Automobily jedné z nejpopulárnějších automobilových kategorií se dnes dají pořídit i za méně než 300 tisíc Kč. Co dostanete u prodejců ve druhé polovině května shrnuje tento článek.
Všechny automobilky se srovnaly do latě a jsou více méně na stejné úrovni, vyjma notorických low-endů, jenom Škoda je totálně mimo mísu i se starým TDI PD v maximálce za 600 tis ( !!! ) s ubohou výbavou v Eleganci.
Na podzim budu vybírat nové služební auto ale říkám předem, že škodovce nas..u !
Víš jakej je mezi náma rozdíl ?
Já když si nebudu chtít koupit auto X, tak si prostě v klidu koupim jiný a nemám potřebu kvůli tomu někde sprostě vykřikovat.
Zkus příště místo vylejvání mindráků nějakej relevantní názor, na tom se shodnem. Pak můžem diskutovat o tom, proč je Oktávka dražší než Ceed.
OK, máš pravdu. Expresivní výrazy beru zpět a omlouvám se všem za pokleslý slovník. Na podstatě mého příspěvku ale trvám. A nesrovnávám Oktávku s Ceedem ale s Golfem.
Oktávka má sebevědomý ceny, ale prodeje potvrzujou, že oprávněně. Důvody ?
Sympatie k domácí značce, salony a servisy i v malých městech, velký kufr - pro českého zákazníka pádný argument, dobře zvládnutý marketing ...
Marketing na domácím trhu není podle mě nastaven optimálně a do budoucna na něj škodovka doplatí - tolik můj názor. Zatím ji drží fleetové prodeje ale za menší peníze je dnes možno podle ceníku koupit minimálně dvě lepší auta - Golf a Focus. K běžnému kupujícímu se chovají pyšně - nenabízí vůbec žádný balíček ani akci. Přitom nabízejí výběhovou techniku v podobě PD.
hele ty jeden akvaristo, na to stačí mít zdravej rozum. akvárko si nechej pro hošany z klubu. máš snad KIU?? Až se v ní alespoň pár kilometrů svezeš zkus něco napsat. Pokud možno rozumného. Tyhle tvoje pokusy o invektíva vyznívají než jako pláče smutného klauna... :-!
Pokud budes vybirat sluzebni auto, tak vez, ze neznam firmu, ktera by nemela omezeni ve znackach. A uprimne neznam firmu, ktera by nevyuzivala fleetovych prodeju a radsi kazdemu zamestnanci nechala vybrat vuz podle libosti.
Jsme obchodní zastoupení, žádný kolos. Nákupní politika je v zásadě volná vyjma Asie. Astra, Focus, Octavia, Golf, Peugeot, Citroen to je povolený výběr.
Když jsem před třemi lety kupoval Alfu Romeo 147, tak jsem porovnával i mezi BMW 1 a Audi A3 (na rozdíl od posledních dvou Alfa chybí). Sice se již nějaký čas mluví o nástupci, ale podle posledních informací by se měl objevit nový model až po novém roce (nejspíš v Ženevě). Dalším vozem, který by do této kategorie měl patřit je Lancia Delta
1) dobrej pocin, dat to vsechno nakupu, hezky aktualne, jako na burze nebo na blesaku
2) opravdu by to chtelo kapku vic nez jen tohle sneseni nahromadu. - chce to jit do benchmarku, nic min.
vyhradit kategorie a porovnat sousedy - ford proti opelu, audi proti bmw, renault proti lowendu i mainstreamu.. (-:
3) a jen drobna technicka: nektery uvedeny ceny nezahrnujou "oficialni" slevy, ale to se vyvrbi samo od sebe az se to bude publikovat ponekolikaty zaktualizovany..
udeluju palec :yes:
a drzim palec :yes:
ad 1) Díky.
ad 2) Ano, to je pravda, je to další logický krok.
ad 3) Jmenujte prosím modely, u nichž nejsou zahrnuty oficiální slevy, případně další nesrovnalosti konkrétně. Jinak se to těžko aktualizuje a opravuje...Díky
fajn, - nechci delat korektora.. vsiml jsem si toho u leona - model basic 1.4 davaji za 300,- / vy tam mate ze za 325,-. jak rikam, prkotiny, a casem se na tohle budou ozyvat sami importeri..
pujde spis o takovy veci, jakoze napr. u citroenu by snad za cenikovy ceny nikdo soudnej nenakupoval.. - c2 tuhle byla v ceniku na stejnych cifrach jako c4. nez ji vymazali uplne..
good luck
Igore, ty jsi opravdu asi trochu mimo mísu. Kdes vzal, že u Citroena by za ceníkový ceny nikdo nenakupoval?? Podívej se na jejich prodeje tady v čechách a pak něco rozumného napiš.
Není každý jako ty co by hned chtěl slevu aniž by tušil co si vlastně koupí. Chápu, žes v životě nové auto nekupoval, ale o tomhle to vážně není. Takhle se chovaj švorcáci co si to nové auto nikdy nekoupí. Hochu mlčeti je někdy vážně zlato, jen svou mladickou prostořekostí sám sebe shazuješ, kapiš??? ;-)
Že by o Citroena za ceníkovky nikdo nenakupoval, to vědí nejlíp právě u Citroena. Proto současně s ceníkem vydávají "akční ceník", který mají prakticky pořád. ;-)
hele ty jeden Pierro, na to stačí mít zdravej rozum. Máš snad Citroen?? Až se v něm alespoň pár kilometrů svezeš zkus něco napsat. Pokud možno rozumného. Tyhle tvoje pokusy o invektíva vyznívají než jako pláče smutného klauna... :-!
čoveče jistou dobu jsem citroena jezdil a k naprosté spokojenosti. Jinak opravdu neumíš víc, než opisovat můj text?? To snad hochu radši nepiš nic. Jen tím všem ukazuješ co jsi zač a kam až sahá tvá úroveň... >:-[]
arfane nezlob se zatím pouze upozorňuješ na svou názorovou nezralost. Takže než to budeš zkoušet na jiné, zamysli se především nad sebou, nad tím co píšeš. A pak napiš. Něco rozumného. Myslím, že to dokážeš. Budu ti držet palce chlapče... ;-)
pierote, prestan me uz rafat za nohavici. nemuzu zato ze neusledujes myslenku.
napis radej neco sam zasebe co ma hlavu a patu
nepotrebuju abys semnou souhlasil
Auto ktore mozete obchadzat, no ak sa pri nom zastavite na okamih, nedajboze sa zveziete tak sa vas postoj k nemu zmeni...ano hovorim o Impreze, len ako pozeram :-O je tam neskutocna cena na boxer diesel v Edition !!!! - bez toho aero paketu vyzra dost biedne... V SR sa do konca mesiaca predavala s brutalnou zlavou, pod 700 byvalych SKK!!!
PS: Na hlavnej je test Imprezy, dost kratky no hodnotenie je brutalne... prekvapilo ma, ani nahodou som tolko netipoval - dostala lepsie hodnotenie ako Golf VI !!!! a to je co povedat, skoda tych jeho drobnych neduhov, ktore kazia dojem zo super auta... Inac Civic v 1.8 a Sporte :yes: (je chyba v clanku, Sport uz ma parkovaci asistent)
Jak může člověk co se chce živit autama napsat do nižší střední třídy Nissan Note?!To je přece konkurece vozům Opel Meriva,Škoda Romster,Ford Fusion,Renault Modus atd!!!
Dále jak tam může napsat Suzuki SX4,Dacia Logan,Fiat Linea,Fiat Sedici?!
A naopak zapomenout na auta jako jsou Alfa Romeo147,Lancia Delta,Dodge Caliber?
Nebyl bych zdaleka tak kritický. Kategorizace je v dnešních dobách crossoverů (a rádoby crossoverů) dost obtížná. Předpokládám, že autor vycházel z kategorizace Svazu dovozců automobilů, nebo podobně, ne?
Note, SX4 / Sedici ani Linea mi v této kategorii vůbec nevadí, Logan je otázka, Delta taky.
Alfu 147 a Dodge Caliber bych tam ale určitě doporučil zařadit.
Jedinou vadu, kterou v článku spatřuji je to, že se z něho plakátovej kovboj nedozví jaké nejlepší lepidlo vybrat, aby mu plakátová modla dlouho vydržela nad pelestí.
Pro ty ostatní je článek velkým přínosem. Rychlým pohledem zjistí, že například cee´d je od 260 tisíc a GOLF od 360 tisíc. Sto tisíc navrch. Buď si jistý, že o těch sto tisíc dostáváš od VW také více auta. Ovšem tohle si dokázat přiznat je pro majitele vlastně nadlidskej výkon. Myslím od majitele cee´da.
Tedy pamatuj, nic tak dobře, jako stanovovat ceny, výrobcům aut nejde. Kvalita se prostě musí zaplatit. To je stejné jako u jeansů a emepétrojkovejch přehrávačů. Kdo má vatu, jede elitu, kdo vatu nemá, přesvědčuje i sám sebe, že elita neexistuje.
Koukám na anketu, velká pochvala - Octavia, Golf, Focus... jistě, to nejlepší z mainstreamu (vím supermainstreamu v případě Golfa) do tvé garáže.
GTI: Nic takového jako “supermainstream” neexistuje. Je to termín používaný POUZE a JEDINĚ zde na auto.cz a jeho autorem a jediným uživatelem a propagátorem jsi ty. Pokud tvrdíš opak, dej sem nějaký odkaz na článek na webu, v renomovaném časopise, na nějakou studii, na cokoliv relevantního.
Pro ostatní: Je to jednoduché - zkuste si zadat “supermainstream” do Google…
PS: Už to sem jen kopíruju odjinud, psát o tom nesmyslu pořád dokola už mě nebaví, divím se, že GTIho ano.
