakt soferuje hocikto...
10. 11. 2015 11:19
Re: a to se vyplatí
Hele mě by se ten motor taky líbil, ale je to prostě konstruktérskej bastl. V týhle podobě ten motor vůbec neměl jít do sériový výroby! Tady je krásně vidět v jakým stavu je vývoj ve VW. Šlendryján kam se podíváš. Jinak si myslím, že ten motor je na víc než poklidný ježdění. Specielně O2 s ním umí být neskutečně rychlá. Nový 1,8 TSI s řemenem už snad bude lepší, ale zatím nevím o nikom kdo by ho měl ani jsem na něj zatím neslyšel žádný ohlasy. Možná (pevně doufám) to bude povedenější než původní 1,8 TSI 118 kW.

Jinak omlouvat to tím, že auto stálo z kopečka je alibismus. Moje auto stojí jen na kvalt už 5 let (ručku prakticky nepoužívám) a nebyl jedinej problém ani s rozvodama ani s dvouhmotou. Možná díky tomu, že je ten motor ještě pořádně udělanej.
10. 11. 2015 05:31
Re: a to se vyplatí
Tak Renault už par let není nespolehlivej a nekvaliti jako tomu bylo po roce 2000. Celkem na sobě zapracoval. A v současnosti je rozhodně kvalitnější než vw
10. 11. 2015 11:20
Re: a to se vyplatí
No bohužel s tím musím souhlasit. Ovšem spíš bych to viděl jako jednooký mezi slepými králem. Mizernější než VW je v dnešní době málo který auto.
9. 11. 2015 08:30
Re: a to se vyplatí
:yes: ten byl dobrej
Avatar - Emel
9. 11. 2015 09:39
Re: a to se vyplatí
Pokud si naftu koupíš na to na co je určená, tedy na dlouhé svižné cesty po dálnici, tak oproti benzínu ušetříš nějaké tři litry na sto, dejme tomu 1Kč/km. Po 100tkm máš 100tkč doma. Jaká je šance, že ti naftu postihne nějaká fatální závada během 100tkm? 200tkm? Pár procent? O kolik menší je ta šance u benzínu?
9. 11. 2015 09:58
Re: a to se vyplatí
Tak to placas. Osobne jezdim s 2.0, 110 kW Mazda 3 v pohode do 8, se sluzebni Oktavii 1.9, 77 kW tak 6-7 po meste si ten smejs v kolone vezme klidne 11, teda alespon to ukazuje ta parodie na palubni pocitac. Takze pri velmi razantne nizsim vykonu, zas tak velkej rozdil to rozhodne neni. I kdyz ten 2.0 honim po Nemecku, tak se na 10 nedostanu ani smykem. Jo ale mozna mi to u toho strepu zvysuje spotrebu permanentne pusteny radio, ten randal je fakt dobrej jen pro hluchyho taxikare.
Avatar - Ozzman
9. 11. 2015 11:08
Re: a to se vyplatí
Ty jezdíš s 1,9 TDI Oktávií za 11?!!! Proboha... já jsem vždy byl zastáncem toho, že to auto nejezdí za 3/100, jako někteří tvrdí, se služební jezdím tak kolem 6ti kombinovaně, což je takový realita, ale za 2x tolik? To závodíš od semaforu k semaforu a drtíš jen 1. a 2. rychlost ? Nebo máš díru v nádrži, nebo je auto totálně dobité ne?

Když pojedeš klidnym tempem, dostaneš se i na 5, což zvládne v tomto režimu většina trubodieslů v nižší a střední třídě...

6-7 při svižnější jízdě ano, 11 .... to je něco špatně.
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 16:31
Re: a to se vyplatí
" je něco špatně" ... řidič
9. 11. 2015 16:32
Re: a to se vyplatí
Proto píše, že 11 si vezme ve městě v koloně, dlouhodobý průměr má 6-7. A do toho výpočtu si zapomněl zahrnout, že diesel je dražší na pořízení, takže když uvážíme ještě to, že rozdíl ve spotřebách při stejných výkonech nebude 3 litry, za 150 000 km vyděláš leda na rozdíl v pořizovacích nákladech, pro rezervní klikovku musíš dojet ještě dál :-)

Edit: nějak jsem si spojil tvůj příspěvek s tím od Emela, pardon :-)
Avatar - Emel
10. 11. 2015 10:24
Re: a to se vyplatí
Neřeším kolik si to vezme v koloně, když stojíš tak je spotřeba nekonečná, to není téma k diskusi. Možná se v Německu nedostaneš s benzínem přes deset, no a slušná nafta v dobrém stavu by byla ve stejném režimu někde kolem 6 a ty tři litry tam jsou.
9. 11. 2015 10:05
Re: a to se vyplatí
Nejak jsi jeste do sve matematiky nezapocital vyssi cenu a drazsi udrzbu. Zavada benzinu je takrka nulova. Teda pokud to neni nejaka povedena perla od VW, tam tech pruse.ru bylo tak nepocitane. Naposled HTP, predtim nepodarek FSi.
9. 11. 2015 08:21
Koncern vw
Radsi by jste meli napsat, na co ty koncernove herky netrpi, co se na nich nepodelava >:-[]
Rozbalit vlákno
5
9. 11. 2015 08:24
Re: Koncern
to by tu byl prazdnej clanek bezeslov a bez chyb >:-[]
Avatar - Anonym
9. 11. 2015 08:33
Re: Koncern
:yes:
taky jsem do dnes od všech majitelů VAG každodenně slyšel, jakej jsem hlupák, že jezdím stále s něčím jiným a nespolehlivým, než VAG. A ejhle najednou problémy s TSI, dieselgate, praskající klikovky a bůh ví, co ještě bude.
A o to víc si dnes užívám reakce těchto maniaků VW, když si do nich rejpnu, zda je jejich super nejspolehlivější vůz ještě "prodejný" a nemusím vám říkat, jaký mají výraz. >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 09:25
Re: Koncern
to víš no, německá kvalita. Jinak vím i o BMW s prakslou klikovokou, nejto 68 000 km. ofiko zastoupení se tvářilo strašně kysele a moc se jim do záruční opravy nechtělo, nakonec tu udělali v rekordně krátko době čítající 56 pracovní dnů >:D >:D
11. 11. 2015 09:10
Re: Koncern
Nám měnilo vw motor za rekordních 68 dnů. Takže lhůty jsou více než dobré >:D
Avatar - Uživatel_5340709
9. 11. 2015 08:27
Ha, ha,
kdo jinej umí auto, že se mu zlomí klikovka a auto jezdí dál! >:D
/VW kouzlí na všech frontách :yes: /
Rozbalit vlákno
3
Avatar - eLzyx
9. 11. 2015 08:47
Re: Ha, ha,
no co, se občas najde inzerát ... prodám klikovku z 1.9TDI, nyní pasuje do 1.4TDI >:-[]
9. 11. 2015 17:49
Re: Ha, ha,
>:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Luki5
11. 11. 2015 18:31
Re: Ha, ha,
Nám taky na Fiatu Marea 1.8 praskla klika a auto ještě pár měsiců jezdilo než se motor zadřel :-)
Avatar - Stejsn
9. 11. 2015 08:39
Tak ono oběcně motory PD
neměly nikdy zrovna moc dobrou pověst, ale todle je teda dost kuriózní problém.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 16:44
Re: Tak ono oběcně motory PD
Pokud se u milionu prodaných motoru TDI vyskytne taková závada, je to unikát a může za to řidič, který se k autu chová jako prase. Mnohem častější závada je zcela prozaická prasklá vačka u francouzského motoru HDI. Jenže s takovým motorem se domů nedojede a vyměnit kliku u něj nestačí :-!

Takže stačí si připomenout jednoznačné fakty: motory 1,9TDI PD jsou asi nejspolehlivější motory na našich silnicích a zároveň to jsou motory s nejmenší spotřebou a navíc se životností, přesahující 600 tis km. :yes:
9. 11. 2015 17:09
Re: Tak ono oběcně motory PD
U kterých to HDI praská ta vačka?
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 22:20
Re: Tak ono oběcně motory PD
2,2 HDi :no:
9. 11. 2015 22:47
Re: Tak ono oběcně motory PD
a kolik jsi těch prasklých vaček na vlastní oči viděl?
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2015 18:55
Re: Tak ono oběcně motory PD
Ze dvou motorů dvě :-!
12. 11. 2015 22:29
Re: Tak ono oběcně motory PD
Jestli si se k tem motorum taky nechoval jako prase :'-(
9. 11. 2015 08:58
Klidně stačí jednohmota, hlaně to ale chce
načipovat!
:-!
Rozbalit vlákno
0
9. 11. 2015 09:09
Je to vina uživatele,....
....že si neuvědomuje, jaké problémy s sebou přináší provozování dieselových motorů moderní (to neznamená, že nejlepší) konstrukce.

Od dob klasických dieselových motorů s nízkým výkonem bez turba, bez DPF, bez dvouhmot, s řadovým nebo max. rotačním čerpadlem, řádně dimenzovaným klikovým mechanizmem a setrvačníkem, se hodně změnilo. Tyto motory byly sice jednoduché a "nezničitelné", ale měly výkon z dvoulitru tak 40 kW (55 koní) - např. Mercedes 200 D.

Současné konstrukce dieselových motorů s těmito původními diesely mají jen velmi málo společného.

Uživatel jistě vítá nižší spotřebu, až několikanásobně vyšší výkon, rychlejší reakce, výrazně nižší hmotnost a dejme tomu i lepší exhalace. Nechce však akceptovat, že pokud chce tuto techniku udržet v dobré kondici, musí také provádět údržbu a servis v řádné kvalitě a tím i ceně.

To ale u dieselových "lakomců" bývá mnohdy problém. Myslí si totiž, že diesel je věčný a nepotřebuje kromě oleje žádný servis. To ale už minimálně 30 let tak úplně neplatí.

A to ještě není nikde psáno, že i když dostane takový moderní (rozuměj vykonstruovaný až na samou hranu životnosti a k tomu ještě plný kurvítek) motor řádný servis, že bude sloužit alespoň z poloviny jako ti veteráni.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - jimmbo205
9. 11. 2015 09:17
Re: Je to vina uživatele,....
asi tak... Spousta lidí co kupuje diesel kouká jen na jedinou položku v nákladech, na spotřebu... nehledě na to, že diesel se pro drtivou většinu z nich vůbec nehodí...
Avatar - Anonym
9. 11. 2015 09:35
Re: Je to vina uživatele,....
ještě si zapomněl na další důležitou položku a to ten hřejivej pocit, když se u piva a tady na diskuzích předhání, kdo z nich koupil výhodněji (ztočený, "lehce" klepající a nebo "lehce" opravený [odkaz] ) TDíčko a komu míň žere. >:D >:D >:D >:D >:D
9. 11. 2015 21:11
Re: Je to vina uživatele,....
V podstatě jsi trefil hřebíček, ale neměl bys zevšeobecňovat. Já jezdím diesely 14 let, vždy nové vozy od D3, čtyř i šestihrnky, měli jsme i ten PD 96kW, nájezdy jsou vždy přes 150tkm a NIKDY jsem neměl s motorem jediný problém. Samozřejmě pravidelný a pouze autorizovaný servis, ale jinak jízdy po dálnici, pojížďky po městě s 20 studenými starty za den a nikdy NIC. ;-)

Edit: z velké většiny to byly vozy s automatem
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 22:22
Re: Je to vina uživatele,....
Ano, to je víceméně pravidlo, popisovaná závada je výjimka. :-!
10. 11. 2015 04:34
Re: Je to vina uživatele,....
Ok.
Myslím, že je snad z mého příspěvku jasné, že pokud je současný diesel řádně servisován a řádně užíván, bude fungovat.

Také jsem uvedl, ..... že bývá mnohdy problém....... a ne vždycky. To jen k tomu zevšeobecňování.
9. 11. 2015 09:21
Otáčky
Možná se pro úplnost příčiny mělo sdělit, že dvouhmotý setrvačník obecně, bez ohledu na motorizaci se opotřebovává dlouhodobým podtáčením motoru a taháním otáček z oblasti kolem 1200 min-1, tj neochotou lidí podřazovat. Kdo chce "ušetřit", dá při opravě na radu garážníka jednoduchý,ale jak kdosi psal, dvouhmotý tam má svůj smysl skrz namáhání klikovky a tlumení kmitů do převodovky. Takže na 100% pak klika praskne za prvním zalomením. Spíš je to uživatelská blbost-podtáčení a snaha šetřit na opravě. Výsledkem je drahá oprava. Dynamika klikového mechanismu a její řešení je jen jedno bez ohledu na logo.
Rozbalit vlákno
24
9. 11. 2015 09:28
Re: Otáčky
Na jednu stranu máš pravdu, ale na druhou stranu ukazatele řazení k podtáčení řidiče nutí. Ty tomu třeba rozumíš, ale chudák ženská (tím myslím laika-obyčejného řidiče) přeřadí a myslí si, že to dělá úplně správně.
Avatar - jimmbo205
9. 11. 2015 09:31
Re: Otáčky
já kdybych ho měl poslouchat, tak mi po doporučeným přeřazení spatnou otáčky klidně na těch 1300... a myslím, že to není nic, co by neměl poznat lajk, že motor podtáčí.. Větší hluk, větší vibrace...
9. 11. 2015 09:35
Re: Otáčky
To by ses divil, kolik lidí se slepě drží indikátoru řazení.
9. 11. 2015 11:33
Re: Otáčky
Přesně tak a navíc pokud máš automat tak tam si nevybereš. Převodovka ti prostě ten motor podtáčí neustále. 8-s
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 16:53
Re: Otáčky
Manuální převodovka je přirozeným výběrem zkušených řidičů. :-!
Avatar - Uživatel_5340709
9. 11. 2015 18:56
Re: Otáčky
Ado to už dávno neplatí. Dřív možná jo. ;-)
10. 11. 2015 11:24
Re: Otáčky
Víš co? Mohl by si přijet v zimě do Jablonce. Až napadne přes noc 20-30 čísel, tak jsem zvědavej jak se s tím tvým slavným automatem dostaneš někam do kopce ;-) A jak se s tím budeš v těch sračkách vůbec rozjíždět >:D Tam ti pak nepomůžou sebelepší zimáky. Prostě potřebuješ plynulou práci se spojkou a to automat neřkuli cukací DSG vůbec nechytá. A argumenty s elektronikou typu ASR si nech. Ta celou situaci maximálně zhorší.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2015 12:05
Re: Otáčky
Ve 30 číslech zapadneš i s manuálem, to už je na offroad nebo zvýšené suv a 4x4.

