No to jsem se zase zasmál..... >:D >:D >:D >:D >:D aaaach jo. Za chvilku, půjde-li to tak dále, budeme na čerpačky ty PHM odlívat zpět do pistolíííííííí >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
No neviem ja na sucasnej A6 3,0 TDI quatrro dokazem jazdit ako s 2,0 TDI :-) naposledy Hambrug - Slovensko-Prešov priemerka 6,8l kamarat na Superb-e co siel za mnou 1,9 Tdi 85KW (r2008) spravil 6,5l... sice sme nesli viac ako 200km/h ale tak 160km/h sme sli minimalne polovicu cesty.... a myslim ze na 3,0 quatrro je 6,8 super spotreba.... takze ja by som sa tak nesmial :-)
Dlouhá cesta je na spotřebu ideální, ale běžné používání a skákání v městském či příměstském provozu je na hranici scifi.
1800kg a šestiválec bude brát v průměru minimálně 7 litrů což se od udávaných pěti docela liší.
Taky už jsem byl na výletě za pět, ale jelikož s autem i jezdím, tak si bere holt 8 ;-)
To je jasne a vobec sa divym ludom co si kupuju take auta do mesta A6, A8 ci BMW 7 a jazdia tym 80% po meste...??? ved to auto sa len trapy.. tomu nerozumiem a na slovenske cesty uz vobec... a ta spotreba to je jasne v meste je to uplne o inom a v zime duplom auto sa nezohreje ani po 30 minutach :-) a spotreba je okolo 10l :-) to je dan mesta... ale v meste a malom meste, lebo my tu velke mesta nemame nie je velkym autam dobre...
Mame doma este novu A4-ku a to je auto tak akurat... vyzera pekne, jazdi dobre a je aj relativne pohodlne... a hlavne v meste sa citi ovela lepsie ako velka A6-tka :-) ale to je asi vec vkusu
já si nemůžu pomoct, ale nic moc, vedle pětkovýho bavora nebo éčkovýho mergla, mi ta é šestka furt přijde jako takovej chudej příbuznej. v kombíku je to zas žhavý kandidát na pohřebáka. á šestka je zkrátka takovej jako nažehlenej manažírek, kterej vystudoval vejšku, pobyl dva semestry v cizině, ale furt je to buránek bez špetky espritu. u mě ... :no:
tak teda nesuhlasim.... nova 5-tka je krasna to hej... E-cko to ide mimo mna ale toto zasa mi pride najkrajsie... je to subjektivne... ale taka malickost ako svetla ktora ina automobilka ponuka kompletne diodove svetla???? myslim ze AUDI je jedina na svete... a tuna ich mas len za 45 000 CZ co je cena viac nez dobra... xeony sa mozu skryt... a dizajn na tak velke auto je to parada... neviem v com jazdis, ci vobec mas vodicak, ale A6 je :yes:
A co je tak úžasného a zásadního na diodách? To je jedna z posledních věcí, na kterou bych při koupi koukal. A nejde ani o důkaz technické vyspělosti. Není třeba nikde nic sladit, vyrobí jim to nějaký dodavatel... Kdyby byly v základu, dalo by se mluvit o nějaké výhodné zajímavé maličkosti. Za příplatek dnes jde udělat pomalu všechno. Když ne výrobce tak někdo jinej. Když si zaplatíš, klidně ti tam namontují i pozlacenou vanu.
Na diodách je úžasná úspora energie. S 15W diodou dostanu světlo jako z 55W potkávací žárovky, když vyberu dobrý typ, tak i v příjemné barvě. Rád bych viděl rozložení světla při zmiňovaných 40W na světlomet u A6, to už musí být pecka.
Na biku mě auta problikávají, ať zhasnu, když mám jednu 10W lampu s parabolou typu "pomeranč".
Audi není jediné, ani první, kdo přišel s full LED světly. Již nějaký rok si můžeš pořídit full LED světla pro nejvyšší Lexus LS a již nějaký pátek můžeš mít full LED světla i v Toyotě Prius.
Nechápu proč se paralympisti pořád drží toho variátoru. Já bych teda v autě nechtěl mít převodovku jako na skůtru. A taky jsem na multitronic nikdy neslyšel jediné plus nebo výhodu oproti klasickému automatu s měničem. Navíc dát CVT jako jedinou volbu k slabšímu V6 TDI...
E- klasse a především 5er jsou prostě pořád špička ;-):yes:
Mám variátor v Toyotě Prius a Lexus RX400h. U obou jsem s variátorem spokojen, kamarád má A4 s variátorem a je spokojen taky.
Výhodu oproti klasickému automatu vidím v tom, že při akceleraci nemusí řadit - zrychlení je naprosto plynulé bez výkonových pauz (motor drží otáčky v jedněch otáčkách a variátor mění převodový poměr) a i při brždění motorem to plynuleji brzdí bez podřazování.
Jako nevýhodu (ne podstatnou) vidím v tom, že při rychlém zrychlování nelze od hluku motoru poznat přesnou rychlost, zvláště ze začátku musí řidič koukat na tachometr. Ze začátku se mi stávalo, že jsem zrychloval, koukal po okolí a najednou se ženu do zatáčky ve 120kmh a musím zachraňovat situaci. A přitom pocitově jsem si myslel, že jedu cca 90kmh.
Celkově variátor hodnotím stejně dobře jako vícespojkové převodovky DSG & spol., ale při rozjíždění z nuly je to příjemně plynulé, jako když máte hydrodynamickou spojku u klasického automatu.
Hezky popsano, Flajzle, ale myslim, ze je to trochu zbytecne. Pany nad tebou nezajima technicka nadrazenost CVT, ktera je zrejma. Zajima je jezdit rychle a nemit v aute neco, co maji skutry.
CVT ma vetsi ztraty treni, ale diky tomu, ze je motor stale v optimalnich otackach, muze byt ucinnost celku motor+prevodovka nakonec vyssi a spotreba nizsi. Navic diky tomu, ze je motor vzdy, kdy je treba, v otackach max momentu, muze byt motor mensi a moment na kolech odpovida vetsimu motoru. To je dalsi uspora. Driv to tak nebylo, ale dnes jsou moderni CVT lepsi nez manual. Toyota
A jeste doplneni: Prius nema klasicke CVT s kladkami promenneho prumeru. Prevodovka Priusu je vlastne jen diferencial = planetove soukoli. Diferencial odecita otacky na dvou hridelich a vysledek posila na treti. Zjednodusene, kdyz je na jedne hrideli spalovaci motor tocici se na otackach max ucinnosti a druhe kolo tocici se podle rychlosti auta, da se treti hrideli, na ktere je elektromotor, celkova bilance dorovnat. Je to genialne jednoduche. Nic lepsiho neexistuje. :yes:
Ano, Prius nemá klasické CVT, oni tomu marketingově říkají eCVT a v podstatě je to to, co popisujete. Já to bral především z pohledu řidiče, kdy se to jako klasické CVT chová.
Technická nadřazenost? Aha, tak si pánové někdy přečtětě názory mechaniků a lidí od ojetých aut. Např. ve Světě Motorů je teď hodně kvalitní rubrika bazar. Zkrátka asi každý vám řekne, jak je CVT "super". Tak třeba, že převovka v A6, A4 málokdy vydrží přes 200 tis.km, protože řetěž variátoru totálně ohlodá kolečka, takže se převodovka sekne. Nebo v Auto Bildu právě testují A4 2.0TDI Multitronic a ještě nemají ani 100 tis. km a už ji museli měnit. Jasně, týká se to jednoho konkrétního auta, ale jak jsem řekl, není to sporadický jev. Takže bych byl opravdu velice opatrný s výrazivem. Technicky nadřazený je 7G tronic od MB, nebo osmustupňový automat od Lexusu či BMW, DSG od VW/Audi, ale určitě ne CVT! Nebo, že by všichni výrobci, včetně BMW, MB byli tak blbí a vsadili na špatnou kartu (klasické automaty)? Nemyslím si. Co si pamatuji tak v ani jedno testu jsem nečetl nějakou pochvalu směrem k převodovkám CVT a to nejen u Audi, třeba CVT v Muranu je naprostý průšvih.
Tak potom je to asi špatná konstrukce a jako taková by měla z aut vymizet.Já osobně bych teda auto s převodovkou, co se má po 150tis. km rozsypat, nechtěl.
Řekl bych marketing. Nevím proč jí zvolili na prvně, ale kdyby Audi nabízela DSG k předohrabu, podle mě by ztratila část prodejů Quattra. Prostě "pravá" Audina má Quattro. Chceš osekaný model? Dobře, ale nemůžeš mít tohle, tohle a tohle. Stačí se podívat na čísla. Prodej čtyřkolek je tak ohromný, že předokolky jsou jen doplňkem nabídky. Vyvíjet jinou převodovku by se jim moc nevyplatilo.
To je jiná otázka... Řekl bych, že manuály přijdou později. Méně pravděpodobný scénář je, že Audi přestane nabízet manuální převodovky u cesťáků vyšších tříd. Výjimkou by samozřejmě zůstala 2.0 TDI, která by zase na oplátku neměla vůbec automat.
Uměl bych si představit i vyřazení předohrabu a CVT pro šestiválce z nabídky. Řadě by to podle mě dodalo na prestiži, ale těžko říct, jak by to poškodilo prodeje. Jedinou vadou na kráse by pak byla 2.0 TDI.
>:D >:D presne to ma napadlo >:D >:D To ako sa snazi audi furt nieco priniest a pritom je to len tupa predokolka bez stipku citu, ktora odizoluje vodica od riadenia jak sa len da. A stale je to predokolka... :no:
Ono totiž když dva dělají totéž, tak to není totéž. Protože například denní led světla na Mondeu jsou opravdu dost nepovedená. Je škoda, že se nesnaží automobilky vymyslet nějaký vlastní způsob. Jako má BMW angle eyes a Audi přišlo s Diodama ve světlech. V koncernu se to pak samozřejmě rozšířilo mezi značkami. Audi mělo tu výhodu, že s tím přišlo integrováno do světel a přiznejme si, je to asi nejlepší možný způsob umístění diod. Navíc se mi to jejich řešení (až na starou A6) dost líbí. Ale jak jsem psal, tak například to mondeo mě moc nechytlo. Špatně to nevymysleli ani ve Škodovce, kde mají denní svícení v mlhovkách.
Tak nemyslím si, že porovnávat auta jen podle crashtestu je nejlepší. Jedná se o auta, která jsou obě špičkou svého segmentu a bezpečnost jak aktivní, tak pasivní u nich je na nejvyšší úrovni. Rozdíly budou spíše jen dílčí.
Zde by jsem se zaměřil pak spíše na potřeby zákazníka. V první řadě hrajou svou roli zákazníkovi simpatie ke značce. Zaritý BMWfans si nepůjde koupit Audi a zarytý AUDIfans si nepůjde koupit BMW. Celkově by jsem řekl, že sportovněji založení řidič půjsou spíše k BMW, ale v dnešní době už se ten rozdíl dost stírá a nůžky už nejsou zdaleka tak otevřené, jako dřív. To co si kdo vybere je pak jen na jeho uvážení, vkusu, preferencích, simpatiích a popřípadě potřebách. Ale myslím, že ani v jednom případě neudělá chybu. J8 v dnešní době považuji všechny tři značky Audi, BMW, MB za naprosto rovnocenné a každá má svůj osobitý vkus, každá je někde o něco lepší, někde o něco horší.
To je hodně omezený pohled na výběr auta.
To je jak napsat, že fandit jenomu fotbalovému klubu může jenom pár omezených jedinců s nízkým IQ a že si klub, kam půjdeš na fotbal, vybereš jenom podle toho, jak mají vybavenou lékárničku pro hosty.
Proč by měli automobilky platit lidem kurz bezpečné jízdy. Ne každý je na takový kurz zvědavý. Nebo si myslíš, že si auta kupují samí nový majitelé řidičáků? Když někdo potřebuje kurz bezpěčné jízdy, tak ať si ho koupí. Co s tím má mít společného automobilka. A neměli by prodejci Kaprů dávat kurz bezpečného jedení kaprů? Víš kolika lidem uvízne v krku kost? >:D
On tím určitě myslí nárazy ve vyšších rychlostech reálných aut - nikoli do bariéry. Realita je často horší, než crash test napovídá. Když vezmeš takovou nizoučkou A7 a proti ní nějakého mastodonta (Q7, Cayenne, RR, ...), tak náraz při okreskové rychlosti bude fakt zajímavý. Ta auta vůbec nejsou kompatibilní, deformační zóny zafungují ne zrovna optimálně. Pro mě hraje prim agilita a aktivní bezpečnost. Tedy jestli dokážu nehodě zabránit, nebo alespoň zmírnit její následky.
Jak jinak? To video přesně ukazuje nekompatibilnost. Podle mě by se nemělo testovat na plošné bariéře, ale na modelové deformační zóně. To by donutilo výrobce unifikovat pasivní prvky. A přidal bych i hodnocení jak jí zdeformuješ, ne jen jak z toho vyvázneš.
Video ukázalo, že posádka ve fiatu to přežila a to docela s dobrým výsledkem, tak nevidím problém. Podle té teorie, co tu podbízíte by musela být všechna auta stejně velká, stejně těžká a takřka podobná, aby to bylo tak nějak na obou stranách podobné.
Nejde o to, aby byla stejně velká a těžká. Jde o to, že při nárazu do plošné bariéry je jedno, jestli máš deformační zónu půl metru, nebo metr nad zemí. Tak jako tak pohltí energii nárazu a testem projdeš. Když se pak setkají dvě auta, tak deformační zóny nemusí interagovat efektivně. V tomhle testu vytýkali Q7, že je její konstrukce bezohledná k malým autům. Cílem by mělo být dělat podobně strukturované deformační zóny, aby bylo jedno, do kterého auta narazíš a vždy jsi dosáhl slušné účinnosti.
Ve chvíli, kdy testuješ na modelové konfiguraci, dalo by se říci na modelovém autě, tak nutíš automobilky unifikovat. Rozdíly mezi běžně jezdícími modely nejsou tak velké, aby to byl problém. A když přihodíš třeba test rovnoměrnosti deformace, tak také hlídáš, aby deformační zóna nejen ochránila posádku, ale zároveň nebyla nebezpečná pro ostatní. Umím si i představit, že by se testovalo rovnou na několika takových modelových konfiguracích. Testování by pak bylo mnohem komplexnější a víc by vypovídalo o reálných schopnostech auta.
A nejde jen o deformační zóny. Můžeš mít v autě nějaký konstrukční prvek, který při nehodě může vážně poškodit druhý vůz. Na to se dneska nebere ohled. Prostě v dnešní době si to radši lajznu do stromu než do jiného auta. U stromu mám určitou jistotu jak dopadnu.
Spotreba 3,0 TFSI quattro jen 8,2 litru na sto? To je parada, tak to uz ty jejich benziny zerou min nez dizly. Jsem zvedav, do kdy to klamani zakaznika bude prochazet.