Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští BMW řady 7 bude základem i pro další modely

Vlajková loď mnichovské automobilky má sdílet svou novou platformu i s dalšími modelovými řadami své značky.
Zpět na článek
6. 8. 2014 23:16
7. 8. 2014 10:41
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2014 14:45
To sou věci
Nevěřil bych že to vo těch obřích ledvinkách řeknu ale nevypadá to špatně, dokonce se mi to docela líbí :-)
Rozbalit vlákno
1
6. 8. 2014 17:33
Re: To sou věci
dokonce se mi to hodně líbí
Avatar - Ada je zase tady
6. 8. 2014 14:51
Několik drobných nedostatků
Kola by měla být větší, světlomety menší, společně se snížením střechy by se měla zmenšit i zasklená plocha, opačně by se měly otvírat nejen zadní, ale i přední dveře. Také ten volant by měl být ještě hrbatější, aby se řidiči zabránilo po něm ručkovat. A proč je ta světlá výška tak velká? Snížit alespoň o 5 cm! Ano, teď to bude cool a in! Jen ten středový tunel mezi zadními sedadly ponechejte! Je pozitivním designárským počinem - vždyť kolika nemravnostem by se tímto řešením předešlo... ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
6. 8. 2014 15:15
Re: Několik drobných nedostatků
mozno so mnou mnohi nebudu suhlasit ale toto je najkrajsie bmw sedan vsetkych cias [odkaz] ... pomer dlzky k sirke a vyske ako aj rozlozenie hmoty a razvoru a velkost presklennej plochy je naprosto genialna bezchybna a nenapodobitelna.... ta nova rozcapena M4ka kupatko sa tejto nadhernej e46 nepriblizuje ani zdaleka .. nove auta maju vzdy za potrebu obuvat co najvacsie kolesa.. okna maju uz take male ze ani neprestrcis hlavu uz pomaly a dnesne male auto je kasnou sirsie ako 10 rocna stredna trieda...... zbohom stare zlate casy.... inak suhlasim... je to zle co sa deje ...co uz .. stare dobre casy kedy sa nesetrilo a auta sa robili srdcom sa uz stejne nikdy nevratia .., prichadza doba obludnych paskvilov .. cest vynimkam
6. 8. 2014 20:16
Re: Několik drobných nedostatků
Říkáš mj. "nove auta maju vzdy za potrebu obuvat co najvacsie kolesa" a za příklad dáš e46ku na snad nejošklivějších a nejkýčovitějších kolech, co sem kdy viděl. Jinak bych byl trošku mírnější s tou skepsí ... s tím, že je e46 jedno z nejkrásnějších a nejlegendárnějších BMW všech dob souhlasím, ale už jsem celkem alergickej na to neustály plivání na novy modely ... představí se nová řada, všichni plivou jak to není ono, že ta končící je prostě lepší, že má to a to a to a nic z toho ta nová nemá ... pak přijde o pár let později zase nová modelová řada a opět se plive a najednou se vynáší do nebes ta právě končící, že má charakter, má to a to a to a z toho opět všechno té nové chybí a tak dále a tak dále, úkaz za všechny jsou M3ky, kdy E30 se čtyřválcem je prostě top, lehká hravá oproti zoufalé E36 ... a tak to šlo dále a dále, v době představení E92 to bylo strašně špatné auto, zatímco E46 je prostě nenahraditelná legenda ... a dnes tu máme F80, a najednou E92 byla vlastně suprová, protože měla "Véééé osmičku" a ta má charakter a pořád dokola.

... tím jsem chtěl hlavně říct, že by to chtělo od mnohých trochu víc úcty a respektu k novým modelům, doba jde prostě dál - ať už z pohledu designu, tak techniky, prostě všeho ... a zdaleka ne všechno je špatné, mnohdy právě naopak. Proto jsem už pěkně alergickej na uplakany povzdechy, že „doba je zlá“ a „už to nikdy nebude jako dřív“ ... ano, nebude a tak to má být! Jinak s takovým přístupem, jakej je poslední dobou strašně „coooool“ v automobilovym průmyslu, by lidstvo bylo stále v jeskyních a čekalo na bouřky, jestli jim tentokrát přinese ohýnek, aby si mohli opéct baštu ...
6. 8. 2014 22:07
Re: Několik drobných nedostatků
Fakt je ten, že za pěknou E46kou se otočím i dneska. A M3 té generace je prostě nádherná pořád.
A to už se mi i E60ka docela zprotivila a to jsem si myslel, že je nejhezčí BMW všech dob.
6. 8. 2014 22:36
Re: Několik drobných nedostatků
Ano a já to nevyvracím, e46ka je i pro mě zřejmě to vůbec nejpovedenější BMW v celé jeho historii (po stránce designu). Ale je nutné si připustit, že je to auto již 16 let staré (!), což je v automobilovém průmyslu strašně dlouhá doba a zákonitě jsou dnes "v módě" diametrálně odlišné věci, ať je řeč o designu nebo o technologiích. Ano, e46ka vypadá i dnes skvěle a můžeme donekonečna oceňovat její nadčasovost a jakýsi "kult osobnosti", ale rozhodně nemůžeme chtít, aby přišlo dnes na trh auto charakteru e46ky, protože by zákonitě okamžitě padlo v zapomnění. Ač si to většina lidí nepřipouští, v podvědomí každýho, co na e46ku pohlíží, je oněch 16 let stáří, a to i toho designu. Proto mi přijde nesmyslné u aut modelových let 2017 vyzdvihovat auto o 20 let mladší, že to má vyvážené rozměry, prosklení a já nevím co všechno a že tohle co má přijít je hnus. Sorry, ale tohle je v mých očích jen hloupý konzervatismus, nepřipouštění si toho, že doba jde dál, design nevyjímaje.

To stejné platí o downsizingu ... každý jej bude kritizovat, že ta auta už nemají a nikdy mít nebudou charakter, že je to konec "pořádných" automobilů atd., přitom trh jasně ukázal, co si moderní společnost přeje. Byly doby, kdy se o tomto rozhodovalo, atmosféry byly postaveny vedle turbomotorů a jak to dopadlo. Proto začínám být na tyhle řeči vážně alergickej. Vesměs jsou to stejně jen konzervativní tlučhubové, kteří budou kritizovat všechno nové a vzlykat a vzpomínat, jak bylo před 20 lety všechno krásné, jak se auta dělala s láskou a já nevím co všechno. Jóóó, ono taky "zlatí komunisti!", že? :-!
Avatar - VL4D
6. 8. 2014 22:59
Re: Několik drobných nedostatků
Ač jsem sám konzervativec, co se týče automobilů, v podstatě souhlasím.

Ale co se týče downsizingu, nezdá se mi, že by si moderní společnost přála malá foukátka namísto staré dobré (a většinou spolehlivé) atmosféry. Dá se na to dívat tak, že společnost si to ''musí'' přát, protože nemá prakticky na výběr - regulace jsou regulace. Taková střední třída od D3 se bude prodávat stále, protože je to á-čtyřka, trojka nebo céčko, a to se jednoduše prodá i kdyby se (s nadsázkou) v příštích generacích jednalo o ošklivá futuristická monstra s ''motorkem na dva roky''.
6. 8. 2014 23:18
Re: Několik drobných nedostatků
Ano, s tou částečně vynucenou volbou downsizingu máte pravdu, to je zase věc další a v určitých ohledech tento pokrok společnosti moc nedává na výběr. Samozřejmě to všechno má také své hranice, osobně jsem taky odpůrcem doby, kdy by měly mít automobily střední třídy tříválcové motůrky s třemi turby, to rozhodně ne. Ale ve své podstatě základní idea downsizingu má své opodstatnění, má to, co dnešní společnost opravdu chce - nižší spotřebu a touhu po stále větším a větším výkonu.

Zkuste si sám upřímně zodpovědět na otázku, co by si dnes většina lidí vybrala, kdybyste jim dal na výběr z atmosférického šestiválce o objemu 3 litrů, výkonu 200 koní a reálné průměrné spotřebě 12 litrů na sto ... a ze čtyřválcového turbomotoru objemu 2 litrů, výkonu 240 koní a reálné spotřebě 8 litrů na sto ... oba motory v úplně novém autě modelového roku 2014 za stejnou cenu. Kolik procent lidí by si pevně stálo za svou ideou o atmosférách, o jejich charakteru v podobě přicházející "špičky" v "červeném políčku" a všechny ty nepřekonatelny klady, když by na papíře viděli, že mohou mít za stejnou cenu o 20 % výkonnější auto a přitom reálně jezdit o třetinu úsporněji? I když pomineme veškery nařízení z Bruselu, Euro normy a všechno, dal bych ruku do ohně za to, že by nadpoloviční většina sáhla po větším výkonu za méně žrádla ;-)
Avatar - VL4D
6. 8. 2014 23:47
Re: Několik drobných nedostatků
Tak v případě, že vedle sebe postavíme třílitr, 200 koní se spotřebou 12, a dvoulitr se 240 koňmi a spotřebou 8 litrů na 100 km, já bych si vybral ten třílitr.. Ale, co se týče většiny tak si myslím totéž co vy, protože většina by si opravdu vybrala to, co na papíře vypadá lépe.

Jenom že to je ten problém dnešní doby. Všechno se dělá pro většinu, která jelikož nezná všechna fakta, dívá se jenom na ten papír. To je to samý, co například dnešní smartphony (omlouvám se za off-topic, ale srovnání je to dobré), kde se někdo diví, že Full HD jako standard nepřipadá v úvahu (to je opravdu k smíchu, a taky k zamyšlení). Spíš by se měli starat aby to vydrželo bez nabíječky alespoň ten jeden den, ale většina koukne na papír a Full HD je opravdu víc ''cool'' než nějaká kapacita baterie, které stejně fakta neznající většina neporozumí.

Jako spotřebák, klidně bych bral tu první možnost, jako auto volené srdcem - tu druhou :-)
7. 8. 2014 00:19
Re: Několik drobných nedostatků
Ano, vidím to úplně stejně :yes: . Nadneseně řečeno se dnes asi auta vybírají papírově, doma od stolu ... kouknu na zrychlení z nuly na sto, kouknu na maximálku, na počet koníčků ... když mě to zaujme, tak si nalistuju kolik to žere, když zájem neopadne, ještě se mrknu, jaky to má pružny zrychlení 80-120, protože mi to číslo udany v sekundách nic neřekne, tak si pro porovnání na netu vyhledám toto zrychlení u aut, u kterých to pokládám za "dostatečny" ... Pak si projedu konfigurátor, v jakých barvičkách se autíčko dá sehnat a když mi tohle všechno do sebe zapadne, tak se stanu šťastným majitelem nového autíčka 21. století >:D

Ona většina lidí nadává na onen downsizing a pokrok v automobilovym (a obecně jakymkoliv) průmyslu a ani si neuvědomují, že si tohle všechno způsobuje dnešní společnost sama svým jednáním. Stále se bude nadávat na ty "individua tam nahoře", ale i ti jednají v duchu dnešní společnosti a paradoxně ti, co budou nejvíc nadávat tohle "moderní chování" podporují možná nejvíce. Nechci mluvit za druhy, to si každý musí sáhnout do svého svědomí. Ale tohle všechno si dělá dnešní společnost sama jen a pouze svým chováním - a nadáváním na ty nahoře se nic nezmění, základ je začít každý u sebe. Ale to jsme se dostali už do úplně jiných sfér 8-s
Avatar - VL4D
7. 8. 2014 12:02
Re: Několik drobných nedostatků
Souhlas. Perfektně jste to vystihl :yes:
Avatar - white label
7. 8. 2014 12:13
Re: Několik drobných nedostatků
Zrovna E60 jako nejhezčí BMW všech dob???
Tak tos musel mít asi hodně těžké období..., ale hlavně, že ses z toho nakonec dostal. ;-)
6. 8. 2014 23:16
No a...
....bylo tomu někdy jinak? :-) Pokud vím, sedmička vždycky chodí s novou platformou a následně na ní vznikají řady 5 a 3. Jestli se pletu, opravte mě...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - fOE
7. 8. 2014 10:41
Re: No a...
7er prinasi obycejne designovy smer a ten se pak aplikuje na 5er a 3er, ale techniku a platformu jak se o tom pise v clanku zatim nezdilela. (obycejne jen se spozdenim jedne generace pro 5er a dvou generaci pro 3er predava nejake technicke vychytavky jako HUD atd... )