Hyundai ix35 – Farewell, Tucson

Hyundai ix35 – Farewell, Tucson

 
 

Hyundai ix35 představuje ve srovnání se svým předchůdcem skok ve všech oblastech, ať už jde o použitou techniku, množství nabízených verzí nebo místo výroby. Novinka patří mezi městské crossovery a bude se k nám dovážet z Žiliny.

Model Tucson je z dnešního pohledu zástupcem „starých“ Hyundaiů. Design vycházel z první generace většího Santa Fe, technika byla odvozena od Elantry a Matrixu, a tak hlavním prodejním argumentem byl poměr cena/užitná hodnota. Přesto se s více než milionem prodaných kusů během své šestileté kariéry stal jedním nejúspěšnějších modelů značky a také za posledních pět let nejžádanějším exportním autem vyráběným v Koreji.

Nové ix35 tedy má na co navazovat. Zároveň je ale v mnoha ohledech naprosto rozdílné a tuto změnu znázorňuje i nový název (v USA ale zůstává jméno Tucson a v Koreji Tucson ix).

Vnější rozměry zůstávají téměř nezměněny. Nejvýrazněji narostla délka, a to o 85 mm, šířka se zmenšila o 10 mm díky absenci ochranných plastů na dveřích a výška v souladu s aktuálními trendy mezi SUV se snížila o 60 mm. Radikální změnu filozofie modelu tak zdůrazňuje hlavně nový design, vyvážení proporcí zůstává podobné předchůdci.

Hyundai ix35 - srovnání s předchozí generací
Modelix35Tucsonrozdíl
Délka [mm]44104325+ 85
Šířka [mm]18201830- 10
Výška [mm]16701730- 60
Rozvor [mm]26402630+ 10
Objem zav. prostoru [l]465325+ 140

Karoserie navržená ve stylu fluidic sculpture ztělesňuje moderní přístup k návrhu korejských aut, který představuje značný posun od nedávné výhradní orientace na praktické vlastnosti a nízkou cenu. Design sází na výrazné tvary a městské pojetí.

Vzhled v mnoha ohledech čerpá inspiraci u větší ix55, ale v případě ix35 designéři, které v centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu vede Thomas Buerkle, vsadili na expresivnější pojetí. Nový designový jazyk přináší novou šestiúhelníkovou masku chladiče a výrazné šikmé linie na přídi. Jinak hladce zaoblené tvary auta narušuje několik hran, například na okrajích kapoty či na předních i zadních blatnících, kde volně prodlužují tvar světel.

Střecha se směrem dozadu mírně svažuje a proti ní stoupá spodní hrana bočního prosklení. Dynamický vzhled dále podporuje integrovaný střešní spoiler a plasticky tvarované páté dveře. Aby byl zdůrazněn SUV charakter auta, nechybí ix35 nelakované černé plasty ve spodní části obou nárazníků a na prazích dveří.

obrázek [555 x 387]  

Hyundai ix35 tak svým vzhledem jasně míří na hlavní cílovou skupinu. Tou jsou rodiny s dětmi a aktivní lidé, kteří vyžadují kombinaci vlastností kompaktního hatchbacku a velkoprostorového vozu ve stylovém balení odkazujícím na kategorii SUV. Korejská automobilka tak přímo vyzývá Nissan Qashqai, který byl průkopníkem této koncepce.

Novinka ale bude usilovat o přízeň zákazníků také v konkurenci evropských modelů, především Fordu Kuga a Volkswagenu Tiguan. Mezi hlavními soupeři ale nemůžeme opomenout ani Škodu Yeti. Právě s dvojicí Kuga a Tiguan pojí ix35 nadprůměrná délka karoserie, která přesahuje 4,4 metru. Společně s Tiguanem pak ix35 mezi konkurencí vyniká objemem zavazadlového prostoru, který má základní hodnotu 465 litrů.

Hyundai ix35 - srovnání s konkurencí
ModelHyundai ix35Ford KugaNissan QashqaiŠkoda YetiVW Tiguan
Délka [mm]44104443431542234427
Šířka [mm]18201842178017931809
Výška [mm]16701710161516911686
Rozvor [mm]26402690263025782604
Objem zav. prostoru [l]465410410405-510470

Zásadním rozdílem proti Tucsonu, a nutností při pohledu na konkurenci, je nasazení nejmodernější dostupné techniky. Zpočátku budou zákazníci vybírat mezi dvojicí dvoulitrových motorů, později přibudou dva menší agregáty a na vybraných trzích i zážehový 2,7 V6.

Klíčovou motorizací bude 2,0 CRDi. Jedná se o nový agregát konstrukční řady R, který je technicky spřízněný s 2,2 CRDi ve faceliftovaném Santa Fe. Dvoulitrový turbodiesel má vstřikování common rail s pracovním tlakem 1800 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. I díky instalaci filtru pevných částic splňuje motor emisní normu Euro 5. Na výběr jsou dvě varianty se 100 a 135 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm, resp. 383 Nm, v obou případech mezi 1800 a 2500 min-1. Ventilový rozvod je u motoru poháněn pomocí řetězu.

obrázek [555 x 389]  

V průběhu roku 2010 nabídku rozšíří motor 1,7 CRDi z řady U2, který dosahuje výkonu 86 kW. Základní konstrukční charakteristiky jsou shodné s 2,0 CRDi, tato pohonná jednotka navíc dostane systém automatického vypínání motoru ISG.

Zážehové motory bude zastupovat nejprve 2,0 D-CVVT (Theta II). Celohliníkový agregát má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů a proměnlivou délku sacích kanálů. Nejvyšší výkon je 120 kW při 6200 min-1, točivý moment má maximum 194 Nm při 4600 min-1.

Později nabídku rozšíří zcela nový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním a atmosférickým plněním, který vzhledem k objemu dosahuje nadprůměrně vysokého výkonu 103 kW. Bližší informace k tomuto agregátu budou zveřejněny později, i zde bude standardem ISG.

Hyundai ix35 - ceny na českém trhu (březen 2010)
Motor1,6i2,0i2,0i2,0 CRDi2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M5M5M (6A) 4x46M6M 4x46M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]159119981998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/6200120/6200120/6200100/4000100/4000135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]167/4200194/4600194/4600320/1800-2500320/1800-2500383/1800-2500
Max. rychlost [km/h]-184182 (180)182181194 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,410,6 (11,3)9,410,210,2 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,57,6 (8,2)5,55,76,0 (7,1)
Cena Classic [Kč]409.900,-449.900,--514.900,---
Cena Comfort [Kč]-509.900,-549.900,-574.900,-614.900,--
Cena Style [Kč]--589.900,--654.900,-674.900,-
Cena Premium [Kč]--624.900,--689.900,-709.900,-

Slabší motory se budou dodávat s pohonem pouze předních kol, u silnějších bude na výběr i možnost pohonu všech kol. Hyundai chce tímto mixem oslovit jak vyznavače klasických SUV, tak zákazníky, kteří budou s ix35 jezdit zejména v běžném příměstském provozu a pohon všech kola nevyužijí.

Systém 4x4 standardně přenáší všechen moment na kola přední nápravy. V případě ztráty trakce se plynule část hnací síly přenese na zadní nápravu. Pro lepší trakci je možné využít Lock Mode, tedy pevně uzamčený poměr 50:50. V tomto režimu může ix35 jet nejvýše 40 km/h.

Podvozek tvoří přední náprava se vzpěrou McPherson a příčným ramenem a zadní víceprvkové zavěšení. Obě nápravy jsou uloženy na pomocném rámu. Řízení má posilovač s proměnlivým účinkem a 2,96 otáčky mezi rejdy.

obrázek [555 x 330]  

Prodej Hyundai ix35 na českém trhu začíná v březnu. Pro evropské trhy se bude tento model vyrábět nově vyrábět ve slovenské Žilině, kde se také chystá spuštění produkce sesterské Kia Sportage. Zámoří bude dostávat, tak jako dosud, auta vyrobená v korejském Ulsanu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vystoupení Británie z EU získává jasnější obrysy Vystoupení Británie z EU získává jasnější obrysy

Ministr pro brexit David Davis dnes v britském parlamentu…

Hrad Bouzov patří státu, Německý řád definitivně prohrál Hrad Bouzov patří státu, Německý řád definitivně prohrál

Olomoucký krajský soud v odvolacím řízení potvrdil…

Automobilka Tatra uvažuje o výstavbě továrny v Arménii Automobilka Tatra uvažuje o výstavbě továrny v Arménii

Automobilka Tatra zvažuje, že postaví novou továrnu v…

Nebudu se bavit s Ovčáčkem, není k tomu důvod, řekl Drahoš Nebudu se bavit s Ovčáčkem, není k tomu důvod, řekl Drahoš

Uchazeč o prezidentský úřad Jiří Drahoš začne shánět 50…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu! Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se…

Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil

Korejci příští rok představí nový vůz na vodíkové…

 



 
Kolik stály bouračky v Rychle a zběsile? Ta částka vám vyrazí dech!

Kolik stály bouračky v Rychle a zběsile? Ta částka vám vyrazí dech!

Dnes 13:55

Pojišťovací společnost spočítala, na kolik vyšly všechny havárie dopravních prostředků, které se objevily v sedmi dílech série Fast and Furious.




Blesk.cz

Rosnička Novy Katka Němcová na čas zmizí z obrazovky. Kvůli milým povinnostem...

Rosnička Novy Katka Němcová na čas zmizí z…

Krásná rosnička Katka Němcová (26) bude už brzy maminkou. Se svým přítelem Mirkem totiž čeká mimčo. Požehnaný…

Líza ze Simpsonů už má po smrti Štáchové nový hlas. Poslechněte si ten rozdíl

Líza ze Simpsonů už má po smrti Štáchové nový hlas.…

Hlas postavičky Lízy z oblíbeného kresleného seriálu Simpsonovi po dlouhých letech prošel změnou. Po nedávno…

 

iSport.cz

Vítkovice dostaly ránu do Tyl(u). Florbalista se blýskl deseti body!

Vítkovice dostaly ránu do Tyl(u). Florbalista se…

Neskutečný kousek předvedli florbalisté Chodova ve druhém semifinále Tipsport superligy. Rozstříleli Vítkovice…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Ronaldovi odhalili na Madeiře sochu. Fotbalista je vděčný, celý svět se nepovedené bustě směje

Ronaldovi odhalili na Madeiře sochu. Fotbalista je…

Vláda i obyvatelé ostrova Madeira, ze kterého jeden z nejlepších fotbalistů světa pochází, se rozhodli udělit…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…