Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Frankfurt 2005 - Speciální příloha Auto.cz

dev
Diskuze (0)
Automobilové svátky slaví Auto.cz vždy zajímavým článkem, fotogalerií nebo v poslední době také videem. Velké autosalony na jaře v Ženevě a na podzim v Paříži nebo Frankfurtu jsou proto vždy předmětem našeho zájmu.

Nových informací je většinou tolik, že jiná média z nich "žijí" vlastně celou zimu, Auto.cz volí naopak cestu kvalitního, rychlého a podrobného informování slovem i obrazem, o všem podstatném, co bylo na výstavě představeno a co můžete ještě do 25.září 2005 sami na IAA shlédnout.

Udělali jsme to tak již osmkrát a vy-čtenáři Auto.cz- se tak můžete kdykoli vracet do přehledně uspořádaného přehledu novinek jednotlivých automobilových sezón.

Letošní Frankfurt je na Auto.cz již třetí v pořadí. Jaký byl?

Jako vždy hodně velký! Rozlehlost frankfurtského výstaviště pokaždé překvapí a na konci prochozeného dne už se nepozastavujete nad smyslem pojízdných chodníků, které ulehčují návštěvníkům přepravu z jednoho konci areálu na druhý.

Letošní novinkou byly tři novinářské dny (zavedeno kvůli zaneprázdněnosti představitelů německé vlády, kteří se účastnili otevírací ceremonie), ale velkým přínosem pro práci novinářů tento krok nazvat nelze. První den, kdy se na novinky upírají zraky lidí z celého světa, se část výstaviště zatím jen připravovala, takže místo zahalených novinek, čekajících na premiéru, byly k vidění pouze rozestavěné expozice...

Frankfurtský autosalon byl v roce 2003 ve znamení filtrů pevných částic. Německé automobilky se před dvěma roky dostaly pod palbu médií i vládních úředníků za to, že jim ujíždí vlak v oblasti čistoty vznětových motorů, ačkoli výkony, objemy a počty prodaných dieselů úspěšně rostou. Odpovědí byly studie, reálné modely nebo alespoň sliby týkající se zavedení zachycovačů sazí. Dnes většina německých automobilek filtry dodává (řada z nich v rámci sériové výbavy).

Letos se ve Frankfurtu roztrhl pytel s hybridními pohony. Tentokrát německým automobilkám neujíždí Francie, ale Japonsko. Úspěchy Toyoty na velkém trhu v USA a rostoucí prodeje hybridních modelů v Evropě, se staly stimulem k reakci. Ty automobilky, které letos nepřivezly hybrid, měly alespoň auto na vodík, nebo realitě nejbližší a relativně jednoduchá auta spalující zemní plyn.

Věřme, že za dva roky budeme moci konstatovat stejný pokrok v oblasti netradičních pohonů, jako jsme to dnes udělali v oblasti filtrů pevných částic...

Brány frankfurtského autosalonu se na serveru AUTO.CZ právě otevírají v této rozsáhlé příloze, která kromě podrobných textů obsahuje více než 2300 fotografií, dále videa (pořízené námi na autosalonu, rozměr 512x384 pixelů, délka každého asi minuta), plakáty a již tradiční sekci modelek (fotografie a video).

dev
Diskuze (0)