Představujeme: Volvo D16G 700 - Extrémista

Představujeme: Volvo D16G 700 - Extrémista

 
 

Volvo Trucks představilo nejsilnější sériově produkovaný nákladní vůz. Výkon 515 kW (700 k) je úctyhodný.

Snaha výrobců nabídnout co nejsilnější motory má kromě praktického opodstatnění také význam pro image. Když zajdete mezi dopravce a uslyšíte, že některý z nich má tahač o výkonu nad šest set koní, můžete vedle informace pozorovat také obdiv publika. Volvo Trucks využilo potenciál šestiválce D16G a dosud nejvýkonnějšímu provedení 485 kW (660 k) přidalo 40 koní, aby dosáhlo na bájnou hranici 700 těchto jednotek.

Tento motor samozřejmě najde uplatnění v extrémně namáhaných a náročných dopravních zakázkách. Zvýšení výkonu není při dostatečné dimenzaci agregátu a chlazení příliš náročné, ale mnohem složitější problém znamená udržet emise na přijatelné úrovni. Supervýkonná verze už také musela být konstruována pro plnění normy Euro 5, jež začne platit v říjnu.

Nový motor byl vyvinut na základě předchozí jednotky Volvo D16 s výkonem 660 koní. Kromě 40 k a 50 N.m navíc se supersilný agregát vyznačuje čistšími výfukovými plyny.

Navzdory vyššímu výkonu zůstává spotřeba pohonných hmot na stejné úrovni jako u předchozí generace motorů. Prostřednictvím řady různých opatření, například nové konstrukce pístů, dosáhli inženýři společnosti Volvo optimálního procesu spalování, a zajistili tak vysoký výkon agregátu v kombinaci s efektivním využitím pohonných hmot a nízkými emisemi. Motor je také vybaven novým olejovým termostatem, který má rovněž příznivý vliv na spotřebu pohonných hmot. Hladina hluku na volnoběh se díky pilotnímu předvstřiku paliva snížila o 2 dB.

Další důležitou změnu u dvou nejvýkonnějších variant motoru D16G představuje nový a výkonnější systém pro dočišťování výfukových plynů. Systém si dokáže poradit s jejich větším průtokem, takže dochází ke snížení protitlaku a omezení energetických ztrát. Vyšší kapacita systému také zaručuje účinnější čištění. Stejně jako dříve se používá systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction), který se efektivně vypořádá se škodlivými emisemi.

Motor Volvo D16G používá standardně novou, elektronicky ovládanou výfukovou brzdou EPG s výkonem 230 kW. Elektronické řízení umožňuje snížit počet pohyblivých součástí, takže přináší jednodušší provoz, vyšší spolehlivost a nižší hmotnost. Je také možné aplikovat motorovou brzdu VEB+ (Volvo Engine Brake) s brzdným výkonem 425 kW.

Pohonná jednotka nové konstrukce Volvo D16G se také dodává ve výkonových verzích 600 a 540 koní. Za tříletým vývojem motoru D16G stojí početný tým. Jelikož je vůz Volvo FH16 určen k náročné přepravě těch nejtěžších nákladů, prováděly se terénní testy v prostředích, pro něž jsou typické drsné, ne-li extrémní podmínky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…