Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští BMW M3 bude mít vstřikování vody, elektrické turbo a 500 koní

Kultovní model M3 (a nejen on) projde v následující generaci další technickou (r)evolucí, týkající se mimo jiné i pohonné jednotky.
Zpět na článek
27. 2. 2015 16:46
27. 2. 2015 17:35
27. 2. 2015 18:09
27. 2. 2015 18:18
27. 2. 2015 18:24
27. 2. 2015 18:29
27. 2. 2015 18:27
27. 2. 2015 18:35
27. 2. 2015 17:45
Avatar - Egi
27. 2. 2015 15:35
Celkem stará techologie
Vstřikování vody do sání měl už Saab 99 Turbo S. jendá se o celkem hezký fígl, jak zhustit (zchladit) směs. Jen jsem nikde nenašel, jestli to způsobovalo nějaké problémy s motorem nebo ne. Těžko říct, nikdo si nikdy nestěžoval, ale zase od toho výrobci neupustili jen tak pro nic za nic. Jsem zvědavý, jak se s tím BMW popere
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xjara
27. 2. 2015 15:50
Re: Celkem stará techologie
Novinka to rozhodne neni, ale momentalne se krome zavodnich specialu nepouziva. Pokud se nepteltu tak tam dochazi ke zvysene korozi vnitrnich dilu motoru.
Avatar - petrumr
27. 2. 2015 16:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
27. 2. 2015 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JDM
27. 2. 2015 17:05
Re: Celkem stará techologie
jojo... imprezy STI měli ostřikování intercooleru ... Jde o to jak to bude fungovat a kolik vody se do motoru dostane . Při ostré jízdě tedy za velkých teplot by to nemusel být problém
2. 3. 2015 12:35
Re: Celkem stará techologie
Spatřuješ ten rozdíl? Vstřikování do sání a ostřik mezichladiče.
27. 2. 2015 16:46
Nejsou první
Tuhle technologii meli už stíhačky za druhý světový války treba P-47,s některý verze Bf-109 (melo to vic letadel) takže vyvoj tak ve 40 létech
Rozbalit vlákno
7
27. 2. 2015 17:35
Re: Nejsou první
Němci používali směl metanolu, vody a oleje (jen troška proti korozi). I Američané používali směs metanolu a vody, ale nevím, jestli nepřidávali ještě nějakou ingredienci.
27. 2. 2015 18:09
Re: Nejsou první
Tak tak ja jsem to tu nechtěl rozebírat ale je to tak db-605 mela jeste GM-1 což je vstřikování dusiku pro větší vykon ve středních vyskach . >:D
27. 2. 2015 18:18
Re: Nejsou první
Jj, "nitro".
27. 2. 2015 18:24
Re: Nejsou první
Ale treba PT R-2800 mela vstřikování vody
27. 2. 2015 18:29
Re: Nejsou první
I v něm používali směsi metanolu a vody.
27. 2. 2015 18:27
Re: Nejsou první
Zajímavá byla kombinace obojího ve Focke-Wulf Ta 152H.
27. 2. 2015 18:35
Re: Nejsou první
Tak ale to uz bylo pozde no , ale párkrát jim to pri uteku pres spojeneckýma stihackama pomohlo ale i k dosztizeni svazu bombardérů , ale drasticky to snizilo životnost motoru.