Jinak s automatem se dá na sněhu jezdit úplně normálně. Akorát na rozjezdy je lepší použít manuální řazení nebo u starých převodovek režimy L či 1
11. 11. 2015 08:52
Re: Otáčky
No budeš se divit, ale pár zim zpátky jsem takovou vrstvou běžně jezdil do práce, když nestihnul přijet pluh a to jsem musel ještě pokaždé vyjet do kopce, a to s normální dvoukolkou. Podotýkám, že řetězy jsem na autě nikdy neměl. S automatem neuskutečnitelný. Soused kvůli problémům v zimě prodal Superba a koupil si toho samýho, ale 4x4, protože s automatem ve dvoukole se to nedalo.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2015 10:19
Re: Otáčky
v kanadě je taky sněhu fůry a s automatem tam jezdí běžně
11. 11. 2015 12:21
Re: Otáčky
No tam si ale dovedu představit, že mají vesměs 4x4 vzhledem k tomu kde Kanada leží. V Čechách je to (pokud nejsi majitel horský chaty) zbytečnost.
Avatar - Machy_CZ
10. 11. 2015 12:29
Re: Otáčky
Co to je za volovinu, myslim si ze hydrodynamicky menic se rozjizdi daleko plynuleji nez manual
11. 11. 2015 08:44
Re: Otáčky
No že by kolega s BMW byl v zimě nějak zvlášť nadšený se říct nedá. Minulou zimu mě vezl a celou cestu jsem čekal kde zůstaneme trčet. Nakonec mě ani nedovezl až domů s argumentem, že tam odtud už nevyjede. Já s oktávkou úplně bez problémů celou zimu, ale souhlasím, že HDM se rozjíždí daleko plynuleji než DSG.
9. 11. 2015 18:46
Re: Otáčky
U automatu je trochu jiná konstrukce za klikovkou, že? ;-)
10. 11. 2015 11:25
Re: Otáčky
No dvouhmota ti neodejde, ale motor bude podtáčením trpět ještě víc.
12. 11. 2015 22:36
Re: Otáčky
Jako s benzinem 1,6 sem EURO 3 sem nemel problem jezdit po meste i na tech 1100-1200 otacek ale diesel co mam ted s tim vazne trpi. Jenze proste nekomu to nevysvetlis a kdyz vidim co s obdobnym autem delaji jiny, tak to je vazne tragedie. Diesel dneska neni o otm jezdit na co nejnizsich otackach ale jezdit na optimalnich. Tam kde turbo neco fouka ale zaroven se netoci zbytecne. A hlavne to je mimo mesto....
Avatar - Stejsn
9. 11. 2015 11:25
Re: Otáčky
Není to tak dávno, řekl bych tak rok zpátky, kdy tu byl článek, nebo myslím i video, nějakýho českýho "experta na úspornou jízdu". A ten vysloveně radil motory podtáčet, že ty nový jsou na to stavěný a vydržej to. No a todle jsou výsledky. :no:
9. 11. 2015 18:44
Re: Otáčky
Jj, byl to Hrdička ze ŠA a na tu jeho blbost nemělo smysl reagovat.
9. 11. 2015 11:40
Re: Otáčky
to je proto abys mel spotrebu 3.6L/100 - jako dosahnout se to da, ale zapli se DPF, EGR a ovladani turba znici dvouhmota atd
9. 11. 2015 18:47
Re: Otáčky
Ukazatel řazení je stejnŕ pitomost jako stop-start, oboje ničí motor.
9. 11. 2015 12:31
Re: Otáčky
dvouhmotové setrvačníky se zavedly do výroby právě kvůli utlumení kmitů v nízkých otáčkách, takže v podstatě doporučení jízdního režimu v nízkých otáčkách a vysoké točivé momenty s sebou přinesly dvouhmotové setrvačníky. DM setrvačník by měl být navržen tak aby mu otáčky od volnoběhu výše nevadily, kritické jsou otáčky okolo 400,a le to je záležitost startů nebo chípání při rozjezdu.
9. 11. 2015 18:40
Re: Otáčky
No jo, zavedly se hl skrz potlačení kmitů do převodovky, grafy jsou na netu.
9. 11. 2015 19:54
Re: Otáčky
kmity se musely eliminovat vždy (tlumiče torzních kmitů, odpružené spojky), DM setrvačníky se začaly používat s potřebou jízdy na nízké otáčky a zachování jízdního komfortu.
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 09:34
Dvouhmota a VW
hlavně že mit u někdo nedávno tvrdil pod článkem o Fobii rs, že se dvouhmoty ne*erou. A hle, najednou velmi častá závada, díky které prasklá klikova.

Srandy kopec.
Takže opět místní VAGenisté a diskuzní lháři snažící se tady lidem nabulíkovat jak německá kvalit apořád existuje oblbují lidi.

Poučení je nebrat manuál s dvouhmotou a nekupovat nic od VW. Spolek podvoníků a neumtěelů, kdy vozy VAG mají asi nejvíce závad spolu s některými francouzi.
Rozbalit vlákno
22
9. 11. 2015 09:40
Re: Dvouhmota a VW
Pokud provozuješ dlouhodobě motor s vadnou dvouhmotou, hrozí podobná fatální poškození napříč všemi výrobci.
Vím, že nemusíš VW, ani já moc ne, ale tady buď objektivní a trochu uber.
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 09:48
Re: Dvouhmota a VW
tohle je jen asi jeden z 150 000 problémů, které německá auta mají.
BMW má problémy s motory 4,4 V8 turbo, problémy s diesly, kde se při dodržení intervalů doslova zanese motor karbonem a úsadami, krom toho slavný BEHR HEllA neumí dělat klimatizace, dále neumí dělat stěrače atd.
Slavné Audi při doržení předepsaného longlife intervalu na výměnu oleje sežere za ten interval cca 1-1,8 litru oleje >:D
Starší mercedesy s el. brzdami hnily jak brambora a měla věčně problémy s elektrikou a k tomu všemu cukající dsg, praskající a přeskaující rozvody, slavný VW V10 TDI, podvodné emise, reznoucí páté dveře, praskající žárovky H7, zatejkání, časté závady váhy vzduchu a můžu tu takhle pokračovat do aleluja
9. 11. 2015 09:54
Re: Dvouhmota a VW
tak co doporučuješ?
dacii?
nebo zigula??
9. 11. 2015 10:05
Re: Dvouhmota a VW
autobus bych nemel kde parkovat
9. 11. 2015 10:06
Re: Dvouhmota a VW
Nwzen to do krajnosti se ziguli nebo Dacia. Neni jen Dacia VW.
9. 11. 2015 10:12
Re: Dvouhmota a VW
Uz i dost taxikaru pochopilo, ze se da jezdit na plyn nebo hybrid a evidentne ty auta prezivejni tuhle tvrdou praci po meste s ohromnejma kilometrama. Po Praze jezdi hybridni Toyoty Auris, Nemecko je plny Priusu. Jet za nima, je mnohem lepsi, nez za traktorem. Smrad, hluk.
9. 11. 2015 10:13
Re: Dvouhmota a VW
edit. prezivaji, pres telefon to nejde editovat.
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 11:02
Re: Dvouhmota a VW
No jako náhradu za Fabii klidně tu Dacia nebo žigula, za méně peněz udělaj spoelhlivější práci. Ale sou i jiné značky, záleží kdo co chce.
Avatar - Ozzman
9. 11. 2015 12:13
Re: Dvouhmota a VW
Schvalne , od tebe by mne opravdu zajímalo co bys doporučil místo třeba dosluhující naftové oktavie v kombiku (snad sem nikoho neurazil ze by oktávka mohla do sluhové :-) ) . Chci auto s normálním povinný ručením a dostupným servisem protoze vozit díky z USA nemam čas :-)
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 13:01
Re: Dvouhmota a VW
Záleží jaká to ta Oktávka je. Jednička je držák, tak je OK, II už nic moc a trojka ješt horší.
Takže záleží jaký rok výroby a kolik na to máš >:D
Avatar - Ozzman
9. 11. 2015 13:09
Re: Dvouhmota a VW
No, tak v nižší střední se pohybujem do cca 450-500 tisíc a je jedno jaká >:D Držák jsou všechny >:D Tak povídej >:D
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 13:35
Re: Dvouhmota a VW
Možností je
Astra, Ceed SW, 308 HD, Insignia combi 2,0; I30 combi, 508SW, Mondeo kombík, I40 kombík, Auris kombík, Avensis kombík, MB C kombík, Volvo V60 kombík.....

stačí si vybrat
Avatar - Ozzman
9. 11. 2015 13:39
Re: Dvouhmota a VW
Čteš tu cenu? >:D Říkám do 500 tisíc a ty mi sem hodíš volvo V60 >:D MB C a podobně... >:D
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 13:40
Re: Dvouhmota a VW
Však jo, dyt si nikde nepsal že to musí být nový. A zánovní do 500 tis jsou >:D
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 13:42
Re: Dvouhmota a VW
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
9. 11. 2015 13:49
Re: Dvouhmota a VW
Zajímavé kusy, škoda, že ty Mergly nejsou fmetle, ta červená je děsná, ale bílej bych zkousl :-)

Je otázka, jestli dát pul míče za ojetinu, já bych se asi zdráhal a když už, tak šel třeba na 300 tisíc do něčeho neprémiového, už jsou to 3leté auta a to Volvo má skoro sto tisíc najeto, což už s sebou taky nese nějaké servisní náklady.
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 14:18
Re: Dvouhmota a VW
Ještě je k mání tohle. Ke všem sou servisní pakety MB do roku 2018. Takže servis zadáčo.
[odkaz]

Volva maj halt najeto víc no.

Mimo prémii je toho na výběr víc, určitě ta Insignie nebo Hyundai I30/I40 taky stojí za vyzkoušení
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 16:58
Re: Dvouhmota a VW
Japonce, nejlépe RAVku, nebo Hondu CR-V.
9. 11. 2015 16:55
Re: Dvouhmota a VW
Rozhodně japonské auto ;-)
9. 11. 2015 09:57
Re: Dvouhmota a VW
To ti klidně všechno věřím, ale vůbec to nesouvisí s praskajícími klikami, které jsem komentoval já a o kterých je i původní článek.

Pokud chceš reagovat na můj příspěvek, tak, prosím, k věci.

Jinak se to tady zase za*rdá plevelem.
9. 11. 2015 16:02
Re: Dvouhmota a VW
k tomu bmw ... nazor na hpi vstrekovanie ? myslym tie priamovstreky
9. 11. 2015 09:48
Pouceni
To je jen jedno. VW a nafta? Dekuji, nikdy. Natoz ojetej bazmek. Hlavne ze si kazdy vesnicky koste libuje jak jezdi o litr min nez benzin a pak nasobek projede v opravach. Cha cha. Dobre jim tak. Takovej krap bych odvezl k popelnici a nechal tam, k cemu oprava.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Anonym
9. 11. 2015 10:13
Re: Pouceni
Nejen nafta!!!
Příběh 1. Tchánovi měnili celej (olej papající) motor 1.8 TSI u NOVÝ Yeti po cca po 40 000 km a to nechci ani mluvit o tom, jaký na něj nejdřív zkoušeli triky, že je to normální (dolít 1 litr oleje za měsíc a podobně) >:D >:D >:D

P.S. Auto bylo řádně servisováno a v záruce.

Příběh 2. Kolega po tom, co po každých 20 000km měnil vytahaný rozvody u 1.2 TSI ho radši prodal jinýmu Lojzovi (samozřejmě jako bezproblémový vůz)

Závěr: jedině VW, ale vyhnout se mu obloukem!!!!!
Avatar - vabis
9. 11. 2015 11:00
Ach ach
Jezdit s vylagrovanou spojkou sice může jen prase, ale i tak je to strojařsky ostuda. Z VW motorů bylo použitelné
Rozbalit vlákno
3
Avatar - vabis
9. 11. 2015 11:04
Re: Ach ach
Jen 1.8T 110 kW a starý 4.2 V8,zbytek radeji ani nekomentuji :-(
Avatar - Stejsn
10. 11. 2015 20:51
Re: Ach ach
Co je to "vylágrovaná spojka"??
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2015 19:00
Re: Ach ach
to je spojka vozu rendlík a syn >:D
9. 11. 2015 11:49
Tyhle typy poznate snadno
"vážná závada postihuje osmiventilové dvoulitry s filtrem pevných částic (TDI-PD DPF)"
"Zrovna tady opravujeme Audi A6 2.0 TDI-PD"
"Pánovi jsem už při třech předchozích servisech nabízel výměnu totálně opotřebené spojky, ale pořád se mu to finančně nehodilo"

Banka mi pujcila jenom 100tisic, ale musi to byt Audi, ale ne nejake s 300tisic km.
Tyhle typy poznate snadno, cinske zimni gumy 18" celorocne, vypalene xenony, cerny kour pri akceleraci, na foru v podpisu dpf off, egr off.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fOE
9. 11. 2015 12:49
Re: Tyhle typy poznate snadno
Velice trefne. >:D
Avatar - Stejsn
9. 11. 2015 14:42
Re: Tyhle typy poznate snadno
a na okně nápis NO SMOKE NO FUN
9. 11. 2015 11:57
Chlapi
chovejte se slušně. Auta koncernu VW jsou ty nejlepší a nejkvalitnější na celém světě. každý kdo si chce koupit v mainstreamu střední třídu a nekoupí si Passat v nejhorším Superb je obyčejný blázen a měl by podstoupit dobrovolné psychiatrické léčení.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
9. 11. 2015 13:02
Re: Chlapi
petrko: tě pustili dneska předčasně na vycházku vid? Jako ironie dobrý >:D
9. 11. 2015 12:05
Detail...
Klukovka na obrazku je ale prasknuta na "prednom" konci (niekedy tiez nazyvany "volny"). Tam su len dake pomocne agregaty, obvykle ventilovy rozvod, atd. No a tlmic torznych kmitov, a prave to je podla mna pricina ze ta konkretna klukovka je zlomena.

Zotrvacnik a spojka je pripojena na druhom konci klukoveho hriadela, kde je ta priruba. Ak by sa bol pricinou poskodenia zotrvacnik, kluka by sa zlomila na druhom konci, niekde okolo posledneho alebo predposledneho zalomenia.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2015 17:02
Re: Detail...
Jenže to místním VAG fobistům nikdy nevysvětlíš. No zlomila se... lámou se klikovky - a nejen klikovky - i u jiných motorů. U TDI PD zcela výjimečně. :-!
9. 11. 2015 17:10
Re: Detail...
Obhajuješ vlastní garáž?
Avatar - Ja Prvni 123
10. 11. 2015 15:32
Co se stalo? VW nezaplatil?
Tomu rikam obrat... vcera modla - a dneska to vypada, ze uplne nejhorsi auta na silnici...
Jinak v principu souhlas, jen ze to neni nic typicky VW, jako treba ty rozvody a turba u TSI.

Treba primovstrikovy BMW trpi na praskani klik mnohem casteji...

No hnus, ja se zastavam VW!
To tady jeste nebylo...
;-)
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2015 18:44
trhání hřídelí
když tak o tom přemýšlím DM setrvačník je dnes skoro v každým motoru u všech výrobců, začínají být i v benzínových, to praskají takhle klikovky i ostatním výrobcům když mají vadný setrvačník?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
10. 11. 2015 18:55
Re: trhání hřídelí
Automaty dvouhmoták nemaj a starší káry typu Fabie I (mimo RS) taky ne. Takže to zas tak nehrot.
10. 11. 2015 19:43
Re: trhání hřídelí
a kolik dieselů s objemem 1,6 - 2,0 litru se prodá s automatem? 30 -40%? Tak co ten zbytek a zbylé značky?
Avatar - Barrichello
10. 11. 2015 19:52
Re: trhání hřídelí
všechno co se na světě prodá sou diesly s objemem do 2,0 s fofrklackem >:D >:D >:D

To že je pomatená Evropa ještě neznamená, že sou mimo i jinde >:D

Jinak ten počet automatů stoupá i v týhle třídě.
10. 11. 2015 20:08
Re: trhání hřídelí
abych se přiznal tak ti nerozumím, ale to může být pouze tím, že nemluvím řečí tvého kmene. Pokusím se položit otázku ještě jednou.

V článku je uvedeno, že na vznětových motorech koncernu VW praskají klikové hřídele, což je způsobeno jízdou s vadným tlumičem torzních kmitů ve dvouhmotovém setrvačníku.

Moje otázka zní. Pokud vadný tlumič torzních kmitů přenáší vibrace na klikové ústrojí, které zřejmě následkem únavy praskne, tak zda se toto děje i u obdobných motorů jiných výrobců. DM setrvačník najdeš ve vznětových motorech Ford, PSA, Opel, Renault adt. atd. Většina vozů vybavených motory TDCi, HDi, dCi, CDTi atd jsou prodány s manuální převodovkou.

Pokládám si tedy otázku zda skutečně praskají vlivem vibrací nebo zda uvedený zkroucený blok motoru není jak je uvedeno důsledkem nýbrž příčinou. Je to tedy podobná otázka jako ta co bylo dříve zda vejce nebo slepice. Snad tomu budeš takhle rozumět.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 11. 2015 21:25
Re: trhání hřídelí
Ptáš se dobře...
;-)
25. 6. 2019 21:56
Re: trhání hřídelí
Dělám to 20 let stačí si hodit na váhu kliku ze starší rotacky a porovnat.Proč tam najednou chybí dvě kila materiálu,kam se asi ty torzní kmity mají ztratit?No kvůli tomu se radši vymyslí super setrvačník na jehož výměnu si všichni tak nějak zvyknou a koruny se sypou.Mám pár pacientů kteří tento problém řešili více jak jednou na jednom kuse(cady)kde se dvouhmota ani ve fabrice nedavala,vsechno je o penězích.Ps.dvě kila na jednom motoru na klice-kolik to je tun v tom balíku???
11. 11. 2015 10:10
Nevadí
Co ušetří na výrobě dají do reklamy, takže hřídel nehřídel, budete vypadat COOL - hlavně nezapomeňte - auto musí být bílé !
Rozbalit vlákno
0
12. 11. 2015 19:03
Hezká fotka
Tohle přesně se stalo otcovi u x-traila koupenýho v ESA. Auto jezdilo 3 měsíce a pak rup. No nekupte to.
Rozbalit vlákno
0