Hybridy se doufam nikdy "nerozjedou". Predstavuji mnohem vetsi ekologickou zatez nez velkoobjemove zazehove automobily (nadmerna produkce NOx, HC diky maloobjemovym motorum s primym vstrikovanim, produkce a recyklace baterii.....).
Vysledky studie CNW, kdy 4.0L Jeep Wrangler predstavuje pri 10letem provozu o 80 % mensi ekologickou zatez nez Toyota Prius hovori za vse.
Emisni limity prosazovane EU, na kterych zdejsi diskuteri a automobilky nenechaji nit suchou, ve skutecnosti temto subjektum prinesou nemale zisky. Autoprumyslu nastartuji novou poptavku po uspornych technologiich zrychlenou obmenou voz. parku, a vlastnikum aut usetri statisice nizsi spotrebou a v normalnich zemich i nizsimi danemi. Ti, kterym to nejvice prospeje proti tomu nejvice broji. To je opravdu kolosalni uspech ropne lobby. 8-s
Jedina moznost, jak snizovani emisi spravedlive adresovat, je zdrazit benzin. Trh si s tim pak poradi sam, lidi sami vyvinou na automobilky tlak poptavkou po uspornejsich automobilech a jeste omezi jezdeni.
Ono se totiz da i s autem s emisemi 120g/km jezdit tak, ze bude mit emise 180g/km a naopak. Navic nejake plosne zdaneni nijak nezohlednuje ruzne najezdy.