Mladoboleslavská automobilka Škoda v pondělí v čínském Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.
Nějakej pobouchanej marketér vymyslel teorii, že názvy SUV s "k" a "q" se prý prodávají lépe. ............ no a ti hňupi ve škodo"F"ce mu uvěřili. Pak už jen druhý idiot začal tvořit ten umělý neautentický příběh o názvech medvědů. Kodiaka bych ještě bral, ale dál je to bída kombinovaná s trapností a pseudomarketingem.
Howg - medvěd ušatý domluvil. :-)
Kabaňův pád:
VISION D - pecka
Octavia 3 - ve své době super, nyní stále pohledná
Rapid - mission L super, realita - úzká a malý kola, ale v podstatě vkusný lowcost
Fabia - ok, v Monte Carlo docela hezké auto
Superb 2 - naprostá bomba, že se povedlo toto do sériové výroby usedlé značce, vyvážené, dostatečně reprezentativní, vyrysovane, moderní
O3 facelift - WTF???? Mimochodem představeno v den zvolení Trumpa
Rapid facelift - nic se nestalo ok
Kodiaq - mastodont, vizuálně těžké, všude přečnívající, nesouměrné, humpolecké
Karoq - vyváženější než Kodiaq, předek lehčí, zadek wtf?
Fabia facelift - neviděl jsem naživo ale hezká mi ta světla vážně nepřijdou, komu tím barokem světel a zalomením u masky prospejete co?
Kamiq - ok do Číny, ale to už jste se asi vážně po.. aplikace hnusu z posledních faceliftu na celý model. Fakt strašně ošklivý.
Asi dobře že Kabaň odešel, nevím pozadí a nakolik je toto jeho práce a důvod odchodu (jestli se to nelíbilo jemu nebo vedení) ale se škodovkou udělal maximum co šlo, designem jí posunul mezi špičku mainstreamem, teď z té špičky zase spadla, no co.
Jo, mám O3 předface
Docela souhlas, Superb 3 je špička, pak to šlo dolů... ale ono je to i těmi modely, sedmimístné SUV nemůže mít eleganci středního liftu a nakonec je to vidět i u VW - Tiguan působí hezky vyváženě, Allspace už je taky krabice.
Někde to vidím o kousek jinak... asi nejvíc u faceliftu Fabie, já tam žádné baroko nevidím [odkaz] a původní světla mi z některých úhlů přišla "oversize" [odkaz] , podle mě je to celkem jemná retuše a rozhodně bych neřekl, že to Fabii posouvá zásadně jinam (ať už nahoru nebo dolů).
Kabaň odešel do BMW... můj osobní tip je, že prostě dostal lepší nabídku.
Úplně nesouhlasím.. ;-)
Tiguan je pěkný , ale vypadá na tu cenu dost subtilně a nenápadně..kufr je docela zoufalý.
Allspace se povedl , Tigi dospěl , auto vypadá skvěle..až na cenu , že? :yes:
Nádherné SUV je nový Touareg..tak to má vypadat !
I velké SUV může být hezké.. :-)
Jak dospěl? Prostě natáhli zadní dveře a zadní převis, jinak je to totéž... a podle mě je to nastavení docela vidět. Chápu praktické důvody, ale hezčí je za mě rozhodně krátký Tiguan.
Allspace vs. Kodiaq ok, asi Allspace, ale ne o moc. Jak už jsem parkrát napsal... nejvíc se mi z koncerňat líbí Ateca a pak Tigi, Karoq, Allspace, Kodiaq, Arona.
BTW, pravidelně potkávám aktuální Touareg a taky tomu nemám moc co vytknout, nějaká takováhle specifikace a barva
[odkaz]
Sup 3 je top, to je bez diskuse. Škodovácká SUV se mi nelíbí ani jedno....ale je mi to fuk, nezajímají mě. Zato mě vždycky až píchne u srdce, když vedle toho "konečně trochu zajímavého a svěžího" čtyřvočka vidím stát prostě pěkný auto - O3 před faceliftem.
Jde o auto pro čínský (a asi také Indický) trh? Jde. Proč se tady pohoršujete nad jeho designem? Kromě toho, že má primárně oslovit Čínské zákazníky, jejichž vkus je hodně odlišný od (chce se mi napsat středo-) evropského, si nemyslím, že by šlo o nějakou tragédii.
