reklama


Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

 

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Nová generace vznětových motorů TDI, která by se ve tří a čtyřválcovém provedení měla na trh dostat v roce 2007, bude využívat architekturu vstřikovacího systému common-rail. Volkswagen předpokládá, že nová řada motorů bude vyráběna v objemu 2 miliony kusů ročně. Mluvčí VW podle Automobilwoche zdůvodnil překvapivou zprávu tím, že dnešní technika common-rail již dosahuje úrovně systému se sdruženými vstřikovači a díky piezovstřikovačům dnes i v budoucnu common-rail umožní vyšší vstřikovací tlaky než bylo před lety, v době zavedení systému TDI PD, možné.

Podle vyjádření Volkswagenu pro časopis Auto Motor und Sport je dalším důvodem odstavení systému Pumpe-Düse sjednocení konstrukce široce využitelných komponent jako jsou filtry pevných částic pro všechny motory, což dále sníží náklady.

Strategické opuštění systému čerpadlo-tryska má již také následky. V roce 2003 založený společný podnik VW a Siemens VDO v saském Stollbergu, obdržel státní podporu ve výši 85 milionů Euro, aby vyráběl kompomnenty pro vstřikování Pumpe-Düse, ale nyní již nemá tak jasnou budoucnost. Celková investice do nového závodu Volkswagen Mechatronic GmbH & Co. KG se měla do roku 2007 vyšplhat na 270 milionů Euro. Od listopadu 2004 zde pracuje 250 zaměstnanců, kteří dosud vyrobili 600 tisíc jednotek pro motory TDI PD použité u vozů koncernu VW.

Ještě letos v dubnu prohlašoval předseda představenstva Siemens VDO Dr. Klaus Egger na mezinárodním motorářském sympoziu ve Vídni, že sdružené vstřikovače mají jednoznačnou budoucnost. V současné době vyrábí Siemens VDO vstřikování pro motory TDI PD s nejvyššími vstřikovacími maximálními tlaky mezi sériovou automobilovou produkcí, když maximum nejnovějších verzí dosahuje hodnot 2200 bar (220 MPa). Piezotechnologie vstřikovačů, kterou do systému PD Siemens VDO zavedl, umožnila přesnější regulaci vstřiků a podle dubnového prohlášení výrobce měl být dalším reálně dosažitelným cílem nejbližších let nejvyšší vstřikovací tlak 2500 bar (250 MPa).

Dodáváme jen, že na rozdíl od systému common-rail, není jednotka čerpadlo-tryska schopna dodávat nejvyšší tlaky v libovolné fázi procesu vstřikování. Jakmile se jednou vysoký tlak převede do hlavního vstřiku, je k dispozici již jen podstatně nižší tlak pro další vstřiky během daného pracovního cyklu válce. V tlakovém zásobníku systému common rail je naproti tomu stále udržován konstantní tlak.

Nyní, když VW poslal systém čerpadlo-tryska k ledu, vedou prý oba koncerny debatu nad dalším využitím společného podniku. Uvažuje se mj. o využití kapacity pro výrobu komponent systémů common-rail. Definitivní rozhodnutí padne nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nová generace motorů TDI by se měla na trh dostat v roce 2007, nejdříve zřejmě jako nový motor 2.0 TDI v nástupci současné řady Audi A4.

Připomeňme, že motory TDI PD přinesly Volkswagenu náskok v oblasti snižování spotřeby. Již v roce 1998 se na svět dostal tříválec 1.2 TDI, který dokázal v sériovém Volkswagenu Lupo 3L absolvovat 100 km na necelé tři litry nafty, podobný výsledek předvádělo nejmenší Audi A2 3L. Výroba obou modelů byla letos ukončena bez nástupce, kvůli nízké poptávce. Z opačného konce nabídky systémů se sdruženými vstřikovači pak pochází výjimečný desetiválec 5.0 V10 TDI.

Podrobnosti o nejnovější a v automobilech možná také poslední generaci sdružených vstřikovačů piezo-pumpe-düse najdete ve starším článku.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Strojírny Salten mají nového spolumajitele, rakouskou Bohemia Holding Strojírny Salten mají nového spolumajitele, rakouskou Bohemia Holding

Rakouská společnost Bohemia Holding získala ve firmě…

Česká pošta od ledna zdraží, lidé zaplatí více za balíky i dopisy do zahraničí Česká pošta od ledna zdraží, lidé zaplatí více za balíky i dopisy do zahraničí

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních…

Američané se dožívají méně, populaci kosí Alzheimer i sebevraždy Američané se dožívají méně, populaci kosí Alzheimer i sebevraždy

Průměrný věk dožití ve Spojených státech se loni poprvé…

Další rána pro Volkswagen: Německé úřady začaly kvůli emisím vyšetřovat Porsche Další rána pro Volkswagen: Německé úřady začaly kvůli emisím vyšetřovat Porsche

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu

Uživatelské recenze na Moje.Auto.cz hodnotí nejslabší…

Volkswagen Lupo 3L končí! Volkswagen Lupo 3L končí!

VW šetří. Krátce po tom, co bylo oznámeno přerušení…

 



 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Dnes 18:56

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se mu nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se mu…

ZOO Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánoci: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánoci: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Jendrišák po výhře nad Estonskem: V úvodu jsme nebyli dost koncentrovaní

Jendrišák po výhře nad Estonskem: V úvodu jsme…

PŘÍMO Z RIGY | Povedlo se. Florbalisté po rozpačitém úvodu přejeli ve čtvrtfinále Estonce (8:2) a v sobotu se v…

Vukadinovič vyhlíží přestup: Slyšel jsem o Plzni, záleží i na Petrželovi

Vukadinovič vyhlíží přestup: Slyšel jsem o Plzni,…

Nahodil motor a jel. Od začátku až do konce. Podle známkování redaktorů Sportu byl zlínský expres Vukadin…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama