Nabídka těch nejmenších aut na trhu není tak široká, jako je zvykem ve vyšších třídách. Přesto je výběr relativně bohatý a ceny aut začínají už od necelých 159 tisíc Kč.
Velmi pečlivá a záslužná činnost redakce :yes: Rychlá orientace, přehledné informace.
Pokud se snad někomu zdá, že tabulka končí přetrženě před koncem... viz. absence např. VOLVO, Volkswagen, Wiesmann, ať bere na vědomí, žo to je už opravdu jiná liga :yes:
Ceny začínají lehce pod sto padesáti tisíci korunami. To je fantastické. Myslím, že jako první auto života by to nemuselo být vůbec k zahození. Dá sa na to vydělat, dá se na to nastřádat. A funglovka je v garáži. Ale jaká? Kupodivu je z čeho vybírat. Agila/Splash to je aktuální designová nota. Tady bych asi zůstal. Jako stylovou originalitu pak iqvéčko od Toyoty. Popravdě musíme uznat, že to střihli moc pěkně.
GTI - nelzi si do kapsy a priznej ze to auto je nejen osklivy, ale i tragicky jezdi :*) Jo, a na to, jaka je to sra*ka (pardon za ten vyraz, ale jinak to nejde) je predrazeny, proto to nikdo s mozkem v hlave nekoupi.
Ošklivý býti ani nemůže, neb je to produkt od VW, a ten by nic designově podskočeného ven nepustil. Rozměrově (myslím prostor vnitřní) je to nejprostornější auto třídy. Za volantem se cítíš takřka jako v subkompaktu. Problém je, že tu byl nabízen jen jako stylovka, tedy na třech dveřích a za cenu, která sice harmonizovala s kvalitou auta ovšem už neharmonizovala se zdejšími peněženkami. Přeci jenom, zejména v této třídě, tu jde především o užitné vlastnosti, nikoliv o styl. Co se týká úspěšnosti obecně, zajeď se podívat do Německa. O kvalitách auta nepochybuj, problém je tu jinde.
VW dokázal na této miniplatformě stvořit vizuálně nejharmoničtější vůz. V podstatě je to stále klasický hatchback. A jak je vidět v Německu, je stále mnoho lidí, kteří ví přesně, jak má i takto malé auto vypadat.
Důležité je pochopit filosofii toho auta - největší, nejprostornější vůz třídy, klasická karoserie, VW technika, VW ergonomie. To vyjadřuje vše. Tedy pro toho, kdo chce třídu mini avšak současně má maxi... konto.
P.S. Nevím co máš na mysli tou tragickou jízdou. Když tak to nějak konkretizuj, můžeme se k tomu zde případně vrátit.
Ak v tejto triede nejde o štýl, ako vysvetlíš autá ako sú Fiat 500, Renault Twingo alebo Ford Ka?
S dizajnom ohľadne VW nemáš pravdu, práve naopak, v dizajne sa mu nie vždy darí. A ak považuješ veľkú nafúknutú krabicu na maličkom podvozku a neveľkých kolesách za harmonickú, potom mám o reálnosti tvojho vnímania tak trochu pochybnosti.
Jistěže. V této třídě jde PŘEDEVŠÍM o styl. Miniauta si nikdo nekupuje kvůli jejich praktičnosti. Moderní technologie a kopec stylu v malém balení, to je to, oč tu běží (odhlédneme-li od Sparku, který konkuruje toliko extrémně nízkou cenou). Twingo, Panda, Ka a 500 jsou auta, která mají stylu na rozdávání. Naproti tomu Fox a styl, to je jak olej a voda. A GTI a VW? To už i sparťanský kotel při derby vykazuje větší snahu o objektivitu :-)
S tím stylem to vztahuji na zdejší trhy. Ty stylové počiny (F500 a spol.) to je v dané třídě exklusiv, těžiště je jen u těch co mají nejvíce dveří a nejméně stojí.
Jak uz jsem ti dneska jednou napsal, pokousis se obhajit vonavost psiho lejna ;-) Fox je proste hnusnej a tech par nemcu ho koupi jen proto, ze to je VW, pripadne ze na ne nastoupil fakt sikovnej prodejce.
Tragicka jizda se tezko vysvetluje nekomu kdo se za volantem vali prakticky vleze (aby se mu tam vlezlo bricho) a pojmy jako "cit v rizeni", "presnost rizeni", "zpetna vazba" atd. zna jen z doslechu. To by vazne nemelo cenu ani pro jednoho z nas ;-)
Fox ladí s designovým jazykem VW... z doby tak před 15 lety. Pokud se podíváme na řešení detailů auta, nejvíce mi to připomíná Škodu Felicia - podívej se třeba na světla a srovnej s rafinovaností konkurence nebo aktuálního (a klidně i minulého) Pola. "Stylovku" u nás doplňuje nabídka jediného (podprůměrného) motoru a jediné převodovky. Filosofie auta, tedy nabídnout relativně hodně prostoru ve spojení s jednoduchou technikou, funguje poměrně dobře třeba u Dacie, nutnou podmínkou je ovšem nízká cena. Fox ovšem stojí zhruba stejně jako Polo, což z něj činí jednu z nejhorších nabídek na trhu, zaslouženě oceněnou nulou na kontu prodejů. Tohle auto zkrátka nikdy nemělo spatřit břehy Evropy.
Volvo a vw jsou možná někde jinde,ale subaru justy není zase v tabulce a to tam rozhodně patří,je to překvapivě velké auto a je opravdu vynikající,několikrát jsem se svezl a opravdu kdo se nesveze nepochopí.Někdo tu níže píše proč tam není fabka,já myslím ,že se hlavně vůbec vůbec nepovedla,to že se jich prodává o třetinu méně mluví za vše a nebude to jenom krizí.Auta která jsou zde to dokazují,kdy konečně češi pochopí ,že škodivka je drahá a nic moc?
Jen bych tě poopravil, Fabia v tabulce není protože tam být ani nemůže, tohle je třída mini a fabia je subkompakt. Škoda drahá není. Dnes je trh tak zhuštěn, že každý prodává za nejnižší možnou cenu.
Ano, Škoda je dnes opět co se týče Fabie na cenách, které jsou lákavé. Např. návaznost akčního modelu Magic známého už z Felicie je jasná a skvělá, za 249 800 plně vybavené malé auto. Ještě si připlatit za 1,4 16 V a je to vcelku rozumná koupě (pomineme-li design, nemluvě o přímo katastrofické verzi kombi)
Do Sparka bych teda svoji ratolest neposadil. Mozna tak prarodice, kteri maji uzavrenou hodne vysokou zivotni pojistku. 8-s Brzdna draha, pasivni bezpecnost... ne, diky.
co si budeme vykládat, plno lidí se rozhoduje spíš podle ceny, protože ne všichni stihli něco "zprivatizovat" nebo nemají dostatečně lukrativní místo aby mohli vybírat bez ohledu na cenu, jen podle velikosti. Je to vidět třeba z toho, že tyhle mikroauta suplují často funkci rodinného vozu (soused třeba vozí 4 člennou rodinu + psa ve starším typu Agily - koupena nová). Potom by sem spadly třeba i mnohem větší Dacie s cenou od 170t hotově, to velký MPV snad od 190t možná i něco jinýho levnýho. Dacie mají navíc výhodu že si řidič i trochu zacvičí když nemá servo ani okna v elektrice :-) A zase lepší nová Dacia se zárukou 5 let než 10 let starej křáp z bazaru po bouračce a tachem stočeným o 200tkm...