Přes 4 % do ČR dovezených nových aut míří zpět do ciziny
Více než čtyři procenta nových osobních aut dovážených do ČR skončí krátce po své registraci v tuzemsku opět v zahraničí. Někteří prodejci si tak vylepšují prodejní výsledky. Uvedl to obchodní a servisní ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.
Jak potvrdil tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl, takzvané reexporty zkreslují tuzemské statistiky trhu. Bez opětovně vyvezených aut by se podle Vošického například v září Hyundai posunula ze čtvrtého na třetí místo za Škodu a Ford, naopak Volkswagen by si o jedno místo pohoršil.
"Některé značky nedokážou plnit své měsíční prodejní cíle počítané dle registrací nových vozů. Proto uměle v České republice vozy přihlašují, ale vzápětí odhlásí a prodají do zahraničí, kde je pro ně snazší najít klienty," uvedl Vošický. Dodal, že některé značky opět vyvezou až 42 procent prodávaných aut, která ale zaregistrují v Česku.
Dovezená auta se z Česka vyváží řadu let, vrcholu však re-export zřejmě dosáhl loni, kdy Německo a některé další země zavedly šrotovné. Trend pokračuje i po odeznění šrotovného díky cenám, které jsou v Česku stále nižší než v některých evropských zemích.