Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Před 70 lety Hitler položil základní kámen továrny VW

Přesně před 70 lety byl položen základní kámen mateřské továrny automobilky Volkswagen. Kulaté výročí téměř nikdo nezaznamenal a neslaví ho ani oslavenec, koncern, jehož součástí je nyní i česká Škoda Auto.
Zpět na článek
27. 5. 2008 10:29
neregistrovaný "AG"
27. 5. 2008 11:13
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:16
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:26
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:18
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:27
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:56
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:05
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:29
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 10:40
27. 5. 2008 10:43
27. 5. 2008 10:47
27. 5. 2008 10:50
27. 5. 2008 10:46
27. 5. 2008 11:10
27. 5. 2008 10:55
27. 5. 2008 10:59
27. 5. 2008 10:59
27. 5. 2008 11:04
27. 5. 2008 11:13
27. 5. 2008 11:32
27. 5. 2008 11:54
27. 5. 2008 13:10
27. 5. 2008 13:47
27. 5. 2008 13:50
27. 5. 2008 17:53
27. 5. 2008 11:05
27. 5. 2008 11:08
27. 5. 2008 11:13
27. 5. 2008 11:13
27. 5. 2008 11:15
27. 5. 2008 11:58
27. 5. 2008 12:13
27. 5. 2008 12:53
27. 5. 2008 13:01
27. 5. 2008 13:06
27. 5. 2008 13:14
27. 5. 2008 14:19
27. 5. 2008 14:24
27. 5. 2008 12:16
27. 5. 2008 11:17
27. 5. 2008 12:06
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:17
27. 5. 2008 20:25
27. 5. 2008 11:14
27. 5. 2008 11:23
27. 5. 2008 12:29
27. 5. 2008 20:26
27. 5. 2008 13:00
27. 5. 2008 17:54
27. 5. 2008 20:48
27. 5. 2008 20:51
27. 5. 2008 13:39
27. 5. 2008 14:35
27. 5. 2008 17:29
27. 5. 2008 20:23
27. 5. 2008 20:29
27. 5. 2008 20:27
27. 5. 2008 11:08
27. 5. 2008 15:53
27. 5. 2008 10:49
27. 5. 2008 10:50
27. 5. 2008 11:05
27. 5. 2008 11:03
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:20
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 10:58
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:13
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:23
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:57
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:07
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:14
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:20
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:27
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:32
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:42
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:54
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:03
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:20
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:34
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:48
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:01
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:56
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:59
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:43
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:56
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:45
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:37
neregistrovaný "AG"
27. 5. 2008 12:17
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:27
27. 5. 2008 13:30
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:28
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:47
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 17:43
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 5. 2008 18:52
neregistrovaný "Wikipedista"
28. 5. 2008 17:27
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 5. 2008 19:19
27. 5. 2008 19:46
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 20:46
Avatar - marek.g
27. 5. 2008 08:42
pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
a dobre udelal :yes:
Rozbalit vlákno
15
27. 5. 2008 09:35
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
no myslim ze prisovat zasluhy hittlerovi neni na miste :no:
Avatar - marek.g
27. 5. 2008 09:45
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
ja mu zadne zasluhy nepripisuju.akorat jsem chtel rict,ze kdyby nezalozil nebo neprikazal zalozit VW tak by byl svet chudsi.prisli by jsme o legendy Brouka,Golfa hippies by nemeli svou dodavku a v neposledni rade by diskuse na auto cz ztratily naboj,protoze by nebyly flame GTIho proti fiatekum,507 proti vsem atd.takze asi tak Hitler byl smejd,ale vsechno zle je k necemu dobre
Avatar - T613
27. 5. 2008 09:55
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Ve všem platí zákon o zachování energie. Nebyl by VW bylo by něco jiného..
Avatar - marek.g
27. 5. 2008 10:08
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
no jo no mas pravdu.ale nebyl by to VW >:-[]
Avatar - T613
27. 5. 2008 10:23
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Matelko by obdivoval něco jiného.. třeba Fiat >:-[]
Avatar - marek.g
27. 5. 2008 10:26
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
27. 5. 2008 10:11
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
...byla by třeba Praga, Škoda, Tatra atd.
Avatar - T613
27. 5. 2008 10:22
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Tatra Beetle >:-[]
Avatar - marek.g
27. 5. 2008 10:27
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Praga Golf GTi >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 10:48
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Tak to bych si ho potom fakt koupil :-!
27. 5. 2008 10:17
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
jo neco lepsiho >:D :yes:
27. 5. 2008 10:55
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Tak sa ale môžeš dívať aj na Hitlera. ;-) A zaváňa to trochu fatalizmom...
27. 5. 2008 12:25
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Túto zásluhu mu kľudne pripísať môžeš. Popri zverstvách čo napáchal, prikázal napáchať a toleroval, sa nájdu aj odrobinky niečoho dobrého. Aj keď pravou príčinou pretláčania Chrobáka do výroby a postavenie továrne nebolo blaho ľudu, ale konštrukcia a kapacity na výrobu vojenského vozidla - známy kdf kubelwagen bol vlastne chrobák...
27. 5. 2008 17:20
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Vůbec ne. Porsche nejdříve skutečně zkonstruoval Brouka, jak ho známe dnes. Vojenský teréňák se začal vyrábět na jeho základě až v roce 1940 a vyvíjen byl dodatečně. Brouk měl být původně skutečně levný osobák pro nejširší masy. To je zřejmé i z jeho koncepce. Stejně tak výstavba dálnic v Německu neměla primárně válečný účel. Motorizace byla jedna z cest, jak snížit nezaměstnanost a o to nacistům šlo v tomto období třetí říše na prvém místě. Navíc VW brouk a německé dálnice - to byly dvě spojité nádoby. Masová výroba VW ve vazbě na zálohový způsob nákupu (lidé si na auto měli spořit předem) byla jedním ze způsobů, jak získat potřebný kapitál. Tolik fakta.

Že se to vyvinulo "trochu" jinak, to už je jiná otázka. Za komunistů v NDR to řešili zase vývojem a výrobou trabantů - a i když ho používali represivní složky komunistického režimu, díky "studenosti" války zásadně převládlo civilní využití.
27. 5. 2008 17:42
Re: pred 70 lety Hitler polozil zakladni kamen tovarny VW
Ja nepíšem o Porscheho úmysle, ten bol jasný a pozitívny. Ja píšem o Hitlerovom úmysle, a tým bola dobyvačná vojna od samého počiatku jeho kariéry. A to bolo prv ako v roku 30. Samozrejme že šlo o zvýšenie zamestnanosti, motorizácia obyvateľstva atď, atď. To bolo oficiálne znenie pre svet aj pre domácu verejnosť. V skutočnosti vhodné projekty a výrobu Hitler hľadal dávno pred vojnou, a Porscheho jednoduchý automobil, s nenáročnou výrobou aj údržbou a za nízsku cenu mu spadol do náručia ako poklad. Čo myslíš, že desiatku rokov robili Hugo Junkers alebo Ernest Heinkel? Vyvíjali nové "dopravné lietadlá", z ktorých potom bez obalu vyhodili sedačky a namontovali pumovnice. A to bol Keinkel čistokrvný žid, ktorých Hitler ničil ako mohol. Podobne s diaľnicami. Oficiálna verzia je jedna vec, zákulisie druhá. Prečítaj si trochu viac o Hitlerovej kariére, možno budeš prekvapený, koľko vecí, všeobecne známych, bolo v skutočnosti vlastne inak. Sporenie na nové Chrobáky nakoniec dopadlo tak, že vyzbierané peniaze Hitler použil na svoje ciele, tak ako píšeš. Volkswagen mal po vojne čo robiť, aby ošemetnú situáciu vyriešil - nakoniec "sporitelia" dostali pri kúpe Chrobáka prednosť a výraznú zľavu.
Avatar - Perun
27. 5. 2008 09:41
Kraft durch Freude
Bravo redakce! >:D Áda, kladivo, sen o 990 Říšských Markách..
Dnešní den začal zvesela! >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
48
Avatar - gld
27. 5. 2008 10:03
Re: Kraft durch Freude
už len čakať čo na to povedia miestni vw fans >:D
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 10:11
Re: Kraft durch Freude
Tady dneska poteče krev >:D
Avatar - gld
27. 5. 2008 10:25
Re: Kraft durch Freude
no uvidíme či bude nadpis veľkými písmenami v znení: BRAVWO VW! >:-[]
27. 5. 2008 10:27
Re: Kraft durch Freude
haha ted si me rozesmal >:D :yes:
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 10:13
Re: Kraft durch Freude
No je fakt, že brouk vznikl v jaksi špatné době. Původní myšlenka však špatná nebyla. Levně motorizovat zemi a dát spoustě lidem práci. Bohužel sled následných událostí šel uplně jinam... :-( Faktem ale je, že po válce brouk svou roli splnil více než na jedničku. Zkusme se oprostit od politiky a podívejme se na něj z hlediska historie automobilismu. Tady vidím v brouku jeden z nejvýznamnějších počinů minulého století... :-!
27. 5. 2008 10:19
Re: Kraft durch Freude
ano od toho je taky nazev volkswagen lidove auta za lidove ceny. to uz dnes neplati! a automobilka by mela zmenit nazev na teuerewagen >:D
Avatar - Perun
27. 5. 2008 10:20
Re: Kraft durch Freude
Jednoznačně. Berme ten článek jen jako úsměvnou formu retrospektivy věcí, které nejsou k smíchu. VW jako značka, logo a symbol s tím nemá nic společného a je dobře, že tu je. Evropa ho potřebuje ;-)
27. 5. 2008 10:26
Re: Kraft durch Freude
evropa by prezila i bez vw tomu ver
Avatar - gld
27. 5. 2008 10:30
Re: Kraft durch Freude
no ved jasne, bolo by proste niečo iné :-!
Avatar - T613
27. 5. 2008 10:33
Re: Kraft durch Freude
byl by jiný výrobce, který by jej plně nahradil ;-)
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 10:41
Re: Kraft durch Freude
Já bych to viděl na Tatru. :yes:
Avatar - gld
27. 5. 2008 10:59
Re: Kraft durch Freude
je to možné, ved chrobák je len okopčená predvojnová tatra..pomôž mi tatrovák, ktorá presne?
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:16
Re: Kraft durch Freude
tatra v570 [odkaz]
27. 5. 2008 11:22
Re: Kraft durch Freude
to je tak skaredy az je to pekny >:D :yes:
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 13:23
Re: Kraft durch Freude
Velká škoda tohohle auta. Třeba bychom měli koncern Tatra a v Německu by se na diskuzi hádali o tom, jestli je Audi německá nebo česká lowendová značka >:-[]
27. 5. 2008 11:38
Re: Kraft durch Freude
Myslím, že Evropa by se bez VW docela dobře obešla... Spíš, kdyby ho teď vzali některým jedincům,tak by páchali hromadné domonstrativní sebevraždy >:-[]
27. 5. 2008 11:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:43
Re: Kraft durch Freude
zato mi by sme sa bez teba obišli určitě ty jeden matelko... >:-[]
27. 5. 2008 12:28
Re: Kraft durch Freude
Dobre napísané. Pôvodný úmysel síce nebol nijak nasledovaniahodný, ale po skončení vojny to šlo dobrým smerom. Ford si mohol trhať vlasy, keď mohol celú fabriku (síce dosť zničenú ale predsa len fabriku) aj s chrobákom prevziať vpodstate zadarmo (a odmietol) - a o pár rokov z tej fabriky vychádzalo najúspešnejšie auto sveta...
Avatar - DaewooMaster
27. 5. 2008 12:36
Re: Kraft durch Freude
Nicmene byl autem stoleti vyhlasen v roce 1999 Ford T, IMHO zcela po zasluze... :-!
neregistrovaný "AG"
27. 5. 2008 10:29
Re: Kraft durch Freude
A co čekáš?Že budou všichni chválit Hitlera?Mysli prosím tě,dnešní VW s tím už nemá takřka nic společného. ;-\
Avatar - gld
27. 5. 2008 10:31
Re: Kraft durch Freude
nechám sa prekvapiť >:D
27. 5. 2008 10:39
Re: Kraft durch Freude
ano spravne si napsal takrka >:D :yes:
Avatar - T613
27. 5. 2008 10:41
Re: Kraft durch Freude
vyčítat někomu zakladatele.. mnoo to chce dobrá žaludek. Jen si dej bacha, aby se v nějaké kronice neobjevilo, že pradědek měl taky nějaký hříšek :-! :yes:
27. 5. 2008 10:47
Re: Kraft durch Freude
neber me vazne ;-) dneska to tady beru jako velkou srandu
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:00
Re: Kraft durch Freude
aj tvoj dedo bol za druhej svetovej elektrikárom? ved vieš, mal predsa blesky na prilbe >:D
27. 5. 2008 11:09
Re: Kraft durch Freude
ty jo dneska je tady fakt sranda >:D :yes:
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:09
Re: Kraft durch Freude
naštěstí nejsem z hlučínska. Tam jako neněmci museli místo werhmachtu rukovat přímo do SS 8-s
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:13
Re: Kraft durch Freude
To bylo tusim i v okoli Opavy ( Stitina)- Nemci totiz ty co se hlasily ke Slezke narodnosti brali buh vi proc jako ciste Germany
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:14
Re: Kraft durch Freude
ona je to tzv.prajzská ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:16
Re: Kraft durch Freude
Sorry ja su ze Sudetenland tady Prajze nemame ;-) BTW : Ale Prajz je tusim v nejakem nareci Prus ne?
