Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Další hřebíček do rakve sportovních atmosférických motorů zarazí downsizovaný motor pro příští model Audi RS 4 a RS 5. I v tomto případě půjde o přeplňovaný šestiválec...
Zpět na článek
20. 3. 2014 11:25
20. 3. 2014 12:04
20. 3. 2014 13:45
20. 3. 2014 15:02
20. 3. 2014 14:05
20. 3. 2014 14:24
20. 3. 2014 15:31
20. 3. 2014 14:54
20. 3. 2014 15:20
20. 3. 2014 15:32
20. 3. 2014 17:03
20. 3. 2014 19:30
20. 3. 2014 19:30
20. 3. 2014 19:33
20. 3. 2014 19:55
20. 3. 2014 11:09
Tuningové války
Budeme vzpomínat na časy, kdy měla M3 nebo R8 unikátní motorizace, v budoucnu vystačí automobilky s jedním motorem a různým stupněm přeplňování... Automobilka bude chtít za RS6 o půl miliónu víc než za S6, tuneři to zvládnou za 1000 EUR
(nadsázka)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - poterienko
20. 3. 2014 11:33
Re: Tuningové války
Tak ono to tak funguje trochu i dnes. Viděl jsem video, kde porovnávali akceleraci S4 a RS4. RS logicky poprvé vyhrála, ale poté S4 nachipovali a nebyla o moc pomalejší než RS4.

Ha, nalezeno - [odkaz]
PS: chudák ta S4, když vidím ten čumák.
Avatar - iudex
20. 3. 2014 11:25
Očakávané
Tak dalo sa to očakávať. Ak u BMW, ktorého fanúšikovia sú (boli) omnoho ortodoxnejší, prešli všetky M modely na preplňovanie, nemá Audi (u ktorého majú turbomotory dlhú tradíciu) dôvod držať v strednej triede atmo V8. Naviac o nejaký výkonový deficit sa nebojím, tipujem, že 3,0TFSI bude výkonnejšie a najmä mať väčší krútiaci moment a z toho vyplývajúcu lepšiu dynamiku. Akurát ide o ten zvukový prejav; snáď ten downgrade z V8 na V6 nebude taký zvukovo tragický, ako vo formule 1. ;-)
Rozbalit vlákno
13
20. 3. 2014 12:04
Re: Očakávané
Fakt je, že první generace měla přeplňovaný šestiválec. A měla možná nejvíc "charakteru" ze všech RS4. Na druhou stranu, osmiválce bude škoda. Hlavně v kupé. Kombinaci kupé střední třídy a atmosférického osmiválce jsem si celkem oblíbil.
Avatar - iudex
20. 3. 2014 13:45
Re: Očakávané
Platonicky, alebo aj reálne? ;-)
Avatar - white label
20. 3. 2014 14:05
Re: Očakávané
Možná reálně-platonicky. :-)
20. 3. 2014 15:02
Re: Očakávané
Můj první románek byl s S5 a od té doby jsem vyzkoušel prakticky všechno z Německa ve střední třídě, do čeho strkají osmiválec. Nikdy z toho nebylo něco víc, ale oblíbil jsem si je i přes to, že jsem osmiválce považoval za příliš velké a těžké pro střední třídu.
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 14:05
Re: Očakávané
Známý má deset let starou S4 V8 a nechce ji dát pryč, auto jízdně z mého pohledu nijaké, ale ten motor to celé "utáhne". Přitom je to už auto za pár korun.

Na druhou stranu, jel jsem dnes novým 3,0 V6 biturbo od MB a musím říct, že je to už druhý motor, po 35i, který nedává žádný důvod pro pláče nad ekvivalentními V8. Je to naprostý klenot, nejlepší šestiválec (pro konfekci), co jsem zatím zkusil. :yes:
Avatar - white label
20. 3. 2014 14:18
Re: Očakávané
Tak to bude asi ještě S4/B6, S4/B7 byla až od 12/2004.
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 14:24
Re: Očakávané
Ano, B6, jeden z nejnadčasovějších designů za posledních padesát let, dokonalá vyváženost tvarů. Bohužel to ale jede hůř než vypadá, nedotáčivost na druhou a podvozek ze žuly. Ale díky tomu motoru má to auto koule. ;-)
Avatar - white label
20. 3. 2014 14:37
Re: Očakávané
Zajímavé, že RS4(B7) takovou nedotáčovostí (jako S4/B6aB7) netrpěla, viz testy RS4/B7 a srovnávačky s dobovou M3.
Avatar - Stejsn
20. 3. 2014 15:26
Re: Očakávané
Můj kamarád má S6 C4 avant 4.2 v krásném stavu. Auto má zátah, ale až v hodně vysokých otáčkách a ani tak mě to teda moc nenadchlo. Prostě hrozně dlouho se nic neděje, jen temné hučení, pak to zabere, ale kdejaký soudobý hothatch mi nabídl lepší zážitek. A dlouhodobá průměrná spotřeba 27 litrů taky není zrovna krása :-)
11. 4. 2014 01:00
Re: Očakávané
Kamarádovi vysvětli, že by měl občas i řadit, S6 jezdi běžně za čtrnáct, s lehkou nohou za dvanáct, když se tomu šlape, tak pořád do dvaceti. Holt ten motor nemá turbo, takže do třech tisíc se nic neděje, chce to držet v otáčkách, na šestku v patnácti stech to opravdu nic neudělá...
20. 3. 2014 15:31
Re: Očakávané
Na cestování jsou tyhle šestiválce snad i lepší. Přesto mají atmosférické osmiválce své kouzlo.
Avatar - white label
20. 3. 2014 14:07
Re: Očakávané
Jo, nejvíc charakteru měla první, ale svým způsobem i minulá (druhá) g. RS4, kterou považuji za celkově nejpovedenější (samozřejmě i s přihlédnutím na dobu vzniku).
20. 3. 2014 14:54
Re: Očakávané
Nejsi jediný, kdo považuje B7 za lepší než B8.
Avatar - Hittman
20. 3. 2014 13:10
Auto.cz roku 2020
Nové audi RS4 přijde s 3x přeplňovaným tříválcem 1,2TSI, který vydoluje z auta sportovní výkon 140 kW! Zároveň splňuje Euro8, což potěší nejednoho ekologa. Zaměření auta na mladou generaci zdůrazňuje DSG osmé generace, poloautomatické řízení, vyspělá navigace s připojením na googlu s funkcí "rychlá seznamka na cesty", nově instalované non stop připojení na facebookový profil řidiče na velké obrazovce místo rychloměru a otáčkoměru, automatické vycouvání a nacouvání kamkoliv, atd... :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2014 15:39
Re: Auto.cz roku 2020
Obávám se, že v roce 2020 bude z Evropy jen radioaktivní pustina :no:
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 14:29
4,2 končí
Tuhle ste se tu se mnou hádali jak je atmo 4,2 pro příští generaci R8 skvělej motor přitom bylo jasný že bude nahrazenej. Tak už je to ofiko, i v R8 bude nahrazenej foukanym V6
Rozbalit vlákno
11
20. 3. 2014 15:20
Re: 4,2 končí
R8 a RS4 mají jiné motory (tím nemyslím jen rozdílný výkon a že motor v R8 má suchou klikovou skříň). A R8 by měl osmiválec zůstat - byť to možná bude jiná jednotka.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 15:28
Re: 4,2 končí
Neměnim názor a myslim že pro R8 by krom V10 pro pár skalních fandů byl ideálnim motorem 4,0 TFSI.
20. 3. 2014 15:32
Re: 4,2 končí
Na něj můžeš, řekl bych, zapomenout. Psalo se něco o V6T pro vybrané trhy. :-) Uvidíme.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 15:52
Re: 4,2 končí
Jo bohužel máš pravdu, je skoro jistý že muj favorit pro tohle auto do něj vůbec nedorazí. V6T bude sice mít určitě lepší dynamiku než ta končící atmo ale do auta jako je R8 to přece jen neni ono takže vivat V10 :yes:
20. 3. 2014 17:03
Re: 4,2 končí
Jsem jineho nazoru. Vykon i tocivy moment generovany dnes uz dosluhujici V10 byl pro potreby R8 naprosto dostatecny (a pokud ne, staci navstivit ABT ci MTM, kde ti za cenu jedne sady pneumatik dopreji vykon okolo 620 koni) a ve vsech ostatnich ohledech by byla jeho nahrada preplnovanou jednotkou jednoznacnym krokem zpet. Navic s ohledem na skutecnost, ze V10 Huracanu predstavuje zrejme posledni ryze atmosferickou pohonnou jednotku od vyznamnejsiho hrace v kategorii supersportu, znamena tato strategie pro Audi/Lamborghini dalsi vymezeni vuci v budoucnu motorove jednotvarne konkurenci.
Avatar - CHerokee
20. 3. 2014 19:20
Re: 4,2 končí
Problém je v tom, že po takové návštěvě padne veškerá záruka a druhý - automatické převodovky jsou upravovány na určitý výkon. Takže typickou závadou u tuningových aut tohoto typu, pokud výkon unese motor, je rozsypaná převodovka ;-\
20. 3. 2014 19:30
Re: 4,2 končí
Převodovky (i manuální) mají limit na točivý moment a otáčky.
20. 3. 2014 19:30
Re: 4,2 končí
U Abtu o zaruku neprijdes a i po te uprave je vysledny tocivy moment nizsi, nez na kolik je dimenzovana prevodovka.
20. 3. 2014 19:33
Re: 4,2 končí
U Abtu zaruka nepadne a tocivy momnet i po te uprave neprekracuje limit, na ktery je dimenzovana prevodovka.
Avatar - Magister
21. 3. 2014 07:32
Re: 4,2 končí
S ABT zkušenost nemám, ale moc bych se divil, kdyby u Škody RS v servise nevadilo těch 290 koní, které na webu slibují a kdyby ten nárůst převodovka vydržela. Ale můžu se zeptat...
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 21:10
Re: 4,2 končí
Já sem ale stejnýho názoru. Pro milovníky atmo ať zůstane výtečnej V10 ale místo době přece jen už nestačícího 4.2 radši novej 4.0 TFSI. Tomu bych dal možná přednost ale to nic nemění na tom že V10 je :yes: :yes: :yes: :-)
20. 3. 2014 19:55
Genialni napady
Ty nemecke automobilky jdou opravdu skvelou cestou. Zacne to Audi, ktere v ramci Vorsprung durch Technik nahradi v Audi A6 predchozi V8 FSI zbrusu novym 3.0TFSI, ktere sice hure jede, je vyrazne servisne narocnejsi, ale za to ma uplne stejnou spotrebu. A to ani nemluvim o faktu, ze uz to 4.2FSI byl taky dobry Vorsprung, protoze spotreba byla velmi obdobna jako servisne zcela neprustrelna puvodni 4.2 bez FSI, ktera se navic dala za par susnu hodit do plynu a jezdila pak levneji nez zakladni TDIcko.
No a pak tomu doda korunu BMW, ktere sve neznicitelne atmosfericke osmivalce z E65 co bez problemu najely pul milionu kilometru, aniz by s nimi byl nejaky problem nahradi v F01 zoufalymi turbomotory, ktere maji sice opet velmi obdobnou realnou spotrebu, ale za to zivotnost kolem sto tisic kilometru pred svym odchodem do vecnych lovist na jednu ze svych cetnych katastrofalnich zavad.
Nicmene Nemci v tomto snazeni nejsou osamoceni, nybrz jsou tesne nasledovani Svedy, kteri opravdu velmi dobrou 4.4V8 od Yamahy ve sve vlajkove lodi S80 nahradi T6tkou, ktera ma sice mensi vykon, ale misto toho nabidne vyssi spotrebu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 21:10
Re: Genialni napady
Jo fakt katastrofa trendy 8-s
Avatar - Magister
21. 3. 2014 07:30
Re: Genialni napady
Je to síla. Mě mrzí, že ze střední třídy mizí sametové osmiválce. A to téměř definitivně. Snad alespoň Mercedes dostojí svých slibů a C 63 AMG zůstane s osmi válci.