Jaký výkon lze získat z jednoho litru zdvihového objemu motoru? Po víkendovém sběru a následném „ladění“ dat jsme sestavili tabulku, kterou najdete v našem článku.
Tak idiotské porovnání a ještě tomu dát pořadí, tak to je síla. Nestálo by za to pěkně rozdělit přeplňované a nepřeplňované motory zvlášť?? Potom by bylo vidět a možnost porovnat jak si jednotlivci stojí.
Objem wankelova motoru nelze porovnavat se zdvihovym objemem pistovych spalovacich motoru. Vyrobce udava ekvivalentni hodnotu, kterou jsme uvedli v prehledu.
Je pravda ze Mazda RX-8 je napr. z hlediska povinneho ruceni zarazena ve skupine do 1350 ccm, ale v tomto pripade jde spise o nedokonalost zakona.
Zajimavemu motoru Renesis se budeme venovat brzy v magazinu.
aaha, tedy diky za upresneni ... jinak nedokonalost principu tarifovani povinneho ruceni spatruji v samotnem navysovani pojistneho v zavislosti na objemu motoru; smrdi to parazitovanim a (protoze to je vlastne princip "kazdy podle svych moznosti") asi i komunismem :o(
OK, priznivcum Jaguaru a nekterych dalsich znacek (napr.Mercedes-Benz AMG, Volvo řada S60 a V70 R) se omlouvame.
Zarazen byl vzdy jeden model s motorem shodne konstrukce. (Vyjimkou snad jen pro zajimavost je Octavia RS).
No když přehled (myslím si, že je to dosti nevypovídající míchat jabka s hruškama - přeplňované nepřeplňované by mohli mít vlastní tabulky a rozdělení na sportovní a standartní modely by také neškodilo.), tak aspoň ho dejte úplný, myslím, že v seznamu chybí třeba Toyota (modely Corrola Sport, Yaris Turbo jsou jistě s větším výkonem na litr než Oktávka).
Diky za nazor.
1. Samostatne tabulky preplnovynych a nepreplnovanych motoru by se daly snadno vytvorit ze zverejneneho prehledu. Ac je merny vykon technicky obtizne porovnatelna velicina u ruznych konstrukci motoru, myslim si, ze prave v nasi tabulce je pekne videt pristup jednotlivych znacek k dosazeni vysokych vykonu. Zatimco jedni se drzi atmosferickeho plneni(Honda, Ferrari), jini sazi na turbodmychadla (Audi, Volvo, Saab) nebo preplnovani mechanickym kompresorem (Mercedes).
2. Kde je hranice mezi sportovnim a standardnim modelem, jde o oznaceni R, RS, Turbo, Sport, T" v nazvu, nebo se to ridi cenou, nebo necim jinym?
3. K chybejicim modelum: Yaris TS Turbo doplnime (ale neni lepsi nez Octavia RS), Corollu Sport (141 kW) najdete v tabulce prevlecenou za Lotus Exige (má motor od Toyoty). Jestli najdete dalsi chyby, prosim napiste.
No tak to jsem se upravdu pobavil, uzasnej nesmysl. Mozna porovnavat atmosfericky motory s atmosferickejma, u preplnovanej je to horsi, protoze tam vykon zavisi hlavne na plnicim tlaku, takze takova tabulka by byla vetsinou sporna, ale porovnavat atmosfericky motory s preplnovanymi, to je vrchol blbosti, nemuzu si pomoct.
Nedejte na remcaly, me se vase srovnani libi! Urcite je to zajimava zalezitost, priste zkuste vypracovat neco, kde by byla uvazovana i hmotnost vuci vykonu (nejhbitejsi auto), nebo cena (nejlevnejsi raketa).
Hezká tabulka - ale na nic pokud mícháte atmosférické a turbo motory (bez přepočítacího koeficientu) a u Wankela berete jakýsi přepočítací koeficient, prostě už z principu je špatně vybraný ukazatel, t.j. litrový výkon. Je to totiž z hlediska provozu nic neříkající údaj. Myslím si, že lepší by bylo připravit tabulku vztahu výkonu motoru a hmotnosti vozidla, protože to je údaj, který má větší vypovídající hodnotu pro běžný provoz.
Myslím si, že výkon na 1 liter veľa too nepvie. Oveľa vioac by ma zaujímalo orovnanie na 1 kg váhy. Pretože je pekné, ak auto má 100 kw na 1 liter, ale môže vážiť cez dve tony. Privítal by som porovnanie výkonov na 1kg váhy auta.
to by čuměli u škodovky že fabie(1,0 , 1,2) je stejný zdechloň jako š120, myslím že v krouťáku škodovky (ne VW)jsou na tom dost špatně ,ale zato více smrdí
Momentalne by najlepsim autom v tomto porovnavani bol Mitsubishi Lancer EVO VIII FQ400. 2 litre turbo 400 koni. Teda 200 koni na liter a 147kW. Takze je oproti ostatnym podstatne vpredu.
Neplet sem auta,ktore sa u nas nepredavaju a ktore niesu seriovky,lebo inak mozes spomenut aj stuningovanu Toyotu Supru 3.0 Turbo(HKS-T88H),ktora ma vykon 1150koni,cize 383,3 koni na liter(=281kw/liter)
Chtělo by to sem přesměrovat všechny ty fandy ropáků, kteří tvrdí, že ropák je nad benzína. Jediný v čem je ropák lepší je spotřeba.To je vše.Jinak ve všem ostatním je outsider.Howk.
Nerozumím jak v tabulce mohou chybět nejsilnější čtyřválce -z golfu r a A třída amg 45. Dva adepti na první místo. To bylo první co mne trklo, kdybych chvíli přemýšlel asi najdu ještě motory s vyšším litrovým Výkonem.