Avatar - eXp10it
27. 2. 2015 17:45
voda v motoru
Tuhle technologii jsem měl v autě taky, ale nakonec jsem nechal to prdlé těsnění pod hlavou vyměnit. Moc výkonu to nepřidalo, auto blbě topilo a doplňovat tu vodu se mi taky pořád nechtělo. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
27. 2. 2015 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
28. 2. 2015 01:47
Dost zavadzajuci nadpis :)
Elektricke turbo? :-) To ako vyzera? A co to robi? :-) To ludove "turbo" je odvodene od turbo kompresor, pretoze kompresor je pohanany turbinou umiestnenou vo vyfukovom potrubi. To "elektricke turbo" bude mechanicky kompresor ktory nebude pohanany turbinou ani hriadelom motora cez remen ale elektromotorom. Takze: "Prizsti BMW M4 (nie M3 kedze kult je cupe na zaklade radu 3 a nie oznacenie na kufri prisluchajuce sedanu z poslednych 2 generacii a po novom iba sedanu) bude mit elektricke kompresory" by bol presnejsi nadpis.. vstrekovanie vody do nasavania bude asi menej citelna novinka ako okamzity "turbo tah" bez turbo diery.. ale tu ich (dufam) predbehne Bugatti Chiron, dufam ze nas nenechaju cakat do 2018.. je to jednoducha technologia, pripnut na kompresor el. motor a napojit ho na bateriu.. mohlo to tu byt uz skorej, nie?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2015 13:07
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
:-)
Pokial pojde vsetko ako ma, tak elektricky kompresor sa ako prvy objavi seriovo v nejakom derivate motora 3.0 TDi od Audi. Hraju sa s tym uz dost dlho a uz to len ladia pre seriovu vyrobu. Naposledy ich hnevalo ze ten elektromotor bolo predsalen trochu pocut, tak toto by uz hadam mohli mat zmaknute a E-lader - ako to oni oznacuju by sa coskoro mohol objavit v nejakej tej A4-ke. ;-)

Jasne ze tym to nekonci, uz mnohe dalsie automobilky sa vyjadrili ze idu na tom tiez pracovat ( Ferrari, Mercedes...) a BMW uz davnejsie spekulovalo nad inou alternativou, ktoru ale Audi odsunulo, nakolko zistili ze by nebol pozadovany okmazity efekt:
defakto hybridne "elektricke turbo" planovalo BMW a Opel. Medzi turbinou a duchadlom bol na oske este umiestneny elektromotor, ktory v pripade nizkeho tlaku vyfuk. plynov pomahal toto turbo roztocit na prac. otacky.
Este dokonalejsi je dnes pouzivany system ERS v F1 - tam ten elektromotor sluzi aj ako generator, ktory vyraba elektrinu.
Takze moznosti je vcelku dost, uvidime ako realne bude vyzerat ta v podani BMW. ;-)
28. 2. 2015 17:13
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Máš pravdu, možností je víc. Pokud vím, u Audi tuhle variantu i odzkoušeli (turbína-kompresor-motor/generátor), ale nenaplnila očekávání. Až poté přešli na samostatný kompresor (nebo se k němu spíš vrátili). V R18 by to měli mít, ale už si nepamatuji, jestli to nasadili do nějakého závodu. Líbí se mi ta myšlenka vyrábět elektřinu z energie, která by jinak šla obtokovým ventilem "z okna." :-)
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2015 18:38
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
pokial viem, tak nenasadili.
Co sa toho "turbinoveho generatora" tyka - uz dlhsiu dobu ( davno pred Audi ) s tym zacali v CPT ( Controled pover technology ). Tam maju 3 systemy, ktore preferuju pouzivat spolu: El. duchadlo, turbinovy generator ( ano - samostatny ! ) a elektro starter/generator/ pridavny elektromotor na poskytnutie max. toc. momentu v najnizsich otackach motora. Hladali partnersku automobilku ktorej by to ponukli a mam podozrenie, ze s Audi bud to uspeli, alebo tam nejaka spolupraca prebehla ;-) Lebo tiez aj oni zacinali najskor na 12V a potom presli na 48V.
Ich komponenty sa daju kupit aj samostatne - v ramci upravy 1 motora sme od nich pouzili to el. duchadlo ( vtedy len 12V verziu ) a fungovalo to presne podla ocakavani. Zvysne 2 diely by vysledok mohli len energeticky aj vykonovo zlepsit, ale nebola taka extremna potreba.
Takze ja preferujem tuto - oddelenu formu. ;-)
28. 2. 2015 23:55
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
V 90. letech se plánoval přechod na 42 V. Nakonec k tomu nedošlo, podařilo se jim vystačit si se 14 V. Dává smysl, že se tedy budou snažit zůstat u 14 V. 40+ V systém pro celé auto i přes jeho výhody jen tak někdo neudělá a mít dva systémy se prodraží. A je možné, že nezávisle na sobě selhali. Zajímavá je tedy jen ta shoda na 48 V, ale je možné, že v téhle aplikaci je zrovna tohle napětí výhodné.
Avatar - AUDIRS6
1. 3. 2015 00:19
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Je potvrdene, ze min. v niektorych verziach bude A4 prve Audi s 48V na palube. ;-)
Prve BMW bude uz nova 7-ma.
O tych 42V viem, snazili sa viaceri dohodnut, ale nedohodli sa, tak pokracovali na 14tich.
Cital som popis toho 48V systemu - ma byt len podruzny koli niektorym specialitam v aute. Cakal som skor opak - 48V hlavny, a len koli konkretnostiam redukovany na 12V - hodne by sa usetrilo na materiale - kabloch s mensim prierezom...
Ved asi uz od toho niesme daleko... ;-)
1. 3. 2015 12:26
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Pokud vím, dohoda nebyla problém, ale byla by to velká změna a nakonec se jim podařilo spolehlivě rozchodit elektrické posilovače na 14 V i vyřešit problémy s kabeláží. Nevýhody zůstaly, jen vyřešili problémy, které je motivovaly k celkem rychlé změně. Elektrický kompresor by mohl být posledním hřebíkem do rakve 14 V sítě. Jakmile budou mít 40+ V síť na palubě, nebude takový problém postupně rozšiřovat její využití.

Pak jsou tu hybridy, které mají síť s ještě vyšším napětím.
Avatar - .StenLi.
28. 2. 2015 18:48
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Velmi sa mi paci bezturbovy 3.0 TFSI od Audi s kompresorom v style Jaguar.. a vraj vyvyjali spolu verzie s turbom aj s kompresorom a vraj kompresor mal lepsiiu spotrebu a vykon co ma udivuje kedze sa tam energia vyfukovych plynov vlastne straca..
BMW sa ocividne zdalo vyhodnejsie pozuzit mensie lahsie roztacatelne dve turba pre obmedzene pasmo otacok a pre tie najvyssie pouzit cisto elektricky pohanane v 50d. Mohli by automobilky zverejnovat ja svoje vyskumy a zdokumentovat preco sa pre konkretny koncept rozhodli a v com bol lepsi.. to by ma zaujimalo.. ale asi aj ich konkureniciu ktora by tym vyrazne usetrila :-)
Tento vyvoj mi pride uz prilis pre-elektromotorcekovany.. a zda sa mi ze by bolo jednoduchsie a hlavne ovela ucinnejsie prejst rovno na FPEG.
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2015 19:20
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Chlape sorry, ale ty si vedla jak ta jedla 8-s :
Motor 3.0 TFSi bol od 1. momentu planovany ako kompresorovy - bola to doba, ked Audi potrebovalo pozdvihnut imidz sportovo orientovanej automobilky a motor s kompresorom sa im z hladiska okamzitych reakcii na plyn. pedal zdal jediny vhodny - kedze mal nahradzat a aj nahradil atmo V8.
Spotreba bola lepsia len na papieri a len proti tej V8, inac pre bezneho uzivatela ten motor moc prinosny nieje.
No a tvoje bludy o BMW a ich motore 50d...To mas z kade ? >:D
Tie 3 turba tam pracuju kaskadovito za sebou, najmensie pre co najrychlejsie reakcie od takmer volnobehu, to za nim na najvacsie vyuzitelne pasmo otacok, a to posledne na vysponovanie vykonu aj v tych najvyssich otackach.
Bezne pracuju max. 2 naraz. To prve velmi rychlo otvara obtokovy ventil, aby to druhe mohlo poskytnut tu vybusnost v strednych otackach, ktore su u tohoto motora fakt obdivuhodne.
Ani tento motor vsak nieje dokonaly:
Viaceri novinari si stazovali, ze tie prechodove rezimy medzi ktorymi sa tie turba pridavaju do roboty a naopak, su citelne. Plus, ked ho fakt riadne trapili, isla aj spotreba neumerne hore ( oproti 2 turbovym verziam ).
O zverejnovani vyzkumov - dufam ze to mal byt pokus o vtip >:D
ak nie... 8-s :*) :-O
Avatar - .StenLi.
28. 2. 2015 19:29
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Vidim ze si zamestnanec Audi ktory sa podiela na vyvoji motorov.. aha vlastne nie.. ty budes len taky truhlik vsade bol vsetko vie a poklada svoje dojmy za celosvetove fakty. Je to vyjadrenie od Audi vyvojarov.. nechce a mi to hladat.. najdi si to sam alebo uved link kde Audi bude tvrdit ze sice ma vsetky TFSI okrem toho 3.0 vybavene turbokompresorom ale pri 3.0 to absolutne nezvazovali.. (jasne ze taky link nenajdes). Neviem co si tu chces dokazat zhadzovanim tvrdeni inych...
Ohladom BMW motoru neviem ci nevies citat ale ti pochopenie citaneho textu robi problem.. nic com som napisal neprotireci tomu co si napisal ty.
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2015 19:42
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Truhlik ??? >:D - no fajne som sa zasmial a teraz este raz a pomaly:
Ty: "...BMW sa ocividne zdalo vyhodnejsie pozuzit mensie lahsie roztacatelne dve turba pre obmedzene pasmo otacok a pre tie najvyssie pouzit cisto elektricky pohanane v 50d...."
takze - asi mi to budes musiet prelozit do nejakeho normalneho Slovenskeho jazyka, ale tu pises 2 turba plus El.duchadlo.
ak uz by to chceli riesit takto - ze 2xT 1x el. kompresor, tak ten kompresor by bol pre najnizsie otacky a turba pre zvysok.
Co sa motora 3.0 TFSi tyka, no daj mi meno nejakeho Audi-typka ktori ti toto povedal :-)
Chlape, bud ver, alebo never - jednoduchy vyber. ;-)
Snazim sa udrzovat kontakty s niektorymi ludmi, ktori maju priamy pristup k roznym veciam, je pravda ze tie najtajnejsie sa ani ja nedozviem v nejakom extra casovom predstihu, ale toto - sorry, pobavil si :-)
Co sa motorov ako takch a ich uprav tyka - s tym som sa bavil pekne dlhu dobu - ruky po lakte od oleja a podobne zalezitosti, takze ak ideme nieco o motoroch, kludne - do mna ! >:-[] Vzdy som bol za pokrokove technologie, preto sme to s tym El. duchadlom vyskusali, a ono - svete div sa - fungovalo to. :-)
Tak skludni hormon a nesnaz sa ma tu nejako ani neviem co... - podpichovat, urazat, dehonestovat...? 8-s
Takze klidek, a nabuduce poprosim pis zrozumitelnejsie a pravdivejsie. ;-)
28. 2. 2015 22:54
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Ano, uvedli, že porovnávali kompresor s biturbem (pravděpodobně paralelním), ale pokud vím, neuvedli, že by dali přednost kompresoru kvůli nižší spotřebě a většímu výkonu. Jednou z výhod kompresoru byly menší rozměry a složitost. Dále odezva, nebo zátah prakticky od volnoběhu. Ten motor porovnávali s předchozími biturbo šestiválci a měl je překonat prakticky ve všem, včetně spotřeby.

Co se výzkumu týče, jsou motorářské konference, lidé od Audi/ ze skupiny VW na ně chodí a přednáší na nich. Nezveřejní samozřejmě veškerý výzkum, ale dají se tam dozvědět zajímavé věci a to i důvody stojící za volbou konkrétních řešení.
28. 2. 2015 16:55
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Turbokompresor může také značit kompresor využívající turbínu (lopatkový stroj) ke stlačení plynu. Korektní označení by zřejmě bylo rotační dmychadlo s elektrickým pohonem. :-) (Dmychadlo je kompresor sající plyn o atmosférickém tlaku s výstupním tlakem do 300 kPa.)

Dříve to tu nebylo ne proto, že by je to snad nenapadlo, ale protože to nefungovalo tak dobře.