Diskuse

Přehled pohonů všech kol: Který je u ojetin nejspolehlivější?

13.12.2018

Stále častěji se zejména u dražších automobilů objevuje pohon všech kol. Disponuje větším množstvím součástek a vyspělejší technikou. Jenže s tím současně roste riziko možné závady.

 

  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 13.12.2018  14:02

    Opět podivná tvrzení v článku

    Autor si dost protiřečí. Napřed napíše že připojitelný pohon všech kol je nejjednodušší a tedy nejspolehlivější, ale vzápětí varuje před jeho možnou destrukcí.
    Přitom u provedení s diferenciálem na rozdíl od připojitelného žádná destrukce prakticky nehrozí, takže tohle by mělo být nejspolehlivější. Zmínka o úniku oleje se samozřejmě týká vadného provedení konkrétního modelu, ale nepředstavuje žádný systémový problém. Takže ve skutečnosti je pohon s centrálním diferenciálem odolnější.

    A druhý rozpor je v tvrzení autora že připojitelný pohon nepoužívá žádné zařízení, které by umožňovalo variabilně rozdělovat hnací sílu mezi obě nápravy (a v závorce zmiňuje diferenciál). Jenže o kousek dál se dočteme, že diferenciál rozděluje hnací sílu v poměru 50:50. Takže ani tady o žádné variabilite nemůže být ani řeč.

    Jestlipak nám to pan Dusil vysvětlí ?
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 13.12.2018  14:13

      « Re: Opět podivná tvrzení v článku

      :yes: Taky mi nejde do hlavy, proč by měl být odpojitelný pohon jednodušší, než diferenciál.
      • 10 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 14.12.2018  07:23

        « Re: Re: Opět podivná tvrzení v článku

        Možno preto, lebo v diferenciáli sú také podivné zubaté taniere a ich fungovanie je nad sily ACZ.
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 14.12.2018  08:10

          « Re: Re: Re: Opět podivná tvrzení v článku

          Nad jejich síly je bohužel už i ta jednoduchá spojka připojovacího systému. Jinak by asi pan Dusil nenapsal, že připojitelný pohon neumožňuje variabilně rozdělovat hnací sílu mezi obě nápravy
  • 00 Reagovat !

    foto balu1989

    balu1989 13.12.2018  14:16

    defendr

    pro autora: defendr je stálá čtyřkolka
    • 00 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 13.12.2018  15:36

      « Re: defendr

      pro balu: píše se to Defender. Jinak jj, 4x4 rychlá, 4x4 pomalá rozepnuto, 4x4 pomalá mezináprava dif lock. Svítí to oranžovým schematkem u budíků. Jen chod pák nic moc. Jsem měl na podzim 110ku s 2.2Puma v Maroku. Marrakech - Setti Fatma- Tizi n Test - Aulouz - Tizi n Tleta - Quarzazate - Tizi n Tichka - Skoura - Erg Chebbi - Midelt - Beni Mellal - Demnate - Marrakech :-!
  • 08 Reagovat !

    foto xmarek

    xmarek 13.12.2018  14:20

    Staré dvakrát drahé ...

    Ojetinu nikdy. Ovšem kdyby mě to bavilo, neměl jsem peníze nazbyt: [odkaz] a chtěl převážnou část času trávit pod autem nebo dohadováním v servisu tak proč ne. Ale já si myslím, že má auto sloužit a ne, že bych sloužil já jemu. Ty doby nedostatku jsou ty a tam a nevšiml jsem si, že by BOHATÍ lidé kupovali ojetiny, tedy s vyjímkou nějaké nutnosti a rozumné užitné hodnoty. Ale k tomu jsou dodávky a ne osobáky.
    • 30 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 13.12.2018  14:30

      « Re: Staré dvakrát drahé ...

      Přestaň tady pořád dokola spamovat tu sračku.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 13.12.2018  14:41

      « Re: Staré dvakrát drahé ...

      Spamer s fekáliemi? 8-s :no:
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 13.12.2018  14:58

      « Re: Staré dvakrát drahé ...

      Mám několik dost bohatých kamarádů a vím že ojetiny si kupují taky. Samozřejmě nejde o rezavé vraky. Takže jaký problém ?
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 13.12.2018  16:04

        « Re: Re: Staré dvakrát drahé ...

        Jde jen o jinou prezentaci koumáků, co sem dávají kurzové sázení a podobné pikačoviny.
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 13.12.2018  17:48

          « Re: Re: Re: Staré dvakrát drahé ...

          Aha já přehlíd ten odkaz
  • 00 Reagovat !

    foto PavelK

    PavelK 13.12.2018  16:07

    Interval výměny v Haldexu u VW

    ....je 30 tis. km od kdy??
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 13.12.2018  17:49

      « Re: Interval výměny v Haldexu u VW

      U starších byl těch 30 tis. a nové snad od čtyřky mají šedesát ?
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 13.12.2018  16:33

    S

    Neviem, ci si novodobe "MPT" AWD od Subaru, vzhladom na sucasne rozsirenie nezasluzilo nejaku zmienku, ale zrejme to autor zamyslal hodit do toho balika s azijskymi elmag.spojkami ?
    Tak len doplnam obligatne [odkaz] , co je velmi dobre vysvetlenie viacero rieseni nielen z pohladu Subaru.
  • 00 Reagovat !

    foto sumy

    sumy 13.12.2018  19:16

    A co Superselect?

    Naprosto klasicky fail při moudrým psaní o 4x4. Vynechat system ktery pouziva jeden z prednich svetovych vyrobcu 4x4(bohuzel ne jiz pro EU trh) Již od roku 1991(dodnes) ma mitsubishi pohon Superselect. Nastalo nahon na zadek, za jízdy do 100km/h priraditelny předek s otevřeným diferakem. Dále stále do 100km/h za jízdy možnost zavřít mezinapravu a při zastavení neutral (to se pak toci jen nahon na PTO) a dále redukce. Tedy 5! poloh na maly šaltpáce. No a uzamykatelny zadní dif je u superselectovych aut samozřejmost. Vše mechanicky +podtlakem. U pajero 3 a dal už místo propodtlku ovládání servomotory. Spolu s přiřazením/ vyřazením předku se i pripojuje/odporuje prava poloosua přes tzv disconect, tedy netoci se zbytečně přední kardan. Celý systém je naprosto spolehlivý i při nájezdech víc jak 0.5 mio km. Maximálně lehnou solenoidy za 200kc. A co je naprosto super, i kdyby odeslo podtlakovy ovládání, tak se disconect sepne a zařazení 4x4 je pak pouze o mechanickén pohybu malou šaltpákou, tedy žádný že se něco stane a člověk tam tu ctyrkolku nezaradi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples prestižního gymnázia očima Františky

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples…

Byl to nostalgií se stopu trpkosti a beznaděje doprovozený večer. Miluji tanec, ale plesy ráda nemám. Nikdy jsem…

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna (†74): Hasta la vista, napsal Orbán

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna…

Ve věku 74 let ve svém domově v Budapešti zemřel filmový producent a podnikatel Andrew Vajna. Informovala o tom…

 

iSport.cz

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie. Plánuje ještě dvě posily

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie.…

Ještě před odletem na soustředění do Turecka oznámil Slovan Liberec, že podepsal dlouhodobou smlouvu s brankářem…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…