Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přes 4 % do ČR dovezených nových aut míří zpět do ciziny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Hyundai tvrdí, že po odečtení re-exportů by v září obsadila třetí místo v pořadí značek.

Více než čtyři procenta nových osobních aut dovážených do ČR skončí krátce po své registraci v tuzemsku opět v zahraničí. Někteří prodejci si tak vylepšují prodejní výsledky. Uvedl to obchodní a servisní ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.

Jak potvrdil tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl, takzvané reexporty zkreslují tuzemské statistiky trhu. Bez opětovně vyvezených aut by se podle Vošického například v září Hyundai posunula ze čtvrtého na třetí místo za Škodu a Ford, naopak Volkswagen by si o jedno místo pohoršil.

"Některé značky nedokážou plnit své měsíční prodejní cíle počítané dle registrací nových vozů. Proto uměle v České republice vozy přihlašují, ale vzápětí odhlásí a prodají do zahraničí, kde je pro ně snazší najít klienty," uvedl Vošický. Dodal, že některé značky opět vyvezou až 42 procent prodávaných aut, která ale zaregistrují v Česku.

Dovezená auta se z Česka vyváží řadu let, vrcholu však re-export zřejmě dosáhl loni, kdy Německo a některé další země zavedly šrotovné. Trend pokračuje i po odeznění šrotovného díky cenám, které jsou v Česku stále nižší než v některých evropských zemích.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
17. 10. 2010 00:12
Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
jediné s čím nesouhlasím je Tvá poslední věta: "je to slozite, ale logicke vyusteni nesmyslne nizkych cen v cr (predevsim aut do cca 500-600 tis. Kc).", ceny v ČR nejsou nízké (a vůbec ne nesmyslně), v USA jsou auta levnější, v UK některá také, asi před třemi lety (těsně před začátkem ekonomické recese) byly ceny aut v ČR, dle zprávy Evropské komise, nejvyšší v Evropské Unii.

Ceny budou takové, kolik lidé za plechové miláčky budou ochotni zaplatit, když si vezmu tzv. průměrný plat, který tady dle statistik bere (teď odhaduju) 80% lidí, nechápu kdo ty předražená auta kupuje, čekal bych, že většina z těch 80% bude mít problém se vůbec uživit.

U hodně lidí přežíval "zvyk" ze socíku, na auto byli zvyklí šetřit dlouhé roky a auto bylo významný ukazatel pozice na společenském žebříčku. Proto tady škodivka bezproblému prodávala svůj šrot nejdráž ze všech zemí.

Myslím, že tohle se teď dost mění, (někteří) lidé si začínají víc vážit peněz, cílem není auto, ale něco "zainvestovat", z auta je spotřebka, rok své práce a svého života si cením na auťák střední třídy v nějaké střední výbavě - takže z "akčních" šesti set, budou muset jít soudruzi prodavači dolů, jestli chtějí prodat, anebo si můžou otevřít třeba papírnictví :-)
15. 10. 2010 14:16
Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
Ahoj, můžeš se (nebo někdo jiný) krátce rozpsat o principu reexportu? Kdo zatím stojí dealeři nebo import, resp. továrna? Co získá např. BMW registrací nových aut v ČR (krom upravených prodejních statistik), když následně musí tyto auto prodat např. na německém trhu jako ojetá?
Avatar - Perun
15. 10. 2010 09:24
Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
Tak tedy právě z úst cestovatele mezi značkami (Ford-Peugeot-Hyundai) zní podobné nářky licoměrně a falešně... propagátor jednodenních registrací a následných masivních reexportů (řádově tři tisíce aut ročně) je najednou pod korejským křídlem jaksi bezzubý, tak alespoň žužlá...

Nicméně má pravdu a pan Tunkl by mohl přidat nejednu zajímavou informaci ze zákulisí..

Takže reexport jen pro info:
Prodej FORD za září: 1421 aut, reexport: 273 aut = 19,2%
Prodej VW za září: 978 aut, reexport: 251 aut = 25,7%
Prodej BMW za září: 232 aut, reexport: 57 (extrémně málo na poměry BMW v ČR) = 24,6%
Prodej AUDI za září: 177 aut, reexport: 66 = 37,3%

Dlouhodobě je rekordmanem BMW s téměř 40%, Audi a VW zdatně dotahují... mnohem vyšší vypovídající váhu má ale celoroční bilance.. tu sem dám třeba v lednu. To se budete divit.

Statistiku nicméně "zlovolně" zkresluje Škoda, která je v ČR tak drahá, že se za české ceny v zahraničí (tedy hlavně v Německu) nedá prodat a tak je reexportováno za tento rok jen něco mále přes tisíc Škodovek, což je vzhledem k jejím prodejům "málo" ;-)

Boleslav ale řeší jiný, kardinální problém.. díky kterému už odešlo několik špičkových manažerů (Jan Procházka a další).. Umělé navyšování prodejů firemním zákazníkům, kdy si velcí dealeři vytvářejí fiktivní firemní zákazníky, na které od centrály dostávají velkoodběratelské slevy s průměrnou slevou 12,5% nad rámec marže.
Továrna "chudne", dealerům se dobře prodává a systémově to nelze jednoduše řešit..

Celý český automobilový trh je shnilý jako jablko. Až si na to najdu trochu víc času (teď to opravdu nejde), trochu se o tom v blozích rozepíšu..

P.S. Jeslti se ještě někdo diví, že nevidí nijak často nového Golfa na českých silnicích, bežte se podívat do Němec, tam jich bude dost. Včetně těch českých :-)