Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští BMW řady 5 dostane tříválec, M5 verzi s xDrive

Tříválcová řada 5 zacílí na zájemce o úsporný automobil. M5 s pohonem všech kol pak zacílí na konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG 4Matic.
Zpět na článek
1. 11. 2013 13:52
2. 11. 2013 00:24
2. 11. 2013 21:43
3. 11. 2013 01:16
1. 11. 2013 14:39
1. 11. 2013 15:15
1. 11. 2013 17:32
1. 11. 2013 21:06
1. 11. 2013 21:16
2. 11. 2013 09:07
2. 11. 2013 10:44
1. 11. 2013 21:08
1. 11. 2013 15:31
2. 11. 2013 08:46
Avatar - Hittman
1. 11. 2013 13:52
EU
Nevím, že by se šlehačka přestala dělat ze smetany? Kam se ten svět *... :no:
Rozbalit vlákno
3
2. 11. 2013 00:24
Re: EU
Slehacka se uz davno nedela se smetany... A BMW uz neni to bmw jako pred lety... EU? Kapitalismus? Zvolili jsme si to my vsichni ;-)
Avatar - euro89
2. 11. 2013 21:43
Re: EU
Mluv za sebe. Já jsem EU nevolil, resp. náš vstup do EU. A ve volbách dávám hlas straně, která má v programu vystoupení z EU. A myslím, že s každým rokem a každým nesmyslným nařízením Bruselu je více a více lidí s podobným názorem, jako mám já. A nejen v ČR. :-!
Avatar - white label
3. 11. 2013 01:16
Re: EU
Hlavně má EU v mnoha směrech blíž k socialismu, než ke kapitalismu...
Avatar - Dinar
1. 11. 2013 14:17
Když už je řeč
o příští pětce, tak sem aspoň dejte nějaký render, po netu jich běhá dost. A k inofrmaci o tříválci by se slušelo dodat, že verze s tímto motorem bude váhově pod 1,6 tuny, a standardně by pětka s šestiválcem měla vážit kolem 1,65 t, což je na potlesk... ten třívalec ne, ale co naděláme, aspoň něco. ;-)
Rozbalit vlákno
16
1. 11. 2013 14:57
Re: Když už je řeč
Tříhrnek tam zůstal pro případ, že by Merkelová neuspěla na EU s odkladem :-)
Avatar - Emel
1. 11. 2013 15:10
Re: Když už je řeč
Hmm... takže díky tříválci ušetříš něco přes 50kg oproti šestiválci? Wow...

1.2HTP je základně-okrajovou motorizací už pro Rapid, tedy lowend kompakt.... takže pro jeho zástavbu do prémiové vyšší střední moc pochopení nemám. Ale dokud k tomu nebude víc informací...
Avatar - Dinar
1. 11. 2013 15:20
Re: Když už je řeč
Nebuď povrchní! S 3válcem to má mít pod 1,6 kolik, nevím. Úspora 50 nebo 70 kg na třech válcích mi přijde docela logická, nevím kolik by sis představoval. S výkonem 110 kW určitě problém není, zvuk uvidíme (i když už r4 dýzl je v této třídě fail), s image problém bude.

Hmotnost 1,65 ať se 4 nebo 6 válcem u limuzíny vyšší střední je super hodnota, hlavně je to o skoro 200 kg míň než u současné generace, a to je z mého pohledu posun.
Avatar - Emel
1. 11. 2013 15:50
Re: Když už je řeč
Naposled jsem to studoval u Citroenu, tam byl rozdíl mezi 2.2HDI a 3.0HDI něco přes 70kg... a to 2.2HDI není zrovna lehký motor. Z tohoto pohledu bych rozdíl mezi 3 a 6 čekal větší, alespoň 100kg... nejen na motoru.
1. 11. 2013 17:30
Re: Když už je řeč
Část toho, co se ušetří na válcích, padne na vyvážení, odhlučnění atd.
1. 11. 2013 18:03
Re: Když už je řeč
Nevím, kolik váží N55, ale atmosférický N52 se myslím pohyboval lehce pod 150 kg. Takže 50 kg celkem dává smysl.
Avatar - Emel
1. 11. 2013 18:31
Re: Když už je řeč
Turbo bude určitě výrazně těžší... a krom toho, jak píšu... nejde jen o motor, ale případně i o brzdy, převodovku, kardan, diferák...
1. 11. 2013 20:20
Re: Když už je řeč
BMW používá 8HP450 snad i pro čtyřválce. ZF dělá i 8HP300, ale tu snad nepoužívají. A těžko říct, co budou používat v příští generaci. O tom zbytku také můžeš jen spekulovat. N55 může vážit tak 170, možná 180 kg. To už se dostáváme pomalu na váhu 3,0 TDI. A 30d je lehčí. 35i by neměl být těžší než diesel. Možná tu někdo má přesnější čísla.

Vem si, že 1,4 TSI mezigeneračně ztratil asi 25 kg. Výměnou materiálů a optimalizací. To je celkem podstatná změna u tak malého motoru. Tříválce nevolí pro lehčí bloky. ;-) Nakonec Dinar neuvedl přesná čísla. Mojí pointou bylo, že 100 kg je nereálné očekávání (ne, že by nemohli překvapit), ať už jsou přesná čísla jakákoli. Ale je pravda, že jsem to bral tak, že mluvíš čistě o motoru, ne o tom okolo.

Mimochodem, litrový Ecoboost váží zhruba metrák (je to myslím pár kilo pod).
Avatar - boost.
3. 11. 2013 12:20
Re: Když už je řeč
IIRC, N55 váží něco kolem 190 - 195 kg. Ve srovnání s N54 nějaké to kilo ušetřili. Váhu N57 nevím.

BMW používá ZF8HP30, 45, 70 + 90 pro Rolls Royce.
2. 11. 2013 00:29
Re: Když už je řeč
...z meho pohledu je to vrchol naivity! >:D Jestli chces,muzeme se vsadit. Strasne rad bych prohral...
Avatar - fOE
1. 11. 2013 15:40
Re: Když už je řeč
Kdyz uz pominu hloupost takoveho srovnani tak se alespon zeptam: ten 1.2htp ma 110kw?
Avatar - Emel
1. 11. 2013 15:58
Re: Když už je řeč
Nemá 110kW, jen poukazuju na současnou pozici tříválců - tedy základní motorizace v kompaktech, nikam dál se zatím tříválce neprosadily. U nového Mondea se snad počítá s tříválcovým benzínem a bylo kolem toho dost humbuku... a tady jsme o třídu výš, v prémii a ještě k tomu v naftě... u nejsportovnější značky z německé trojky.
Avatar - fOE
1. 11. 2013 18:09
Re: Když už je řeč
Soucasna pozice je jedna vec, to ze BMW casto urcuje trendy vec druha. Nehlede na to ze nastesti pujde jen o zakladni motor aby se vlk nazral (EU a flotilove emisni normy) a ovce zustala cela (zakaznik si furt budu moci sahnout po 20d, 30d, 35d) a pokud jde o tu sportovnost, tak na tu notu 5er v dieslu hrat stejne nebude (krom 550d), takze v zakladni motorizaci ikdyby mela 2 valce problem nevidim pokud to bude fungovat.
Avatar - Emel
1. 11. 2013 18:35
Re: Když už je řeč
...a to, že se mi ty trendy nemusí líbit, je věc třetí. Nepříjemnou vlastností trendů je to, že se nemusí zastavit... a za 15 let bude nejsilnější motor 2.0d (jediný čtyřválec v nabídce), samozřejmě spojený s předokolkou...

(Ok, přeháním. Zatím každá generace BMW dostává silnější motory než předchozí a tak dále... tak jen aby to vydrželo. )
Avatar - Kjirka
1. 11. 2013 16:11
Re: Když už je řeč
ježiši, to ať radši vyhoděj zadní sedadla nebo tak něco, ale zmenšovat motor neee !!!
2. 11. 2013 00:27
Re: Když už je řeč
Petce s oturbenym sestivalcem a 1,65 tuny ale prece sam neveris,ne? ;-)
Avatar - Inferius
1. 11. 2013 14:39
V3
Tříválec v 5 Series???? ;-\ . To snad ne......
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
1. 11. 2013 15:15
Re: V3
Myslíš jako tříválec do V? Zajímavá idea, budu o tom přemýšlet.
1. 11. 2013 21:16
Re: V3
VR to bolo len kvoli malemu uhlu rad valcov, ale V to bolo urcite, v rade tie valce neboli. VR6 bol sposob, ako dostat 6 valec do passatu
2. 11. 2013 10:44
Re: V3
:yes: na ten som zabudol, je moc maly >:D . Je to pokrok od 6 valca v golfe ku 3 valcu v BMW5. Ale moznosti nie su vycerpane, este zostava 2valec a skonci to mozno pri jednobuchu. A jediny 6 valec za 20 rokov bude u BMW ich K1600 :no:
1. 11. 2013 21:08
Re: V3
V3 sa da , ale prava radost z jazdy bude az s V1 >:D >:D , aj ked to by mali zvladnut u tych, ktori maju naskok vdaka technike >:D >:D . A R3 bude mat spotrebu pod 4 litre urcite v labaku pod dohladom ekoteroristu z EU. Na dialnici bude cucat viac ako 520 d a mozno aj viac ako 530d. Len sa to nesmie prevalit, kto to vyzradi, bude v base sackovat CO2 8-s :no: :no:
Avatar - Inferius
1. 11. 2013 15:31
Tříválec
To jsem napsal do předmětu, nemusíš mě taky brát hned za slovo.
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2013 18:54
TSI motory od škody
Právě jsem absolvoval 1000 km Golf Plus 1,2TSi 77kW, najeto 3000 km. Zkušenost: to auto sežere majitele i s botama. Pokud jedete do 110 km/hod tak to jde 6,6 - 6,8 l/100km., Jakmile trochu šlápnete na plyn (německá dálnice), při 150 km/hod 7,8-8 l/100km. K tomu mám 2 roky passata TDi 125kW. Pokud tomu hodně šlapu na krk v německu tak 5,8 l nafty/100km,Prostě motory TSi nic moc hodně mne to zklamalo, spotřeba i výkon. Další auto bude 6V, TDi. Benzin raději ne.
Rozbalit vlákno
10
1. 11. 2013 19:28
Re: TSI motory od škody
Porovnávať 1.2tsi so 125kw TDickom.. no neviem. Už vôbec nechápem v porovnaní k tomu výrok o 6V TDi... Za tú cenu sú dve autá s 1.2kou, ak nie viac.
1. 11. 2013 20:43
Re: TSI motory od škody
Také, co to plete sem. A jestli si myslí, že naftový šestiválec bude asketa, když na něj bude šlapat... :-)
Avatar - white label
1. 11. 2013 20:58
Re: TSI motory od škody
Třeba tím myslel spíš nějaký šestiventilový třívalec TDI, viz jeho "6V" (místo V6). >:D ;-)
Avatar - beibej
1. 11. 2013 21:07
Re: TSI motory od škody
nebo šest voltů >:D
1. 11. 2013 21:18
Re: TSI motory od škody
Koukal jsem na ty jeho ventily, ale že by mohl mít na mysli tříválec s dvěma ventily na válec mě nenapadlo (spíš jsem si říkal, že neznám motor se šesti ventily na válec). :-) Někdo něco takového vyrábí? VW má 1,2 TDI, ale čekal bych, že to bude 12V. Ještě by to mohl být dvouválec s třemi ventily na válec. :-)
Avatar - white label
1. 11. 2013 22:28
Re: TSI motory od škody
Tří válcové 6 ventilové TDI bylo přece 1.4 TDI PD. ;-)
2. 11. 2013 12:24
Re: TSI motory od škody
Do produkce ten motor nedošel, ale v polovině osmdesátých let byl u Maserati vyvinut 2.0 V6 DOHC biturbo se 36 ventily.
3x sání, 3x výfuk - uspořádáno do kruhu, uprostřed svíčka. U systémů s více ventily je hlavně problém v tom, že 6 a více ventilů snižují plochu, kterou mohou proudit do válce plyny (zatímco u čtyř- až pětiventilů to může být okolo 70 %, šesti- a víceventily tu plochu snižují na 60 a méně procent).
Tady je k tomu nějaké povídání:
[odkaz]

Dnes už nevidím důvod, proč vůbec nad motory s více než čtyřmi ventily na válec přemýšlet.
2. 11. 2013 09:09
Re: TSI motory od škody
Motory HTP měly 6V verzi (40 kW verze měla 6 ventilů), tak proč by nemohl být TDI 6V ? :-)
Avatar - white label
2. 11. 2013 10:53
Re: TSI motory od škody
Já snad někde tvrdím, že by nemohl být? Nejen že mohl, ale takový TDI byl (1.4 TDI PD), ale to už jsem tu psal včera ve 22:28. :-O :*)
;-)
2. 11. 2013 01:19
Re: TSI motory od škody
Jasně, s botama i ponožkama ... jasný důkaz je třeba tady (pouze pro silné povahy ):

[odkaz]

Zato pašík si při šlapání na krk vezme jen 5,8

[odkaz] 8-s
Avatar - S8
2. 11. 2013 08:46
Prvni xDrive v Mku?
".....M5 tak bude prvním modelem M se systémem xDrive."

Takže například X5 M a X6 M a 550d M nejsou "M"ka? No já nevím, mě fakt přijde, že leckterej školák toho ví o autech víc, než místní redakce....
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2013 12:49
Re: Prvni xDrive v Mku?
M550d není "M", ale M Performance. Nicméně u X5 M a X6 M máš pravdu.
Avatar - JH Loc
2. 11. 2013 18:50
Re: Prvni xDrive v Mku?
souhlasím tak nějak s obojím, ale X6 a X5 jsou SAC a SAV myslím že v tomhle případě se mluví spíše o prvním M sedanu který dostane xDrive