Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Představujeme: Michelin Agilis Alpin - Bezpečně v zimě

Ivo Semrád
Diskuze (0)
Obutí pro užitková vozidla Agilis Alpin nahrazuje předchozí model Agilis 81 Snow Ice. V čem je lepší?

Nové obutí je modifikováno ve třech klíčových oblastech: bezpečnosti, životnosti a robustnosti. Agilis Alpin zkracuje brzdnou dráhu na mokrých a zledovatělých površích a poskytuje o čtvrtinu lepší záběr na sněhu.

Kilometrový proběh novinky přidává o pětinu více kilometrů než jeho předchůdce Agilis 81 Snow Ice. Tím se výrazně snižují provozní náklady spojené s obutím užitkových vozidel.      

Michelin Agilis Alpin má velmi odolné bočnice, stejné má dobře známá letní řada pneumatik Michelin Agilis. Zároveň tato nová pneumatika redukuje možnost poškození bočnic.

Efekt ozubených koleček

Pro dosažení těchto tří efektů výrobce vyvinul vlastní dezén pláště, který pomáhá lépe odstraňovat sníh a zvyšuje přilnavost na mokrých, sněhem pokrytých a namrzlých površích díky použití trojrozměrných lamel StabiliGrip. Dezén tak vytváří efekt systému zapadajících ozubených koleček a zároveň sněžného hrabadla, proto dokáže vypuzovat sníh.

Zavedení technologie Durable Contact Patch, která byla původně vyvinutá pro pneumatiky určené pro nákladní vozidla, je příčinou použití většího množství gumy, čímž dochází ke zvýšení kilometrového výkonu. Pneumatice Agilis Alpin poskytuje hranatější, tudíž i rozměrnější styčnou plochu s vozovkou. Plášť je robustnější díky ochranným štítům na bočnicích. Ty mají zároveň dvojitou kostru zajišťující maximální odolnost.

Pneumatika je určena především pro užitková vozidla, proto bude v provozu většinou po celý rok. Lepší záběr na mokrých, namrzlých a zasněžených površích přijde u celoročního obutí vhod.

Výrobce na dezén použil novou, speciální oděru odolnou gumu, která se zvětšením svého objemu na vzorku přinesla o pětinu delší výdrž.

Lepší přilnavost

Celkový počet lamel na pneumatice Michelin Agilis Alpin se zvýšil ve srovnání s předchozí Agilis 81 Snow Ice o 16 %. Zářezy představují efekt drápu na sněhu, díky čemuž má pneumatika výbornou přilnavost k povrchu.

Lamely nového obutí se protínají v kombinaci vertikálních a bočních vln. Proto jsou bloky dezénu tužší. Všechny lamely jsou uzavřeny v jeden celek, což blokům dodává tuhost. Pneumatika je při kontaktu s vozovkou stabilnější ve všech směrech – v podélné i příčné ose vozidla.

Na bočnících bylo přidáno osm ochranných štítů, které chrání pneumatiku při styku například s obrubníky. Posílena byla také kostra pneumatiky.

Ivo Semrád
Diskuze (0)