9.11. 2015 Jan Mička Jan Mička

Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.

Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.

Za podváděním s emisemi CO2 prý stojí ambiciózní plán Martina Winterkorna z roku 2012. Inženýři měli před testy přehušťovat kola zkoušených vozů a míchat naftu s olejem.

Kolem koncernu Volkswagen vzniknul další rozruch už minulý týden, kdy se prostřednictvím tiskového prohlášení přiznal k manipulaci s emisemi CO2. Ze zachyceného množství výfukových plynů se následně přepočítává tabulková spotřeba paliva, která tím pádem nemohla odpovídat nejen skutečnosti, ale také měřícímu cyklu NEDC. Zahraniční média nyní uvádějí, proč a jak mělo k manipulaci s emisemi dojít.

Snad všechny automobilky na světových výstavách a jiných významných akcích uvádějí dlouhodobé plány zahrnující snižování dopadů výrobků na životní prostředí a podobně. Podobně se měl v roce 2012 rozpovídat na ženevském autosalonu bývalý šéf Volkswagenu Martin Wintekorn a slíbit snížení emisí CO2 o 30 procent do roku 2015. Prohlášení a následný potlesk jsou jedna věc, jak ale zmíněných cílů dosáhnout, se už na tiskových konferencích zpravidla nedozvíte. Tedy alespoň z té technické stránky.

Jak to nyní vypadá, dostala skupina inženýrů Volkswagenu nůž na krk s tím, že musí snížit emise za každou cenu. Přehušťování pneumatik pro snížení valivého odporu při měření nikoho až tak nepřekvapí, mělo ale dojít také k mixování nafty s motorovým olejem.

Server Automotive News Europe uvádí, že tak měly vozy spotřebovávat méně paliva, jenže přesně neřekl, zda inženýři přilévali olej do nafty (čili rovnou do palivové nádrže), nebo naftu do oleje. V prvním případě by tím mohlo dojít ke snížení tření ve vstřikovacím zařízení, v druhém ke snazší čerpatelnosti oleje díly zlepšení jeho tekutosti. Upravený olej by z hlediska dlouhodobého užívání neměl správné mazací schopnosti, testování podle normy NEDC by ale vydržel. Doma to tedy rozhodně nezkoušejte.

Volkswagen na svých stránkách uvedené informace nekomentuje, pouze ujišťuje veřejnost, že podniká nezbytné kroky k řešení problému. To se ostatně týká také kauzy Dieselgate, která celý kolotoč odstartovala. Německá vláda je ale rezolutní a hodlá testovat také automobily ostatních značek. Vyplývá to z rozhovoru se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem v sobotním vydání Bildu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…