Laik bývá obvykle překvapen už samotným faktem, že i tak robustní a klíčová součást, jakou je kliková hřídel, může prasknout. I odborník by se pak hádal, když mu řekneme, že auto s touto závadou normálně jezdilo.
a ještě jedno doporučení ... ani u benzinů nepodceňujte výměnu spojky s dvouhmotnostním setrvákem opět za spojku s dvouhmotnostním servákem. Sice by ta jednohmota nenakrájela klikovku na kousíčky, ale je tu i druhá strana ... převodovka.
mas nepochybne pravdu
dvouhmota tam ma nejaky ucel, i když to (chvili) bude jezdit i bez ni
benzin ma na druhou stranu mensi klepaturu nez naftak, takze mensi riziko, ze se něco uklepe.
u naftaka je klepatura videt i slyzet většinou na pohled, protože se klepe jako ratlik.
nechapu, ze v tom někdo jezdi dobrovolne ...
Re: Prodej aut s alternativním pohonem se v ČR skoro z2násob
možná lepší nekupovat vůbec ty výtvory z VW. za posledních 10 let jsem od nich neviděl povedenej normálně fungující motor. To ta 1,9 TDI PD je ještě z toho lepšího co vyráběli.
prasklá klikovka? To přeci nemůže být pro majitele žádný problém, za dobu vlastnictví určitě dokázal našetřit horentní sumy na případnou opravu klikovky, bloku, vstřiků, turba, dvouhmoty, převodovky ... a když si takový vergl někdo koupí v bazaru, tak to přeci také není žádná trága. Ta vidina, že ušetří, ta za tu opravu přeci stojí, no ne?
Než bych to opravoval, tak radši seženu jinej motor a budu se modlit, že na tom nebude podobně. Rozhodně to ale vyjde výrazně levnějc než opravovat ten starej.
jinej motor se 100tis km natocenejma, ale ve skutecnosti 3x stocenym tachometrem.
v tomhle pripade tezko radit.
ja zas asi budu prevetivne resit retez u 1.8tsi.
poprvé mi preskocil na 60tis, nastesti jen o zub, ted to ma ke 150tis a radsi dam 5tis za vymenu napinaku nez resit daleko vaznejsi problém.
ale preventivne menit klikovku, to musí byt tezka volba..
No těžko seženeš nějakej lepší, ale mohl by mít v pořádku kliku. Výhra to není, ale je to nejlevnější způsob jak dát to auto dohromady. Pak bych ho ovšem koukal čím dřív prodat.
Co jsem slyšel tak dělat rozvody na 1,8 TSI nic moc. Je to hrozný co VW produkuje za prototypovej odpad. Za chvíli bude mít horší pověst než Renault nebo Alfa. A můžou si za to sami. Šiděj ty auta kde to jde. Jestli nezmění taktiku a dál budou produkovat šroty, tak na to dojedou a skončí v propadlišti dějin jako třeba Lancia. I když to byla jiná pohádka než mizerná kvalita.
ja jsem s 1.8tsi spokojenej.
na takovy to poklidny jezdeni idealni motor s rozumnou spotřebou a hlavne ho neslysis a neklepe se to.
ten preskocenej retez byl nejspis kvůli tomu, ze to tyden stalo s kopecka dolu jen se zarazanou rychlosti bez zatazeny brzdy takze napinak povolil a při startu to nestih dopnout.
kdybych dnes volil z podobných motoru, sel bych opet do 1.8tsi. vpodstate me v nižší stredni nenapada lepsi volba. mozna ještě 2.0tsi, ale to uz jsme trochu jinde
tak to gratulujem, nechas to vysiet na kvalte dolu kopcom a nerozchodia to rozvody... ale inac bezva motor co ma okrem toho problemy s mazanim a spotrebou oleja.. a gratulujem druhy krat k dobrym navykom pouzivatela, dnes uz fakt soferuje hocikto...
Hele mě by se ten motor taky líbil, ale je to prostě konstruktérskej bastl. V týhle podobě ten motor vůbec neměl jít do sériový výroby! Tady je krásně vidět v jakým stavu je vývoj ve VW. Šlendryján kam se podíváš. Jinak si myslím, že ten motor je na víc než poklidný ježdění. Specielně O2 s ním umí být neskutečně rychlá. Nový 1,8 TSI s řemenem už snad bude lepší, ale zatím nevím o nikom kdo by ho měl ani jsem na něj zatím neslyšel žádný ohlasy. Možná (pevně doufám) to bude povedenější než původní 1,8 TSI 118 kW.
Jinak omlouvat to tím, že auto stálo z kopečka je alibismus. Moje auto stojí jen na kvalt už 5 let (ručku prakticky nepoužívám) a nebyl jedinej problém ani s rozvodama ani s dvouhmotou. Možná díky tomu, že je ten motor ještě pořádně udělanej.
Tak Renault už par let není nespolehlivej a nekvaliti jako tomu bylo po roce 2000. Celkem na sobě zapracoval. A v současnosti je rozhodně kvalitnější než vw
Pokud si naftu koupíš na to na co je určená, tedy na dlouhé svižné cesty po dálnici, tak oproti benzínu ušetříš nějaké tři litry na sto, dejme tomu 1Kč/km. Po 100tkm máš 100tkč doma. Jaká je šance, že ti naftu postihne nějaká fatální závada během 100tkm? 200tkm? Pár procent? O kolik menší je ta šance u benzínu?
Tak to placas. Osobne jezdim s 2.0, 110 kW Mazda 3 v pohode do 8, se sluzebni Oktavii 1.9, 77 kW tak 6-7 po meste si ten smejs v kolone vezme klidne 11, teda alespon to ukazuje ta parodie na palubni pocitac. Takze pri velmi razantne nizsim vykonu, zas tak velkej rozdil to rozhodne neni. I kdyz ten 2.0 honim po Nemecku, tak se na 10 nedostanu ani smykem. Jo ale mozna mi to u toho strepu zvysuje spotrebu permanentne pusteny radio, ten randal je fakt dobrej jen pro hluchyho taxikare.
Ty jezdíš s 1,9 TDI Oktávií za 11?!!! Proboha... já jsem vždy byl zastáncem toho, že to auto nejezdí za 3/100, jako někteří tvrdí, se služební jezdím tak kolem 6ti kombinovaně, což je takový realita, ale za 2x tolik? To závodíš od semaforu k semaforu a drtíš jen 1. a 2. rychlost ? Nebo máš díru v nádrži, nebo je auto totálně dobité ne?
Když pojedeš klidnym tempem, dostaneš se i na 5, což zvládne v tomto režimu většina trubodieslů v nižší a střední třídě...
6-7 při svižnější jízdě ano, 11 .... to je něco špatně.
Proto píše, že 11 si vezme ve městě v koloně, dlouhodobý průměr má 6-7. A do toho výpočtu si zapomněl zahrnout, že diesel je dražší na pořízení, takže když uvážíme ještě to, že rozdíl ve spotřebách při stejných výkonech nebude 3 litry, za 150 000 km vyděláš leda na rozdíl v pořizovacích nákladech, pro rezervní klikovku musíš dojet ještě dál :-)
Edit: nějak jsem si spojil tvůj příspěvek s tím od Emela, pardon :-)
Neřeším kolik si to vezme v koloně, když stojíš tak je spotřeba nekonečná, to není téma k diskusi. Možná se v Německu nedostaneš s benzínem přes deset, no a slušná nafta v dobrém stavu by byla ve stejném režimu někde kolem 6 a ty tři litry tam jsou.
Nejak jsi jeste do sve matematiky nezapocital vyssi cenu a drazsi udrzbu. Zavada benzinu je takrka nulova. Teda pokud to neni nejaka povedena perla od VW, tam tech pruse.ru bylo tak nepocitane. Naposled HTP, predtim nepodarek FSi.
:yes:
taky jsem do dnes od všech majitelů VAG každodenně slyšel, jakej jsem hlupák, že jezdím stále s něčím jiným a nespolehlivým, než VAG. A ejhle najednou problémy s TSI, dieselgate, praskající klikovky a bůh ví, co ještě bude.
A o to víc si dnes užívám reakce těchto maniaků VW, když si do nich rejpnu, zda je jejich super nejspolehlivější vůz ještě "prodejný" a nemusím vám říkat, jaký mají výraz. >:D >:D >:D >:D >:D
to víš no, německá kvalita. Jinak vím i o BMW s prakslou klikovokou, nejto 68 000 km. ofiko zastoupení se tvářilo strašně kysele a moc se jim do záruční opravy nechtělo, nakonec tu udělali v rekordně krátko době čítající 56 pracovní dnů >:D >:D
Pokud se u milionu prodaných motoru TDI vyskytne taková závada, je to unikát a může za to řidič, který se k autu chová jako prase. Mnohem častější závada je zcela prozaická prasklá vačka u francouzského motoru HDI. Jenže s takovým motorem se domů nedojede a vyměnit kliku u něj nestačí :-!
Takže stačí si připomenout jednoznačné fakty: motory 1,9TDI PD jsou asi nejspolehlivější motory na našich silnicích a zároveň to jsou motory s nejmenší spotřebou a navíc se životností, přesahující 600 tis km. :yes:
....že si neuvědomuje, jaké problémy s sebou přináší provozování dieselových motorů moderní (to neznamená, že nejlepší) konstrukce.
Od dob klasických dieselových motorů s nízkým výkonem bez turba, bez DPF, bez dvouhmot, s řadovým nebo max. rotačním čerpadlem, řádně dimenzovaným klikovým mechanizmem a setrvačníkem, se hodně změnilo. Tyto motory byly sice jednoduché a "nezničitelné", ale měly výkon z dvoulitru tak 40 kW (55 koní) - např. Mercedes 200 D.
Současné konstrukce dieselových motorů s těmito původními diesely mají jen velmi málo společného.
Uživatel jistě vítá nižší spotřebu, až několikanásobně vyšší výkon, rychlejší reakce, výrazně nižší hmotnost a dejme tomu i lepší exhalace. Nechce však akceptovat, že pokud chce tuto techniku udržet v dobré kondici, musí také provádět údržbu a servis v řádné kvalitě a tím i ceně.
To ale u dieselových "lakomců" bývá mnohdy problém. Myslí si totiž, že diesel je věčný a nepotřebuje kromě oleje žádný servis. To ale už minimálně 30 let tak úplně neplatí.
A to ještě není nikde psáno, že i když dostane takový moderní (rozuměj vykonstruovaný až na samou hranu životnosti a k tomu ještě plný kurvítek) motor řádný servis, že bude sloužit alespoň z poloviny jako ti veteráni.
asi tak... Spousta lidí co kupuje diesel kouká jen na jedinou položku v nákladech, na spotřebu... nehledě na to, že diesel se pro drtivou většinu z nich vůbec nehodí...
ještě si zapomněl na další důležitou položku a to ten hřejivej pocit, když se u piva a tady na diskuzích předhání, kdo z nich koupil výhodněji (ztočený, "lehce" klepající a nebo "lehce" opravený [odkaz] ) TDíčko a komu míň žere. >:D >:D >:D >:D >:D
V podstatě jsi trefil hřebíček, ale neměl bys zevšeobecňovat. Já jezdím diesely 14 let, vždy nové vozy od D3, čtyř i šestihrnky, měli jsme i ten PD 96kW, nájezdy jsou vždy přes 150tkm a NIKDY jsem neměl s motorem jediný problém. Samozřejmě pravidelný a pouze autorizovaný servis, ale jinak jízdy po dálnici, pojížďky po městě s 20 studenými starty za den a nikdy NIC. ;-)
Možná se pro úplnost příčiny mělo sdělit, že dvouhmotý setrvačník obecně, bez ohledu na motorizaci se opotřebovává dlouhodobým podtáčením motoru a taháním otáček z oblasti kolem 1200 min-1, tj neochotou lidí podřazovat. Kdo chce "ušetřit", dá při opravě na radu garážníka jednoduchý,ale jak kdosi psal, dvouhmotý tam má svůj smysl skrz namáhání klikovky a tlumení kmitů do převodovky. Takže na 100% pak klika praskne za prvním zalomením. Spíš je to uživatelská blbost-podtáčení a snaha šetřit na opravě. Výsledkem je drahá oprava. Dynamika klikového mechanismu a její řešení je jen jedno bez ohledu na logo.
Na jednu stranu máš pravdu, ale na druhou stranu ukazatele řazení k podtáčení řidiče nutí. Ty tomu třeba rozumíš, ale chudák ženská (tím myslím laika-obyčejného řidiče) přeřadí a myslí si, že to dělá úplně správně.
já kdybych ho měl poslouchat, tak mi po doporučeným přeřazení spatnou otáčky klidně na těch 1300... a myslím, že to není nic, co by neměl poznat lajk, že motor podtáčí.. Větší hluk, větší vibrace...
Víš co? Mohl by si přijet v zimě do Jablonce. Až napadne přes noc 20-30 čísel, tak jsem zvědavej jak se s tím tvým slavným automatem dostaneš někam do kopce ;-) A jak se s tím budeš v těch sračkách vůbec rozjíždět >:D Tam ti pak nepomůžou sebelepší zimáky. Prostě potřebuješ plynulou práci se spojkou a to automat neřkuli cukací DSG vůbec nechytá. A argumenty s elektronikou typu ASR si nech. Ta celou situaci maximálně zhorší.
No budeš se divit, ale pár zim zpátky jsem takovou vrstvou běžně jezdil do práce, když nestihnul přijet pluh a to jsem musel ještě pokaždé vyjet do kopce, a to s normální dvoukolkou. Podotýkám, že řetězy jsem na autě nikdy neměl. S automatem neuskutečnitelný. Soused kvůli problémům v zimě prodal Superba a koupil si toho samýho, ale 4x4, protože s automatem ve dvoukole se to nedalo.
No že by kolega s BMW byl v zimě nějak zvlášť nadšený se říct nedá. Minulou zimu mě vezl a celou cestu jsem čekal kde zůstaneme trčet. Nakonec mě ani nedovezl až domů s argumentem, že tam odtud už nevyjede. Já s oktávkou úplně bez problémů celou zimu, ale souhlasím, že HDM se rozjíždí daleko plynuleji než DSG.
Jako s benzinem 1,6 sem EURO 3 sem nemel problem jezdit po meste i na tech 1100-1200 otacek ale diesel co mam ted s tim vazne trpi. Jenze proste nekomu to nevysvetlis a kdyz vidim co s obdobnym autem delaji jiny, tak to je vazne tragedie. Diesel dneska neni o otm jezdit na co nejnizsich otackach ale jezdit na optimalnich. Tam kde turbo neco fouka ale zaroven se netoci zbytecne. A hlavne to je mimo mesto....
Není to tak dávno, řekl bych tak rok zpátky, kdy tu byl článek, nebo myslím i video, nějakýho českýho "experta na úspornou jízdu". A ten vysloveně radil motory podtáčet, že ty nový jsou na to stavěný a vydržej to. No a todle jsou výsledky. :no:
dvouhmotové setrvačníky se zavedly do výroby právě kvůli utlumení kmitů v nízkých otáčkách, takže v podstatě doporučení jízdního režimu v nízkých otáčkách a vysoké točivé momenty s sebou přinesly dvouhmotové setrvačníky. DM setrvačník by měl být navržen tak aby mu otáčky od volnoběhu výše nevadily, kritické jsou otáčky okolo 400,a le to je záležitost startů nebo chípání při rozjezdu.
kmity se musely eliminovat vždy (tlumiče torzních kmitů, odpružené spojky), DM setrvačníky se začaly používat s potřebou jízdy na nízké otáčky a zachování jízdního komfortu.
hlavně že mit u někdo nedávno tvrdil pod článkem o Fobii rs, že se dvouhmoty ne*erou. A hle, najednou velmi častá závada, díky které prasklá klikova.
Srandy kopec.
Takže opět místní VAGenisté a diskuzní lháři snažící se tady lidem nabulíkovat jak německá kvalit apořád existuje oblbují lidi.
Poučení je nebrat manuál s dvouhmotou a nekupovat nic od VW. Spolek podvoníků a neumtěelů, kdy vozy VAG mají asi nejvíce závad spolu s některými francouzi.
Pokud provozuješ dlouhodobě motor s vadnou dvouhmotou, hrozí podobná fatální poškození napříč všemi výrobci.
Vím, že nemusíš VW, ani já moc ne, ale tady buď objektivní a trochu uber.
tohle je jen asi jeden z 150 000 problémů, které německá auta mají.
BMW má problémy s motory 4,4 V8 turbo, problémy s diesly, kde se při dodržení intervalů doslova zanese motor karbonem a úsadami, krom toho slavný BEHR HEllA neumí dělat klimatizace, dále neumí dělat stěrače atd.
Slavné Audi při doržení předepsaného longlife intervalu na výměnu oleje sežere za ten interval cca 1-1,8 litru oleje >:D
Starší mercedesy s el. brzdami hnily jak brambora a měla věčně problémy s elektrikou a k tomu všemu cukající dsg, praskající a přeskaující rozvody, slavný VW V10 TDI, podvodné emise, reznoucí páté dveře, praskající žárovky H7, zatejkání, časté závady váhy vzduchu a můžu tu takhle pokračovat do aleluja
Uz i dost taxikaru pochopilo, ze se da jezdit na plyn nebo hybrid a evidentne ty auta prezivejni tuhle tvrdou praci po meste s ohromnejma kilometrama. Po Praze jezdi hybridni Toyoty Auris, Nemecko je plny Priusu. Jet za nima, je mnohem lepsi, nez za traktorem. Smrad, hluk.
Schvalne , od tebe by mne opravdu zajímalo co bys doporučil místo třeba dosluhující naftové oktavie v kombiku (snad sem nikoho neurazil ze by oktávka mohla do sluhové :-) ) . Chci auto s normálním povinný ručením a dostupným servisem protoze vozit díky z USA nemam čas :-)
Zajímavé kusy, škoda, že ty Mergly nejsou fmetle, ta červená je děsná, ale bílej bych zkousl :-)
Je otázka, jestli dát pul míče za ojetinu, já bych se asi zdráhal a když už, tak šel třeba na 300 tisíc do něčeho neprémiového, už jsou to 3leté auta a to Volvo má skoro sto tisíc najeto, což už s sebou taky nese nějaké servisní náklady.
To je jen jedno. VW a nafta? Dekuji, nikdy. Natoz ojetej bazmek. Hlavne ze si kazdy vesnicky koste libuje jak jezdi o litr min nez benzin a pak nasobek projede v opravach. Cha cha. Dobre jim tak. Takovej krap bych odvezl k popelnici a nechal tam, k cemu oprava.
Nejen nafta!!!
Příběh 1. Tchánovi měnili celej (olej papající) motor 1.8 TSI u NOVÝ Yeti po cca po 40 000 km a to nechci ani mluvit o tom, jaký na něj nejdřív zkoušeli triky, že je to normální (dolít 1 litr oleje za měsíc a podobně) >:D >:D >:D
P.S. Auto bylo řádně servisováno a v záruce.
Příběh 2. Kolega po tom, co po každých 20 000km měnil vytahaný rozvody u 1.2 TSI ho radši prodal jinýmu Lojzovi (samozřejmě jako bezproblémový vůz)
"vážná závada postihuje osmiventilové dvoulitry s filtrem pevných částic (TDI-PD DPF)"
"Zrovna tady opravujeme Audi A6 2.0 TDI-PD"
"Pánovi jsem už při třech předchozích servisech nabízel výměnu totálně opotřebené spojky, ale pořád se mu to finančně nehodilo"
Banka mi pujcila jenom 100tisic, ale musi to byt Audi, ale ne nejake s 300tisic km.
Tyhle typy poznate snadno, cinske zimni gumy 18" celorocne, vypalene xenony, cerny kour pri akceleraci, na foru v podpisu dpf off, egr off.
chovejte se slušně. Auta koncernu VW jsou ty nejlepší a nejkvalitnější na celém světě. každý kdo si chce koupit v mainstreamu střední třídu a nekoupí si Passat v nejhorším Superb je obyčejný blázen a měl by podstoupit dobrovolné psychiatrické léčení.
Klukovka na obrazku je ale prasknuta na "prednom" konci (niekedy tiez nazyvany "volny"). Tam su len dake pomocne agregaty, obvykle ventilovy rozvod, atd. No a tlmic torznych kmitov, a prave to je podla mna pricina ze ta konkretna klukovka je zlomena.
Zotrvacnik a spojka je pripojena na druhom konci klukoveho hriadela, kde je ta priruba. Ak by sa bol pricinou poskodenia zotrvacnik, kluka by sa zlomila na druhom konci, niekde okolo posledneho alebo predposledneho zalomenia.
Jenže to místním VAG fobistům nikdy nevysvětlíš. No zlomila se... lámou se klikovky - a nejen klikovky - i u jiných motorů. U TDI PD zcela výjimečně. :-!
Tomu rikam obrat... vcera modla - a dneska to vypada, ze uplne nejhorsi auta na silnici...
Jinak v principu souhlas, jen ze to neni nic typicky VW, jako treba ty rozvody a turba u TSI.
Treba primovstrikovy BMW trpi na praskani klik mnohem casteji...
No hnus, ja se zastavam VW!
To tady jeste nebylo... ;-)
když tak o tom přemýšlím DM setrvačník je dnes skoro v každým motoru u všech výrobců, začínají být i v benzínových, to praskají takhle klikovky i ostatním výrobcům když mají vadný setrvačník?
abych se přiznal tak ti nerozumím, ale to může být pouze tím, že nemluvím řečí tvého kmene. Pokusím se položit otázku ještě jednou.
V článku je uvedeno, že na vznětových motorech koncernu VW praskají klikové hřídele, což je způsobeno jízdou s vadným tlumičem torzních kmitů ve dvouhmotovém setrvačníku.
Moje otázka zní. Pokud vadný tlumič torzních kmitů přenáší vibrace na klikové ústrojí, které zřejmě následkem únavy praskne, tak zda se toto děje i u obdobných motorů jiných výrobců. DM setrvačník najdeš ve vznětových motorech Ford, PSA, Opel, Renault adt. atd. Většina vozů vybavených motory TDCi, HDi, dCi, CDTi atd jsou prodány s manuální převodovkou.
Pokládám si tedy otázku zda skutečně praskají vlivem vibrací nebo zda uvedený zkroucený blok motoru není jak je uvedeno důsledkem nýbrž příčinou. Je to tedy podobná otázka jako ta co bylo dříve zda vejce nebo slepice. Snad tomu budeš takhle rozumět.
Dělám to 20 let stačí si hodit na váhu kliku ze starší rotacky a porovnat.Proč tam najednou chybí dvě kila materiálu,kam se asi ty torzní kmity mají ztratit?No kvůli tomu se radši vymyslí super setrvačník na jehož výměnu si všichni tak nějak zvyknou a koruny se sypou.Mám pár pacientů kteří tento problém řešili více jak jednou na jednom kuse(cady)kde se dvouhmota ani ve fabrice nedavala,vsechno je o penězích.Ps.dvě kila na jednom motoru na klice-kolik to je tun v tom balíku???