Diskuse

Rakev nebo jen ližiny na střeše auta: Jak moc zvyšují spotřebu paliva?

20.3.2018

Rozměrnější předměty vozí mnozí řidiči na střeše svého vozu. Některá auta mají za účelem snazšího upevnění střešního nosiče instalované pevné střešní ližiny, pro něž se vžil pojem hagusy. Jenže už ty sami o sobě zvyšují spotřebu paliva. Víte o kolik?

 

  • 04 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 20.03.  13:06

    Zaujímavé čísla

    ja mám ale skúsenosť paradoxne presne opačnú. Dva roky po sebe cesta k moru v zhruba rovnakom čase, rovnakou trasou, rovnakým autom a s rakvou na streche som mal spotrebu dokonca o cca liter menšiu. Asi to bude aj tým, že som s tým viac ako 120 tacho nešiel. >:D
    • 30 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 20.03.  13:23

      « Re: Zaujímavé čísla

      Rozhodne to bude tým. ;-) Nosievam tiež na streche lyže aj bicykle a moje pozorovania sú, že spotreba narastie o 1,5 až 2 litre, čo predstavuje nárast o 20 až 27%.
      • 10 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 20.03.  13:31

        « Re: Re: Zaujímavé čísla

        Rakva na hb nizšiej stredne mi urobí cca 0.8 l v meste a na diaľnici sa to vyšplhá na cca 1,5 l. Keď zorším aerodynamiku a zvýšim váhu ešte výraznejšie, tak je nárast o 3,5-5l na 100 km >:D
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 20.03.  14:55

        « Re: Re: Zaujímavé čísla

        Ano, také potvrzuji, u nafty 0,5-1l navíc, dle stylu jízdy.
      • 20 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 21.03.  07:38

        « Re: Re: Zaujímavé čísla

        Rakev neznam, jen 2 kola. S benzinovym autem to delalo cca 1 az 1,5L navic na dalnici pri 130kmph, a asi 2,5L navic pri 160-170kmph. A precist si az po skonceni takove jizdy, ze maximalni dovolena rychlost s temi pricniky a temi drzaky na kolo je limitovana na 130kmph = k nezaplaceni. >:D
        Ale vydrzeli, i strecha. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.03.  07:54

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

          Taky jsem zkoušel více, cca 150, ale jen chvilkově >:D Ideál je 110-120, pak už to hodně hučí.
    • 10 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 20.03.  13:40

      « Re: Zaujímavé čísla

      Sorry, zkušenost sice pěkná, ale nic neříkající. (Málo vstupních informací. 120 nestačí.)
      • 10 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 20.03.  14:20

        « Re: Re: Zaujímavé čísla

        čiste technicky, akú výpovednú hodnotu má v našich končinách meranie uskutočnené na Buick Regal ? Ale beriem, môj prípad bude skôr výnimka ako pravidlo. >:D
        PS: ja len že plná rakva na streche zvyčajne človeka donúti jazdiť inak, plynulejšie, pomalšie, teda jej prítomnosť sa nemusí prejaviť vždy na spotrebe nepriaznivo. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.03.  15:46

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

          Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod. Ale na rovnej diaľnici proste idem normálnou rýchlosťou, 130-140 a zase ani bez nosiča nejdem cez 140, takže ten nárast tam vždy je citeľný.
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 21.03.  07:40

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

            "Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod."
            Tak to nemohu potvrdit. >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 21.03.  08:18

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

            Přes 140 ano, ale výhradně na německé dálnici. >:D ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 21.03.  09:43

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

            Išiel som po tejto trase [odkaz] Diaľnica max. 120, mimo diaľnice keď to bolo možné tiež. :-) Viac som nešiel preto, že som sa bál, aby mi tá rakva niekde neuletela. :-) Bez nej idem veľmi podobne, akurát diaľnice a v prípade potreby o čosi rýchlejšie.
          • 01 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 21.03.  14:51

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

            To te obdivuju, ja to nikdy nevydrzim a vzdy nakonec jedu co to jde, tech 180-190 tacho.
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 21.03.  20:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

              Za rok v aute s obmedzovacom na 90 by ta to preslo :-)
        • 10 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 20.03.  16:11

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

          Ale no tak, vypovídací hodnota ? Regal neRegal, o typ a značku přece vůbec nejde. Jde o to, o kolik procent naroste spotřeba. A ten Regal, co do velikosti a tvaru odpovídá úplně běžnému evropskému autu.

          Výstup je takový, že si každý může +/- u svého auta udělat nějaký obrázek, představu navýšení spotřeby.
        • 20 Reagovat !

          foto marek-85

          marek_85 20.03.  16:45

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čísla

          Však to je len premenovaný Opel Insignia Country Tourer - čiže vypovedacia hodnota je pomerne veľká.
    • 40 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 20.03.  13:47

      « Re: Zaujímavé čísla

      V tom případku :-) dávám na střechu rakev a jezdím furt. :-!
    • 02 Reagovat !

      foto sniper1719

      sniper1719 20.03.  16:54

      « Re: Zaujímavé čísla

      no tak to je fakt zahada - ty jsi ale dement :no:
  • 30 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 20.03.  13:36

    Plovací labuť

    S tou jezdím pořád. ;-) Škoda, že na fotkách je jenom jednorožec. Ale taky pěknej. Za toho by se nemusel stydět ani prezident. >:D

    Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes:

    (Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 20.03.  13:49

      « Re: Plovací labuť

      Kdysi na svém Xedosu jsem měl automaticky výsuvnou anténu a tu jsem miloval. Ploutve mě dnes už vůbec neberou. :-)
    • 32 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 20.03.  14:07

      « Re: Plovací labuť

      Moc konkrétní údaje jsme se nedozvěděli. Sice píšou o nějakých procentech zvýšení spotřeby, ale ty jsou pouhým výsledkem nějakých tajemných výpočtů o kterých nevíme nic.
      A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
      • 00 Reagovat !

        foto martin-blader

        martin.blader 03.04.  16:44

        « Re: Re: Plovací labuť

        Moc tajemné výpočty to nejsou, je to jen pár základních vzorečků, které si každý se základy středoškolské fyziky dokáže i sám odvodit.
  • 21 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 20.03.  13:37

    Poklidna dovolena je zaklad

    Ja jsem snad jeste v lete nepotkal vuz na dalnici, co vezl kola na strese a jel min nez 140kmh. Casto potkavam taky caravany - Ducato atp, jak to masti 150.
    • 20 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 20.03.  13:47

      « Re: Poklidna dovolena je zaklad

      To jsi ještě nepotkal mě. Když dám na střechu dva bajky, tak nemá smysl jezdit víc, jak 110 km/h. >:D
      • 10 Reagovat !

        foto cobra-s

        cobra.s 20.03.  14:56

        « Re: Re: Poklidna dovolena je zaklad

        Proc? Upadly by? Nebo jaky je duvod jet pomalu?
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 20.03.  15:09

          « Re: Re: Re: Poklidna dovolena je zaklad

          Důvod je pod kapotou. 55 kW na rychlejší jízdu sice teoreticky stačí, ale příjemné ani pohodlné to není.
  • 20 Reagovat !

    foto Scarab

    Scarab 20.03.  13:48

    Spotřeba s ližinami

    Čísla jsou to zajímavá, jenom je škoda, že spotřebu s prázdnými ližinami nezměřili, ale uvedli do tabulky hodnotu udávanou výrobcem :-( - vzhledem k rozdílným podmínkám měření může být skutečná hodnota spotřeby "s prázdnými ližinami" poněkud jiná
    • 00 Reagovat !

      foto martin-blader

      martin.blader 03.04.  16:46

      « Re: Spotřeba s ližinami

      To může, nicméně o to moc nejde, primárním výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby.

      Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
  • 11 Reagovat !

    foto topten

    topten 20.03.  13:56

    rekord

    jakej mate rekord s rakvi na strese?? ja kdysi davno 200 podle tacho, vic to nedalo...
    znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
    • 20 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 20.03.  14:11

      « Re: rekord

      Nevím, jestli je čím se chlubit.
      • 10 Reagovat !

        foto topten

        topten 20.03.  14:16

        « Re: Re: rekord

        za to tehdy mohla euforie
        vzpomen si na kakaovyho boba :-)
        • 01 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 20.03.  14:25

          « Re: Re: Re: rekord

          Kakaový bob?
          • 00 Reagovat !

            foto Nonsens

            Nonsens 20.03.  14:47

            « Re: Re: Re: Re: rekord

            je fakt, že ak niekto nie je zvyknutý jazdiť s niečím na streche, ľahko môže na to zabudnúť, keď to nevidí, necíti, nejaký pípák pri prekročení rýchlosti by nebol odveci.
          • 01 Reagovat !

            foto RADEK1

            RADEK1 21.03.  17:18

            « Re: Re: Re: Re: rekord

            Tak asi říká tomu co zbyde pod ním, když ho máma zvedne z nočníku. >:-[]
    • 20 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 20.03.  14:24

      « Re: rekord

      Môžeš byť rád, že neuletela aj tebe. Pokiaľ si dobre pamätám tak najlepšie rakvy sú stavané na max. 160 km/h a aj to len niektoré.
      • 10 Reagovat !

        foto topten

        topten 20.03.  16:27

        « Re: Re: rekord

        tak ted uz to je nejakych 15 let otestovany na 200 >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 20.03.  16:37

          « Re: Re: Re: rekord

          ak je niečo certifikované na 160 km, tak krátkodobo môže vydržať aj 200, niekedy aj dlhodobo, ale už nemáš garanciu. Najhoršie na tom je, že ak uletí, doplatia na to tí druhí.
    • 30 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 20.03.  14:33

      « Re: rekord

      Copak na střeše... [odkaz] :-!
    • 01 Reagovat !

      foto white-label

      white label 20.03.  19:13

      « Re: rekord

      Tak tebe bych (s tím) fakt chtěl potkat na dálnici. 8-s
      Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
  • 50 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 20.03.  14:15

    zima

    s rakvej to mam obcas i nizsi, neb s rakvej se snazim jet pomaleji, co me ale letos zajimalo je spotreba ve meste na kratke trasy v zime, v tech mrazech

    prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl experiment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >:D
    • 10 Reagovat !

      foto topten

      topten 20.03.  14:22

      « Re: zima

      podle me se rakev ve meste moc neprojevi
      me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
      • 10 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 20.03.  14:26

        « Re: Re: zima

        jj ve meste je to asi minimalni co se rakve tyce, spis na dalnici to bude hodne znat, ale ja s rakvej jezdim pomalejc nez bez ni, takze obcas mam spotrebu i nizsi, s rakvej se drzim 115-120km/h, bez a jen s pricnikama kdys jsem linej je sundat protoze vim ze treba za mesic je zase budu nasazovat, tak 130-135km/h

        zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >:D
        • 01 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 21.03.  15:01

          « Re: Re: zima

          Cim vic km najedes, tim jde prumerna spotreba dolu a po treba 150 km se ustali vzdy na podobne hodnote, at jedes kde chces. Dlouhodoba po x tisicich je pak uz vzdy hodne podobna.

          Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
  • 30 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 20.03.  14:24

    hagusy

    hagusy na kombiku jsem použil snad dvakrát v životě, ale kvůli tý deci benzínu, která zhruba vycházi v tabulce, je skutečně řezat nebudu ;-)

    BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
    • 00 Reagovat !

      foto martin-blader

      martin.blader 03.04.  16:53

      « Re: hagusy

      To je úplně jedno, z jaké báze vycházeli. Výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby vlivem změny aerodynamického odporu. Jestli ta procenta pak uděláte z 9,8, nebo 8,6, je už marginální.

      Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
  • 80 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 20.03.  14:40

    Tady si

    někdo plete pojmy, ližiny (hagusy) a příčníky. Ližiny jsou ty kolejnice, co má kombík po stranách střechy (z výroby) a jejich vliv na spotřebu bude reálně neměřitelný. To, co měřili souzi v USA byla spotřeba s příčníky, tedy tím, co se k ližinám upevní a na co se následně upevňuje rakev nebo převážené věci. 7% je poměrně dobrá hodnota, podle mých zkušeností záleží dost na provedení příčníků, ty které mají profil křídla jsou při správném umístění na ližiny úspornější, naopak mají-li špatný sklon směrem k proudu vzduchu, dokáží sami o sobě spotřebu (i hluk) zvýšit výrazněji než o 7%.
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 20.03.  15:41

      « Re: Tady si

      Jj, ja mám staršie hranaté priečne nosníky a už tie samé dosť zvyšujú spotrebu. Tie modernejšie majú oválny tvar a celkovo sú viac aerodynamickejšie, takže by mali byť o niečo úspornejšie. Ale samotné ich aj tak asi nik nenosí, keď už, tak je tam nosič lyží, bicyklov či truhla a tie majú väčší vplyv na spotrebu.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 20.03.  16:57

      « Re: Tady si

      Taky mi těch 7% přišlo moc na samotné ližiny... jestli si pletou tohle, tak je to šlendrián... ale v šoku nejsem. Originál jsem nedohledal.

      Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
    • 02 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 20.03.  17:52

      « Re: Tady si

      Já si myslím, že měli na mysli podélníky, čili hagusy. Přece jen je to další bordel na střeše, který se musí ofukovat, negativní vliv určitě mají.
      • 30 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 20.03.  18:09

        « Re: Re: Tady si

        Nějaký jo, ale 7% spotřeby? Vem si, že mají zepředu minimální profil...
      • 01 Reagovat !

        foto white-label

        white label 20.03.  19:00

        « Re: Re: Tady si

        Ne, jednak by na to těch 7% bylo moc, ale hlavně jak by ty podélné nosníky (přímo z výroby) jen tak demontovali (píší, že to měřili i bez nich), dyť by museli minimálně sundat čalounění stropu...
        A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Shr3k

      Shr3k 20.03.  18:12

      « Re: Tady si

      IMO blbý překlad.
    • 01 Reagovat !

      foto white-label

      white label 20.03.  18:58

      « Tady si

      Přesně tak, jak by je taky tak lehko ty podélné ližiny (z výroby!) demontovali.
    • 10 Reagovat !

      foto empi

      empi 20.03.  22:18

      « Re: Tady si

      Autor auto.cz je v tom nevinne, ikdyz taky mohl pouzit vlastni hlavu. Chyba je vsak uz v puvodnim clanku menshealth, kde autor mylne pouziva vyraz “roof rails”, coz jsou opravdu liziny. Pricniky se oznacuji jako roof bars, crossbars, popr. roof racks.
  • 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.03.  19:06

    čeština

    Čeština pláče hned v úvodu: "...pevné střešní ližiny, pro něž se vžil pojem hagusy. Jenže už ty sami..."
    Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
    • 10 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 20.03.  20:18

      « Re: čeština

      No, copak o to.. ale samotná formulace "například střešní ližiny neboli podélníky, jimž v servisech neřeknou jinak než hagusy." svědčí o tom, že autor v životě nebyl v jiném servisu, než německém...

      Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
      • 01 Reagovat !

        foto white-label

        white label 20.03.  23:27

        « Re: Re: čeština

        Tady je např. stránka na díly Renaultu a (světe div se) výraz hagusy tam používají taky:
        [odkaz]
        Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
        Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
        "Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
        Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu:
        [odkaz]
        A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách:
        [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 21.03.  19:36

          « Re: Re: Re: čeština

          No.. jo.
          A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?

          Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".

          Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.

          Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
          • 01 Reagovat !

            foto white-label

            white label 21.03.  22:41

            « Re: Re: Re: čeština

            Hlavně to nevidím tak černobíle. Někdo tomu tady (v ČR) říká hagusy, někdo ne, a to bez ohledu nato, jestli servisuje německá/neněmecká auta, nebo dělá cokoli jiného... ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 20.03.  20:23

    Teda to dno je docela síla...

    Citovat zrovna Men´s Health jako zdroj podobných informací je.. odvaha?

    Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným:
    [odkaz]

    A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.

    :-(
  • 30 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 20.03.  23:45

    Hluk

    Neviem a nesledujem spotrebu ale hluk je pri tej rakvy na streche dost neprijemny .... To zneprijemnovalo cestu z Londyna az do Francuzkych Alp hodne a nebol som z toho moc nadseny...Pri dialnicnych rychlostiach okolo 130 km/h som si myslel ze mame vzdy niektore okno otvorene... :no:
    • 10 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 21.03.  10:22

      « Re: Hluk

      Raději jezdím s lyžemi v tunelu na lyže uvnitř auta..
      Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
      Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
      Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
      A ještě neslyším rámus ze střechy.. ;-)
      Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
      I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
      Bylo to rychlejší.
      • 10 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 21.03.  12:14

        « Re: Re: Hluk

        Před časem jsem viděl video, lyže v origo skyvaku mezi zadními sedaly při nehodě, nebyl to hezký pohled, lyže se chovaly jako gilotina.
        Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto cechblog

    cechblog 22.03.  01:32

    TO JSOU V REDAKCI DE-BILO-VÉ, NO CO JINÉHO ČEKAT OD ÚROVNĚ AUTO.CZ

    V anglickém originálu se nemluví o hagusech, ale o "zahrádce" (příčnících).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

 

iSport.cz

Speciální duel, řekl Skuhravý po výhře nad „svojí“ Opavou. Emoce udržel

Speciální duel, řekl Skuhravý po výhře nad „svojí“…

Tohle vítězství chutnalo trenérovi Romanu Skuhravému dvojnásobně sladce. Jeho Dukla už není ve FORTUNA:LIZE…

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami, Dukla není poslední

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami,…

Fotbalisté Slavie poskočili do čela FORTUNA:LIGY, kterou vedou o dva body před Plzní. Viktoria ve 12. kole jen…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…