Jeho jednoduchost je vidět hlavně u přístrojové desky a všech vnitřních panelů které lze na připojených fotkách vidět. Ale protože to má být takový Duster čínského trhu, který započne úspěšnou éru zdvojnásobení škodováckých prodejů v Číně za dva a půl až tři roky ;-) , nelze se zvoleným řešením divit. A za pět let bude představen Komik 2, který už bude přece jen lepší ve svých plastech a zaujme postupně bohatnoucí majitele Komika 1 natolik, že u škodovky zůstanou.
Co se týče vnějšího designu, opravdu nevidím důvod ke kritice. D- sloupek á la Audi Q5 první generace se mi vysloveně líbí...
Co je však kritiky hodno, to je přilepení rádoby "špionážních" fotografií k fotkám z oficiální prezentace nového auta v galerii. Opět důvod myslet si, že redakce ACZ nás čtenáře má za idioty... Jen aby to nebylo obráceně, nemilá redakce!
...presne moj vkus, mozno to tu nikto nenapiše, aby nebol hned napadnuty vstkymi "miestnymi odobornikmi", ale mne to nevadi >:D ...presne taketo auto by som chcel mat v europe v ponuke ;-) ...predokolka, hladka 1,5L poh.jednotka, 5-kvalt, maximalne jednoduchy interier s dobrou ergonomiou, nie ako Duster...auto ma sluzit mne a nie ja jemu...nechcem elektroniku(konektivitu, navigacie, drahe radia atd)...taktiez elektrony 19", šíbre, metalízy :no: ...pre mna su to zbytočne "ičovy", netreba mi to...ani kontrolu hustenia pneu, ani ine serepetičky...uplne stacia érbegy...dobre svetla a brzdy s ABS (možno+ESP ci ASR) a 16" plechy...ak by to malo hento na obrazku, tak položim na stol 15000€ a zoberiem ho všetkymi 20imi... ;-)
...najbeznejsi uzivatel nie je pretekar, nepotrebuje sediet * na zemi... urobi do 15000km/rok, benzin mu vyhovuje...99% narokov mu krasne s prehladom hento pokryje...90km/h na okrskach (50/60 mesto) je tu pre aj pre neho...potrebuje dopravu a prepravu okolo 400L mu v kufri staci + pohodlne nastupovanie a sedadla...neonanune na nom 2x v tyzdni v autoumyvarke...neriesi desatiny v L spotrebe, ale servisne naklady (načo zlozite svetla/motory/viacprvka vzadu?!)...nechce dat za vymenu pneu/prezutie 2-3vyplaty a nejde mu o super "značkove" gumy atd.,... ;-)
...v Dustri v naj vybave som sedel, ale ani som sa neobtazoval jazdit...naco...ergonomia mi nevyhovuje, vela pochybeni je tam...furt francuz, ktorym neviem prist na chut...v tom ma Skoda jasne navrch...preto by som radsej dolozil za Kamiq a aj skrz ten novopzkonstruovany 1,5L benzin...o par rokov ich bude opat vacsina...elektrina je len moda, ktora zatazuje Zem viac ako klasika...viacere studie, ktore si nezadal ziaden vyrobca, odhaduju, ze bude aj po r.2040 cca 3/4 vozidiel vybavenych klasickym spalovacim motorom...X ray pre mna OK motor, podvozok, interier, funkčnost...ale nie exterier...
Konštatoval som, ze pre mna by Kamiq bol OK (a verim, ze pre mnohych v tomto regione, ktori neriesia ci je to SUV ci neSUV, jednoducho si radi kupia nieco pre svoje individualne potreby, osobne mam nieco take v mensom a som max. spokojny...akurat, ze by som uvital nieco trošku vyysie a vacsie...rodina rastie, biznis mi kvitne...obcas sa musim otocit 2x a stacilo by s hentym aj 1x, ale v poho :-) ak tu dakto daco rieši, tak... >:D
Jako nástupce Fabie bych si to dovedl představit. Pouze ta čísla na tachometru a otáčkoměru jsou v nesprávné poloze. :no: A pod kapotou nevidím motor, ale jen zážehové muzeum. :no:
Jenže na stavbě toho vozu nevidím nic, proč bych ho měl řadit mezi SUV. Také v textu se nepíše nic o 4x4. Takže další Fake SUV? :no: