Kdyz se clovek nekouka na modely, tak zavady ma pouze 2% aut, to je vic nez vyborne cislo! Pouze dva majitele ze sta musi do servisu s necim nestandartnim, podle me je obdivuhodne u tak relativne sloziteho vyrobku jako je auto.
A i na druhe strane zebricku, vyrobek stary 10 let, a dva ze tri jezdi bez problemu, i toto je dukaz zvysovani kvality aut. Kdyz jeste prihledneme k neustale bobtnajici elektronice a buhviceho dalsiho v aute, je to dobry vysledek pro vsechny.
Ale at se vratim ke zdejsim diskuznim zvyklostem: Passat, apostol nas nejuzasnejsi, zvany poruchovy >:-[]
Nn, ja s Passatem problem nemam, jen jsem chtel predeslat, co se tu za chvili spusti :-)
Vidis, ten prumer km by se mel prece taky nejak zohlednit, resp mozna by to chtelo jeste druhou doplnkovou tabulku resp nejaky koeficient zohlednujici km, ale to by bylo asi slozitejsi.
Jak pisu, vysledky (i Passatu) i prijdou na 10 let stary vyrobek vice nez slusne, clovek se dle me nemusi bat zadneho auta, at je na spici nebo chvostu, zadna tragedie se nekona.
Kdyz to srovnam treba s televizi, kdo ji ma vice nez 10 let a slouzi bez problemu? Podle me takova telka neexistuje, a to je co do poctu soucastek jiste daleko jednodussi nez auto.
najezd je zcela irelevantni, auto ktere se vpodstate nezastavi a nevychladne bude pravdepodobne mene poruchove nez auto ktere bude jezdit jen vyjimecne, take kde se dany najezd kona bude hrat svou roli, po mestskych tankodromech kde to muze bejt sama kostka a neustale se radi a ruznorode vyuziva motor to asi bude jine nez u auta ktere trba zna jen dalnice na tempomat :-)
vpodstate se neda rict ze nejake auto je min poruchpove nez jine, kdyz kazde z nich ma jine podminky, TUV jen ukazuje nejake procento poruch na kilometry a trochu to jak se o sve auto dany majitel stara ci jak se o auto stara servis
Nájezd má vliv, stejně tak ovšem počet startů, režim provozu a samozřejmě péče majitele a kvalita servisu. Je pravda, že auto, které jezdí dlouhé trasy, ujede mnohem více kilometrů bez závady než auto, které poskakuje ve městě. Na druhou stranu je logické, že auto, které ujede za rok průměrně 50 tisíc kilometrů, je na tom se servisními náklady jinde než auto, které ujede za rok 10 tisíc kilometrů.
Jde o netriviální porovnávání. Přesto bych považoval průměrný nájezd za zásadní informaci. Je pravděpodobné, že auta stejné třídy jsou podobně používána. Když porovnáváš podobná auta, tak nájezd může vysvětlit rozdíl v počtu poruch. Na druhou stranu by se možná ukázalo, že je irelevantní (auta stejné třídy by ho měla velmi podobný).
Nicméně TÜV Report je jako taková nic neříkající statistika. Spíš se dá mluvit o 2% nezodpovědných řidičů, kteří před technickou nezajedou do servisu.
Tak předně tento žebříček neříká, že závažné poruchy má jen 2% aut, ale že 2% aut má vážné závady při technické kontrole. A na technickou kontrolu jít se závadou může kdo? Ten, kdo o ní neví (alespoň většinou ). Pak je celá řada závad, které majitel opraví a pak teprve jde na STK a těch bude podle mě většina. 2% je tedy číslo, které je třeba brát s rezervou a né tak, že 98% aut závady nemá.
A po 10 letech ještě auta s miniturbama nejezdí. Obávám se, že tam za pár let bude úplně jiná situace. Ikdyž tam spíš půjde o závady jiné, které budou opravovány ještě před STK. Navíc s 10 let starým autem hodně lidí jede na STK, nechá zdetekovat, co je potřeba opravit, aby prošel a napodruhé vesele projde ....
TÜV Report není ani tolik o tom jak je které auto kvalitní či nekvalitní ale spíš o tom jak se o něj jeho majitelé starají. S hybridní Toyotou její majitel (člověk středního až vyššího středního věku) jezdí určitě do značkového servisu a nešťourá se v té elektrárně pod kapotou sám. To samé Passat - fleetové anebo rodinné auto, kde se o něj satarjí ve značkovém servisu. To takový chudák Renault Twingo (a celá spousta jiných) v rukou studentky takové štěstí asi nemá a promítne se to i v TÜV Reportu.
Ono by se v tom dalo zohlednit spoustu jiných věcí, ale to by zase asi bylo na delší pozorování. Třeba kilometrový nájezd. Je jasné, že auta jako passtay budou mít nájezdy nejspíše mnohonásobně vyšší, než třeba to twingo. Ale holt není tak jednoduché udělat žebříček se zohledněním všech možných aspektů, co by mohly statistiku ovlivnit.
Z druhé strany i ten kilometrový nájezd není tolik směrodatný. Passat nebo jiné auto střední třídy, které bude na Autobahnu jezdit slušně dlouhé trasy bude po 200t vypadat zcela jinak než Passat taxikáře třeba z Prahy... atd.
Nevím co se kontroluje, ale určitě jen pár věcí jako u nás a to je vše. V autě je dalších tisíc věcí, které dělají dojem z auta, které má nalítané 150 tisíc.
a co takhle zavady ktere se odstranuji mimo TUV a pritom maji fatalni vliv na funkci samotneho auta, prave bezpecnost a ekologie bohuzel nejsou to co dela auto autem, tedy vec ktera nas prepravuje z mista A na misto B
Když auto nejezdí, nebo jezdí fakt blbě, tak s tím asi normální člověk na technickou nepojede. Že na to neexistuje statistika? To je téměř nesledovatelné.
Jediný, kdo jakž takž sleduje to podstatné, čili spolehlivost v prvních letech, je výrobce a to ze záručních oprav... a tyhle data, ty si pěkně hlídají.
a kam jinam by s takovim autem asi tak jezdili? zavady se opravuji a auta jezdi, a je uplne jedno kde se opravujii, staci se podivat co se sem z Evropy taha za vraky slatane z nekolika aut :-)
...no docela zklamani, ale od dost majitelu vim, ze to opravdu neni spolehlive auto ;-\ Starsi Passat take nezklamal, ale ty nove jsou na to o poznani lepe, tam uz je kvalita nekde jinde, alespon neceho Japoncici docilili, Nemci se proste museli v kvalite zlepsit.
Když si vzpomenu na ty výlevy pár let nazpět, kdy nás tady zástupy odpůrců nových technologií přesvědčovali, že hybrid NEMŮŽE BÝT Z PRINCIPU spolehlivý, musím se smát.
Otázka spíš je, jestli si majitel hybridu troufne auto postavit ke garážníkovi, nebo ho poctivě servisuje v autorizáku. Ten už si to pohlídá a Toyota zvlašť. ;-)
Letos jsem byl v servisu Porsche. Nejen ze praci odflakli, ale udelali navic skodu za 14.000 Kc, kterou nastesti uhradili. Ja mam na to proste smulu. Servis A.M.T. me za ani ne 2 roky vysel na bezmala 200.000 Kc, z toho se veci za 86.000 Kc mely delat v kulanci. Servis sliboval, ze penize vrati. A nic...