Nové BMW řady 3 dostane již tradičně také ostrou variantu M3. Na trhu by se měla objevit v roce 2020 a její šestiválec si k výkonu 471 koní pomůže mimo jiné i vstřikováním vody.
Tak tie informácie z rôznych zdrojov sú síce rozporuplné, ale redakcia to dokáže pomotať v rámci jedného článku. V podnadpise uvádza, že "šestiválec si k výkonu 471 koní pomůže mimo jiné i vstřikováním vody", aby o pár riadkov neskôr už písala o výkone 465 koní. No a chaos v číslach zavŕši nesprávny údaj o výkone M340i, ktorá ale nemá 285 kW, ale 275 kW.
Inak podľa aktuálneho vyjadrenia predstaviteľov BMW M3 bude mať RWD aj AWD, manuál aj automat. Avšak nemalo by to byť voľne kombinovateľné, ale zrejme len RWD+manuál a xdrive+automat. AWD by mal byť štandardný xdrive, teda nie ten sofistikovaný Mxdrive s vypínateľným predkom ako má M5 (čo je aj nepriamo potvrdené RWD verziou, ak by bol totiž xdrive vypínateľný, nemal by samostatný RWD zmysel).
Zahraniční zdroje mluví většinou o 465 BHP, což by odpovídalo těm 471 "našim", tedy spíš německým koním. Ale zatím je to stejně vše nejspíš jen v rovině spekulací, jiné weby se zase s odhadem přibližují pětistovce, což bych s ohledem na konkurenci očekával i já.
;-) No není to krásný svět, kde si všichni vybereme?
Autocar se taky dostatečně často "netrefoval". Věřím víc BMWBlogu. A taky se mi zdá, že to vstřikování vody nedává moc smysl. To by musela mít M3 hodně přes 500 koní, protože jestli má dneska M3/M4 CS 460 koní a nová bude mít třeba 470-480, tak na to to chladit vodou asi nemusí (i ta stávající se dá v pohodě krmit na 500 koní jen mapou).
Ale 540xi je trochu slabší káva proti M3, ne? Když budeš chtít 500 koní ve střední třídě (jako už zmiňovaná Giulia QV), tak tě 540xi těžko uspokojí, jakkoli 540xi jezdí pěkně.
Jeste pro vysvetleni - pro me sportovni auto znamena zadni pohon.
Kdyz nebudu mit zadni pohon, tak si za stejnou cenu koupim radsi neco luxusnejsiho. :-!