Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

Příští generace TDI již bez systému čerpadlo-tryska

 
31.10. 2005 Ondřej Láník

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Německý čtrnáctideník Automobilwoche před několika dny informoval o tom, že nová generace motorů TDI již nebude stavět na systému vstřikování čerpadlo-tryska. Informaci potvrdil také mluvčí Volkswagenu.

Nová generace vznětových motorů TDI, která by se ve tří a čtyřválcovém provedení měla na trh dostat v roce 2007, bude využívat architekturu vstřikovacího systému common-rail. Volkswagen předpokládá, že nová řada motorů bude vyráběna v objemu 2 miliony kusů ročně. Mluvčí VW podle Automobilwoche zdůvodnil překvapivou zprávu tím, že dnešní technika common-rail již dosahuje úrovně systému se sdruženými vstřikovači a díky piezovstřikovačům dnes i v budoucnu common-rail umožní vyšší vstřikovací tlaky než bylo před lety, v době zavedení systému TDI PD, možné.

Podle vyjádření Volkswagenu pro časopis Auto Motor und Sport je dalším důvodem odstavení systému Pumpe-Düse sjednocení konstrukce široce využitelných komponent jako jsou filtry pevných částic pro všechny motory, což dále sníží náklady.

Strategické opuštění systému čerpadlo-tryska má již také následky. V roce 2003 založený společný podnik VW a Siemens VDO v saském Stollbergu, obdržel státní podporu ve výši 85 milionů Euro, aby vyráběl kompomnenty pro vstřikování Pumpe-Düse, ale nyní již nemá tak jasnou budoucnost. Celková investice do nového závodu Volkswagen Mechatronic GmbH & Co. KG se měla do roku 2007 vyšplhat na 270 milionů Euro. Od listopadu 2004 zde pracuje 250 zaměstnanců, kteří dosud vyrobili 600 tisíc jednotek pro motory TDI PD použité u vozů koncernu VW.

Ještě letos v dubnu prohlašoval předseda představenstva Siemens VDO Dr. Klaus Egger na mezinárodním motorářském sympoziu ve Vídni, že sdružené vstřikovače mají jednoznačnou budoucnost. V současné době vyrábí Siemens VDO vstřikování pro motory TDI PD s nejvyššími vstřikovacími maximálními tlaky mezi sériovou automobilovou produkcí, když maximum nejnovějších verzí dosahuje hodnot 2200 bar (220 MPa). Piezotechnologie vstřikovačů, kterou do systému PD Siemens VDO zavedl, umožnila přesnější regulaci vstřiků a podle dubnového prohlášení výrobce měl být dalším reálně dosažitelným cílem nejbližších let nejvyšší vstřikovací tlak 2500 bar (250 MPa).

Dodáváme jen, že na rozdíl od systému common-rail, není jednotka čerpadlo-tryska schopna dodávat nejvyšší tlaky v libovolné fázi procesu vstřikování. Jakmile se jednou vysoký tlak převede do hlavního vstřiku, je k dispozici již jen podstatně nižší tlak pro další vstřiky během daného pracovního cyklu válce. V tlakovém zásobníku systému common rail je naproti tomu stále udržován konstantní tlak.

Nyní, když VW poslal systém čerpadlo-tryska k ledu, vedou prý oba koncerny debatu nad dalším využitím společného podniku. Uvažuje se mj. o využití kapacity pro výrobu komponent systémů common-rail. Definitivní rozhodnutí padne nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nová generace motorů TDI by se měla na trh dostat v roce 2007, nejdříve zřejmě jako nový motor 2.0 TDI v nástupci současné řady Audi A4.

Připomeňme, že motory TDI PD přinesly Volkswagenu náskok v oblasti snižování spotřeby. Již v roce 1998 se na svět dostal tříválec 1.2 TDI, který dokázal v sériovém Volkswagenu Lupo 3L absolvovat 100 km na necelé tři litry nafty, podobný výsledek předvádělo nejmenší Audi A2 3L. Výroba obou modelů byla letos ukončena bez nástupce, kvůli nízké poptávce. Z opačného konce nabídky systémů se sdruženými vstřikovači pak pochází výjimečný desetiválec 5.0 V10 TDI.

Podrobnosti o nejnovější a v automobilech možná také poslední generaci sdružených vstřikovačů piezo-pumpe-düse najdete ve starším článku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov chápe rozhodnutí…

Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Příští generace TDI již bez systému…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu Moje.Auto.cz: Volkswagen Lupo – Nejsilnější proti nejslabšímu

Uživatelské recenze na Moje.Auto.cz hodnotí nejslabší…

Volkswagen Lupo 3L končí! Volkswagen Lupo 3L končí!

VW šetří. Krátce po tom, co bylo oznámeno přerušení…

 



 
V Americi sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

V Americi sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

Dnes 14:50

Společnost CarMD každoročně provádí průzkum spolehlivosti aut, který se zaměřuje na problémy s elektronikou motoru.




Blesk.cz

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici a ohrožovalo řidiče! Zahnali je strážníci na koních

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici…

Pohled, jenž v Praze vůbec nečekali, se naskytl ve čtvrtek dopoledne řidičům, kteří projížděli po rušné…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a loket ve slabinách

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a…

Teplický záložník Tomáš Kučera je prvním fotbalistou v historii české ligy, který nejdříve urazil Spartu…

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT míst v pohárech

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT…

Zatímco v průběhu podzimu stále více hrozilo, že český fotbal bude mít za dva roky jen čtyři zástupce v…

 

Reflex.cz

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce Mayové. Ta věří, že od EU získá další záruky k brexitu

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce…

Britská premiérka Theresa Mayová je přesvědčena, že je i nadále možné získat od Evropské unie další dodatečné…

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…