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:20
Re: Kraft durch Freude
Já měl ze Sudet babičku. Ona Ostrava vlastně byla z části v Sudetech. Dodnes vypráví jak ji museli pašovat z Říše do nemocnice v protektorátu na operaci slepáku, a pak zase zpět.
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:26
Re: Kraft durch Freude
Opici hory byly Adlery a doted tu mame v reci nazvy jako Kinderheim, Petresdorf, Seftenberg.......
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:15
Re: Kraft durch Freude
nie som si istý, nútili civilné obyvateľstvo vstupovať do elitnej jednotky?
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:18
Re: Kraft durch Freude
Nenutili- normalne te odvedli a pak te zaradili do Waffen nisto k Wehrmachtu
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:22
Re: Kraft durch Freude
hm, ale prečo nie do wehrmachtu?
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:28
Re: Kraft durch Freude
to byl ústupek Hitlera Himmlerovi, aby ten mohl posílit strážní oddíly SS a vznikající waffen SS
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:30
Re: Kraft durch Freude
werhmacht se totiž o zdravé muže moc s SS dělit nechtěl. A navíc měl před SS ve výběru přednost :-)
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:19
Re: Kraft durch Freude
neměli na výběr.. byli součástí Říše, plnoprávní obyvatelé Říše, a Himmler si to zařídil tak, aby ze Sudet šli muži přímo do SS.
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:24
Re: Kraft durch Freude
myslel som že češi ako neárijská rasa mali byť predsa podľa plánu vymazaní a nahradení nemcami, tak nejak, nie?
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:27
Re: Kraft durch Freude
Ano, obyvatelé nepochazející ze Slezska měli být vyhlazeni.
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:27
Re: Kraft durch Freude
Cesi na tom tak zle nebyli meli prezit a osidlit Sibir. Vsak se bavime o tzv Slezanech
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:29
Re: Kraft durch Freude
Přečti si Heydrichův projev v Německu. Češi měli být po válce VYHLAZENI ne přesídleni. Přesídleni mli být Poláci a ostatní slovanské národy ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:56
Re: Kraft durch Freude
Sorry asi jsem mel spatne info- ja prave myslel ze ostatni maji byt vyhlazeni a Cesi ze jnejsou dle nich uplni Slovani a navic jsou schopni tak je poslou kolonizovat Sibir
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:02
Re: Kraft durch Freude
Ne, na svém blogu jsem dal odkaz na stránku, kde je přesná citace jeho proslovu. Víceméně Čechům a Moravákům vyčítal veškeré německé neúspěchy v jejich historii. Vlastně jsme byli nepřítel numero uno :-! >:D
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:05
Re: Kraft durch Freude
OK akceptuji- jen bych chtel suse konstatovat ze zase bych z tohodle vyklouzl- jsem pekny blondak :-) a pradeda byl na zimni dovolene v jedne z nejpopularnejsich zimnich destinaci v Rusku ( dostal za to takovy fajny krizek na krk)
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:27
Re: Kraft durch Freude
jawöhl, herr General! >:-[]
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:29
Re: Kraft durch Freude
Byl jak on do konce zivota rikal z Breslau ;-)
27. 5. 2008 10:40
EVWROPA
No, buďme rádi, že žijeme dobu v níž se Evropa spojuje. Byly i jiné doby. Jen si představ, kdyby ses narodil v roce 1900... V sedmnácti by ses dočet´že část světa se topí v rudé krvi rudé revoluce. A ještě bys stačil narukovat do první světové války. Také bys v osmnácti zažil fantastický podzim, vždyť po tři sta letech svobodný... aby ti ve tvých třicetiosmi přitáhl soused oprátku života těsně kolem ohryzku. V pětačtyřiceti bys poprvé v Plzni ochutnal instantní kávu a tři roky ses radoval, že už konečně bude navždy klid. V osmačtyřiceti ti ovšem rudotemno zatáhlo oponu. Až do silvestra v tvých šedesátisedmi letech jsi žil ve strachu, kdy už tě vyhoděj z práce a zavřou do krimu. Vyhodili tě do důchodu. Dvacet let permanentního strachu... a následoval půlrok fantastickejch (i když naivních) nadějí... Jo, Rus ti v srpnu šlápnul na krk. Dalších dvacet let temna. Syna ti vyhodili z práce, vnuk kvůli nedělnickému původu nemohl studovat. A pak... pak jsi ve svých osmdesáti devíti letech pojednou stál na Letné a jako jeden z miliónu jsi zvonil klíčema... Tehdy jsi pochopil, že člověk žije jen pro okamžiky. A tehnle okamžik, ten za to stál. Poslal jsi tam do * všechny ty grázly, co ti ukradli život.

V garáži máš starého Brouka. Jo, ten zase v tom pozitivním ovlivňoval to minulé století. Nastartoval masovou motorizaci Německa a po druhé válce i Evropy, a stal se spolu s Fordem T nejúspěšnějším vozem světa. A ve skříni? Jasně... čeká tam kalašnikov. Naolejovanej, spolehlivej. Vždyť jeden nikdy neví... Co tobě bude po tom všem kdo vykládat, prožil jsi přece jeden báječnej neopakovatelnej život na planetě Zemi.

P.S. Z novodobých veteránů bych posadil do vlastní garáže (z tehdejší civilní produkce) asi VW Brouka a Ford Capri. Toho kalašnikova bych nejspíš zaměnil za eM 16.
Rozbalit vlákno
51
27. 5. 2008 10:43
Re: EVWROPA
kdyz sem dnes vykouknul ven vsude auta koncernu VW!!!!!!
sakra je to zase tady okupace >:D
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 10:47
Re: EVWROPA
Německo to vzalo s tou nadvládou světu zu jiného konce. >:D Hlavně se nevzdat a bojovat >:-[]
27. 5. 2008 10:50
Re: EVWROPA
no jo nejhorsi je ze u nass uz se taky roztahujou viz Skodovka >:D zase tady mame protektorat >:D
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 10:46
Re: EVWROPA
Tentokrát GTI :yes: Je třeba pojmout Brouka ne jako součast Hitlerova plánu, ale jako Hitlerovo dítko, které on nedokázal využít, ale využilo ho Německo po válce k obnově v míru. I když aktuální produkce VW mě neláka, tak na televizoru mám VW Transporter a VW Brouk v měřítku.

Nechci říct bravwo VW, protože nebýt VW, tak bude někdo jiný, kdo toto dokáže, ale brouky nevyrábel Hitler, vyráběli je lidi pro lidi.
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 10:55
Re: EVWROPA
Někdy (někdy!) na tebe nejde zareagovat jinak než jednoduchým :yes: víc slov netřeba
Avatar - Perun
27. 5. 2008 10:59
Re: EVWROPA
Dobrej text. Teorie relativity v praxi :yes:
Snad jen tu emšestnáctku bych vyměnil za Dragunova. Když už někoho sejmout, tak bez diskuze :-!
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:04
Re: EVWROPA
neviem ako vy ale ja berem famas >:D ;-)
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:13
Re: EVWROPA
modernizovaná 58 bohatě stačí, a na větší dálku zásadně Falcon ráže 12,7mm ;-)
Avatar - Perun
27. 5. 2008 11:32
Re: EVWROPA
Ale ten nikam nepřenseš.. Mně se 7,62 s úsťovou rychlostí skoro 900 m/s velice zamlouvá :-)
No a jak říká kolega nahoře, Fammas pro boj na krátkou vzdálenost :yes:
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:54
Re: EVWROPA
jsem Patriot, jedině ČZ75 u pasu, 58 na zádek, v zubech nůž a v rukách Falcona :-! >:D
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 13:10
Re: EVWROPA
Já střílím jen foukačkou a prakem :-!
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:47
Re: EVWROPA
víš my nemáme přístup k smrtícím virům jako někdo >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 5. 2008 13:50
Re: EVWROPA
To bych si nebyl až tak jistý. Jak tady některé pozoruji tak se tady šíří epidemie blbosti. 8-s >:D (Nemyslím tím Tebe, samozřejmě)
Avatar - T613
27. 5. 2008 17:53
Re: EVWROPA
tě známe zákeřňáku >:-[]
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:05
Re: EVWROPA
Narodil jsem se v roce 1900. V sedmnáctém roce jsem se z novin dozvěděl, že v Rusku svrhli cara! Lid se zbavil tyranie! Mé srdce plesalo, neboť jsem toužil po zbavení se rakouského panovníka. Cítil jsem, že to jde, že Bůh je na naší straně! O pár dnů později za mnou přiletěla rozjařená matka, že nová bolševická vláda v Rusku podepsala s Rakouskem mír! Válka brzy skončí! V osmnáctém roce si pro mě přicházejí vojáci, musím k odvodu. Rusko mě nečeká, jedu na italskou frontu. Farář mi říká, že mám štěstí nebudu mrznout.. Vzpomínám na faráře a proklínám ho! Mrznu zde v Alpách, Italové to do nás perou hlava nehlava a my do nich. Koho nezabije kulka, toho dostane mráz nebo sníh.. 15.dubna jsme s kamarády přeběhly k Italům, chceme k Československým legiím! Prý nás už je přes čtvrt milionu! 28.října oslavujeme! Praha ohlásila vznik Československa! Chceme domů! Konečně doma. ministr financí nás bere pěkně u huby, ale když vidím tu bídu kolem. Bratranec koupil 6667 marek za korunu! Šílené. 1930 všude bída, nemáme co jíst zatracený kapitalismus, to v Sovětském Svazu neznají těch se krize nedotkla a ani ta Mussoliniho Itálie na tom není zle. 1933 v Německu vyhrál volby nějaký malý uřvaný natěrač pokojů, šašci. 1938 mobilizace, už týden čekám na hranicích, spolu se mnou je nás okolo dvou miliónů. Bude válka Britové a Francouzi nás v tom nenechají! Nenávidím Brity a Francouze. duben 1945 schováváme se ve sklepech, venku to do sebe šijou skopčáci a Rusové. Ostrava prý už je ze 40% zničena. Okolní vesnice ani už nejsou. Boje utichly vítám vojáky generála Svobody, a ruské vojáky. Po válce nám Beneš neustále vtlouká do hlavy spojenectví s Británií a Francií. Ale ti nás zradili! Osvobodili nás Rusové! Mám už dost všech těch pokryteckých milovníků starých pořádků! Kam nás přivedli? Komunisté nám nelžou a stojí za nimi SSSR, a ti vyhráli válku.. ve volbách budu volit je!
(místo Ostravska si tam doplňte jakékoliv místo v Československu krom Plzeňska a zjistíte, proč u nás vyhráli komanči volby ;-) )
27. 5. 2008 11:13
Re: EVWROPA
no ti politici z KSCM maji s tema vojaka spolecny uz jen nazev strany. ovsem CSSD a KSCM je t nejmensi zlo. tez vim koho budu volit
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:13
Re: EVWROPA
KSČM? sis trochu popletl roky a strany ne? >:D
27. 5. 2008 11:15
Re: EVWROPA
pardon ksc, fuj to je ale jeste zvyk >:D
27. 5. 2008 11:58
Re: EVWROPA
Ale zapomněl jsi, že američani mohli do Prahy dojít mnohem dřív (ještě dál)a nemuselo být tolik mrtvých. Na mě s rusákama vůbec nechoď, u nás to osvbodili američani a pak tam 40 let strašil na podstavci ruskej Ivan, zatímco ve škole se tvrdilo, že to byli rusáci převlečení za američany.
Komunistická ubohá a sprostá propaganda.. :no:
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:13
Re: EVWROPA
ty si moc vtipné kaše nepobral viď.. chápeš význam věty : "místo Ostravska si doplňte jakékoliv místo v ČSR krom Plzeňska?". Asi ne.. Na kdyby historie nehraje, to si jednou pro vždy zapamatuj. Proč myslíš, že u nás VYHRÁLI volby komunisté?
To, že nezavírám oči před historií neznamená, že jsem komanč! Nebo si snad myslíš, že pražákům se podařilo vysvětli, proč si Amíci váleli šunky v Plzni, když oni byli na barikádách? Na nějakou demarkační linii kašlali, oni nasazovali životy a Amíci je zradili, zase. Jediný kdo jim pomohl byli Vlasovci. Udav se ale tak to bylo.. Historie si na kdyby nehraje. Nikdo netušil co komanči tady přinesou, absolutně nikdo. Vlastně ano, pár jedinců..
27. 5. 2008 12:53
Re: EVWROPA
Pokud nevíš , tak existovala dohoda, kam až kdo může dojít, takto si to nárokovalo rusko kvůli vlivu.
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:01
Re: EVWROPA
víš co je to demarkační linie proboha? četl jsi vůbec ty moje příspěvky??
27. 5. 2008 13:06
Re: EVWROPA
Vím, mám jí u baráku, nechceš mi snad tady dělat o ní referát. Nejsem totiž jen čtenář z moravy, zde se stalo. ;-) (setkání)
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:14
Re: EVWROPA
No a co že se tam to setkání stalo? Nechtěj mě rozesmát :-) To je důležité pro plzeňsko. Pro ostravsko je zase důležité 30.4.1945 a pro Prahu zase 8.5.1945. Na kdyby v historii zapomeň, vede to jen k nesmyslům. kdyby Mnichov, kdyby Dunkerque, kdyby Dieppe, kdyby Moskva, kdyby Stalingrad, kdyby Kursk, kdyby Normandie, kdyby Arnhem, kdyby Ardény, kdyby atentát na AH.. kdyby chyby..
27. 5. 2008 14:19
Re: EVWROPA
U mě žádný kdyby v příspěvku na který reaguješ nenajdeš, nevím, co si kde četl.. :'-(
Avatar - T613
27. 5. 2008 14:24
Re: EVWROPA
a kde ty si vyčetl propagandu? :-)
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:16
Re: EVWROPA
zapomněl jsi podotknout, že kdyby Ukrajinský front nevykrvácel na Československých pevnůstkách během Ostravské operace, tak Amíci neosvobozovali ani tu Plzeň. Joo to jsou ty kdyby.. A kdyby se povedl atentát na AH, tak válka skončila, a kdyby se povedla operace Market Garden, tak u Dukly bojovali britští vojáci.. kdyby chyby :-)
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:17
Re: EVWROPA
ja v tom mám tiež jasno-strana priateľov piva ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:06
Re: EVWROPA
Si delas srandu ???
27. 5. 2008 20:25
Re: EVWROPA
Ty doufám ještě nesmíš volit, nebo jsi naprostý idiot!
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:14
Re: EVWROPA
hmmm... ale víš co lidí skutečně takhle uvažovalo?? Víš co lidí bylo otráveno válkou a bídou?? V takové náladě komunisti neměli problém zvítězit... bohužel :-(
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:23
Re: EVWROPA
vím, proto jsem to tak napsal. ;-)
Avatar - Andromeda
27. 5. 2008 12:29
Re: EVWROPA
Báječně napsáno :yes: !Jeden velmi moudrý pán,který tu dobu skutečně prožil,se mnohokráte snažil dobu od 30.let (pokud možno z mnoha stran a hledisek v pro něho úmorných debatách)popsat.Jsem přesvědčen,že by moji Rodiče s velkým R zvedli palec též ;-)
Avatar - Perun
27. 5. 2008 13:00
Re: EVWROPA
Hluboká pravda, Tatro. Málokdo ji chce slyšet, ale je to tak. Palec letí k nebesům! :yes:
P.S. Hitla byl malíř, dělal akvarely.. Byty ne, to je také důsledek propagandy.. Kdyby se měly shrnout a na papír napsat všechny mýty a fámy živené propagandou, lesy světa by nestačily..
Avatar - T613
27. 5. 2008 17:54
Re: EVWROPA
čmáral jako črtal ;-)
Avatar - Perun
27. 5. 2008 20:48
Re: EVWROPA
Spíš vymazával.. ;-\
27. 5. 2008 14:35
Re: EVWROPA
Oproti GTImu jsi nastinil realitu vetsiny. Pravdu, kterou dnes nikdo nechce slyset. :yes: Za chyby minulosti stale platime a platit budou jeste nasi vnukove.
VW bylo uspechem sve doby. Z toho dnes uz zbyva pouze ten nazev a image.
27. 5. 2008 17:29
Re: EVWROPA
A jéje, to tady chybělo - tatínek říkal, co? chyby minulosti, úspěch doby, zbývající název a image....to je zase klišé v tom jediném krátkém příspěvku.
27. 5. 2008 20:23
Re: EVWROPA
Kdyby jsi tak věděděl,v kolika oborech byli německé firmy ve světové špičce a dnes už neexistují.Jenže to chce otevřít oči,nebo vyrůst.Svět se mění a dost rychle.
Avatar - T613
27. 5. 2008 20:29
Re: EVWROPA
Ano chyby minulosti. Onen "puč" zas nebyl tak velkým pučem. Ty komunisty tam zvolila a podporovala velká část obyvatel. Ve vší své naivitě a v touze po lepším životě. Člověk si musí umět chyby připustit, aby se z nich poučil. Jinak je prožije znovu jen z jinými hráči.
Avatar - T613
27. 5. 2008 20:27
Re: EVWROPA
Bohužel před 48rokem se nejvíce projevilo, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.
27. 5. 2008 11:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 5. 2008 15:53
Re: EVWROPA
Báječnej život na zemi..... Hlavně si ho umět užít. Apropos... ten Capri - tak jednou, max. dvakrát do roka mám možnost pozorovat svět z místa spolujezdce. Zlatá metla, červená kůže, prostě veterán jak má být. Kdo má možnost tohle si někdy prožít tak i připustí, že chlap může uronit slzu..
27. 5. 2008 10:49
ZAJIMAVE
zajimave je ze auto ktere vzniklo diky hittlerovi pouzivali v hojnem poctu hippies ;-) ten kontrast je opravdu zajimavy :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 5. 2008 10:50
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 10:53
Není všechno černobílé
Třetí říše napáchala mnoho špatného ale taky udělala pár prospěšných věcí ze kterých čerpáme dodnes. KdF/VW je dokonalým příkladem.
Rozbalit vlákno
9
27. 5. 2008 10:55
Re: Není všechno černobílé
velky omyl vw cerpa z nas!
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 11:02
Re: Není všechno černobílé
Proboha co ti udělali? 8-s
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:03
Re: Není všechno černobílé
Lobotomii ;-)
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:11
Re: Není všechno černobílé
>:D :yes:
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 11:16
Re: Není všechno černobílé
>:D
27. 5. 2008 11:14
Re: Není všechno černobílé
jde o to ze napsal ze cerpame z veci od VW! to j omyl VW cerpa z nas a to penize za auta ktere si od nich koupime. Uz ti dal VW auto zadarmo?
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:20
Re: Není všechno černobílé
Tomu se rika globani ekonomika a vetsina lidi s tim nema problem- ti co s tim problem maji tomu rikaji bud kapitalsticky imperialismus nebo zidozednarske spiknuti. TAKZE KAM PATRIS TY?
27. 5. 2008 11:23
Re: Není všechno černobílé
asi ta prvni moznost >:D >:D >:D
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:12
Re: Není všechno černobílé
:yes: ale bylo jich opravdu jen pár
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 10:58
K 70 tym narozeninam
Gratulace starce- jsi sice bastard spatneho puvodu ale prezil jsi mnohem urozenejsi kolegy a protivniky takze v sobe musis neco mit jinak by jsi se tohoto veku nedozil. Kazdopadne si najdi jineho plastickeho chirurga- ta tva tlama je fakt des :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:12
Re: K 70 tym narozeninam
>:D :yes:
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:13
Re: K 70 tym narozeninam
Dekuji ;-)
27. 5. 2008 11:20
Re: K 70 tym narozeninam
co v sobe ma? zastaraly TDi >:D ktery dela rachot jako staromestsky orloj
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:23
Re: K 70 tym narozeninam
To co ma za pajsl v tenhle okamzik neni rozhodujici - rozhodujici bude co v sobe bude mit az si ho pujdes koupit ;-) Taky nemusis si brat Repkoveho Vegetariana ;-)
27. 5. 2008 11:25
Re: K 70 tym narozeninam
ja uz bych bral i elektro ;-)
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:26
Re: K 70 tym narozeninam
môže tiež kúpiť dieselové piáno a liať do toho použitý fritovací olej..problém nastane keď sa zasekne hranolka vo vstrekovači
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:22
Český lidovák
Tak mě napadlo, které české auto mělo na přelomu třicátých a čtyřicátých let motorizovat hromadně ČR?? Že by Minor??? Nemáte někdo info?? Ono většina tzv. levných vozů byla v třicátých letech stále pro valnou většinu obyvatel nedostupná. Při ceně 16.000,- až 20.000,- tehdejších korun a průměrném platu lehce přes 1.000,- si o tom můžeme udělat obrázek. Jen tak pro zajímavost jsem kdesi četl že prvorepubliková koruna se rovnala nějakým třiceti dnešním....
Rozbalit vlákno
55
27. 5. 2008 11:26
Re: Český lidovák
mas pravdu koruna byla driv opravdu tvrda mena :yes:
Avatar - gld
27. 5. 2008 11:29
Re: Český lidovák
pred vojnou si sa za korunu mohol natrieskať jak cap :-)
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:35
Re: Český lidovák
to se pleteš. pivo stálo 70 haléřů a lahev rumu 5,- Kč. Ty se snad opiješ po necelých dvou kouscích?? >:-[]
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:42
Re: Český lidovák
Právě alkohol byl v těch letech poměrně drahý. Hlavně ten tvrdý. Proto se také ve velkém pašoval, především z Maďarska a Rumunska, kde bylo výrazně levněji. Ale abyhom tu nerozebírali chlast, kdopak ví co stál v nějakém sedmatřicátém litr benzínu??
Avatar - T613
27. 5. 2008 11:51
Re: Český lidovák
samozřejmě myslíš lihobenzín, protože na podporu zemědělců se musel do benzínu přimíchávat líh ;-)
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 11:55
Re: Český lidovák
však se toho brzy dočkáme i my... >:-[] no nevím jetli se přiléval líh do benzínu ale co vím, jezdilo se na nižšíh oktanových číslech. Nemáš náhodou představu co ten litr mohl stát?? Korunu? Dvě??
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 11:57
Re: Český lidovák
Ja si myslim ze tak korunu
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:06
Re: Český lidovák
no taky bych to tak viděl... Ono je to vlastně skorem jak dneska. ezdíš autem za 500.000,-, tankuješ za 31 Kč a za pivo dáš dvacku.... ;-) I když neberte mne tak doslova... ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:07
Re: Český lidovák
31 a kde vcera jsem cerpal za 35 :no:
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:10
Re: Český lidovák
no jo když veješ v-power naftu od shellu, pak se nesmíš divit. Já bral naftici před týdnem právě za těch 31 a tuším 20 hal. V Praze u Jettu.
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:14
Re: Český lidovák
To bylo do soukromeho :-( ale u Shellu to bylo :yes:
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:19
Re: Český lidovák
s čím jezdí přítelka do práce??
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:20
Re: Český lidovák
Porad Jazzuje :-!
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:25
Re: Český lidovák
myslel jsem že má taky služebáka...
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:27
Re: Český lidovák
EE radova pracovnice v IBM
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:32
Re: Český lidovák
Pierro koukni na tohle - to si nedokazu moc vysvetlit ;-\ [odkaz]
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:40
Re: Český lidovák
netušil jsem, že griffin byla i luxusní verze 9-3... :-|
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:42
Re: Český lidovák
Prave a jeste pise ze je to 08 a tohle je prece model pred plastikou. 9000 Griffinem jsem jednou se svezl jako spolujezdec :yes:
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:47
Re: Český lidovák
griffin byla skvostná záležitost.... nádherný interier... :yes:
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:54
Re: Český lidovák
jj zanechal ve mne hluboky dojem :yes: . Pamatujes Volvo 960- to byl taky kocar :-!
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:59
Re: Český lidovák
no jéje... dlouhá klasicky hranatá limuzína, pod kapotou třílitrovej šestihrnek, v interieru krásná světlá kožená křesla a výplně přístrojky ze světlého březového dřeva s nádhernou kresbou... zlatý počátek devadesátýh let... ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:03
Re: Český lidovák
Benzin za par korun, emise nikoho nezajimaly, motory drzaky ktere nebyly zaplastovane. Porad byl objem dulezity a kazdou znacku jsi poznal uz z dalky :yes:
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:10
Re: Český lidovák
je mi skoro smutno při vzpomínce na tu dobu. nějak to jde všechno do p.r.d.e.l.e... :-(
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:20
Re: Český lidovák
Ted jsem si stahnul ten Slovensky cenik SupII a jsem na jednu stranu prekvapen cenami ale neleze mi na rozum ze jedina kuze co nabizi je pouze kombinace kuze/kozenka- to u vyssi stredni fakt neni normalni :no:
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:43
Re: Český lidovák
netuším, zkusím se doma mrknout do knih
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:47
Re: Český lidovák
o.k. ;-) :yes:
Avatar - T613
27. 5. 2008 17:59
Re: Český lidovák
bohužel jsem to nenašel ;-\
Avatar - gld
27. 5. 2008 12:47
Re: Český lidovák
odkiaľ čerpáš tieto ceny?

a p.s.-ja keď začnem piť na lačno tak mi stačí aj ťapka rumu ;-)
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:50
Re: Český lidovák
v putike kam chodím na pívo majú jedálny lístok z júla 1937. A tam sú ceny chlastu aj jedla. Tak som ho trošku naštudoval a moje informácie by mali byť pravdivé. A tiež si vzpomínam čo rozprával moj dedko, kolko čo stálo, keď bol mladý... ;-)
Avatar - gld
27. 5. 2008 12:52
Re: Český lidovák
jj, ale predsa len ceny sa mohli medzi 1919 a 1937 zmeniť :-)
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:05
Re: Český lidovák
no to sa aj zmenily. Úmerne tomu ako sa darilo hospodárstvu a ako posilovala alebo oslabovala koruna. Takže držme sa tohto konkrétneho roka, o ktorom a tvrdí, že československo na tom bolo za celú dobu svojej slobodnej existencie najlepšie... :-|
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:17
Re: Český lidovák
včera byl dokument o Rašínovi. Rok 1920 na burze v Kodani. Za jednu korunu bylo 6667 marek, a jeden dolar 32,40Kčs :yes: nejstabilnější měna v Evropě. Jeden z desíti nejvyspělejších států světa, i přes 10%HDP na obranu 8-s To jsou ty kdyby...
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:25
Re: Český lidovák
No vidíš, a to bylo v roce 1920. Za dalších osmnáct let prošla ČR vývojem. A skutečně v roce 1937 dosahovala životní úroveň a koupěschopnost obyvatelstva vrcholu. (a to i přes prodělanou krizi v letech 29-33). Ba co navíc, v této době již výdaje na obranu dosahovaly astronomických skoo 30%!!
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:34
Re: Český lidovák
Jasne ale prave ze ty vydaje na obranu svym zpusobem dale radikalizovaly cast obyvatelstva ktera moc z boomu nemela a takze se stale zvysovala vnitrni napeti. Navic po pravde relativne v pohode byly pouze ceske zeme- Slovensko a Rus diky svemu obrovskemu vnitrnimu dluhu z minulosti ( napr prakticky chybejici infrastruktura ) a zavislosti vice mene pouze na zemedelstvi na tom tak v tu dobu optimisticky nebyly ( i kdyz kazdopadne na tom byly lip nez v roce 1918)
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:44
Re: Český lidovák
Výdaje na obranu tehdy lidi nepopuzovali, to by všichni nebyli pro válku s Němci. Ostrý příklon k levici byl až po válce. Do té doby bylo s levicí jen flirtováno. Ale tak tomu bylo všude ve světě.
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:48
Re: Český lidovák
Ja to myslel jinak ze i ve tobe bylo spousta lidi soucialne slabsich a ty penize co se daly na obranu proste at chceme nebo nechceme chybely v jinych oblastech - napr. prave v socialni sfere. Jinak nezpochybnuji ze tehdejsi CSR bylo stredoevropske Svycarsko s neuveritelne rozvinutym prumyslem a podstatne lepsimi zivotnimi podminkami nez staty v okoli- proto treba v Ceskych zemi za dobu trvani CSR nebyl nikdy za dobu nijak silny antisemitismus
Avatar - T613
27. 5. 2008 13:59
Re: Český lidovák
Sociální služby měl kdo krom SSSR?
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:01
Re: Český lidovák
Ja to myslel jak to napriklad mely i v Reichu- prace pro chudinu - ted nevim zda to je spravny pojem
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:49
Re: Český lidovák
Tady těch problémů samozřejmě bylo více. Jedna věc bylo chudé Slovensko a Podkarpatská Rus kde díky pragocentrismu bujely nacionalistické nálady a věc druhá pak 3 mio němců, z nichž většina ČR rozhodně moc nefandila. Jenže právě mezi německým obyvatelstvem bylo poměrně dost bohatých lidí a pohraničí bylo průmyslovou oblastí. Nakonec však doplatili na vývoj událostí negativně všichni. Je to škoda, ale čas nikdo nevrátí...
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:56
Re: Český lidovák
Oni Nemci byli vzhledem ke svemu dost specifickemu prumyslovemu zamereni velmi tezce zasazeni hosp. krizi- ne ze by pred krizi byli z CSR ulne odvareni ale byli relativne spokojeni viz vysledky tehdejsich voleb - zradikalizovali se az pak ( ato zejmena diky boomu v reichu a Hitlerove retorice)- babicka treba vzpomina ze kdyz se CSR teprve vzpamatovavala z krize a v Reichu uz situaci ovladl Hitler a doslo tam k boomu tak oni normalne z Reichu dostavali potravinove balicky jako hospodarskou pomoc
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:57
Re: Český lidovák
kde babička žila??
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:59
Re: Český lidovák
V Adlergebirge ;-) A zije tam porad :-!
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 14:30
Re: Český lidovák
Petrowitz??
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:43
Re: Český lidovák
Dedina s takovym nazvem nikdy tady v horach nebyla - kdyztak Petersdorf :-! NN
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 14:49
Re: Český lidovák
no no neznám to tam tak dobře jako ty... ;-) já zase znám jinou část sudet - jezdím do Arnau, HermannSeiffe anebo do Hohelbe... :-|
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:56
Re: Český lidovák
Ne jsi dobre nasmerovany ale ne Petrowitz ale Petersdorf
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:45
Re: Český lidovák
Tako dedina nikdy tady v horach nebyla - kdyztak Petersdorf :-! NN
neregistrovaný "AG"
27. 5. 2008 14:37
Re: Český lidovák
Hele,nezačínej zase s tím Rašínem.Já se zase neudržím a bude mela... >:D
Avatar - T613
27. 5. 2008 18:00
Re: Český lidovák
Rašín, rašín ;-) >:D
Avatar - DaewooMaster
27. 5. 2008 13:00
Re: Český lidovák
Nejvice rozsirenym autem v mezivalecnem Ceskoslovensku byla Praga Piccolo, tak asi ta, ne? ;-)
Jinak Praga byla v v mezivalecnem obdobi nase nejvetsi automobilka (vyrabela tusim az 60% vsech u nas vyrobenych aut)...
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:03
Re: Český lidovák
no to je sice možné, ale ono těch malýh vozů za přibližně stejné peníze bylo více. V podstatě všechny naše automobilky nabízely nějaký ten "levný" model. Ale mě se jedná o něco skutečně lidového, masového a opravdu levného. A do tohoto vzorce mi přesně zapadá Minor, vyvýjený firmou Jawa už někdy od konce třicátých let, za války uložený k ledu a po válce vyráběný jako Aero Minor... :-|
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 13:34
Re: Český lidovák
Jestli byl průměrný plat 1000 Kčs a auto stálo 16-20 tisíc tak to je zhruba jako dneska 300-400 (16-20 násobek průměrnýho platu). Takže ten rozdíl proti dnešku zas tak velkej není... navíc tehdy byly IMHO náklady na provoz a servis ve srovnání s dneškem podstatně nižší.
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:36
Re: Český lidovák
No je to tak. Jak už jsem s nadsázkou psal výše. :-|
Avatar - Ricardo
27. 5. 2008 13:55
Re: Český lidovák
Tak to podle mě znamená že byla relativně dostupná. Otázkou ale je na co tehdejší průměrný Čech potřeboval auto...
27. 5. 2008 12:15
Hitler ako humanista
Predstavte si tú možnosť, čo by sa stalo v dejinách, keby Hitler namiesto rozširovania germánskeho územia začal Tisícročnú ríšu budovať pre blaho občanov Nemecka. Veď za 5 rokov postavil 3600 km diaľnic, vybudoval by nový Berlín podľa návrhu Speera, VW by produkovalo tisíce chrobákov, životná úroveň árijcov by stále stúpala, už pred začiatkom vojny sa takmer rovnala USA. Dnes by Nemci vládli Európe sami a Hitler by bol nemeckým bohom, len bohužiaľ nevedel, že svet sa dá dobyť aj inými prostriedkami, ako je vojna.Hoci, ktovie, či by mu Stalin dovolil toto všetko len tak.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 12:17
Re: Hitler ako humanista
Schwarze Zukunft :no:
Avatar - T613
27. 5. 2008 12:23
Re: Hitler ako humanista
však on ji pro blaho Němců budoval 8-s Navíc aby postavil Germánii (nynější Berlín), tak potřeboval surovinovou základnu z okolních států. Dálnice zase budoval pro snadnější přepravu vojsk z místa na místo.. joo byl to lidumil >:D
Avatar - gld
27. 5. 2008 12:49
Re: Hitler ako humanista
to hej, aj terajšie cesty v líbii stavali taliani..a blaho beduínov im určite neležalo na srdci..ale inak zaujímavá úvaha o hitlerovi-mierotvorcovi >:-[]
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 13:27
Vader - superb
No to snad nemyslí vážně >:D ?? kůže - koženka?? Tak to je skoro pro ostudu... :-!
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 13:30
Re: Vader - superb
JJ Pane je to tak :no: [odkaz]
27. 5. 2008 14:23
Re: Vader - superb
Možno, že umelá koža nie je koženka, ale niečo nóbl, o čom ešte netušíme >:D >:D >:D Ale v niečom sa predsa Škoda už pri Superbe poučila: rozdiel medzi 1,9 TDI a 2,0 TDI už nie je 100 tis.Sk, ale "len" 50 tisíc, a oproti 2,0 TDI CR "len" 80 tisíc. Bravwo VW. >:D
Avatar - T613
27. 5. 2008 14:27
Re: Vader - superb
toto auto má zaručeně pravou imitaci kůže, zaručeně pravou imitaci dřeva a zaručeně pravou imitaci bůh ví čeho >:D
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:28
Re: Vader - superb
Pravou imitaci Motoru- jen tak namatkou ;-)
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 14:33
Re: Vader - superb
pravý imitace hlín! >:D
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 14:47
Re: Vader - superb
Ale to plati pouze pro 18- 16 a 17 dostanou originalni plastove poklice v novem designu ;-)
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 5. 2008 17:43
Re: Vader - superb
Bez nadsázky je Superb pravou imitací auta stř. třídy, ale to jsem nechtěl říci.

Já jen že za války musel proti A.H. VW, který chtěl mj. ČR srovnat se zemí vyjet osvoboditelský tank Renault.

A kdo vyhrál že?
A o co jde nyní VW? Co nedokázali válečným komfliktem, chtějí dokázat ekonomicky.
A co musí udělat Renault a dlaší?
Již novou Lagunou nám C.G. cestu ukázal.
A že bylo načase že.
neregistrovaný "Wikipedista"
27. 5. 2008 18:52
*** Tatra Beetle, aneb pirátska kópia Ferdinanda Porsche **
Kontroverznosť Volkswagenu

Koncept Hansa Ledwinku [šéf-dizajnér Tatry] bol okopírovaný Ferdinandom Porsche, ktorý poznal Ledwinku osobne a vymieňal si s ním idey. Tatra sa súdila s Volkswagenom kvôli podobnostiam v dizajne Volkswagenu, ktoré virtuálne kopírovali Tatru T97. Súdny prípad bol zastavený keď Nacistické Nemecko obsadilo Československo v roku 1938 a Hitler nariadil zastavenie výroby Tatry T97. Vyprodukovaných bolo iba 500 áut.

Porscheho nástupci neskôr museli priznať vplyv Ledwinkových modelov Tatra na Ferdinandom Porsche navrhnutý Kdf-Wagen z roku 1938 (neskôr známy ako VW Chrobák [VW Brouk]) a nový povojnový súdny prípad vyústil k tomu, že Volkswagen zaplatil vyrovnanie vo výške 3 000 000,- DM v prospech Ringhoffer-Tatra.
_________

Originál:

Volkswagen controversy
Ledwinka's concepts were copied by Ferdinand Porsche, who knew Ledwinka personally and exchanged with him ideas. Tatra sued Volkswagen about the breaches of the similarities in the Volkswagen design which has been virtually copying Tatra T97. The lawsuit vanished as the Nazi Germany invaded Czechoslovakia in 1938, and Hitler ordered the production of Tatra T97 to be halted. Only 500 cars were produced.

Porsche's successors later had to acknowledge the influence of Ledwinka's Tatra models on the Porsche-designed Kdf-Wagen of 1938 (later known as the VW Beetle), and a new post-war lawsuit resulted in a DM3,000,000 settlement paid by Volkswagen to Ringhoffer-Tatra.
_________
Zdroj: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 5. 2008 17:27
Re: *** Tatra Beetle, aneb pirátska kópia Ferdinanda Porsche
spravne, inak, pripajam link na zaujimavu stranku s info o socialistickych automobilkach v Europe
[odkaz]
Avatar - VDC
27. 5. 2008 19:19
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Darth_Vader"
27. 5. 2008 19:46
Re: 18 apoštolů
Myslis V jako to jejich heslo- Ein Volk Ein Reich Ein Fuhrer?
Avatar - gld
27. 5. 2008 20:46
Re: 18 apoštolů
všichni ruce nahoru..