Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pro odbory ze Škody je růst tarifů o 4,7 procenta málo, chtějí šest

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
Informace ze čtvrtečního kola kolektivního vyjednávání dnes odboráři zveřejnili na svých internetových stránkách.

Odbory nesouhlasí ani s posledním návrhem mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na zvýšení platových tarifů zaměstnanců. Firmou nabídnutý růst o 4,7 procenta označila Podniková rada za nedostatečný, odboráři nadále požadují šest procent. Dělníci v noci z dneška na sobotu nemají nastoupit k směně. Konečným dnem pro dosažení dohod má být podle obou stran pátek 20. dubna. Informace ze čtvrtečního kola kolektivního vyjednávání dnes odboráři zveřejnili na svých internetových stránkách.

Místopředseda odborářů Vladimír Kment dnes ČTK potvrdil, že flexikontové směny, tedy směny z pátku na sobotu, nebudou organizované. Dohoda o flexikontech skončila s platností kolektivní smlouvy na konci března. Odboráři, kteří po vypršení smlouvy vstoupili do stávkové pohotovosti, uvedli, že doporučí dělníkům na ně nenastupovat. Výpadek jedné směny se podle neoficiálních zdrojů může dotknout montáže asi 300 vozů Octavia.

Podniková rada podle šéfa odborářů Jaroslava Povšíka odmítla jako nedostatečnou úterní nabídku firmy na růst platových tarifů o 4,7 procenta a rozpočtované částky na osobní ohodnocení na 15,3 procenta. Vyjednávání nepřinesla zatím ani shodu v položkách zaručeného bonusu, osobního ohodnocení a příplatků za práci v sobotu a v neděli.

Povšík uvedl, že zaměstnavatel přijal návrh odborů na text dohody k variabilnímu bonusu. Obsahuje zakotvení částky 5000 korun jako první platby tohoto bonusu bez ohledu na dosažené výsledky na dobu neurčitou s možností obou stran požádat o jednání o případných změnách. Na tomto základě ustoupily odbory ze svého požadavku na uzavření inflační doložky, dodal.

"Hledání kompromisů je možné pouze za předpokladu dalšího férového jednání a jeho ukončení v dohodnutém termínu. Pokud by k tomu nedošlo, budou odbory nekompromisně trvat na svých současných požadavcích a iniciovat řízení před zprostředkovatelem včetně dalších kroků," uzavřel Povšík. Příští kolo tarifního jednání je naplánováno na čtvrtek 19. dubna ve Vrchlabí.

Na základě kolektivní smlouvy z loňského roku se zaměstnancům od dubna zvýšily tarifní mzdy o čtyři procenta a vzrostly také jednorázové platby. Průměrná mzda dělníků v roce 2011 byla podle aktuálních informací odborářů 30.640 korun včetně bonusů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
Avatar - Johny.Rico
15. 4. 2012 11:44
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
Tak mě pouč ty doktore. Co tě tu sleduju, jen tu blbě vykládáš a neospravedlníš diskuzní příspěvky. Čekám na tvé zhodnocení.
Avatar - GeorgeWWW
15. 4. 2012 11:20
Re: Chápu obě strany
Já se přiznávám, že nepracuji na lince, ikdyž jsem na ní taky byl. A vloni jsem sice nepracoval nějak víc, jako lidi na lince, ale s rozšiřující modelovou řadou mi taky přibude práce, mám teď na starosti dva modely a přibude třetí a pochybuju, že za to dostanu přidáno. A systém "proplácení" přesčasů tu nebudu ani prezentovat..

Ale jestli jste si všiml, já osobně jsem psal, že jsem s penězi spokojenej, snažil jsem se spíš mluvit za lidi na lince. A napsal jsem i to, že kdyby byl rok neúspěšný, že by platy určitě nesnižovali. Proto si myslím, že než velký nárust tarifu by byl kompromisem určitě přiměřený variabilní bonus, který lze pružně měnit rok od roku, dle úspěchů.
15. 4. 2012 10:39
Re: Chápu obě strany
Ano výroba narůstá a makáme v 18 směnném systému...
15. 4. 2012 10:36
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
Ďalší, čo si nevidí na špičku vlastného nosa...
Avatar - Johny.Rico
14. 4. 2012 23:27
Re: Chápu obě strany
:yes: