TEST Právě testujeme: Volkswagen Passat B8
Volkswagen Passat je pro náš trh důležitým modelem, Martin Vaculík se tedy vydal na první zkušební jízdy s tímto vozem, a to na Sardinii. Připomeňme, že cena Passatu u nás začíná na 638.900 Kč ve výbavě Comfortline. Za tyto peníze dostanete benzinovou čtrnáctistovku TSI s 92 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě pak nechybí ani kupříkladu třízónová automatická klimatizace nebo šestnáctipalcová litá kola a parkovací čidla.
Zcela jistě vás ale již zajímají první Vaculíkovy dojmy, které nám poslal, tady tedy jsou: „Sáhli jsme po verzi, která vás všechny zajímá nejvíce, tedy po novém dvouturbovém 2.0 TDI s výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m. Můžeme prozradit, že jede přesně tak, jak parametry slibují, ovšem na udávaných 5,3 litru na 100 km jsme se vážně nedostali. Podrobné jízdní dojmy nového Passatu s tímto agregátem čekejte na našem webu během několika málo hodin.“
Jenom dodejme, že s tímto motorem, pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG stojí sedan přes milion korun ve výbavě Highline, přesněji 1.010.900 korun. Nejsilnějším agregátem pro daný model je dvoulitrové čtyřválcové benzinové TSI s výkonem 206 kW, šestiválec se již nabízet nebude.