Když si uvědomíme, jak brutálním technologicko-výrobním omezením musel designový návrh Favoritu/Formanu vyhovět, tak Bertone odvedl skvělou práci. Zejména Favorit je dodnes moc pěkné auto s italským šmrncem a i ta hranatá přístrojová deska byla na svou dobu velmi povedená! :-):yes::yes::yes:
Dobře, jak myslíš, ale já bych řekl, že jeho výraznější, no snad až ikonické a obecně známé práce, jsou Miura, Countach, Diablo. Stratos, Montreal, X1/9.
Je pravda, že ode mě není úplně fér srovnávat je s Favoritem. V Bertoneho výčtu zcela běžných aut se fáčko úplně neztratí třeba mezi Fiatem Ritmo, Citroënem BX, a ZX.
I když chápu potřebu zatáhnout Škůdku jako dominantní linku do článku o Bertoneho výročí úmrtí, ;-\ není to, z mého pohledu, zcela korektní.
"Zatáhnout škůdku", "není zcela korektní"... >:D >:D >:D Hele, já plně chápu, že těžká preference značky Škoda na těchto stránkách už tady některým lidem leze krkem. Ale že by v článku o Bertonem vydaném na českém automobilovém serveru měl chybět Favorit, to je úplně absurdní myšlenka. Naopak, vzhledem k tomu, že se s jeho prací ve formě Favoritu denně na ulicích setkáváme (a ještě řadu let setkávat budeme), je výrazná zmínka o tomto návrhu zcela na místě!
Neříkám, že by měl chybět, ale ne dominovat, v článku o Bertoneho výročí. Něco jiného by bylo, kdyby byl článek primárně o Škodě, o vzniku Favoritu, o italském designu v ČR (lépe v ČSSR) nebo tak.
Buď objektivnější i když můžeš mít a máš jiný názor. Uniká mi význam těch tří smajlíků, když jsi v mé citaci vynechal (záměrně ?) podstatné slovo nebo dvě - a to "dominantní linku".
Jakožto favoriťák s 1993 ecotronikem musím souhlasit. Pro hranatou dobu hezký hranatý auto :)
Dost lidí mi chválí krásnýho naleštěnýho Favouše, a to vždycky potěší :-)
Favorit byl na tu bídu povedenej, na druhou stranu je ale potřeba říct, že je kvalitativně výrazně horší a designově (hlavně uvnitř) srovnatelný s Ritmem, které je ale o GENERACI a téměř dekádu (1979 vs 1988) starší!!!
Tak samozřejmě že není možný se na fleku odrazit a přeskočit o 40 let dopředu. Favorit ale sehrál obrovskou roli, bez něj by Volkswagen škodovku ani nekoupil a Škodovka by skončila s tím, že poslední model co by opustil výrobní linku by byla převlečená stodvacítka v roce 1992
Navrhnul karoserii na Citroen Xantia. Kdo měl nebo má možnost tento vúz poznat jako uživatel, ocení prostornost vnitřku jak na délku tak šířku a pro vyznavatele kufru, tak i jeho velikost. Typ karoserie liftback. Do dnes má karoserie stále šmrnc. Myslím si, že pokud by jí vyráběla Škodovka, tak by pouze upravovala světla, př. masku,zakulacovala nebo ohraňovala podle toho jak by šla móda a novináři by zde pěli na nadčasovosti a psali by o nových modelech . ( viz několik let stará Octavie ) :-)