Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémy Loganu: ADAC a Renault hledají příčiny

Ondřej Láník
Diskuze (76)
Krátce po velkolepém odhalení problémů Dacie Logan při dynamických jízdních zkouškách německý ADAC stáhl výsledky a tiskové zprávy k této události, jako reakci na jednání výrobce.

Ten ve svém prohlášení uvedl, že fotografie pořízené až po ostrých testech (průjezdy rychlostí 100 km/h) zachycovaly automobil při nižší rychlosti, ale za neregulérních podmínek.

Renault v tiskové zprávě uvedl: "Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové losí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyl zjištěn nejmenší problém se stabilitou. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault."

Výrobce slíbil prošetření celé události na polygonu ADAC a tato organizace také zveřejnila minulý týden ve čtvrtek tiskovou zprávu, ve které částečně vysvětluje nestandardní podmínky, na které upozorňoval Renault. Možnou příčinou převrácení Dacie mohla být skutečnost, že testovaný automobil měl za sebou ve chvíli převrácení již několik extrémních manévrů, při kterých došlo z výraznému opotřebení pneumatik na vnější straně běhounu, což snížilo schopnost pneumatik přenášet síly na vozovku. Renault na voze nenašel žádné technické nedostatky. ADAC poslal pneumatiky k expertize jejich výrobci. Jakou značku pneumatik konkrétně obouval testovaný automobil tisková zpráva neuvádí. V našem redakčním testu měla Dacia Logan obuty pneumatiky Brillantis 185/60 R14 od českého výrobce Barum Continental.

Jak už to u podobných událostí bývá, média věnují pozornost převážně první skandální informaci a následným vysvětlujícím vyjádření jednotlivých stran již není dán stejný prostor. Stanovisko ADAC k celé věci jsme po čtyřech dnech od zveřejnění našli pouze na neněmeckých stránkách některých automobilových médií.

Ondřej Láník
Diskuze (76)
15. 8. 2005 19:45
Re: LOGANÁŘEZ
Octavia je výborné auto... takovej malej zázrak. Na Škodu můžem být hrdí. Ale, Shorty, hergot, snad jsi taky trochu chlap, ne. Ty kopce - dlouhý táhlý... no to je na kudly. Kdo si tyká s horizontem dřív, to je vítěz. To snad uznáš. Jinak jezdit předpisově... ale prostě v kopci to musíš umět předvést. P.S. Ta tvá poslední věta... pěkná
15. 8. 2005 16:58
Re: Pořád dokola
Takhle bych to neviděl, Octavia je super auto, nicméně milion jsou zase super peníze...
15. 8. 2005 16:56
Re: Pořád dokola
15. 8. 2005 16:36
Re: LOGANÁŘEZ
Rok starou ojetinu neznám. Já v malejch autech znám jen totálně vylítaný kusy, co se prodávaj v bazerech do igelitky k nákupu. Vyjímečně (dědictví) pokud tedy zůstavitel neexnul v tom autě, můžeš narazit na malý nevylítaný auto. Jinak k Loganu - tady si každej představuje, že to jeho auto jezdí o 100 nebo víc tísíc kurun líp Nejezdí líp... to je klam. Samozřejmě že jsou podvozky (Fabia) na vrcholu své třídy a podvozky (...) na chvostě své třídy. Ale pozor - neplujme v kalné řece, že mezi nejlepším a nejhorším podvozkem ve třídě je rozdíl jako mezi parostrojem a raketoplánem. Běžnej šofér nepozná rozdíl. Tohle si prosím uvědom. V tom autě není ošulená technika, v tom autě jsou levnější plasty, ale jízda je na vrcholu doby - mimochodem, každému doporučuji zkusit si z Loganem zabrzdit... aby poznal jak má auto správně brzdit.
15. 8. 2005 16:22
Re: LOGANÁŘEZ
Já vím, dali jste tam ten můj testík.