Souhlas, mimo F30 a ještě dvou tří modelů je dosavadní design bmw dost chaotický a je to těžko zapamatovatelná změť křivek. Taky se těším, jak s tím Kabaň naloží.
Souhlasím, krásný design. Kdybych chtěl být hnidopich a vyjadrit kriticky nazor, tak nova řada kol od BMW (i pro napr novou 5) se mi moc nelibi, dle meho nedrzi krok s kvalitou designu zbytku tohoto 8...
Z môjho pohľadu BMW nepotrebuje väčšiu 6er ani nástupcu 8er, ale skôr nástupcu M1. Teda nie ultradlhé 2+2 granturismo (auto na obrázku vyzerá dlhé ako 7er v long verzii, pričom je jasné, že aj tak sa dozadu nik dospelý nevojde), ale skutočný športiak, niečo ako i8 s poriadnym (čisto benzínovým) motorom.
Nevidim do cisel, tak jako asi nikdo z nas, ale jediny rozumny duvod proc do toho BMW nejde je to, ze veri, ze se takovy projekt nezaplati (techniku by meli). A pokud bude 8er, tak tam bud veri, ze neco vydela, anebo to jako imagemaker alespon nebude v cervenych cislech az tolik.
Takze jako fanouskovi aut mi je lito ze M1 nevznikne, na druhou stranu a zcela bez emoci se tomu nedivim. Holt BMW dnes neni firma kde by se blahove pousteli do podobnych projektu, pro majitele akcii bohudik, pro fanousky motorizmu bohuzel. ;-\
Tiež nepoznám čísla a viem si predstaviť, že superšport je finančne nákladná až stratová záležitosť. Ale jednak si myslím, že keď to zvládne Audi s R8 (OK, je tam zdieľanie s Lambom, ale u BMW by to zase mohlo byť zdieľanie s i8), unieslo by to aj BMW. A tiež superšport bol vždy skôr o image, ako o ziskovosti.
No ale stavět supersport by znamenalo kompletní vývoj nové platformy, protože žádná stávající není vhodná, (3, 4, 5, 6, 7) mají motor nad nápravou, předokolková platforma použít nejde a i8 má motor napříč, jinou platformu pokud se nemýlím nemají. A kompletní vývoj platformy kvůli jednomu modelu je dnes hodně drahá sranda. Naopak luxusní GT jako je 8er postavit na platformě 7er je daleko jednodušší.
Na tvoji úvahu o použití platformy z i8 odpověděl šéf vývoje "i" modelů už asi před rokem v rozhovoru pro Autocar, když se jej ptali, zda by i8 mohla dostat nějaký pořádný motor, odpověděl, že daná platforma by snesla zástavbu (prostorově, hmotnostně) maximálně nějakého výkonného čtyřválce (bez elektromotoru) takže výsledek by byl plus mínus stejný jako tříválec s elektromotorem ovšem s horší spotřebou.
Podle mě BMW potřebuje 8er jako konkurenci S coupé od Merglu.
Tak můžeš říct, "já bych si přál od bmw raději něco ve stylu M1", ale proč tvrdit, že bmw 8er nepotřebuje, naopak potřebuje nástupce M1? Z jakého důvodu? Supersporty jsou okrajový segment, navíc obsazený značkami s dlouhou tradicí a skvělou image, bmw do této "vody" vstoupilo jen jednou a to ještě trochu omylem.
Dále, přestože se i8 netěší oblibě nostalgigů, dělá bmw mezi reálnými kupci doubrou práci jako imagemaker sportovnosti značky, která jde s dobou. Jak to chápu já, bmw chce posílit image směrem k lux. segmentu, 7er roky bojuje s tím, že je chápána jako alternativa k S-Klasse, jejíž image je tak silná, že je prostě brána jako etalon lux sedanů, a z hlediska luxusu ten odlesk etalonu padá i na modely tříd okolo s-klasse. A velké lux. kupé vždy tu lux. image šmrcnutou sport flairem umělo dodávat nejlíp, počet vzdychajících čumilů kolem pěkného SL resp. S coupe byl vždycky srovnatelný s počtem vzdychajících nad pěknou 911.
Jinými slovy, velké kupé je přesně to, co bmw potřebuje, rovnocenný soupeř pros S coupe, velká kára pro odrostlý kluky co mají love, technika sedmičky v atraktivním kabátě, image up, extra náklady nízké. S tím V12, co je v akt. 760Li to bude auto, nad kterým budu vzdychat rád, protože 760Li je fantastické auto, bohužel k mání jen v kabátu vládní limuzíny. ;-)
Jen mi vadí, že musí být tak velké. Vadí mi to i u S Coupé. V podstatě dvoumístné auto přes pět metrů? Co je to za pitomost? SL je velikostí v pohodě (dlouhé je jak 4er). Doufal jsem, že šestku odlehčí a vylepší interiér. Dlouhá je dost. Teď mohu jen doufat, že Z5 nebude příliš nepohodlná a spartánská. 4er je dobré auto, ale ten vnitřek je někde jinde. A ne v dobrém smyslu.
Na rozdíl od většiny se mi pak to, co vidím na titulce, nelíbí (v tomhle duelu by to S Coupé mělo v kapse, i přes jeskyni s televizemi). Líbí se mi současná šestka (ten zadeček, bez toho stupidního spoileru M verze, to je elegance). I ta předchozí.
Podle mně je osobní náhled na tahle velká kupé dost záležitostí věku, před dvaceti lety by mi to přišlo zbytečně velké, dnes se mi s-kupé líbí a tohle taky, i když počkal bych až na finále, tohle je stále jen malůvka. :-)
Tak realita je, že má 6er 4,9. Už to je hodně. S je delší o 10-15 cm. To není zase takový rozdíl. Přitom Continental je ještě kratší než 6er (ale je z nich nejširší). Teď je otázka, jestli ho natáhnou jen o těch cca. 10 cm, aby dorovnali S. Nebo jestli budou dělat nějakou über pitomost třeba kolem 5,2.
Mám rád velká kupé. Velká ve smyslu luxusní, pohodlná. Pokud to má být pro dva, tak těch zhruba třicet centimetrů navíc (4,7 vs. 5) stejně praktický rozdíl neudělá. Jen máš těžší, delší auto, které vypadá, jak kdyby ho natáhli na skřipci (výšku se budou snažit držet dole), a s kterým se ještě hůř manévruje. U šestky jsem doufal, že bude mít nejblíže ideálnímu kompromisu mezi luxusem, pohodlím a nadáním. Toho se mi nějak nedostává. A Porsche se nějak nemá k nástupci 928 (dvoudveřový derivát Panamery). Šestka tedy byla nejlepší kandidát.
Z té malůvky si nic nedělám. Jen se mi na rozdíl od ostatních nelíbí a doufám, že to takhle vypadat nebude.