Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení. Převodek však existuje celá řada. Víte, čím se liší? A jaké se dnes nejčastěji používají?
Zpět na článek
24. 1. 2017 09:08
24. 1. 2017 10:29
24. 1. 2017 09:08
řízení
Mc Person
Rozbalit vlákno
1
24. 1. 2017 10:29
Re: řízení
MacPherson není řízení, ale typ nápravy. :-)
24. 1. 2017 09:31
Češi tohle v autě nemají
Češi tohle v autě nemají. Nebo potom nechápu jak si vysvětlit, že na dálnici neumí zatočit z levého pruhu do pravého a dál se tam plouží 110 km/h.

Dneska ráno opět magistrála. Pravý volný, prostřdní a levý nabitý auty. Atomovku na ně.
Rozbalit vlákno
7
24. 1. 2017 10:26
Re: Češi tohle v autě nemají
No tak je na tý magistrále prostě předjedeš zprava, kde přesně je problém?
Avatar - Uživatel_5340709
24. 1. 2017 10:46
Re: Češi tohle v autě nemají
Magistrála není dálnice. ;-)
Problém je v chybějícím článku řízení, ale na úplně jiném místě, než mezi volantem a koly.
24. 1. 2017 10:51
Re: Češi tohle v autě nemají
No a právě proto reaguju na to, že by chtěl vrhnout atomovku na ty, co jedou na magistrále v levym pruhu:)
Na dálnici to moc nepozoruju.. pár desítek vteřin navíc mě fakt nezabije, sundat nohu z plynu umim a když se najde jó vymaštěnec kterej nereaguje na dálkovky, předjedu ho zprava.
Avatar - Stejsn
24. 1. 2017 11:17
Re: Češi tohle v autě nemají
No a víš proč to tak je? Magistrála (stejně jako třeba Jižní spojka) v Praze není dálnice a tak na rozdíl od ní obsahuje spoustu přípojek zprava, často bez dostatečného připojovacího pruhu. A proto všichni ti, co vědí že jedou rovně a daleko, tak jedou uprostřed, případně vlevo. Aby umožnili těm, co se zprava na magistrálu připojují, bezpečné a plynulé vjetí, případně vyjetí a zároveň se s nimi nezdržovali. Nebo-li když to shrnu - pravý pruh je tam de facto připojovací / odbočovací. Já v tom vidím logiku a nijak mi to nevadí.

A abych nebyl off-topic, tak k článku: pamatuju si, jak obrovský skok byl když škodárny začaly mít s modernizací M hřebenové řízení. Ta úleva, jak šel pak volant lehce a konečně přestal mít zemědělskou vůli kolem středové polohy. Šneky, šrouby a matice nebrat!
24. 1. 2017 13:57
Re: Češi tohle v autě nemají
Zato já moc ne. Řidiči prostě nemají odhad a nenechávají mezery, protože jezdí jako prasata. Normálně lze ten pravý pruh obsadit tak, aby se přes něj dalo vyjet a zároveň do něj najet. jenže to by museli:

1. nechávat rozestupy mezi auty
2. Umět dostatečně rychle najíždět (ty pruhy jsou dost dlouhé na zrychlení).
3. Umět odhadnout mezeru a sjet.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 1. 2017 11:45
Re: Češi tohle v autě nemají
Na dálnici zprava nikdy nepředjíždím, hrozí těžká nehoda, jinak asi jsem byl dřív víc "horká hlava", dnes jsem v podstatě rád, že když někoho dojedu a on ještě dokončuje předjíždění, nebo je v levém o chvilku déle, že mě zbrzdí a vrátím se k dálničnímu limitu, nebo lehce nad něj, kdy nehrozí pokuty.
24. 1. 2017 12:08
Re: Češi tohle v autě nemají
Není, pravda. Ale začne to už 5-10 km před Prahou a táhne se to až do centra.

Přejíždět se tam dá, minimálně do Chodova jde v pohodě jet v pravém.
25. 1. 2017 05:57
Sláva! Konečně trochu techniky
;-) Díky za moc fajn článek! V záplavě informací o úžasných designových kreacích a pod. je dobré si přečíst něco o tom, co, jak a proč v autě funguje, aby sloužilo svému účelu. Jen u obrázku 4 (má podtitulek "Převodka se šroubem a maticí s oběžnými kuličkami") jsem nepochopil, kde že obíhají ty kuličky? Já tam vidím prostor jen pro ty, co jsou v uložení šneku :-( a jinak to vidím spíš na řízení se šnekem a kolíkem ...
Rozbalit vlákno
0