Rovnako ja povazujem tieto kvázikategórie za lokálnu floskulu, stále opakovanú jedným autorom a dvomi - tromi papagájmi, ktorej vsak nikto mimo dlhodobých citatelov tohto portálu nerozumie, pretoze jednoducho inde neexistuje.
Ono pri zamyslení sa nad termínmi "supermainstream" a "subprémia" tazko rozlísit, co je vlastne rozdiel: supermainstream má byt nieco viac ako mainstream, nie vsak úplne prémiovka, subprémia presne naopak. Gramaticky a logicky dospeje clovek k interpretácii, ze je to to isté. A oba pojmy rovnaké blbosti...
Ve slovenštině (slovenčině) máte pár dobrých výrazů ale PAPAGÁJ je jasně nejlepší a tady to SEDÍ !!!!!!!!!!!!! Chechtám se již 5 minut, dík za prodloužení života. :yes:
Ty tady asi nejsi moc dlouho viď? Tenhle človíček s nickem GTI si tady s laskavým svolením Auto.cz vytvořil vlastní virtuální svět ve kterém se to hemží výrazy, na které jinde nenarazíš... Auto.cz je pro něj berlička, taky si všimni jak si tají identitu. Prostě internetovej kovboj, jeho výrazivem. V běžném životě k ničemu, na internetu král (kovboj).
Copak o to, nějakou chvíli už sem do diskuzí píšu a ještě déle to tu čtu.
Ten text o nesmyslnosti tzv. "supermainstreamu" mám napsaný už dávno a vždycky, když se tu ten blábol od GTI (a "papagájov" :-) ) objeví, ho k tomu prostě nakopíruju...
Mě to tak hloupé nepřipadá. Naopak některé jemné nuance marketingového a cenového zacílení vystihují jeho bizarní názvy na pomyslném žebříčku velmi dobře !
Pokud nedokážeš rozlišit slovní ekvivalent hodnot 1- ( subpremie )a 2+ ( supermainstream )a považuješ je za totéž tak je problém u tebe ! Je jedno, že se nic takového oficiálně nevyskytuje - má to něco do sebe.
levně koupíš, levně prodáš. U velkých aut draze koupíš, levně prodáš. Nicméně mě u aut zajímá jak mi budou sloužit a ne za kolik je budu prodávat za pár let.
Teorie?
Srovnej si ceny ojetých Golfů s Koreou.
Podstatnou část toho co "ušetříš" při koupi, zase ztratíš při prodeji.
Ale chápu, že kdo našetří jen tak tak na Ceeda, toho tyhle počty nezajímají.
já sem si takhle porovnával loni jednoho frantíka versus oktávku a rozdíl v ceně stejně starého, stejně ojetého, stejná motorizace, podobná výbava mi vycházela stráta ceny vyšší u Škodovky.
Jako argument bych možná bral snadnost prodeje u koncernové produkce, ale že by si nějak extra vydělal na následném prodeji ;-\
já ti nevím, z 250tis v základu už nemáš moc kam tu cenu strácet, ale abychom neteoretizovali, udělám rychlý průzkům a hodím to sem za cca 5-10 min. ok
Tak jsem kouknul rychle na nabídku a Ceedu v benzinu je celkem málo :-| zato Guru jak do každé rodiny >:-[]
neznám jejich označení pro výbavy a co obsahují, ale snažil jsem se užít selský rozum a mám
Ceed 1.4 Base, 08, 9tisKM - 259tis
Guru V 1.4 Trendline, 08, 10tis.KM - 285tis
myslím, že prodejní cena bylo rozdílná o víc než 25tis., co myslíš?
ale abych nekřivdil, tohle byly nejnižší ceny, podobných Golfů je tam hafo až do nějakých 310-320tis.
Prostě ten rozdíl při koupi a následném prodeji bude vždy víceméně stejný. Není to žádná stráta 50% ceny u Kie a jenom 20% o Guruho za stejné období. ;-)
problém je, že množiny kupců Golfu a Ceeda se prolínají velice málo. Když má někdo jenom na Ceeda v základu, tak je jasné že o Gurum může jenom snít. Naopak, když má někdo na Guruho v základu, záleží jestli se rozhodne akceptovat slabší motor se slušnou výbavou, nebo veme Kiu s lepším motorem a slušnější výbavou. No a kdo má na Guruho v plné náloži, tomu je Ceed šumák >:-[]
Já bych to viděl tak, že když si někdo možná řekne - raději vemu Ceeda, účel to víceméňe splní a ušetřených 100litrů vrazím do něčeho jiného (bydlení, dovolená...)
Tak si vem 260tis, za x let cena klesne o kolik?
A z 360tis za x let cena klesne o kolik? Podle mně o kapánek víc, ale ty rozdíly nebudou velké.
Hlavně však Ceed nemá konkurovat (alespoň zásadně) Golfu. Na něj prostě až v pár disciplínách skutečně nemá. :-!
Nebavíme se o malých a velkých, srovnáváme Golf a Ceed.
Myslíš si, že budou po 4-5letech používání stát stejně?
Já ne.
Za kolik koupíš tě zajímá, a za kolik prodáš tě nezajímá ? Zajímavý.
Tak Tebou spomínaný Golf by jeho majitel vzhladom na jeho pertraktované výhody ako kvalita, spolahlivost, nadcasový dizajn a konzervativizmus klientely zrejme po 4 rokoch nemal predávat, ze. A ak áno, jedine, ze by s ním bol nespokojný a potom mu to je jedno, za kolko ho sa ho zbaví. Neviem, ci Ty menís autá po 4 rokoch (ak áno, nie si cielová skupina nizsej strednej, ale sa vozís na niecom vacsom), typický majitel rodinného auta nizsej strednej triedy ho vymení az po podstatne dlhsom case a potom je v zásade jedno, ci pokles ceny bude 60 alebo 70 %.
P.S. po 5 rokoch bude Ceed este stále v záruke...
Cítaj pozorne a este raz: písem, ze nie je obvyklé, aby majitel Golfa predával po 4 rokoch a ak tak robí, má na to zrejme osobitné dovody (rodinné, ci ze napr. vymákol kazový kus). Inak clovek auto nizsej strednej predá po ovela dlhsom case a vtedy je uz zostatková hodnota dost nepodstatná. A este k Tvojej "logickej otázke" v povodnom clánku: nemyslím, ze Golf a Ceed budú po 4 rokoch stát rovnako, a to z celkom logického dovodu, pretoze nový Golf je o 100 litrov drahsí (alebo matematicky: x + 100 - y je viac ako x - y).
K tomu malý príklad z mojej praxe: pán si kúpil Fiestu za 340t., zakrátko zomrel a v dedicskom konaní sa robil znalecký posudok na cenu auta; znalec ocenil auto na 305t., pricom v tej dobe sa nová Fiesta predávala za 299t. To mal Tatra zrejme na mysli...
Človek auto predá kdy chce, a ne kdy mu to poradí Iudex z auto.cz;-)
V závěru se ale shodnem - co ušetříš při koupi, z velké části ztratíš při prodeji.
Tohle znáš ? "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci"
Zrejme si uz dost velký, aby si sa rozhodoval sám, takze Ti radit nehodlám...
A ako som písal, clovek si nekupuje takéto auto s kalkuláciou, ze ho o 4 roky výhodne predá.
Nevím proč se cítíš dotčen. Nebo ty si myslíš, že Ceed se v bazaru bude prodávat za stejné peníze jako Golf ve stejné výbavě, objemu motoru a ročníku? >:D
Tys mně vůbec nepochopil ... :-O
Naopak - Golfa koupíš o 100tis. dráž, ale po pěti letech prodáš třeba o 50tis. dráž než ten Ceed ( odhaduju )
Tím chci říct, že reálně koupí Ceedu neušetříš 100 tis, jak píše Teddy, ale jenom cca polovinu.
já sem tě pochopil moc dobře. Proto jsem výše napsal to o tom oslovi. Což samozřejmě neplatilo na tebe.
Jinak spekulovat nad cenami ojetin po cenovém otřesu je blbost. Už teď olítané Ceedy stojí víc než Ceedy nové, co jsem se tak v rychlosti koukal na Tipcars. To asi bude platit víceméně i u ostatních značek. Takže zůstatková hodnota poletí dolů za pár let kdo ví kam. Proto je nesmysl se jí zaobírat.
Cenový otřes se dotkne všech, ale ojetý Golfy budou i po něm dražší než Ceedy - což částečně smazává rozdíl při nákupu.
Celý tohle vlákno je o srovnávání cen Golfa a Ceeda - já tvrdím, že cena při následným prodeji je přitom podstatný argument.
Komu jaké auto vyhovuje - to je na jinou diskusi.
arfane tak se přestaň cukat, kopat kolem sebe nohama a smiř se s tím, že většina lidí kupujících soukromě auto do 400 tisíc se opravdu o cenu ojetiny za 5 let nestará. Nevím čím jezdíš ty, ale přeju ti abys tu svou plečku jednou prodal co nejlépe a nemusel se trápit tím, že jsi špatně nakoupil... >:-[]
průmerný člověk si přece nekupuje nové auto na 1-2 roky (průměrný člověk si nekupuje MB, BMW, nebo vyšší řady VW a pod., musíme zůstat při zemi). A myslím, že vetšina průměrných kupujících hledí zejména na to ušetrit na vstupech - tj. cena vozu, servisní náklady, možná někdo mrkne náhradní díly. Následný prodej? Určitě je to taky faktor, ale jeho důležitost bych viděl výrazně limitovaně.
horší plasty, menší paleta motorů, méně servisních míst a pod. taky snižují výhodnost koupě Ceeda. Jde jen o to, nakolik jsou tyhle faktory relevantní pro jejich kupce.
Hele, já na jednu stranu chápu, proč je Guru o 100 klacků dražší, na druhou stranu ale o těch cca 30% co je rozdíl ceny lepší podle mně není.
Kia podle mně vytušila další příležitost u potenciálních kupců např. Fabii, kteří díky šrotovnému v Reichu by na ní museli celkem dlouho čekat. A hele, za pár vočí navíc dostanou skoro hned auto které je větší, s lepším motorem, zárukou jakou svět neviděl >:-[] a pod.
no já až teď skutečně doceňuji svého Megoše. Jak jsem tento týden začal do Prahy dojíždet, je ten měkký podvozek a silný posilovač k nezaplacení :yes:
Krom toho, stodvaciášek je na mně silné kafe. Ano, když jsem byl ještě mladý nadějný aspirant na eurobejčka, jezdíval jsem ho s dědou - plnej kufr brambor nebo kukuřice, vytočená jednička, kvílící gumy, na volantu cítíš každý kamínek polní cesty...
Ale teď už chci mít zadeček hýčkán a točit volant dvěma prsty :-!
Arfane,tady jsi to napsal naprosto přesně.Na Golfu dle tohoto příkladu ztrácíš o 50tis. více než na Ceedu.
Stářím se auta cenou k sobě přibližují,to dražší vždy tratí více (mimo sběratelské rarity,což ani jedno není).Tak nač vlastně ta debata?Výhodnější je koupě,kde ztrácíš méně,to je jasné.Navíc při nákupu ušetřených 100tis.můžeš zhodnotit jinou investicí,která neztratí cenu jako auto.
Pro tebe speciálně :-);-) :
Golf - nákup 360, po 3 letech prodej za 60% tj. 216tis.Ceed - nákup 260, prodej za 45% tj.117tis.
Ztráta hodnoty v absolutním čísle STEJNÁ.
Výsledek? Vyber si sám - můžeš jezdit za podobný peníze Golfem, nebo Ceedem ;-)
Nevím,jak jsi přišel k těmto číslům a procentům,ale reagoval jsem na Tvůj příspěvek z dneška 12:17,kde sám píšeš,že Golfa koupíš o 100tis.dráž,ale prodáš ho po např.5-ti letech už jen o 50tis. dráž proti Ceedu.U Golfu jsi proto ztratil neznámo kde 50tis. :-!
Koncernová auta mají nižší ztrátu hodnoty než korejská - proto ten rozdíl 60 vers. 45%
( po 3 letech ). Jenom na okraj - proč asi ? Tu statistiku jsem četl v českém motor. časopisu - název už si nevzpomenu.
Po 5ti letech je pochopitelně tento efekt menší ( ceny se přibližují ) - to je těch 50 tis. které ti chybí.
Někde četl?Jo píšou to občas,to je byznys,ale stačí najít ojetého Golfa a Ceeda stejný rok,srovnatelnou motorizaci a výbavu.No a ten procentuální rozdíl je pryč.Navíc si nedovedu dost dobře představit,jak jedno auto padá na počátku o hodně více (ceny se ještě více rozevírají),pak najednou musí zřejmě cena stagnovat(nebo padat výrazně méně,aby se ceny přiblížily),aby posléze klesala stejně jako u ostatních.Nepravděpodobné.
Shodnout se nemusíme,přitakávání není diskuse.Cena Golfa padá možná i o trochu více než u Ceedu,když se ceny stářím aut sbližují,jinak to snad ani logicky vysvětlit nejde. ;-)
Elantra 1,6 (slabší nedělali)za 209tis. Golf 1,6 za 279tis.,Golf 1,4 209tis.-289tis.,přičemž u Golfu jsou vyšší výbavy,takže zřejmě i dražší pořizovací cena.Je zřemé že při pořízení mula být také cena Elantry (můj tip je tak kolem 380tis.)min. o 100tis menší než Golfu.Tak Elantra mi stále přijde méně ztrátová.
A zase co napsali v německém plátku. :-!
Jo to je ono napsat něco a spoléhat na to,že většina lidí se vůbec nenamáhá se podívat na realitu,neumí si spočítat rozdíly mezi nákupní a prodejní cenou.
Podívej se laskavě na ceny nových a ojetých aut.
3 roky starou Octávii seženeš od 200tis.do 300 v pohodě.Před měsícem ji kupoval známý.Elantru 3 roky starou pod 200tis.neseženu a to ten rozdíl v nových autech byl daleko vyšší.Elantra také začínala proti konkurenci níže,stejně jako dnes I30.
před lety jsem koupil za 80tis.ojetinu,kámoš ten samý rok výroby,jinou značku ale za 160tis.Po 4letech jsme byli oba s cenou na polovině,já ztratil 40tis. on 80tis.Kdo ztratil více?
To už asi vtipkuješ, kdyby stála Elantra stejně jako Golf, tak se neprodá ani jedna :-)
Jak jsem psal, zdrojů je víc, stačí zagooglit.
Jednotlivý příklady nemaj váhu, podstatná je statistika. Tvoje teorie s Autobildem a ovečkama je roztomilá. :-)
Já nežiji statistikami(jak by ta statistika vypadala třeba v Itálii,nebo Francii,Velké Británii...),auta reálně kupuji.Odkazy jsem ti dal,kde jsou pro srovnání ceny.
Ojetá auta jsem v minulosti kupoval pro sebe,a také sháněl pro známé,tak vým o čem mluvím.Stačí občas sledovat ceny.
Těch Golfů,Octávií,za cenu,která není vyšší než 100tis.proti Elantře najdeš kolik chceš a to mají výbavy za které se muselo hodně připlácet.Elantra také byla vybraná s nejnížší cenou,takže naprosto reálné srovnání.Kupuji(pomáhám s výběrem) auta pro sebe,příbuzné a dobré známé,nikdy bych je neošidil a zatím vždy na tom jen vydělali.
Ale jak jsi sám psal u auta 5-letého je mezi němi rozdíl menší než při koupi.jak chceš logicky vysvětlit,že první tři roky se ceny rozevírají,další dva tedy se musí prudce sbližovat(důvod tohoto mně zajímá nejvíce),aby posléze padali stejně.
Ta tvá statistika má také jednu vadu,zahrnuto bylo pouhých 42modelů napříč všemi třídami,to věru není mnoho,prodává se určitě více.Pořadí je dané procenty,ale jedno procento z 200tis.není to samé co procento z 1mil. na základech předpovědi,ne realitě,ale PŘEDPOVĚDI.Důležitější jsou ztráty cen v absolutních hodnotách.Když ztrátíš z auta v ceně 200tis.60% je to v absolutní částce méně než z 1mil. 40%.V procentech je to opačné.Je to jen o umění číst a přemýšlet u toho. ;-)
Ela se prodávala před 3 lety nová myslím kolem 350 tisíc.
Ovšem ještě neměla tu kvalitu, jako dnes Ceed nebo dokonce i30. Takže to je ještě korejec, který se nezbavil špatné pověsti.
Ceeda z roku 2007 seženete tak v průměru za 280 klacíků, Golfa za cca 340... Metoda - zadám tip a ročník, pak se podívám cca do prostředka nabídek.
Myslim, ze si tu poznamku o vyssi zustatkovy cene Golfu nepochopil. To se snad rozumi samo sebou, ze si nikdo Golfa nebude kupovat proto, aby ho za 4-5 let prodal za co nejvic, ale je to racionalni argument pro posuzovani jeho ceny. Muzes si zkratka rict, ze ho sice kupujes o 20% draz nez Korejce, ale jednou ho za 20% vic prodas (priklad). VW bude samozrejme ve vysledku stejne drazsi, ale svoji vahu to ma. Mimochodem predstava, ze kazdy ma auto 10-15 let a pak ho v rozpadajicim se stavu proda za par supu neodpovida realite uz ani v CR.
Jasne, jinymi slovy Golf v zakladu motor nema. To je opravdu folklor, delat, ze zakladni atmosfericke motory VW jsou horsi nez nic. Sam je povazuju za tezky prumer, ostatne jsem to nedavno pod jednim clankem psal a naopak jsem vyzdvihoval motory japonsko-korejsky provenience. To ale nic nemeni na tom, ze i ta 1.4ka v zakladu Golfu na beznou jizdu v pohode staci, jen si precti nejakej test s touhle motorizaci a nebo si ji jdi projet. V tomhle pripade si navic neodpustim srovnanim s 1.4kou v cedniku/i30, ktera predstavuje typicky vyhonenej benzin k vysokymu vykonu v maximalnich otackach, ale to je tak asi vsechno. Naopak kroutak ma s VW 1.4 prakticky stejnej (+5Nm), ale zatimco Golf ho dosahuje v 3800ot., tak cednik v 5000. Podobne maximalniho vykonu dosahuje Golf (80k) v 5000, zatimco Ceed (110k) v 6200. Dusledkem v praxi je, ze do 4000 se obe auta chovaj velmi podobne, rozdil poznas az kdyz tomu davas plnej kotel (proto treba cca 2 sekundy rozdil ve zrychleni 0-100, neb jsou ty motory vytaceny na max). Projed si ty auta a das mi za pravdu.
Diky za odkaz, ktery potvrzuje presne to, co jsem psal - tedy ze se oba motory do 4000ot. chovaji takrka stejne. Nebo podle tebe by se ony 2 grafy daly interpretovat jinak? Samozrejme, Kia/Hyundai maji i do teto hranice naskok (tech cca 5Nm), ktery je vsak opravdu minimalni. VW zacina vyrazne ztracet az po 4000.
Jo jasně,ale už v základu máš v Ceedu výkonovou rezervu proti Golfu 1,4 a jak z toho grafu plyne,ani do těch 4000 by neměl být uživatelsky horší,což jsi psal.
Mám jen silný dojem,že kdyby bylo těch +5Nm na straně VW,tak zde někteří jedinci CVVT označí také za nejhorší motor.Ostatně ve svém bývalém autě jsem měl 119Nm a to jsem si vždy vyslechl od kolegů,že Fábie má 124Nm a proto je podstatně lepší,v reálu to bylo ovšem stejné ne-li naopak.
Hele to mi podsouvas neco, co jsem nikdy nepsal, totiz ze by v nejakym spektru otacek mel byt CVVT horsi nez MPI. Psal jsem pouze to, ze "do 4000 se obe auta chovaj velmi podobne". A uvedl jsem i fakt, ze v Nm ma mirny naskok Korea. Hlavni pointou myho prispevku bylo to, ze zatracovana 1.4ka VW se pri normalnim pouzivani chova velmi podobne vzyvany 1.4ce v cedniku.
Jsem jen pouhý vw-outsider (vím vw-superoutsider) a nechci k tomu být ještě plakátový kovboj (mám zaschlý lepidlo), a tak bych se tě rád zeptal, jestli, v případě Š OII a půlté verze 2.0 TDI PD 103 kW Ambiente (za 549.900,-Kč) , si mohu být jistý, že dostávám o 28.200,-Kč více auta než v případě VW Golf VI s motorem 2.0 TDI CR 103 kW, který je "za pouhých" 521.700.-Kč? Děkuji :-O
Inu, říkáme mu všelijak. Někdo Galina Taťjana, někdo dottore nebo mistr. Já jsem si zase hlavního propagátora a vlastníka licence na supermainstream pojmenoval Gulivár. Kdo ví, co je Gulivár?
No jo, kluk se stodvaciáškem co má za ušima. Tedy pamatuj G-jako Gulivár. Trnkový Gulivár s makem zalétý máslem pěkně nakynutý a nafůklý. A náš místní Gulivár je ten největší na světě, dyž ho pichneš vidličků do pr. de .le tak sa nafůkne, praskne a vytečů z něho nezmysle o supermainstreamu a si než tvoje auto. Znám jedného blbca s novů 535d a furt je to stejný blbec a navíc zlý člověk. Tož - je úplně jedno co máte v garáži, hlavně když to máme rádi, ať je to 1000MB po dědovi nebo nová 535d. Sůdit člověka podle auta a furt dokola- to može enom G - jako Gulivár.
No na to jak je Civik "drahej", tak se prodává fakt fest. :yes: Skoro jako jedinej začíná v ceníku vždy čtyřkou.Poměr cena výkon to auto ale "zlevní".Jinak slušný tabulky.. :yes:
Kingu, ty provokatére, počkej až sem vlítne mistr, nahodí svoje počty a najednou i Liška bude vyhrávat všechny kategorie a porazí na hlavu klidně Lexus s Fiatem dohromady >:D
Nejsem sice GTI, nevidel jsem pojmy "supermainstream" ci "subpremie" jinde nez na diskuzi auto.cz a dokonce sam tyto pojmy prilis nepouzivam, ale stejne zkusim jejich vyznam - aspon jak ho vnimam ja - mistnim diskuterum, nadskakujicim 2 metry vysoko, kdykoliv GTI tyhle slova puzije, vysvetlit. Tak predne supermainstream jakozto oznaceni stavici VW nad beznou masovou produkci ma vyznam v tom, ze zohlednuje jeho vice ci mene uspesne snahy expandovat i do segmentu, kam se zadny jiny mainstreamovy producent bud ani neodvazi vstoupit a nebo odsud rychle po porazce ustupuje. Mam na mysli modely jako Touareg, Phaeton nebo Passat CC. Vim, ze treba Phaeton prilis uspesny nebyl, ale koho z konkurentu VW by vubec napadlo jit celit legendam jako S-klasse? Navic druha generace by tu mela byt do dvou let. VW zkratka aspiruje na pozici plnoformatove automobilky pokryvajici vsechny patra nabidky, coz ho jednoznacne odlisuje od tradicnich konkurentu a zvysuje jeho image. Tomu taky odpovida jeho jednoznacne vyssi cenova politika, v rade oblasti nezpochybnitelnej technologickej naskok (viz Golf) nebo bezkonkurencni moznost individualizace vetsiny vozu.
Subpremie je pak podle me jeste uchopitelnejsi - je to zkratka oznaceni pro znacky, ktery jejich jmeno a tradice jednoznacne povysuje nad mainstream, ale zaroven vzhledem ke svymu portfoliu tezko muzou konkurovat premii v podobe D3 a Lexusu. V Evrope jde podle me pouze o znacky AR, Volvo a patrne stale jeste i Lancia a Saab. Jakej je jejich pomer k "supermainstreamu" nepovazuju za podstatny, imho maji spis vzhledem ke korenum a objemu produkce bliz k te premii.
A jeste par slov mimo tema - obcas procitam tyhle diskuze uz par let a je mi stezi pochopitelny, jaky vasne GTI u tolika lidi vzbuzuje. Pomer prispevku GTI a tech, ktery se proti nemu snazej vselijak vymezovat, nadavat mu a schazovat ho, vidim priblizne 1:1, ne-li vic pro druhou kategorii.
Legendám jako S-klasse čelí i Toyota Crown Majesta,Toyota Century,Hyundai Equus a další modely těchto značek míří do luxusních tříd a možná asi nejen těchto dvou automobilek...Svět je velký,to je samý supermainstream ;-)
A v Zambii je supermainstream treba dvoukolak tlacenej 2 orangutanama. Samozrejme mluvim o Evrope - zde by se Toyota s podobnymi modely se zlou potazala, viz fenomenalni zarez Kie Opirus (nebo Opirius?). Jinak samozrejme vim o tom, ze podobnou pozici jako VW v Evrope ma i Hyundai v Koreji (narozdil od Kie) nebo Toyota v Japonsku. Dokonce jsem ochotnej priznat, ze se jima do znacny miry Nemci inspirovali. Na jeho zdejsi "supermainstreamovy" pozici to ale nic nemeni.
EDIT: Tak me napada, ze jedinej Asiat, kdo se snazi v Evrope prorazit s nejakym vyssim modelem, nez je stredni trida, je Honda se svym Legendem. Tomu autu se jista vyjimecnost uprit neda, lec to samo o sobe nezabira a nikdo si ho nekupuje. Pak jsou tu Landcruisery od Toyoty (hlavne V8), ale ty to rovnez v Evrope prodejne prohravaji a cili hlavne na Rusko, kde uznavam, ze si Toyota z hlediska image hur nez VW stat nebude.
U nás navsi také není VW supermainsream.Teď jsem si uvědomil,že u nás je jen jeden VW a to NewBeetle,jinak všemožné značky evropa,asie,různé třídy,takže těžko hodnotit,prémie je jasná Mercedes.
Argumentujes ad absurdum. Prekvapive tvoji ves neberu jako meritko pro skatulkovani automobilek do trid. Co ma pro nas smysl, je situace v Evrope, protoze tvori pomerne homogenni a sourodej trh, kterej je zretelne odlisitelnej od tech ostatnich a jehoz jsme soucasti.
Ale jo,mně na tom nesejde kam,co kdo řadí.Mě zajímá pouze spokojenost s daným autem.Nechápu totiž smysl vymýšlení speciáních tříd mimo klasické rozdělení.Jaký to má význam?Kdo na tom má zájem?Prodejce,jako odůvodnění vyšší ceny,nebo zakomplexovaný uživatel,který si potřebuje zvýšit ego?Kdo ví?
Je to dobré pobavení u diskuze,ale musím končit,valim na pivo.Přeji pěkný večer.
Tohle trideni ma vyznam pro marketing a pro cenovou politiku jednotlivych znacek, protoze jim to dava voditko, kam az muzou svoje ceny posadit. A pak to ma vyznam pro lidi, ktery radi rozebiraj auta ze vsech stran a uhlu jako jsem ja. :-) Jinak sam mam VW, ale ego si na nem veru nehonim. Uzij si pivo, ja se jdu pro zmenu drtit na zkousku. ;-\
Ptal jsem se kdo má zájem vymýšlet novou ,dosud neexistující kategorii.
Takže,když začnu psát o nějaké firmě že je hypermainstreim tak to bude v pořádku,to vznikne kategorií.Je to nesmysl.Auta rád taky probírám,ale probíráme spíše technické věci,prostornost...ale nikdy jsme nehovořili o tom,zda je to prémie,nebo mainstream,natož nějaké superhyper.
Při výběru auta se tím nemůžeš řídit a je to zase stejné u všech produktů.Neřídím se při nákupech ani podle značek,vše se snažím vybírat dle parametrů a je dobré,když něco můžeš vyzkoušet,nebo zkušenosti velmi dobrých známých.
Nejvíce se dá vydělat prodejem věcí,kterým lidé nerozumí,nakukat jim,že je to novinka,nejnovější,nejlepší technologie a také super značka.Časem zjistí třeba opak,ale to už je pozdě.
Také se mi to už párkrát stalo(u auta ne,ale pře 12 lety první PC a další menší věci),ale člověk nemůže rozumět úplně všemu,ale musí se z toho poučit.
Proc si myslim, ze obe diskutovany kategorie maji svuj realnej zaklad, jsem psal hned v prvnim prispevku. Kdyz ty reknes "hypermainstream", je to jenom prazdny slovo bez obsahu, ledaze bys mi racionalne odvodil, co touto kategorii myslis a proc ma podle tebe v ramci trideni automobilek specifickej vyznam. A k tomu samotnymu trideni - neni to pouze marketingova vejicka pro oblbovani zakazniku. Prece ti musi zrovna jako mne byt jasny, ze treba Sandero a BMW 1 proti sobe zkratka nemuzes postavit. A to, ze jsou i jejich parametry od sebe na hony vzdaleny, je prave dusledkem toho, ze Dacie je low end a BMW premie (a naopak). Ja kvuli tomu Dacii nijak neschazuju, urcite ma na trhu svoje misto a ja cenim kazdyho v novym Sanderu 100x vys, nez idiota s olitanym "bawem" za stejny penize, kterymu po koupi zbylo uz jenom na cerny folie, ale vyfuk bohuzel taha po zemi. Jinymi slovy - rozdeleni na kvalitativni tridy v automobilovym trhu zkratka existuje a mezi jednotlivymi hraci jsou napric tridami videt zretelny rozdily. Vem si treba takovy Passat a porovnej ho s A4kou - jestli mas oci, staci ti na rozeznani premie 10 vterin. ;-)
Beru zavedené klasifikační třídy.Samo sebou,že Dacie je low end a BMW prémie,stejně jako VW je mainstream.
Má supermainstream nějakou tradici?Existuje tento termín i u jiných produktů?Když si někdo vymyslí supermainstream mohu si vymyslet hypermainstream,může si dokonce kdokoliv vymyslet cokoliv a vydávat to za jakousi vyšší kvalifikační třídu a hlavně tam řadit pouze jednu firmu.Tak to skončí tak,že každá firma má svoji super třídu kde kraluje.Kde je smysl,pořádek a racionalita?
Hypermainstreim může být plnoformátová světová automobilka,kde si vybere naprosto každý uživatel.Co Toyota?Chybí jí celosvětově něco důležitého?Technika,renomé,největší prodeje,značka nejvyšší hodnoty ze všech automobilek(6-tá ze všech firem,11-tý je až Mercedes).
Je to ale hloupost,něco takového prosazovat. ;-)
Jak pisu niz - beru, ze nekdo ten termin neakceptuje. Ja pod nim nicmene realnej obsah jasne vidim. Vzhledem k tomu to vypada, ze se dneska asi neschodnem... ale treba za 5 let to bude jinak. :-)
Btw - Toyota neni svetova plnoformatova automobilka, neb v Evrope tuhle podminku nesplnuje a v severni Americe muzem tezko model Avalon vzhledem k rozmerum a motoru pasovat do role plnohodnotnyho konkurenta treba Town Caru nebo DTSku, natoz pak evropsky full-size premii.
Toyota není tedy kvůli Evropě plnoformátová automobilka.Ještě jednou Toyota nemá nejvyšší model Avalon,ale Century a podním je ještě Crown,která má více verzí.Crown Majesta už se může s klidem postavit S-klasse.
Myslíš že VW s Phaetonem mimo Evropu má úspěch?Zatím je to velký propadák.Nejsem si jist zda by Phaeton obstál proti Century.
Druhy odstavec reagoval na ten tvuj pojem hypermainstream, jakozto oznaceni pro "plnoformatovou svetovou automobilku" - pochopil jsem to tak, ze tim chces rict, ze je Toyota plnoformatova automobilka po celym svete. Na to odpovidam, ze neni, protoze na dvou ze tri klicovych trhu tuhle podminku nesplnuje. Century, Crown i Crown Majesta se prodavaji pouze v Asii. A vzhledem k tomu, ze tedy Toyota je plnoformatovou automobilkou jenom na jednom trhu, nevim, v cem by mela byt vys nez VW. I u nej sem o ty plnoformatovosti mluvil pouze v souvislosti s Evropou a nekolikrat jsem to zopakoval. Snazis se me chytat za slovo a pritom ani poradne nectes co pisu.
VW také neprodává Phaeton v USA,Japonsku(dva významné trhy,do loňského roku největší národní).Mimochodem po neúspěchu bude Phaeton II menší a už nebude řazen,jako konkurence S-klasse,BMW7,A8 atd.takže plnoformátovost mizí v nenávratnu i na domácím trhu,i když od toho má přece Audi,Toyota zase Lexus.
V čem je výše?Renomé,spolehlivost a hodnota značky je vysoko nad VW.To jsem tam také definoval.Vždyť podle "supermainstreamového" pravidla definici a název si může každý zvolit sám.
Toyota je zatím světová jednička,tak když má Evropská jednička svoji klasifikaci,proč né světová. ;-)
PS:uznávat hypermainstream nemusíš,stejně jako já ten super ani hyper.Je to pouze příklad zdejších nesmyslů.
Asi popate - vim, ze o plnoformatovosti muzeme u VW hovorit pouze v Evrope - jako u Toyoty pouze v Japonsku. Jinak samozrejme uznavam, ze Toyota je v autobranzi pojem, ale to je hlavne diky perfektnimu ekonomickymu rizeni. Z hlediska zakazniku je jeji jmeno spojeny predevsim se spolehlivosti, jenze v ty Toyota nevynika o nic vic nez treba Mazda, v poslednich letech spis naopak. Priznej, ze tezko obhajis duvod, proc vymyslet spesl kategorii pro Toyotu. Ze s tim nesouhlasis ani u VW, ok, uz jsme to tu probrali zleva zprava a nema cenu k tomu nic dodavat.
Ano těžko obhájim spešl kategorii pro Toyotu.Samozřejmě vždy záleží na definici (možná i hodně vratké).
Ta spolehlivost,v tom vyniká i Honda,takže tam to má Toyota hodně těžké.
Především nechci hájit,žádné nové roztřídění.Bohatě si vystačím s těmi zavedenými a většina známých (možná i většina laiků) zná stejně jen luxusní segment a pak ten zbytek na jedné hromadě.
Dík za příjemnou diskusi.
Tohle přece nemůžeš myslet vážně. Ty jedno z nejsložitěších průmyslových odvětví, odvětví, které zásadně ovlivňuje celý svět řadíš do kategorie zvyšování ega? Jenom proto, že dovnitř nevidíš? Co kdybych ti napsal, že Dostojevskij psal výbornou červenou knihovnu, nebo že horory od Jiráska jsou lepší než od Kinga? Či, že Langerová je světová jazzová extratřída? Co by sis myslel? Pokud tedy víš, kdo je Dostojevkij, kdo King a kdo langerová. Johne, ty se bojíš, svých neznalostí, své tmy... Možná kdybys ubral na pivu a přidal na studiu, mohl bys tu excelovat statěmi z autosvěta... Ale proč, viď? Tak na ex....
Neboj GTI četl jsem dost,až mi bude tak padesát,tak zase budu.Jenže teď jsem ve věku kdy čerpám zkušenosti z reálného života a věř mi,že čas jde tak rychle,že člověk sotva stíhá.Sečtělích lidí si velmi vážím,ale vážím si i lidí kteří své vědomosti načerpali praxí.Znám totiž dost lidí,kteří jsou dobří teoretici,ale v praxi je to bída.
Je to stejné,jako když přijde člověk ze školy do pracovního procesu,určité znalosti má,ale prakticky se stejně další roky jen a jen učí.
Učíme se GTI celý život všichni a to by jsi ty mohl vědět.Kdo nezná,tak hledá imaginární pevné opory,jako supermainstream
Výborně jsi napsal :yes: Na rozdíl od těch, co neznají ani pojem prémie, ty při psaní používáš mozek.
Jen lehké doplnění. Prémie a subprémie jsou samozřejmě desetiletí známé kvalitativní kategorie, skloňované v autmobilovém světě jak odbornou veeřeností tak samozřejmě i veřeností laickou (skutečnost, že na speciální diskuzi o autech se najdou jedinci, kteří neznají pojem subprémie nebudu v rámci udržení slušnosti svého příspěvku snad ani komentovat). Naproti tomu pojem SUPERMAINSTREAM je pojmem poměrně novým, objevil se před několika roky právě v kontextu o němž píšeš - Volkswagen narozdíl od ostatní mainstreamové a důsledně touto třídou definované produkce přestoupil takříkajíc do vyšší sféry, a to právě tím, že se postupně stává plnoformátovou značkou (viz. zmíněný Phaeton, Touareg a CC). Tím se VW vymaňuje z historického zatřídění do mainstreamu a vytváří svébytnou kategorii - supermainstream. Asi málokdo tu snad bude Phaetona považovat za klasickou ukázku produkce mainstreamové automobilky...
Takže základní charakter supermainstreamu je především - plnoformátovost. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě i technika. Tedy VW vyrábí technicky mnohem vyspělejší auta než klasický evropský mainstream (viz. DSG, adaptivní spodek, 4x4 atd, jde samozřejmě tako ovšem o moderní technologie, atd.) Přitom je důležité vědět, že jak mainstream tak tedy i supermainstream je stav, o který konkrétní automobilka usiluje (bez vyšších ambicí), jedná se tedy o důsledný program výroby.
Narozdíl od toho, je kategorie SUBPRÉMIE (typicky např. Alfa Romeo) stavem jaksi... nechtěným, neprogramovým. Automobilka prostě v některém ze základních atributů prémie nesplňuje vyžadované standardy a nemůže být proto řazena do klasické prémie. Proto tedy - subprémie... jakási předvstupní komora před prémií. Subprémiová značka tedy není programem nýbrž stavem ambice - dostat se výše.
P.S. Je udivující, že na diskuzích o autech je nutno tohle donekonečna opakovat. K základní orientaci v autosvětě totiž odedábna patří orientace v:
- automobilkách
- kapitálovém či výrobním propojení automobilek
- jednotlivých modelech
- velikostních třídách (mini, subkompakt, kompakt atd.)
- kvalitativních třídách (lowend, mainstream atd.).
Bohužel řada rádobydiskutérů neví takřka nic ani o jedné z uvedených oblastí. Popravdě píši, že když mi bylo kdysi 15 či 16, měl jsem o autech (byť pod rudou knutou) větší přehled než dnešní generace svobody a gůglu. Je to možná neuvěřitelné, ale to jen na první pohled. Totiž problém dnešní mladé generace je (paradoxně) ve velkém množství informací, které přes své mládí neumí vstřebat, rozsortýrovat a vytěžit. Jsou zahlceni větami, aniž by znali slova...
Popravdě ale též píši, že neznat zde pojem prémie a neumět prémii definovat... no, to je dle mého názoru na konopnej provaz. Ostuda. Nepardonovatelná ostuda.
V životě totiž není důležité to, co si člověk myslí, že ví, jako to co ví, že ví...
Pokud jsou tu však někteří mladí hošíci vystresovaní z mých textů, které jim bourají jejich naivistické představy o autosvětě, doporučuji se spojit soukromou zprávou s kolegou Markem, to je velký odborník na autosvět, a tomu snad už tu prémii uvěří i oni. Stovky diskuzí jsme tu kdysi na předmětné téma vedli (myslím diskuzí regulerních). Nebo stačí si vyhledat starší blogy kde tyhle věci poměrně do hloubky řešíme.
Vy ty "kluky" tady ale UMÍTE "zbubnout"! :-)
TAKové "fantasmagorie" se člověk NIKDE jinde na světě NEdočte ;-)
PS: Ale jinak za "vymyšlení" TAKových NEsmyslů (a za to že vám to "i s navijákem někteří baští") - za to OCENĚNĚNí opravdu ZASLOUŽÍTE!!! :-):yes:;-)
Pěkný den (ale já raději zůstanu u svého "klasického" vzdělání/dělení automobilů - neb já VíM co VíM a VíM ODKUD to VíM ... takže se mnou to bude(te mít) "maličko TĚŽŠí" ;-)
Já mám jiný: vytvářet umělou a podle mého zcela nesmyslnou a nepodloženou kategorii "supermainstreamu", která se pak používá pouze a jedině zde na diskuzích na auto.cz, mi připadá pošetilé.
Když v jakémkoliv jiném kruhu diskutujících (tj. mimo auto.cz) řekneš "supermainstream", nikdo pochopitelně nebude tušit o čem mluvíš (jen si to na tom Googlu zkus). A když se jim budeš snažit vysvětlit, že kdosi vytvořil pouze pro VW vlastní kategorii, vysmějí se Ti...
O zařazení Alfy a Lancie do prémie či subprémie jsme toho tady na blogu i jinde už napsali dost - pro někoho Alfa a Lancia představují prémii, pro jiného subprémii. Žádný oficiální výklad á la Ústavní soud stejně nedostaneme ;-)
Ja pojem supermainstream nikomu nepodsouvam a co se tyce jeho zavedenosti, sam ve svym prispevku pisu, ze jsem se s nim jinde nez na auto.cz nesetkal - proto by me prekvapilo, kdyby mi z googlu vypadlo neco jinyho. Samotnej fakt, ze se tenhle pojem pouziva jenom tady na diskuzi, ale podle me neznamena, ze je to posetilost. Posetily by bylo, kdyby to slouzilo jenom k samoucelnymu vyzdvihovani svoji oblibeny automobilky, coz ale - podle myho nazoru - neni tenhle pripad. Podle me ten pojem obsah ma a mezi VW a klasickym mainstreamem jsou znatelny rozdily, opet viz prvni post. A taky si myslim, ze ten rozdil vidi i "laicka verejnost" - proto je ochotna si za VW priplatit, proto bere auta typu Phateon ci Touareg za regulerni soucast trhu, zatimco podobny auta treba se znakem Renaultu by pusobily lehce nepatricne. Ale budiz, beru, ze vyznam slova "supermainstream" muze nekomu unikat a neuznava ho, neni to kazdopadne tak nepochopitelny, aby ses nad tim musel pokazdy tak okazale pohorsovat. ;-)
A pokud jde o AR a Lancii, tam ten pojem "subpremie" vidim jako nanejvys opodstatnenej. Opravdu si nedokazu predstavit, ze by nekdo s trochou objektivity mohl srovnavat automobilky, jejichz nabidka se zasekava u nizsi stredni resp. stredni tridy, treba s BMW. Zaroven urcita prestiz a jmeno s nima spojeny (vzdyt treba AR, to je legenda jako remen) je automaticky radej jinam nez treba ten Renault nebo i VW. Staci se podivat do ceniku a hned zjistis, kde se Italove vidi (mimochodem ty ceniky, to je nejlepsi dukaz toho, kde ma kazda automobilka svoje misto). A popisovany rozmelnovani ve stylu "Pepa si mysli, ze premie je tohle a Franta zase tohle" a protoze neni nikde vytesano do kamene, co ta premie vlastne je, je to na kazdym z nas, je podle me akorat placani...
Já bych řekla, že ten "rozdíl vidí" HLAVNĚ "laická veřejnost" ;-)
PS: A správně "popisujete" CO to je "prémie" - i toho označení je trochu NESMYSL
Pěkný den :-)
Uz jednou jsem psal, ze tvoje prispevky cist nebudu, protoze se mi z principu nechce lustit podobny zkomoleniny. Az bude obsah i forma tvych prispevku aspon na urovni prvniho stupne ZS, klidne s tebou budu diskutovat. Jako pomocnik pri studiu by ti mohla poslouzit napriklad tato uzitecna knizka - [odkaz] (vhodny i pro dyslektiky).
Asi se budu trochu opakovat, ale nevím, jestli jsi zachytil naši diskuzi na blogu.
Já řadím auta do mainstreamu či (sub)prémie podle toho, komu to které auto přímo konkuruje, nikoliv podle celého výrobního programu značky. Čili pokud přirozeným soupeřem Alfy odedávna byly a zůstávají modely BMW, patří pro mě Alfa do stejné kategorie jako BMW (tj. prémie), přestože v současnosti nemá větší sedan než 159. Nicméně všechno, co Alfa dělá, přímo konkuruje BMW resp. MINI. Podle "celoznačkové" logiky by takové MINI do prémie taky nepatřilo.
Podobně jako přirozené soupeře pro Lancii vnímám Volvo, Saaba a nejspíš i Audi (třeba nejbližší konkurenti nové Delty jsou podle mého A3 Sportback a Volvo C30).
U tzv. "supermianstreamu" mi prostě vadí snaha povyšovat VW někam, kam nepatří. Přirozenými konkurenty VW jsou Ford, Opel, Renault, Fiat, Peugeot... To vše je čistý mainstream, proto je pro mě VW taky mainstreamem "bez přívlastků". Ale opakuji - pokud jsi názoru, že existence Phaetonu dodává celé značce VW takový lesk, že povyšuje všechny její produkty, prosím, ten názor nesdílím ale respektuji.
Ale opravdu myslíš, že vnímání zájemců o Fox, Polo nebo Golf je nějak ovlivněno existenci Phaetonu? Že si koupí Golfa místo 308 jen proto, aby na ně dopadl "odlesk" velké limuzíny?
klid Beau, že se furt rozčiluješ. VW se snaží o plnoformátovost a pobočka mrtvého výtahu firmyy VW si vymyslel pro plnoformátovost vlastní označení (které je nesmyslné). Nech mu ho ať má radost. Jiné téma nemá, však to vidíš na jeho blogu.
Ale já s tím nemám problém, na rozdíl od některých jiných tu Righ (zatím) diskutuje vcelku věcně a slušně, i když vůči Kylie mohl být trochu víc gentleman...
Snazim se diskutovat slusne s kazdym, zvlast pokud by se melo jednat o divku/zenu, coz se ale vzhledem k forme diskuze muzem u kazdyho jenom domnivat. Na Kylie jsem mozna zareagoval trochu ostre, ale to jenom proto, ze podobny modni zamerny przneni cestiny (ale i anglictiny, slovenstiny,...) mi je vrcholne protivny. Timhle zpusobem by spolu meli komunikovat nejaky idioti na webu Brava, ne normalni lidi. Pokud by to napsala jako clovek, uprimne rad se s ni pobavim.
Problém, Beaumonte spočívá ovšem v tom, že ty neustále podsouváš své představy o klasifikaci - Alfu řadíš do prémie atd... Není však v rozhodné věci vůbec důležité, co si ty myslíš o alfě či já o lancii. Důležité jsou vygenerované standardy prémiovosti a mainstreamovosti (resp. tedy supermainstreamovosti). Odborně podrobně ti o tom může pojednat znalec nad znalce, kolega Marko. Uvědom si, že autosvět tříd není dršťková polévka uvařená na diskuzích, nýbrž celou Evropou respektované základní hodnotové a hodnotící kategorie aut resp. automobilek. Tohle vše má samozřejmě dosah až do zákonů (viz. např. definice karoserií, třídění dle motorizací atd) a v té nejamaterštější podobě se pak objevuje na těchto diskuzích, zejména tedy od kolegů, kteří do problematiky nevidí, neznají jí, a své postoje odvádí především od své garáže. Při tvé hlavě mě právě tvůj zcela amaterský postoj k těmto věcem překvapuje.
A ještě jednu malou poznámku, píšeme-li o prémii, superm, main, low... důsledně oddělujme kvalitativní zatřídění automobilky od možného individuálního hodnocení konkrétního automobilu. To hodnocení automobilu je jaksi "nevědecké"... přesto má své opodstatnění (viz. např, tebou zmínění MINI, či Phaeton, atd).
Z hlediska odborného ponoru a odborného pohledu na svět aut jako celek je samozřejmě potřebné akcentovat klasifikaci automobilek.
PROBLÉM, Galino Tatjano spočívá v TOM, že vy NEustále "podsouváte" SVÉ představy o klasifikaci - VW nadřazujete a jeho SATELITy NADřazujete nad vše ostatní atd...
NEní však VŮBEC důležité, co si myslíte a napíšete zrovna vy, DŮLEŽITÉ je, že to co píšete jsou naštěstí (!) jen "fantasmagorie" osamoceného jednotlivce a v žádném případě NEjde o nějaké "standardy" či "obecně přijímaná" pravidla. Najdou se sice i další "tací" co "rozebírají" TAKovéhle NEsmysly (místo aby se věnovali PODSTATĚ - tedy samotné konstrukci automobilů/motorů...).
Uvědomme si, že konstrukce automobilů má svá JASNÁ "pravidla" a NEnechme si hlavy "mást" nějakým "gulášem výmyslů" - navíc většinou (no vlastně VŽDY) od anonymních "našeptávačů" ;-)
Naštěstí existují ROZUMNí těmito "bludy" a "výmysly" NEovlivnitelní vzdělaní lidé, kteří na "bajky" o "HODNOTOVÝCH a HODNOTíCíCH" kategoriích nedají a NEnechají se jen tak "poplést".
Ideálem je STUDOVAT, číst NE(jen) internetové "výplody" ANONYMNích "bajkařů", ale nějaké (i v češtině) dostupné materiály o autech - dle vlastního výběru méně náročnáých či i texty určené profesionálům (český ProfiDiesel a časopisy AutoDiesel a třeba AUTO MOTO speciál, ze zahraničních je asi NEJlepší britské Evo) a NEnechat se dalšími a dalšími NEsmysly a VÝMYSLy nechat časem "oblbnout"
Snahy o ".. důsledné oddělení kvalitativního zatřídění automobilky" - to je již opravdu TOTÁLNí DEMAGOGie "par excellence" a "uměle" vytvořené "výplody" jako supermainstream apod. - to jsou absolutně NEdůležité NIC neříkající a hlavně NIC nezaručující pojmy
PS: Důležité a JEDINÉ možné je ZVYŠOVAT své znalosti, číst studovat - čím více toho "nastudujete", tím SNÁZE se vám bude odlišovat "zrno od plevw" (to byl jen "vtípek" - to VÝŠE napsané je bohužel PRAVDA - a "oblbovačů" je všude DOSTATEK)
Pěkný den ;-)
Koukám, Kylie, že ses vzepjal k hrdinskému výkonu a pokusil ses naformulovat alespoň trochu smysluplný příZpěvěk. Problém je, že o těchto věcech nevíš takřka nic, takže svoje rady laskavě uplatňuj ve své garáži. Tímhle můžeš možná dojmout leda nějakého vystresovaného diskuzního puberťáka.
Já sice chápu, že tu ne a ne prorazit s citroenem, avšak to by tě nemělo vyosovat natolik, abys tu hlava nehlava psal do úmoru hlouposti. Tedy, alespoň jako odpovědi na mé příspěvky. Nadto ta práce s formou přispěvků... no, je to pomalu na ten příznačnej mokrej hadr.
P.S. A to jsem si já naivka myslel, že se tu časem diskuzně tzv. chytíš. Chytil ses akorát do svých pastí.
Já "hlásila" že trochu "bojuji" s větrnými mlýny a je "smutnou REALITOU" (která nás obě asi ani NEpřekvapuje), že více lidí věří vaším "demagoiím", než mým "ověřitelným FAKTům" ... ale tak to prostě chodí ... ;-)
Diskuzi na blogu jsem nezachytil, mam pocit, ze kdybych mel krome diskuzi cist jeste blogy, musel bych tu travit 5 hodin denne. :-)
Jinak kvalitativni hodnoceni low-end/mainstream/premie aj. se jednoznacne vztahuje k vyrobci a jeho znacce jako takovym a nikoliv k jeho jednotlivym produktum. Premiovy vyrobce dela v zasade vsechny produkty premiove, mainstreamovy mainstreamove atd. Chce-li prejit do jinyho segmentu, vetsinou si zalozi novou znacku - treba Dacii nebo Lexus. V tomhle kontextu muzu porovnavat jenom BMW a AR jako celek a ne 3-er a 159, 5-er a... etc. Ja si pritom uvedomuju, ze rozhodovani mezi 159kou a 3kou je na miste a tyhle 2 modely si vazne konkuruji, nemuzu z toho ale dovozovat, ze tim padem i Afla jako celek stoji na stejnym stupni jako BMW. Portfolio BMW je s AR zkratka uplne nesrovnatelny, neb pokryva mnohem vyssi patra trhu, coz se logicky odrazi ve vyssi image, charakterizovany premiovosti znacky. Priklad s MINI povazuju za lehce nestastny, a to ze dvou duvodu - jednak je to naprosto specificky jednomodelovy brand, ktery nelze povazovat za automobilku v tradicnim slova smyslu, a jednak je to znacka uzce provazana s BMW, na nejz je odkazovano ve vsech propagacnich materialech, v jehoz showroomech se prodava atd.
Vyjimku v popsanym schematu predstavuje prave ten VW, ktery ackoliv vychazi jednoznacne z mainstreamu, obsazuje i pole u nas dosud vylucne premiove (Phaeton) nebo prinejmensim nad klasickym mainstreamem (Touareg, CC). Vzhledem k jeho korenum tezko muzem mluvit o premiove automobilce, zaroven ho to ale podle me povysuje nad automobilky jako Renault nebo Opel, natoz pak Fiat. A nejde jenom o ty vyssi modely, nahore jsem zminoval i jiny aspekty, jako je vysoka moznost individualizace, zpristupnovani drahych a narocnych technologii i v nizsich patrech nabidky, vyssi ceny apod. A ano, to vsechno dohromady podle me zakaznici vnimaj a proto si za Golf, Polo a i toho Foxe priplati. Fraze o hypnotizujicich reklamach VW a tupych stadech, nebo dokonce nemeckym (patrne nakazlivym) nacionalismu jsou irelevantni.
Kdybys uměl sdělovat svoje názory podobným způsobem, byla by radost s tebou diskutovat... Nebo jsi ten druhý :yes: myslel Righovi za kultivované vyjadřování?
No vida, že se tyhle věci dají argumentovat věcně, slušně a s respektem k ostatním. Když to napíšeš takhle, dává to smysl (což neznamená, že s tím souhlasím). Kolega GTI by Tě měl zaměstnat jako mluvčího >:D
Souhlasím, že je potřeba hovořit o zařazení celé značky, nejen produktů. Já to ale chápu tak, že první jsou produkty a ty pak SPOLU S DALŠÍMI VĚCMI (historie, image, způsob prodeje, služby...) značku zařadí do dané kategorie. Kdyby dnes u Fiatu všichni zešíleli a Alfa začala vyrábět výhradně low-endová auta (jen to ne!), značku by to přes její fascinující historii srazilo do low-endu. Kdyby naopak u VW (teoreticky) stopli výrobu všeho kromě Phaetonu, tak by je to chtě nechtě posunulo do prémie.
Však Škodovka se kvůli produktům dostala (během 90. let) z low-endu do mainstreamu a Audi (od 70. do 90. let) z mainstreamu do prémie.
Ale pokud jako u VW drtivá většina těch produktů je mainstreamových, jeden (Phaeton) prémiový a jeden (Fox) na cestě k low-endu, značka je pořád mainstream jako vyšitý...
S tim, ze na prvnim miste v posuzovani znacky musi byt jeji produkty, se urcite shodnem. V podstate nic jinyho jsem ani pri srovnavani AR a BMW v predchozim prispevku nemel na mysli. Z toho vyplyva i fakt, ze dosavadni pozice neni nemenna a znacka se muze jak zvednout, tak klesnout. Musim se ale znova opakovat, ze omilany tri modely nejsou jedinym duvodem, proc se aspon v mych ocich VW zveda. Krome vyse uvedeneho me napada jeste konzistentni vyroba velmi kvalitnich aut ve vsech tridach, ktery si s kazdou generaci zase znovu ziskavaji prizen vetsiny odborny verejnosti a jsou hodnoceny mezi nejlepsima na trhu (nejen v Nemecku). Co se tyce kvality, VW patri v otazce dilenskyho zpracovani nebo vyberu materialu opravdu na spicku a zvlast v interierech konkurenci pomerne vyrazne unika. Byt treba novym Renaultum patri v tyhle oblasti vsechna cest, porad to neni ono. Aby to nevyznelo az prilis zaujate, musim dodat, ze treba v otazce spolehlivosti VW urcite predevsim na Japonce historicky znacne ztraci, o tom nemuze byt rec.
EDIT: Koukal jsem na ty tvoje blogy a z poslednich peti jsi napsal 3 jako vysmech VW, potazmo GTImu (mimochodem hodne vtipny, vazne) a 1 jako odpoved na jeho blog. Vypada to, ze mas k VW jeste podstatne intenzivnejsi vztah nez kdokoliv jinej odsud z diskuze. :-)
Vlastně k VW vztah mám. Před časem jsem totiž Volkswageny prodával - na půl úvazku při studiu VŠ. Chvilku jsem taky dělal pro jinou značku a mám i nějaké jiné zkušenosti "z branže".
Čili vím, že ta auta (VW a taky Audi) jsou dobrá, ale nijak výjimečná a vadí mi, když je tady GTI naprosto nekriticky prezentuje jako nejdokonalejší výtvory lidstva od vynálezu knihtisku. Taky mám své oblíbené značky (Alfu, Fiat i jiné), fandím jim, píšu o nich s láskou a taky v nich jezdím. Ale netvrdím, že Alfa (nebo Fiat) je to nejlepší auto pro každého a že je automaticky ve všem lepší než všichni konkurenti - taková auta ostatně neexistují. Každé auto má svého kupce pro kterého je ideální a pro jiné zákazníky se nehodí.
Na okraj: dost známých se mě ptá na doporučení při koupi auta. Už několika jsem řekl: Ne, Alfu si nekupuj, to není auto pro Tebe a Tvoje potřeby. Líp se Ti bude žít s xxx. Jiným jsem zase Alfu doporučil.
Ten můj blog obsahuje zatím jen těch pět článků. Ano, čtyři z nich jsou reakcí na GTI, protože pokusy o jakoukoliv rozumnou věcnou a slušnou diskusi s ním už jsem vzdal (a věřím, že ostatní mi dosvědčí, že jsem to zkoušel DOST dlouho). Jednoduše se snažím srazit VW z toho piedestalu kam nepatří a kam ho GTI mermomocí cpe. A když se při tom někdo pobaví, tím lépe (mimochodem díky).
No, hlavně máš problém sám se sebou. Jestliže za vstupního žolíka do diskuze o automobilových značkách sem vrhneš to, žes jako vysokoškolák umejval u VW půl roku schody, to se nezlob, ale tohle je opravdu, opravdu než k pláči.
Nauč se, Beaumonte při disukzích upozaďovat své touhy a svá přání (třeba, že alfa romeo je prémiovou značkou), soustřeď se na fakta, našprtej kvality techniku a technologie Volkswagenu, podiskutuj intimně s Markem a pak to všechno vypiš. Takhle tu jen pláčeš ve své podměrečné garáži, a jak ti trefně kolega píše, zmohl ses v této souvislosti tak akorát na pět humorných blogů vztahujících se k Volkswagenu.
Tedy závěr - Nejlepší subkompakt Evropy - POLO, Nejlepší (mainstreamový, resp. superm.)kompakt Evropy - GOLF, Nejlepší střední main, resp. supermain. Evropy - Passat, Jako jediný main, resp. supermain. vyrábí VW velké SUV (Touareg) a lux limuzínu (Phaeton). Na Konec speciálně pro tebe - nejelegantnější (ano, mistr třídní elegance) auto třídy mini - jistě, Fox, VW Fox, nemíchat, zatřepat, olivu si sežeň sám.
Totiž nevědět, co Volkswagen je a hrát si tu na glosátora autosvětů... tos měl snad zůstat u těch schodů...
Jak urážky? Já tě přece nemohu urazit. Nebo se snad domníváš, že ty můžeš bezostyšně psát o druhých že lžou a ty tu budeš se svou mlhou plout nad diskuzními vodami jako bůh? Co je urážlivého na tom, jsem-li neustále z tvých příspěvků ujišťován, že o předmětné problematice víš pramálo. Nikdo tě tu přece nechce urazit. Ty nevíš tohle, já zase nevím nic třeba o těžbě uranu... Já ovšem na diskuzích o tom uranu nepíši... Kapiš, Beaumonte?
Nejlepší main, resp. supermain. Evropy - POLO, Passat, Touareg a Phaeton?? :-)
Možná by jste se občas měla nějakým moderním autem i projet - očekávejte velký ŠOK :-)
V některých verzích jsou některé občas docela DOBRÉ, v některý verzích jsou některé občas docela ;-\ :no: - prostě "normální" auta (která si ale díky vám a vám podobným kupuje trochu VÍCE lidí, než by REÁLNÉ kvalitě/spolehlivost odpovídalo...
..mimochodem jak se těšíte do PEKLA? Až příjde vwáš čas? :-)
... VĚCi! Tak Golf s maskou audi už je DRAŽŠí, než (konstrukčně/výrobně) dražší/sofistikovanější bmw?
KAM ten svět spěje ... ;-)
PS: To mi připomnělo jeden německý TESTík vozů této kategorie, kde audi A3 dostalo v "měřených dispiclínách" na PUDELku i od Kia Cee´d a Citroën C4 :-)
PPS: Nicméně MARKETING mají skvělý Skvělý SKVĚLÝ ..
Pěkný den (s nějakým POVEDENÝM autem - JEDNO zda mu nějací "blouznivci" říkají SUPER(main) či stream - hlavně ať je VÁM v něm "příjemně" a "dobře" :-)
"Supermainstream", "Fox - mistr elegance", "Jsi než to , co tvoje auto" atď., atď. - to sú plody človeka , ktorý žije v svojej krajine snov a fantázie , kde vládcom je VW Kazisvět šestý, z Boží vůle král, hlava pomazaná. >:-[]
Není pro tyto diskuze vůbec důležité, čím jezdím. A už vůbec nechápu, proč tě může napadnout, že bych měl jezdit Volkswagenem? Doufám tě snad nenapadá, že když tu budeš tvrdit, že Ferrari jsou výborná auta, že by tu snad mohlo nedej bože někoho napadnout, že maloformát tvého kalibru jezdí výhradně ferrari... Měl by sis vzít mokrej turban.
Na zdejší diskuze není přístup přes technický průkaz nýbrž přes myšlénky. Jestli tedy vůbec víš, co slovo "myšlénky" znamená... Jak tě tak čtu, na myšlení jsi poměrně skromný...
Z čeho dovozuješ, že jsem snílek? Z toho, že vím, jak si stojí Volkswagen ve světě aut? Sacoere... VW je světová cca dvojka - trojka, evropská produkční jednička, která pod sebe zahrnuje takové ikony jako Golf, Passat, A6, R8, CC, Rocco, Octavia, Lamborghini, Bentley, Bugatti... Skutečnost, že tohle ty nevíš, a vejráš na Volkswagen jak tele na nová vrata je tvůj problém, člověk, který o autech a automobilkách něco ví, ten se těžko může divit.
Já přece o tobě nesním, vždyť to píšu právě na tebe - Jsi než to, co tvůj vůz. Jdi do garáže, otevři vrata, hledíš na sebe. No, přece mi ještě nechceš tvrdit, že tenhle postulát u vás na vsi neplatí. Platí, sacoere. Platí. I na tebe.
Keď je raz pre teba koncern absolútna jednička naprieč triedami a naozaj nie si ten "plakátovej kovboj", tak je snáď nepredstaviteľné, aby si jazdil v niečom inom, lebo keď vojdeš do garáže, otvoríš vráta, pozeráš na seba a čo vidíš? :-O
Já jsem někdy někde napsal, že VW je pro mne jednička? Zajímavé. Napřed se nauč číst. Ruku v ruce s tím zpravidla jde i schopnost přečtený text pochopit. Až teprve potom se pokus formulovat myšlenku. Vtěsnej ji do jednoduché věty, jinak se v tom utopíš jako nyní. Pak teprve o VW můžeme dikutovat.
Špatně si to vysvětluješ. Píšeme-li o mainstreamu, pak ano, pak nelze než napsat, že VW nemá dnes vlastně konkurenci, tak to je a kdo to neví, sám sobě škodí...
Až budeme někde zase psát o tom, kdo s čím jezdí, budeme psát o tom, kdo s čím jezdíme.
Tyhle dvě věci nespojuj. To jen diskuzní hlupáci jsou schopni chválit vždy jen tu automobilku, která vyrobila zrovna to auto, kterým jezdí.
Spolu s ostatní mainstreamovou Evropou například podcenil přitažlivost kompaktních SUV a nechal japonskou a korejskou konkurenci takřka zcela a dlouhé roky okupovat evropské trhy. Naštěstí je to už minulostí.
Zrovna tak je potřeba již přijít s aktuálním velkým MPV, byť by to tak trochu byl v Evropě okrajový segment.
Na druhou stranu se těšme na nového Phaetona, neb jestli se VW něco designově povedlo (jistě, to se i technicky nemohlo nepovést) byl to Phaeton, a samozřejmě na budoucí ikonu malých aut - UP.
Myslela jsem, že UP je JEN "reakcí na" a "variantou/odpovědí" na kolínská trojčata?
Myslela jsem, že Phaeton se OPRAVDU NEpovedl (technicky byl dokonce ZKLAMÁNí), designově .. to snad raději NEkomentovat ;-)
Dobrou ;-)
No samozřejmě že hlavními konkurenty největší evropské značky (VW) jsou druhá (Ford), třetí a čtvrtá značka (Renault a Fiat - tam je to teď těsné) plus další jako Opel, Peugeot a Citroën, kdo taky jiný?
To neznamená, že by Fiat (Ford, Renault...) měl konkurenční model ke každému typu VW, stejně jako VW nemá konkurenta ke každému typu Fiatu (Fordu, Renaultu...).
Galina Tatjana ivanovna NEjezdí ve vw? ;-)
Povídejte PŘEHÁNĚJTE :-)
PS: Ale je FAKTem, že její třínápravový jednoprostorový hranatý cabrio Golf jí už maličko NEstačí ... trošičku po stranách "vytéká" ...
PPS: Ale za těch svých 30 střívwrných "propaguje" lidověAUTíprodukty "jedna radost", že?
Pěkný den :-)
Nie , nie ani třínápravový jednoprostorový hranatý cabrio Golf nie je jeho, jednoducho nejazdí s ničím z koncernu, ale mám taký pocit, hraničiaci s istotou, že jeho manželka osedláva brazilskú líšku - mistra elegance. :*)
Tak manželku že nechá(vá) TRPĚT ve FOXu a sám...? ;-)
PS: A na základě ČEHO jste si tak JIST ... že GTi NEjezdí ničím KONCERNovým? Že to řekl(a)? On(a) toho přeci již "napovídal(a)" (dokud jsem to "nevysvětlila" také NEpřiznal, že je naše ukrajinská služebná :-)
Ale KONCERNové modely bez ohledu na to zda jsou zrovna povedenější či naopak chválí "jedna radost", že? ;-)
Kdyby nebyly diskuze na www.auto.cz, tak bych to zkouškové asi nepřežil. Supermainstream a subprémie dokonale vymazaly můj náběh na frustraci z kvantové mechaniky a taky "NEobvyklé" pojetí a vyloženě ALTERNATIVNÍ názory něKTERÝCH diskutující(ch) mi dodávají naději, že naštěstí žiju v té správné dimenzi >:D:yes: