Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

 

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Nová generace vznětových motorů TDI, která by se ve tří a čtyřválcovém provedení měla na trh dostat v roce 2007, bude využívat architekturu vstřikovacího systému common-rail. Volkswagen předpokládá, že nová řada motorů bude vyráběna v objemu 2 miliony kusů ročně. Mluvčí VW podle Automobilwoche zdůvodnil překvapivou zprávu tím, že dnešní technika common-rail již dosahuje úrovně systému se sdruženými vstřikovači a díky piezovstřikovačům dnes i v budoucnu common-rail umožní vyšší vstřikovací tlaky než bylo před lety, v době zavedení systému TDI PD, možné.

Podle vyjádření Volkswagenu pro časopis Auto Motor und Sport je dalším důvodem odstavení systému Pumpe-Düse sjednocení konstrukce široce využitelných komponent jako jsou filtry pevných částic pro všechny motory, což dále sníží náklady.

Strategické opuštění systému čerpadlo-tryska má již také následky. V roce 2003 založený společný podnik VW a Siemens VDO v saském Stollbergu, obdržel státní podporu ve výši 85 milionů Euro, aby vyráběl kompomnenty pro vstřikování Pumpe-Düse, ale nyní již nemá tak jasnou budoucnost. Celková investice do nového závodu Volkswagen Mechatronic GmbH & Co. KG se měla do roku 2007 vyšplhat na 270 milionů Euro. Od listopadu 2004 zde pracuje 250 zaměstnanců, kteří dosud vyrobili 600 tisíc jednotek pro motory TDI PD použité u vozů koncernu VW.

Ještě letos v dubnu prohlašoval předseda představenstva Siemens VDO Dr. Klaus Egger na mezinárodním motorářském sympoziu ve Vídni, že sdružené vstřikovače mají jednoznačnou budoucnost. V současné době vyrábí Siemens VDO vstřikování pro motory TDI PD s nejvyššími vstřikovacími maximálními tlaky mezi sériovou automobilovou produkcí, když maximum nejnovějších verzí dosahuje hodnot 2200 bar (220 MPa). Piezotechnologie vstřikovačů, kterou do systému PD Siemens VDO zavedl, umožnila přesnější regulaci vstřiků a podle dubnového prohlášení výrobce měl být dalším reálně dosažitelným cílem nejbližších let nejvyšší vstřikovací tlak 2500 bar (250 MPa).

Dodáváme jen, že na rozdíl od systému common-rail, není jednotka čerpadlo-tryska schopna dodávat nejvyšší tlaky v libovolné fázi procesu vstřikování. Jakmile se jednou vysoký tlak převede do hlavního vstřiku, je k dispozici již jen podstatně nižší tlak pro další vstřiky během daného pracovního cyklu válce. V tlakovém zásobníku systému common rail je naproti tomu stále udržován konstantní tlak.

Nyní, když VW poslal systém čerpadlo-tryska k ledu, vedou prý oba koncerny debatu nad dalším využitím společného podniku. Uvažuje se mj. o využití kapacity pro výrobu komponent systémů common-rail. Definitivní rozhodnutí padne nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nová generace motorů TDI by se měla na trh dostat v roce 2007, nejdříve zřejmě jako nový motor 2.0 TDI v nástupci současné řady Audi A4.

Připomeňme, že motory TDI PD přinesly Volkswagenu náskok v oblasti snižování spotřeby. Již v roce 1998 se na svět dostal tříválec 1.2 TDI, který dokázal v sériovém Volkswagenu Lupo 3L absolvovat 100 km na necelé tři litry nafty, podobný výsledek předvádělo nejmenší Audi A2 3L. Výroba obou modelů byla letos ukončena bez nástupce, kvůli nízké poptávce. Z opačného konce nabídky systémů se sdruženými vstřikovači pak pochází výjimečný desetiválec 5.0 V10 TDI.

Podrobnosti o nejnovější a v automobilech možná také poslední generaci sdružených vstřikovačů piezo-pumpe-düse najdete ve starším článku.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu

Uživatelské recenze na Moje.Auto.cz hodnotí nejslabší…

Volkswagen Lupo 3L končí! Volkswagen Lupo 3L končí!

VW šetří. Krátce po tom, co bylo oznámeno přerušení…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou! Její prohlášení přesto slavného metrosexuála potěší

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou!…

Tenistka Karolína Plíšková (24) se sportovním moderátorem Michalem Hrdličkou (27) randí už tři čtvrtě roku. Za…

Test párků: Kupujeme si maso nebo pouze tuk?

Test párků: Kupujeme si maso nebo pouze tuk?

Čekáte, že kuřecí nebo krůtí párky budou vyrobené z masa a budou zdravější, ba dokonce dietnější než obyčejné…

 

iSport.cz

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to předvádět každý zápas

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to…

Po návratu do Sparty poprvé v plné kráse předvedl svůj potenciál. Střelec dvou gólů Václav Kadlec měl zásadní…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…