Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč byl letošní Dakar nejhorší v historii? A vrátí se do Afriky?

Letošní ročník Rallye Dakar se dá právem označit za nejméně povedený v historii. Vrátí se do Afriky, nebo zůstane navždy v Jižní Americe?
Zpět na článek
4. 2. 2017 12:17
4. 2. 2017 13:06
4. 2. 2017 13:20
4. 2. 2017 14:32
4. 2. 2017 14:56
4. 2. 2017 19:41
4. 2. 2017 20:56
4. 2. 2017 23:59
4. 2. 2017 18:40
6. 2. 2017 07:14
Avatar - Lukin3
4. 2. 2017 12:17
rally Dakar
Nevím proč se to pořád jmenuje Rally Dakar když se do Dakaru ani nejezdí. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - IbizaFR
4. 2. 2017 13:06
Na
druhou stranu je zase zajímavé, že ještě před lety se psaly ódy na Dakar v Jižní Americe, jak je rozmanitý, různé povrchy, podmínky, hory, pouště, savany atd. i na to foto došlo, že jsou to úžasné scenérie a teď zas toto "plyvání" ;-\
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2017 13:20
Re: Na
slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout...............plyvat >:D
4. 2. 2017 14:32
Re: Na
Myslím že podstatná je informace o poplatku 6 mil. dolarů od zemí přes které se jede. Africké státy nechtěly platit tak se holt muselo do Ameriky. Tohle jako hlavní důvod přesunu mi potvrzovali účastníci Dakaru už před několika lety, bezpečnost určitě nebyla prioritou
4. 2. 2017 14:56
Re: Na
Ani se jim nedivím. Neměl pro ně takový přínos. Pokud jde o bezpečnost - nakonec je to na účastnících, jestli to riziko podstoupí (viz rally Budapešť-Bamako, kdy v posledním ročníku odstoupila značná část posádek). A je otázka, jak moc by byly ochotny místní úřady spolupracovat, protože je v regionu řada míst, kam normálně nemůžeš, což výrazně omezí možné trasy. Pohyb po Sahaře je dnes hodně omezený.
4. 2. 2017 19:41
Re: Na
Jasně ale vyplývá z toho, že Dakar je především gigantický byznys pro pořadatele a tomu se podřizuje vše. Tím samozřejmě nechci vůbec znevažovat obrovské nasazení závodníků, sám jich několik znám osobně. Ale finanční zátěž je myslím dost nepřiměřená
4. 2. 2017 20:56
Re: Na
Ano, přesun do Ameriky byl celkem jistě motivován z velké části penězi. V té době se ještě dalo v Africe pokračovat. Dnes je však situace v severní a západní Africe tak špatná, že by se tam taková rally pořádala dost špatně. Viz ta Libyjská nebo již zmíněná Budapešť-Bamako. Do Dakaru by se dalo jet, ale jak říkám, trasy jsou omezené. Přes Maroko můžeš jen na jih do Mauritánie a na hranici máš jen jedno místo, kde se dají minová pole překročit. I kdyby se dala překročit hranice do Alžírska (nebo se tam plulo rovnou z Evropy), není tam kam - je to samá slepá ulička. Možná by se dalo na jih do Nigeru, ale tam jsou i silnice uzavřené a bez vojenského doprovodu máš normálně smůlu (i když nemám aktuální informace). Natož abys jel pouští. Na Mali jak z Alžírska, tak z Nigeru můžeš zapomenout.

Bezpečnostní situace tam nebyla nic extra ani dříve, ale teď je dost špatná doba.
4. 2. 2017 18:40
Nic
kdyby celá tahle šaráda jak vytahnout z lidí prachy skončila, nikdo si toho ani nevšimne. Dávno to není o sportu a o duchu soutěže. Je to zas jen o rozhodnutí u prachů. Jděte do mpiky s takovejma terénníma závodama po silnicích, ani ta Afrika už nebyla off.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2017 07:14
Re: Nic
A který profesionální sport je o duchu soutěže?