reklama


9.11. 2015 Jan Mička Jan Mička

Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.

Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.

Za podváděním s emisemi CO2 prý stojí ambiciózní plán Martina Winterkorna z roku 2012. Inženýři měli před testy přehušťovat kola zkoušených vozů a míchat naftu s olejem.

Kolem koncernu Volkswagen vzniknul další rozruch už minulý týden, kdy se prostřednictvím tiskového prohlášení přiznal k manipulaci s emisemi CO2. Ze zachyceného množství výfukových plynů se následně přepočítává tabulková spotřeba paliva, která tím pádem nemohla odpovídat nejen skutečnosti, ale také měřícímu cyklu NEDC. Zahraniční média nyní uvádějí, proč a jak mělo k manipulaci s emisemi dojít.

Snad všechny automobilky na světových výstavách a jiných významných akcích uvádějí dlouhodobé plány zahrnující snižování dopadů výrobků na životní prostředí a podobně. Podobně se měl v roce 2012 rozpovídat na ženevském autosalonu bývalý šéf Volkswagenu Martin Wintekorn a slíbit snížení emisí CO2 o 30 procent do roku 2015. Prohlášení a následný potlesk jsou jedna věc, jak ale zmíněných cílů dosáhnout, se už na tiskových konferencích zpravidla nedozvíte. Tedy alespoň z té technické stránky.

Jak to nyní vypadá, dostala skupina inženýrů Volkswagenu nůž na krk s tím, že musí snížit emise za každou cenu. Přehušťování pneumatik pro snížení valivého odporu při měření nikoho až tak nepřekvapí, mělo ale dojít také k mixování nafty s motorovým olejem.

Server Automotive News Europe uvádí, že tak měly vozy spotřebovávat méně paliva, jenže přesně neřekl, zda inženýři přilévali olej do nafty (čili rovnou do palivové nádrže), nebo naftu do oleje. V prvním případě by tím mohlo dojít ke snížení tření ve vstřikovacím zařízení, v druhém ke snazší čerpatelnosti oleje díly zlepšení jeho tekutosti. Upravený olej by z hlediska dlouhodobého užívání neměl správné mazací schopnosti, testování podle normy NEDC by ale vydržel. Doma to tedy rozhodně nezkoušejte.

Volkswagen na svých stránkách uvedené informace nekomentuje, pouze ujišťuje veřejnost, že podniká nezbytné kroky k řešení problému. To se ostatně týká také kauzy Dieselgate, která celý kolotoč odstartovala. Německá vláda je ale rezolutní a hodlá testovat také automobily ostatních značek. Vyplývá to z rozhovoru se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem v sobotním vydání Bildu.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama