Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

 

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Nová generace vznětových motorů TDI, která by se ve tří a čtyřválcovém provedení měla na trh dostat v roce 2007, bude využívat architekturu vstřikovacího systému common-rail. Volkswagen předpokládá, že nová řada motorů bude vyráběna v objemu 2 miliony kusů ročně. Mluvčí VW podle Automobilwoche zdůvodnil překvapivou zprávu tím, že dnešní technika common-rail již dosahuje úrovně systému se sdruženými vstřikovači a díky piezovstřikovačům dnes i v budoucnu common-rail umožní vyšší vstřikovací tlaky než bylo před lety, v době zavedení systému TDI PD, možné.

Podle vyjádření Volkswagenu pro časopis Auto Motor und Sport je dalším důvodem odstavení systému Pumpe-Düse sjednocení konstrukce široce využitelných komponent jako jsou filtry pevných částic pro všechny motory, což dále sníží náklady.

Strategické opuštění systému čerpadlo-tryska má již také následky. V roce 2003 založený společný podnik VW a Siemens VDO v saském Stollbergu, obdržel státní podporu ve výši 85 milionů Euro, aby vyráběl kompomnenty pro vstřikování Pumpe-Düse, ale nyní již nemá tak jasnou budoucnost. Celková investice do nového závodu Volkswagen Mechatronic GmbH & Co. KG se měla do roku 2007 vyšplhat na 270 milionů Euro. Od listopadu 2004 zde pracuje 250 zaměstnanců, kteří dosud vyrobili 600 tisíc jednotek pro motory TDI PD použité u vozů koncernu VW.

Ještě letos v dubnu prohlašoval předseda představenstva Siemens VDO Dr. Klaus Egger na mezinárodním motorářském sympoziu ve Vídni, že sdružené vstřikovače mají jednoznačnou budoucnost. V současné době vyrábí Siemens VDO vstřikování pro motory TDI PD s nejvyššími vstřikovacími maximálními tlaky mezi sériovou automobilovou produkcí, když maximum nejnovějších verzí dosahuje hodnot 2200 bar (220 MPa). Piezotechnologie vstřikovačů, kterou do systému PD Siemens VDO zavedl, umožnila přesnější regulaci vstřiků a podle dubnového prohlášení výrobce měl být dalším reálně dosažitelným cílem nejbližších let nejvyšší vstřikovací tlak 2500 bar (250 MPa).

Dodáváme jen, že na rozdíl od systému common-rail, není jednotka čerpadlo-tryska schopna dodávat nejvyšší tlaky v libovolné fázi procesu vstřikování. Jakmile se jednou vysoký tlak převede do hlavního vstřiku, je k dispozici již jen podstatně nižší tlak pro další vstřiky během daného pracovního cyklu válce. V tlakovém zásobníku systému common rail je naproti tomu stále udržován konstantní tlak.

Nyní, když VW poslal systém čerpadlo-tryska k ledu, vedou prý oba koncerny debatu nad dalším využitím společného podniku. Uvažuje se mj. o využití kapacity pro výrobu komponent systémů common-rail. Definitivní rozhodnutí padne nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nová generace motorů TDI by se měla na trh dostat v roce 2007, nejdříve zřejmě jako nový motor 2.0 TDI v nástupci současné řady Audi A4.

Připomeňme, že motory TDI PD přinesly Volkswagenu náskok v oblasti snižování spotřeby. Již v roce 1998 se na svět dostal tříválec 1.2 TDI, který dokázal v sériovém Volkswagenu Lupo 3L absolvovat 100 km na necelé tři litry nafty, podobný výsledek předvádělo nejmenší Audi A2 3L. Výroba obou modelů byla letos ukončena bez nástupce, kvůli nízké poptávce. Z opačného konce nabídky systémů se sdruženými vstřikovači pak pochází výjimečný desetiválec 5.0 V10 TDI.

Podrobnosti o nejnovější a v automobilech možná také poslední generaci sdružených vstřikovačů piezo-pumpe-düse najdete ve starším článku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu

Uživatelské recenze na Moje.Auto.cz hodnotí nejslabší…

Volkswagen Lupo 3L končí! Volkswagen Lupo 3L končí!

VW šetří. Krátce po tom, co bylo oznámeno přerušení…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…