Problémy Loganu: ADAC a Renault hledají příčiny
Ten ve svém prohlášení uvedl, že fotografie pořízené až po ostrých testech (průjezdy rychlostí 100 km/h) zachycovaly automobil při nižší rychlosti, ale za neregulérních podmínek.
Renault v tiskové zprávě uvedl: "Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové losí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyl zjištěn nejmenší problém se stabilitou. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault."
Výrobce slíbil prošetření celé události na polygonu ADAC a tato organizace také zveřejnila minulý týden ve čtvrtek tiskovou zprávu, ve které částečně vysvětluje nestandardní podmínky, na které upozorňoval Renault. Možnou příčinou převrácení Dacie mohla být skutečnost, že testovaný automobil měl za sebou ve chvíli převrácení již několik extrémních manévrů, při kterých došlo z výraznému opotřebení pneumatik na vnější straně běhounu, což snížilo schopnost pneumatik přenášet síly na vozovku. Renault na voze nenašel žádné technické nedostatky. ADAC poslal pneumatiky k expertize jejich výrobci. Jakou značku pneumatik konkrétně obouval testovaný automobil tisková zpráva neuvádí. V našem redakčním testu měla Dacia Logan obuty pneumatiky Brillantis 185/60 R14 od českého výrobce Barum Continental.
Jak už to u podobných událostí bývá, média věnují pozornost převážně první skandální informaci a následným vysvětlujícím vyjádření jednotlivých stran již není dán stejný prostor. Stanovisko ADAC k celé věci jsme po čtyřech dnech od zveřejnění našli pouze na neněmeckých stránkách některých automobilových médií.