Hyundai ix35 – Farewell, Tucson

Hyundai ix35 – Farewell, Tucson

 
 

Hyundai ix35 představuje ve srovnání se svým předchůdcem skok ve všech oblastech, ať už jde o použitou techniku, množství nabízených verzí nebo místo výroby. Novinka patří mezi městské crossovery a bude se k nám dovážet z Žiliny.

Model Tucson je z dnešního pohledu zástupcem „starých“ Hyundaiů. Design vycházel z první generace většího Santa Fe, technika byla odvozena od Elantry a Matrixu, a tak hlavním prodejním argumentem byl poměr cena/užitná hodnota. Přesto se s více než milionem prodaných kusů během své šestileté kariéry stal jedním nejúspěšnějších modelů značky a také za posledních pět let nejžádanějším exportním autem vyráběným v Koreji.

Nové ix35 tedy má na co navazovat. Zároveň je ale v mnoha ohledech naprosto rozdílné a tuto změnu znázorňuje i nový název (v USA ale zůstává jméno Tucson a v Koreji Tucson ix).

Vnější rozměry zůstávají téměř nezměněny. Nejvýrazněji narostla délka, a to o 85 mm, šířka se zmenšila o 10 mm díky absenci ochranných plastů na dveřích a výška v souladu s aktuálními trendy mezi SUV se snížila o 60 mm. Radikální změnu filozofie modelu tak zdůrazňuje hlavně nový design, vyvážení proporcí zůstává podobné předchůdci.

Hyundai ix35 - srovnání s předchozí generací
Modelix35Tucsonrozdíl
Délka [mm]44104325+ 85
Šířka [mm]18201830- 10
Výška [mm]16701730- 60
Rozvor [mm]26402630+ 10
Objem zav. prostoru [l]465325+ 140

Karoserie navržená ve stylu fluidic sculpture ztělesňuje moderní přístup k návrhu korejských aut, který představuje značný posun od nedávné výhradní orientace na praktické vlastnosti a nízkou cenu. Design sází na výrazné tvary a městské pojetí.

Vzhled v mnoha ohledech čerpá inspiraci u větší ix55, ale v případě ix35 designéři, které v centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu vede Thomas Buerkle, vsadili na expresivnější pojetí. Nový designový jazyk přináší novou šestiúhelníkovou masku chladiče a výrazné šikmé linie na přídi. Jinak hladce zaoblené tvary auta narušuje několik hran, například na okrajích kapoty či na předních i zadních blatnících, kde volně prodlužují tvar světel.

Střecha se směrem dozadu mírně svažuje a proti ní stoupá spodní hrana bočního prosklení. Dynamický vzhled dále podporuje integrovaný střešní spoiler a plasticky tvarované páté dveře. Aby byl zdůrazněn SUV charakter auta, nechybí ix35 nelakované černé plasty ve spodní části obou nárazníků a na prazích dveří.

obrázek [555 x 387]  

Hyundai ix35 tak svým vzhledem jasně míří na hlavní cílovou skupinu. Tou jsou rodiny s dětmi a aktivní lidé, kteří vyžadují kombinaci vlastností kompaktního hatchbacku a velkoprostorového vozu ve stylovém balení odkazujícím na kategorii SUV. Korejská automobilka tak přímo vyzývá Nissan Qashqai, který byl průkopníkem této koncepce.

Novinka ale bude usilovat o přízeň zákazníků také v konkurenci evropských modelů, především Fordu Kuga a Volkswagenu Tiguan. Mezi hlavními soupeři ale nemůžeme opomenout ani Škodu Yeti. Právě s dvojicí Kuga a Tiguan pojí ix35 nadprůměrná délka karoserie, která přesahuje 4,4 metru. Společně s Tiguanem pak ix35 mezi konkurencí vyniká objemem zavazadlového prostoru, který má základní hodnotu 465 litrů.

Hyundai ix35 - srovnání s konkurencí
ModelHyundai ix35Ford KugaNissan QashqaiŠkoda YetiVW Tiguan
Délka [mm]44104443431542234427
Šířka [mm]18201842178017931809
Výška [mm]16701710161516911686
Rozvor [mm]26402690263025782604
Objem zav. prostoru [l]465410410405-510470

Zásadním rozdílem proti Tucsonu, a nutností při pohledu na konkurenci, je nasazení nejmodernější dostupné techniky. Zpočátku budou zákazníci vybírat mezi dvojicí dvoulitrových motorů, později přibudou dva menší agregáty a na vybraných trzích i zážehový 2,7 V6.

Klíčovou motorizací bude 2,0 CRDi. Jedná se o nový agregát konstrukční řady R, který je technicky spřízněný s 2,2 CRDi ve faceliftovaném Santa Fe. Dvoulitrový turbodiesel má vstřikování common rail s pracovním tlakem 1800 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. I díky instalaci filtru pevných částic splňuje motor emisní normu Euro 5. Na výběr jsou dvě varianty se 100 a 135 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm, resp. 383 Nm, v obou případech mezi 1800 a 2500 min-1. Ventilový rozvod je u motoru poháněn pomocí řetězu.

obrázek [555 x 389]  

V průběhu roku 2010 nabídku rozšíří motor 1,7 CRDi z řady U2, který dosahuje výkonu 86 kW. Základní konstrukční charakteristiky jsou shodné s 2,0 CRDi, tato pohonná jednotka navíc dostane systém automatického vypínání motoru ISG.

Zážehové motory bude zastupovat nejprve 2,0 D-CVVT (Theta II). Celohliníkový agregát má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů a proměnlivou délku sacích kanálů. Nejvyšší výkon je 120 kW při 6200 min-1, točivý moment má maximum 194 Nm při 4600 min-1.

Později nabídku rozšíří zcela nový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním a atmosférickým plněním, který vzhledem k objemu dosahuje nadprůměrně vysokého výkonu 103 kW. Bližší informace k tomuto agregátu budou zveřejněny později, i zde bude standardem ISG.

Hyundai ix35 - ceny na českém trhu (březen 2010)
Motor1,6i2,0i2,0i2,0 CRDi2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M5M5M (6A) 4x46M6M 4x46M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]159119981998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/6200120/6200120/6200100/4000100/4000135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]167/4200194/4600194/4600320/1800-2500320/1800-2500383/1800-2500
Max. rychlost [km/h]-184182 (180)182181194 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,410,6 (11,3)9,410,210,2 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,57,6 (8,2)5,55,76,0 (7,1)
Cena Classic [Kč]409.900,-449.900,--514.900,---
Cena Comfort [Kč]-509.900,-549.900,-574.900,-614.900,--
Cena Style [Kč]--589.900,--654.900,-674.900,-
Cena Premium [Kč]--624.900,--689.900,-709.900,-

Slabší motory se budou dodávat s pohonem pouze předních kol, u silnějších bude na výběr i možnost pohonu všech kol. Hyundai chce tímto mixem oslovit jak vyznavače klasických SUV, tak zákazníky, kteří budou s ix35 jezdit zejména v běžném příměstském provozu a pohon všech kola nevyužijí.

Systém 4x4 standardně přenáší všechen moment na kola přední nápravy. V případě ztráty trakce se plynule část hnací síly přenese na zadní nápravu. Pro lepší trakci je možné využít Lock Mode, tedy pevně uzamčený poměr 50:50. V tomto režimu může ix35 jet nejvýše 40 km/h.

Podvozek tvoří přední náprava se vzpěrou McPherson a příčným ramenem a zadní víceprvkové zavěšení. Obě nápravy jsou uloženy na pomocném rámu. Řízení má posilovač s proměnlivým účinkem a 2,96 otáčky mezi rejdy.

obrázek [555 x 330]  

Prodej Hyundai ix35 na českém trhu začíná v březnu. Pro evropské trhy se bude tento model vyrábět nově vyrábět ve slovenské Žilině, kde se také chystá spuštění produkce sesterské Kia Sportage. Zámoří bude dostávat, tak jako dosud, auta vyrobená v korejském Ulsanu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu! Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se…

Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil

Korejci příští rok představí nový vůz na vodíkové…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…