Představujeme: Scania Touring - Globální autokar

Představujeme: Scania Touring - Globální autokar

 
 

Autobusy pro příležitostné využití dokážou nabídnout široké pole služeb. Scania přichází s modelem Touring.

Typ Touring vzešel z úzké spolupráce Scanie s čínskou karosárnou Higer. Ta byla vybrána vzhledem k jejímu know-how, kvalitě produkce a výrobním kapacitám. Montážní prvky a servisní služby ale bude zajišťovat Scania prostřednictvím své prodejní a servisní sítě.

Švédsko-čínský projekt

Novou řadu Scania Touring HD tvoří vysokopodlažní typ o celkové délce 12 m společné konstrukce Scanie a Higeru. Vnější vzhled a interiér si vzali na starosti odborníci ze Södertälje. Design rozvíjí typické rysy Scanie, jimiž jsou například zaoblený klínovitý profil přídě a stejně oblé rohy karoserie výrazně snižující aerodynamický odpor. Úprava přídě a začlenění světlometů zvýrazňují identitu Scanie a konvenují s pojetím postranních linií. Širokoúhlé přední zasklení a skryté sloupky A podtrhují elegantní linie vedené od předního skla přes celý bok karoserie. Výřezy podběhů kol zdůrazňují celkový dynamický dojem.

Přepravní kapacita

Interiér pro 49 sedících cestujících nabízí nastavitelná sedadla. Prostory pro zavazadla s pneumatickým otvíráním víka vzhůru (doplňková výbava) nabízejí značný objem 9 m3. V případě instalace příplatkové ložnice pro druhého řidiče se do autobusu vejde úměrně méně zavazadel. Touring je nabízen v úrovních vybavení Comfort a Premium. V obou najdeme kabinu s chemickým WC umístěnou u prostředních dveří, za příplatek lze obdržet kuchyňský koutek. K výběru je velká škála vzájemně sladěných barevných sestav obkladů, čalounění a koberců. Mohou být variabilně kombinovány a vytvářejí příjemnou atmosféru. Exkluzivní prošívané kožené čalounění sedadel s kontrastními švy patří k příplatkovým prvkům.

Standardní chlazení

Klimatizační jednotka instalovaná na střeše vozidla a výměník topné soustavy patří mezi standardní prvky, za přídavné topení musíte připlatit. Postranní a zadní zasklení skeletu tvoří dvouvrstvé a zabarvené sklo. Nechybí ani videopřehrávač se dvěma sedmnáctipalcovými monitory instalovanými v přední a střední části vozidla.

Řidičovo pohodlí

Pracoviště řidiče s klenutým přístrojovým panelem se dle fotografií jeví jako ergonomicky uspořádané prostředí. Sedadlo má být ve velkém rozsahu stavitelné, stejně jako volant, takže oba nabízejí optimální polohu šoférům rozličných postav. Všechna sedadla ve vozidle jsou vybavena integrovanými dvoubodovými bezpečnostními pásy. Příplatková ložnice pro druhého řidiče je vybavena spojením s řidičem za volantem.

Pohonný řetězec

Nová, plně samočinná převodovka Scania Opticruise je nabízena v úpravě pro instalaci do autobusů a autokarů. Motory Scania jsou k dispozici ve verzích Euro 4 nebo 5 v závislosti na požadavcích trhů. Jednotky podávají nejvyšší výkon 280 až 323 kW. Jsou spojeny s plně samočinnou převodovkou Opticruise o dvanácti stupních. Volit lze také převodovku s rychloběhem pro úsporný provoz při vyšší rychlosti. Vozidla jsou klasicky vybavena komfortním pneumatickým pérováním a nezávislým zavěšením kol přední nápravy. Elektronicky řízenou brzdovou soustavu s kotouči na všech kolech standardně podporuje systém ABS. Bezpečnost završuje ocelový nosný skelet karoserie. Splňuje s rezervou limity nejpřísnější bezpečnostní normy Euro R66-01 pro odolnost proti deformacím při převrácení vozidla.

Důraz na náklady

Starší viceprezident divize autobusů a autokarů automobilky Scania Melker Jernberg komentuje společný projekt Scanie a Higeru slovy: „Našli jsme vynikajícího partnera pro naši strategii globální expanze. Partnerství se společností Higer poskytuje Scanii základnu pro uspokojení potřeb stávajícího ibudoucího trhu. Znamená to také, že řadu Touring brzy doplní další série.“ Nový autobus má poskytovat jak vynikající efektivnost ve spotřebě paliva, tak nízké provozní náklady. Uživatelé autobusů Scania Touring budou moci využívat komplexnosti služeb prodejní a servisní sítě Scania jak v údržbě, tak opravách či nákupu náhradních dílů na jediném místě Scania Touring se představí nejprve ve střední Evropě a potom postupně ve vzdálenějších oblastech směrem na západ, jih i sever. V plánu výrobce je i získání trhů Středního východu, Afriky a v neposlední řadě i Asie.

Scania a Higer

Výrobní základna Higeru v Sužou u Šanghaje byla uvedena do provozu v roce 1998. Čtyři tisíce zaměstnanců zvládají roční kapacitu 18 000 autobusů. Spolupráce s automobilkou Scania začala před pěti lety. V roce 2006 byla postavena montážní linka v samostatném závodě pro výrobu řady Scania Touring a typy, které budou následovat. Její kapacita činí 3000 vozidel ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…