Prezident Toyoty se omluvil za poruchy, chce spolupracovat s USA

Prezident Toyoty se omluvil za poruchy, chce spolupracovat s USA

 

Prezident automobilky Toyota Akio Tojoda se včera v americkém Kongresu omluvil za bezpečnostní problémy některých modelů firmy a nehody, jež tyto potíže způsobily.

Již předtím řekl, že při řešení a vyšetřování poruch bude firma spolupracovat s americkou vládou. Nekontrolovatelné zrychlování některých toyot si zřejmě vyžádalo několik lidských životů a automobilka kvůli němu musela svolat k opravě několik milionů vozů.

"Věnovali jsme růstu (firmy) větší pozornost než rozvoji našich lidí a organizace a měli bychom si to upřímně přiznat. Lituji, že to vyústilo v bezpečnostní problémy popsané ve svolávacích akcích, které nyní pořádáme. Hluboce se omlouvám za všechny nehody, které se staly řidičům vozů značky Toyota," uvedl prezident firmy, která se loni stala světovou jedničkou.

Tojoda dále uvedl, že si je "naprosto jistý", že potíže se zrychlováním nemohla způsobit elektronika vozu. Nehody podle něj musel mít na svědomí zaseknutý plynový pedál nebo srolovaná podložka u řidiče.

Tojoda, který je vnukem zakladatele automobilky Kiičirá Tojody, také uvedl, že za problémy přijímá plnou zodpovědnost. Firma také zřejmě napříště o svolávání vozů k opravě nebude rozhodovat ve svém ústředí v Japonsku, ale v regionálních pobočkách. Toyota čelí v USA kritice, že se svoláváním automobilů začala příliš pozdě a že při něm postupuje příliš pomalu.

"Mé jméno je na každém autě," uvedl rovněž Tojoda. "Osobně se zavazuji, že Toyota bude energicky a ustavičně pracovat na tom, aby získala zpět důvěru svých zákazníků," dodal. Své prohlášení přednesl anglicky, na otázky kongresmanů pak odpovídal japonsky s pomocí tlumočníka.

Před zákonodárci jej nečekaly jednoduché okamžiky. Potíže automobilky totiž značně znepokojily americké voliče, a Kongres jim proto věnuje velkou pozornost. Dnešní slyšení začalo emotivním vylíčením loňské nehody Marka Saylora z Kalifornie, který se třemi členy své rodiny zahynul ve vadném Lexusu. Tojoda se omluvil pozůstalým. Zákonodárci ocenili jeho odvahu předstoupit před Kongres, při dotazech jej ale nikterak nešetřili. Automobilce vytýkali pomalou reakci na problémy, někteří i naznačovali, že se nechala zlákat snadným ziskem na úkor bezpečnosti svých zákazníků.

Automobilka již byla na celém světě nucena svolat k opravě přes osm milionů automobilů několika modelových řad kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Tento měsíc navíc oznámila, že kvůli potížím s brzdami svolá k opravě zhruba 437.000 vozů Prius a dalších hybridních modelů. V samotných Spojených státech již automobilka svolala přes šest milionů vozů. Americké úřady obdržely stížnosti, podle nichž v automobilech značky Toyota v USA od roku 2000 kvůli náhlému zrychlení podle nejnovějších údajů zemřelo až 39 lidí.

Mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk už dříve ČTK sdělil, že svolávací akce se zřejmě týká i České republiky. Počet vozů, které oprava plynového pedálu čeká, je podle něj stále v šetření. Podobně se vyjádřila i mluvčí Peugeotu v ČR Radka Mathé. "Preventivní stahování plánujeme, přesný počet vozů zatím neznáme," řekla. Vaněk doplnil, že podrobnosti ke způsobu opravy Toyota oznámí přímo majitelům dotčených aut.

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s plynovými pedály a brzdami však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Tojoda předstoupil před sněmovním Výborem pro dohled a vládní reformu, který má široké pravomoci pro kontrolu federální vlády. V tomto případě se zabývá zejména reakcí amerických úřadů na svolávací akci Toyoty. V úterý již před jiným výborem sněmovny vystoupil šéf americké divize automobilky Jim Lentz.

Jeho členové v úvodu jednání kladli otázky americkému ministru dopravy Rayovi LaHoodovi, pod nějž spadá Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA). Předseda výboru Edoplhus Town vyslovil podezření, že úřad reagoval pomalu, když se o problémech některých toyot vědělo již od roku 2007. "NHTSA zklamala daňové poplatníky a Toyota zklamala zákazníky," podotkl.

LaHood, který je ministrem teprve rok, se pod tříhodinovou palbou otázek zákonodárců mimo jiné hájil tím, že úřad obdrží kolem 30.000 podnětů ročně a musí se všemi pečlivě zabývat. NHTSA podle něj v současnosti přijme téměř 70 dalších zaměstnanců, kteří by měli vyšetřování podobných případů urychlit. Zdůraznil, že vozy svolávané Toyotou k opravě nejsou bezpečné a lidé by je měli okamžitě odvézt k opravě, pokud tak ještě neučinili.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nové pole, kde se…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC

Společnost Google ze skupiny Alphabet Inc se dohodla s…

Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd

K tomu mají v rukou například koncem roku končící dohody…

 

Štítky Toyota Ekonomika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Teď září v Tváři, v minulosti ale bodoval coby člen Nightwork po boku Vojty Dyka (32), Jakuba Prachaře (34) a…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…