Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila
Aktuální generace hot-hatche Mégane Renault Sport patří k těm autům, které Francouzům může každá automobilka závidět. Povedlo se jí navázat na dobrý začátek v podobě předchůdce, vydobýt si respekt v náročné komunitě petrolheadů a do širšího povědomí se dostala díky svým výkonům na Severní smyčce Nürburgringu, kde řadu let držel rekord mezi předokolkami. Nyní už je sice poražen, ale i tak může odejít s dobrým pocitem.
Ve výrobě vydržel dlouhých sedm let a prodalo se jej celosvětově zhruba 30 tisíc exemplářů. Ano, celosvětově, kromě Evropy ho můžete potkat mimo jiné i na silnicích v Japonsku, Číně, Singapuru, Jižní Afriky nebo Austrálie. Nabízel se ve 30 zemích, přičemž všechny vznikaly v továrně ve španělské Palencii.
Momentálně přebírá roli nejsportovnějšího méganu verze GT, naznačující, že příští RS by zase mohl být vydařeným počinem. Divize Renault Sport už v karoserii GT nové eresko pilně testuje a do prodeje se má dostat v příštím roce. Musíme se však připravit na to, že příští MRS už nebude skorokupé, ale klasický pětidveřový hatchback.
Proslýchá se, že Mégane RS downsizuje na objem 1,8 l, výkon se však má zvýšit na zhruba 300 koní. nejasno je zatím ohledně převodovek i možného přechodu na pohon všech kol.