Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem
Laika logicky napadne jediná věc, a sice že vozu ve videu selhaly brzdy. Jenže u těžkých užitkových vozidel kategorie N2, a z velké části také u lehčích N3 s celkovou hmotností řekněme od 7 tun výše včetně, se namísto konvenčních hydraulicky ovládaných brzd, jaké známe z osobních automobil (kategorie M1), používá vzduchová vysokotlaká brzdová soustava.
Z hlediska složitosti a počtu jednotlivých částí jde o mnohem náročněji řešený systém, než jaký představuje brzdová soustava osobních aut. V otázce bezpečnosti jsou tyto brzdy již zhruba 50 až 60 let vyřešeny tak, že stlačený vzduch, který ovládá brzdové klíče a tedy obložení brzd, vlastně vozidlo nikoliv brzdí, nýbrž umožňuje udržovat brzdy v odbrzděném (tedy neaktivním) stavu. Pokud dojde k úniku vzduchu a tudíž snížení tlaku vzduchu v brzdové soustavě, vozidlo se samo zastaví.
To je také hlavní důvod, proč třeba autobusy po nastartování motoru po delší odstávce nemohou hned vyjet. Jsou totiž zabrzděné, až dokud tlak vzduchu nedosáhne takové hodnoty, kdy dojde jeho účinkem k odbrzdění.
Z napsaného je zřejmé, že příčinou nehody náklaďáku z videa muselo být něco jiného, než selhání brzd. Vzhledem k tomu, že se vozidlo nesnažilo překážce ani vyhnout, je možné, že řidič vozu zkolaboval a tedy již nemohl ovládat vozidlo.