Citace z článku:
"Z nabídky motorů už v roce 2011 zmizel agregát 6.0 W12/331 kW, ty stávající (3.6 V6/206 kW, 4.2 V8/246 kW a 3.0 V6 TDI/180 kW) se dočkají moderních přeplňovaných nástupců."
Heh, bohužel to není pravda. Phaeton se dá dnes koupit pouze s 3,0 TDi. >:-[]
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Rozhodně při vývoji Phaetonu nic nepodcenili. Technikou, motory a kvalitou interiéru, šíří výbavy či možností individualizace nijak nezaostával. Chyběla jen image. Paradoxně si Phaeton velmi dobře drží cenu při dalším prodeji.
A limuzína od Bentley, která použila techniku Phaetonu se S-klase může postavit zcela určitě ;-) .
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
To si nemyslím, W12 a V10 jsou široko daleko "nejlevnější" luxusní auta.
I ostatní motorizace se prodávají cca za polovinu toho, co stejně staré S-klasse :-)
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Doma se mrknu do katalogů, snad je najdu.
Co si ale matně pamatuju, Phaeton byl dražší než srovnatelná D3 kvůli rozsáhlé základní výbavě (s výjimkou 3.2V6 a 3.0TDI).
Jinak s těmi cenami máš pravdu, já koukal na modely z roku 2004-2006 - tam ten rozdíl ještě je. U novějších už je to fakt jedno :-)
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Můžu ten článek dohledat, vyšlo to kdysi v Autobildu. Phaeton vs. S-klase vs. BMW 7 jako ojetiny. VW byl doporučen pro svou robustnost...měl nejnižší pokles ceny. Němci by si to v tomto srovnání asi těžko vymýšleli, střílet do vlastních řad ;-) .
Nesmíš hledat v bazerech tady v čr, to není rozhodující, tady jsou jen vylítané vrány ;-) .
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Cenu si ozaj pomerne slusne drzi, coz je divne.
Prva verzia je relativne lacna, porovnanim so startovacou cenou [odkaz]
Mladsie rocniky okolo 13-18tisic eur [odkaz]
a po facelifte nahle zdrazel na 25-50tis.Eur
Podobne stare Sklasse ma cenu taku istu alebo dokonca nizsiu [odkaz]
Ska z 2010-2011 idu za 30-60tis, teda opat rovnako.
V US bol celkom lacny na dnesne predajne ceny, 64000USD az 95000 za W12 [odkaz]
Za nafuknuty Passat je to vsak dost, dizajn mu bol vsade vytykany.
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Nezaostával.
Dnes už je za zenitem, ale v prvních dvou-třech letech prodeje to bylo zjevení. Uvědom si, že přišel v době, kdy MB šetřilo a BMW procházelo "změnou".
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Přesně tak...pamatuju si, jak chválili interiér, hlavně jeho kvalitu a materiály, velmi výkonnou bezprůvanovou klimu, rozsahy nastavení předních sedadel. Piech byl posedlý detaily a kvalitou. To auto bylo testováno i v rychlostech 300km/h, kvůli stabilitě, akustice, pohodlí...co na tom, že pak mělo omezovač na 250. Úkol zněl jasně, muselo být v dané době nejlepší a na vývoji se nešetřilo.
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Aniž bych chtěl dělat reklamu, tak když se podívám na tu pardubickou W12 za 180k co je na inzertních serverech, tak nezbývá než smeknout. V tom bych snad i bydlel když už bych neměl na servis... :-)
Když na takové auto koukám, tak si pořád říkám - atmosféra, 2x VR6, na ničem se nešetřilo, to se přece nemůže s*át >:D Ale jsem srab :-)
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
V čr bych to nekoupil, ty ceny nechápu...já to vždy beru tak, že nízká cena ti říká, tomu autu prostě musí něco být. Když vidím, co se prodává za 200tis Kč, pak tahle kára nemůže stát 180k Kč.
Ale na takové to domácí poježdění kolem komína ;-) .
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Myslím, že tomu autu je 15-30l/100km >:-[]
Taky mi to vrtá hlavou - přece když bych tam dotáhl někoho, kdo už Phaetona viděl rozebraného a vzal s sebou aspoň základní diagnostiku, řádně to projel a zkusil měchy, tak už se snad žádný kostlivec po prodeji nenajde :-)
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Kdyby to bylo jen o 15 litrové spotřebě, tak to není takový problém...většinou jsou náklady na benzin ta nižší položka.
Problém je koupit ojetou prémii. I když už je cena více než lákavá, pak cena náhradních dílů a servis zůstává stále v prémiové hladině.
To jsou jednoduché počty...rozvody řetěz, řemen příslušenství, kladky, oleje se tam také vejde dost snad 10 litrů, kolik stojí komplet výměna brzdy, čepy na ramenech a těch tam také bude dost, když to má lichoběžník/víceprvek, výfukové potrubí to také nebude žádná láce a druhovýroba existovat nebude....tím, že je to vidlicový motor, tak to máme 2-4 katalyzátory, 4 lambda sondy...mrkni kolik stojí ty gumy v daném rozměru.
Ba ne, ojetá prémie, to je sebevražda. I když to koupíš za 200k Kč, není problém do toho dalších 100k Kč narvat a i tak se nemusí problém vyřešit.
Ale ten rok bych se povozil, a pak to poslat do kopřiv >:-[]
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Jestli myslis tohle:
[odkaz]
Tak tomu je to, ze je to Czech Auto Pardubice, coz je znama x-krat prejmenovana firma s velmi kvetnatou povesti, takze sance ze to auto ma 75.000km je asi stejna jako ze jsem papezova prava ruka. :-!
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Zajimave je, ze cele tohle korunovala navigace z roku 2001, ktera se montovala az nekdy do roku 2008, prestoze i socialni Peugeoty prestaly ty VDO Daytony montovat nekdy v roce 2003. Celkem tezka nevynucena chyba obzvlaste proto, ze se s tim neda vubec nic delat.
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Odkaz dát nemůžu, ale cca v roce 2004 vyšel v AutoTipu srovnávací test A8, S-klasse, 7er a právě Phaetona s osmiválcovými (nebo to bylo dvanácti-???) motorizacemi a Phaeton skončil poslední - vytýkali mu, že žere nejvíc, nejede a je zbytečně těžký a neohrabaný. Chválili kvalitu zpracování, výbavu, propracovanost různých řešení a ticho na palubě.
Pamatuju si to proto, že mě v těch 14 letech málem trefil šlak když jsem zjistil, že moje v tu chvíli nejoblíbenější plakátové auto skončilo někde poslední.
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Dle mě, mu to po faceliftu stále sekne...vypadá robustně, čistě...kus auta, to se mi líbí.
Jo byl těžký, protože nepoužíval hliník jako A8, platforma byla z ocele. Proti V12 biturbo v S600 si škrtalo v dynamice máloco. Vlastně nic, pokud nepočítám Bentley.
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Přesně ten test si pamatuju. Měl jsem i jedno starší vydání, kde byla také tato 4 auta porovnávána a Phaeton také poslední. Vím, že na úvodním obrázku byla za vozy velká luxusní loď Silver wind.
Doplněno:
[odkaz]
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Ono je to stejně jedno. I kdyby to bylo nejlepší auto v této třídě, tak si prostě nikdo nekoupí za stejné peníze vůz na kterém je napsáno ,, lidový vůz ,, .
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Jak kdo..., já to ale přímo nesrovnávám. Šlo mi princip, že název značky, obvykle spojený s jejím vznikem, není zdaleka tak určující jak ses snažil jednoduše naznačit. BMW také automobilově začínalo s výrobou lidových vozů (navíc převzatých) a dnes to nikomu nevadí. Stejně tak japonské značky většinou začínali jako výrobci kol, nebo šicích strojů apod..
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
To, že automobilka s "lidovým" logem zdaleka nemusí prodávat pouze lidové vozy za lidové ceny..., kdybys ještě něčemu nerozuměl, klidně se zase zeptej. :-O:*)
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
To určitě nemusí ale proč prodávat VW verzi modelu Porsche nebo navopak to sem nějak nikdy nepochopil. A když už se tak nabízíš, furt mi to vrtá hlavou. Jak je možný že lidi v průzkumech hlavně nechtěli za prezidenta profláklýho politika a zvolili toho nejprofláklejšího co byl v nabídce? >:-[]
Re: s cílem postavit luxusní limuzínu překonávající konkuren
Já ho určitě nevolil. Zřejmě dost lidí primárně volilo dle toho, kdo je jim osobně bližší.... a to by mu šlo, ten je v jistých ohledech "český" až moc. Navíc se mu u slabomyslnějších voličů podařilo vytvořit dojem, že finálové kolo je nepřímo spojeno s referendem o Benešových dekretech...
Ano, skutečně normálním lidem nevadí konkrétní značka/y automobilů..., a div se tomu jak chceš, včetně těch "koncernových". Pouze "vostatní" nevyzrálí jedinci, jako např. Ada, nebo ty, mají v principu podobné osobní "značkové problémy". Vyrovnaný člověk bere, nebo nechá být..., dál nemá dětinskou potřebu virtuálně bojovat s větrnými mlýny, nebo spíš sám se sebou a tvářit se u toho jako světelný tunel a spasitel dosud "neprozřených" ovweček.
Naopak, ty dobře víš, že jsem žádnou "kravinu" nenapsal, proto taky žádná věcná reakce. Samozřejmě, že to srovnání s Adou ti přijde přehnané, ale v tomto ohledu mi nešlo o (stejnou) míru, nýbrž o shodný princip.
To nebylo napsáno v obecné rovině, ale konkrétně na koncernová auta. Ale hlavně, co by na tom obecně komu mělo z principu vadit? Je snad 1000 x podstatnější co se sdílí, než to, jestli se sdílí. Nebo je podle tebe lepší nesdílet za každou cenu, i kdyby to mělo být na úkor kvality/ceny? A projeď si dneska třeba A3, Golfa, Leona a Octávku a řekni, jestli mezi těmi auty vůbec nepoznáš rozdíl i jízdně? Není to o tom jestli společný základ ano/ne, když bude kvalitní ano a naopak zase ne, a stejně tak to samozřejmě platí i o "nesdílené" technice/základu.
Je snad sdílená technika A3 celkově horší, než nesdílená u Ačka? Podle srovnávaček je to spíš právě naopak.
Jen těch 70% dílů si mám problém představit. I vzhledem k tomu, že A8 nebude (respektive nemá být) hliníková. V současné generaci se myslím opouštění hliníku týká jen B sloupku, ale v příští by mix materiálů měl být mnohem divočejší.
V dnesni dobe lze sehnat ojety Phaeton v dobrem stavu pod 8000€. Nemuzu nez doporucit pro lidi, kerym nevadi, ze jde o auto bez image. Jinak mu nelze skoro nic vytknout.
Tak ono i audi a bmw nema zadnou image. Kdyz prijedu na parkoviste s audi nebo bmw, myslite ze to nekdo resi? Image ma automobilka, ktera neni videt na kazdem rohu v provedeni s tri sta tisici nalitanymi kilometry a uhrovitym mladikem za volantem.
To ovšem zaměňuješ image s případnou exkluzivitou. Tvrdit, že Audi a BMW nemají žádnou image je nesmysl a stejně tak u VW. Všechny tři značky mají poměrně výraznou image, dvě z nich prémiovou a jedna (super)mainstreamovou. ;-)
Hele borci za co zase :no: ? Za to že cituju nepříjemnou srovnávačku? Jo Phaeton z kterýho je eště i dneska v týhle diskuzi někdo celej vedle před lety převálcovala Lancie i Citroen >:D >:-[]
No, "vymyslel", to tvrdíš (logicky) ty. Kvalifikoval bych to tak, že také přišel na určitou spojitost a v tomto ohledu se nemýlil, lze to číst mezi řádky čím dál jasněji, viz i Odanova reakce. ;-)
Není tohle psaní v mužskym rodě nějaká porucha? Naposledy to letělo někdy v době před průmyslovou revolucí ;-)
Ještě si pamatuju, jak ses v létě vofrňovala že tě oslovuju jako ženskou... >:-[]
Za me je to OK. Kdyz muze Huyndai pomyslet na karieru premioveho vyrobce, tak VW s jeho zkusenostmi a know-how dalsich znacek koncernu ma podle meho smysl. Akorat ta cilova skupina mi nejak unika. Jenze stejne tak mi unika smysl sportovne ladene 7er v tomto luxusnim segmentu. A pritom zrovna 7er si k memu velkemu podivu tu cilovou skupinu nasla.
Faethón bol krásny mladík, hrdý na svojho božského otca. Keď raz Diov syn Epafos vyslovil pochybnosti o jeho pôvode, na matkinu radu sa vydal za samotným bohom Héliom, aby získal zadosťučinenie. Avšak samotné slová mu nestačili, chcel dôkaz a Hélios sa mu zaprisahal nezrušiteľnou prísahou pri vodách rieky Stygy, že mu splní akékoľvek prianie.
A Faethón požiadal, aby mu boh Slnka požičal na jeden deň bájny slnečný voz, s ktorým denne koná svoju cestu po nebeskej klenbe. Hélios mu to vyhováral, poukazoval na jeho neskúsenosť, presviedčal ho, že neudrží okrídlené kone a nepremôže strach z nesmiernej výšky nebies. Ale Faethón si nedal povedať.
Samozrejme tak, ako to Hélios predvídal, sa aj stalo. Jazda trvala krátko, kone hneď spoznali, že ich riadi neskúsená ruka, vyšli zo svojej obvyklej dráhy a leteli najskôr vysoko až ku hviezdam, preleteli pri súhvezdiach Škorpióna a Býka, ale keď leteli okolo súhvezdia Kentaura, zľakli sa jeho luku a zleteli veľmi nízko nad zem. Žiarom spálili úrodné pláne Arábie, Núbie aj Sahary a celú oblasť zmenili na púšť. Obyvateľom Afriky žiara opálila pleť, takže navždy ostali čierni. Začali vysychať moria a krajina praskala, až sa otvárala Hádova ríša podsvetia.
Matka zeme Gaia zvolala na Dia, nech zachráni svet pred úplnou skazou. Zeus sa hrozne nahneval a Faethóna zrazil bleskom do hlbín. Faethón musel zomrieť, aby nezahynul na svete život, ale jeho odvaha, aj keď nerozvážna mu priniesla sympatie.
Re: Kdy už VW pochopí že vlajkovou lodí VW je Audi A8
A8 je logicky vlajkovou lodí značky Audi, nikoli značky VW, to bys mohl podobně tvrdit, že A8 je vlajkovou lodí Škody, nebo Seatu.
A vlajkovou lodí celého koncernu VW bude určitě spiš vrcholný model Bentley, nebo Bugatti.
Re: Kdy už VW pochopí že vlajkovou lodí VW je Audi A8
Flyboyeda když si usmyslí tak s nim ani pár volů ani stádo inženýrů konstruktérů nehne >:-[]
Jak to ale střílí vod boku tak tentokrát mu to vyšlo a má pravdu ;-)
Je tu někdo, kdo si pamatuje na to, když se v autotipu poprvé ukázal phaeton? To mistrovské boční C okénko? Uhrančivý a absolutně dotažený kousek.
Jak tedy už víme, PHAETON II. BOŽSKÝ bude lehčí, větší (asi rozvor) a bude krásný, to je jasné. Osobně akcentuji ještě cenu, která (tradičně) strhává vášně svým směrem. Pokud tedy VW udrží počátek někde kolem jednašest jednasedm, je na úspěch zaděláno již dnes.
P.S. V Dráždanech je jich plno, vždy když jdu kolem zaparkovaného, zejména v uličkách kolem Frauenkirche, jsem dokonale očarován jistotou, klasou a nenuceností, která z toho vozu prýští na všechny strany. Absolutně dotažený vůz - [odkaz]
Tak on je to v podstatě mezi luxusními vozy už veterán - což není vždy na škodu.
Mně se teda nejvíc líbil tak, jak ho představili, bez jakýchkoli faceliftů a úprav :-)
pěkné, já myslím že s v12 by člověk chybu neudělal, na phaetonu je nejlepší to, že ho skoro nikdo nemá, žádná lux limuzína neumí být tak nenápadná, ikdyž jsem už zkoušel S klase a nemám k ní žádnou výtku (jak bych taky mohl:), volil Bych Phaeton :-)
Ja si pamatuju hlavne ten legendarni test jak testovali rychly dlouhy dalnicni presuny. Posledni Phaeton, pak snad Ferrari FF, pak Veyron, Gulfstream 200 a Citroen C5. Psali tam neco o tom, ze pak uz mozna jenom raketoplan.. S malym Gulfstreamem to bylo o fous, ale Praha - Manchester dala C5 furt rychlejc. A ta stabilita v tesne podzvukovejch rychlostech, ze prej ani hejno zajicu ve Francii s tim nehlo. Jojo, kdepak nejaky nemecky vejmysly.
Tak ten neznám. Ty kde Phaeton poráží veškerá konkurence a stačej jí na to minulý generace modelů ale jo. Neuvěřitelný kolik lidí to najednou nechce vědět >:-[]
To se snad ani nedá slušně komentovat. Vychvalovat jeden z největších prodejních propadáků vyráběných v továrně, která si na sebe ještě od začátku výroby nevydělala.
Když je tak užasný, proč se neprodává a v Americe ho vůbec nepřijali ? Ono boční C-okénko asi nikoho neohromilo a chybějící historickou prestiž taky v apatice nekoupíš. Tu musíš budovat roky. Pro mne zbytečné auto a pouze vrtoch jedno pomatence.
Ivošu, a jak bys tu svojí historickou prestiž chtěl získat, kdybys nevyráběl auta?.. >:D V Americe se nechytají jiné modely jiných automobilek, přičítat tohle k negativům prvního medelu daného segmentu, to je opravdu, ale opravdu směšné. Vždyť PHAETON jako produkt je jen na pochvalu, jak technicky (vztaženo k roku zrodu) tak designově, (vztaženo dokonce absolutně). A propadák? :-) Doplň si vzdělání a zjisti, jak se prodává v Německu.
Konečně z hlediska stylu ve své třídě - jedinečný produkt.
Díky, tak jsem to rychle dostudoval (a nemusel jsem do Plzně). Phaetonů se prodalo v Německu za rok 2013 1561ks (S-Klasse 4963). Jestli je to hodně nebo málo ať si posoudí každý sám. Můj názor se nemění. Je to ztrátový projekt a kdyby nebylo trhu v Číně, tak by asi zašel na "oubytě". Pro mne je výraz božský mimo.
Do Plzně? Snad do Dráždan, ne? :-) Tobě se zdá, že auto na sklonku svého života dělá v dané třídě špatná čísla? Ausgerechnet ve své první generaci? Probuď se Ivošu...
Bohuzel, ale vedle A8 postrada smysl. Muze to byt dobry kup kdyz se bude podbizet cenou, nebo dobry kup kdyz bude vyspelejsi nez A8 (coz snad VW nedovoli, ale ikdyby tak konkurence nespi), ale v teto tride vice nez kde jinde se na to nehraje. Nebudu se divit uspechu v Cine kde ma VW obecne dobre jmeno, ale jinde ve svete? Prijet na obchodni jednani firem v lidovem voze a zaparkovat mezi vozy jako mercedesy a BMW z tech levnejsich a RR / Bentley z tech drazsich?
Na Image se tu hraje hodne a kdyz prejdu jistou VWpositive situaci v CR kde je VW (nasledovan Skodou) hned po Audi to nejlepsi co kdy automobilovy svet spoznal tak mu moc uspechu v Evrope a USA nepredikuju. Sam (byt jde z meho pohledu o cistou fikci a teorii) bych Phaeton vedle A8 ani nezvazoval.
Mozna te to prekvapi, ale pro hodne lidi zvlast v dnesni dobe je to ze clovek prijede na jednani v lidovem voze velka vyhoda a kvuli tomu si Phaetony kupovaly. Jinak na jednani s RR/Bentley nikdo neprijede pokud se nedomlouva tezba ropy na Sibiri nebo nove rapove CDcko. Normalni clovek se kolem takovych aut nesmi ani ukazat, aby nebyl povazovan za neseriozniho magora.
Pozor, historie né vždy přála talentovaným jedincům, Phaeton není špatné auto! Obchodní neúspěch s tím nemá co dělat. Osobně mi trošku vadil levnější volant a kokpit jsem čekal o chloupek hodnotnější, jinak to ale jezdilo hezky a technicky bylo celkem kvalitní. Designově pak bez vyloženě výhrad. a 4.2 + péra na vzruchu spolehlivost sama.
Mne na Phaetonu prisla nejsilenejsi ta navigace. Dodavat jeste v roce 2008 do tak draheho auta CDckovy VDO Dayton co ostatni prestali montovat v roce 2003 je tezky fail.
Bentley už přešel na plnohodnotnou platformu Audi a v příští generaci budou mít (respektive mají mít) platformu od Porsche. Tenhle vztah je přerušen. Tedy co do platforem. Pravděpodobně nějaké to procento dílů sdílet budou. Jediná škoda je, že tak Bentley přijde o quattro.