vo velky uspech noveho hybridneho aurisu v eu .. pardon corolly samozrejme :yes:
tentokrat by toyota mohla v danom segmente zabodovat naplno... naopak ... cim dalej tym menej zakaznikov sa uz bude podla mna nahanat za dizlovymi golfikmi ci octavkami takze bude zaujimave sledovat ako sa bude tento segment predajne vyvijat ( prospech a neprospech ktorych modelov ) uz hned v dalsom roku :yes:
ale chce to za mna uz aj uplne novy yaris.... samozrejme aj ako hybridny .. mne osobne ten sucasny proste pri skusani vobec nesadol ... ani vyhladom z vozu ani vysokou kasnou ani svojou palubovkou ani posedom... chce to zmenit styl ( za mna proste znizit auto.. dat mu dlhsi predok . prerozdelit hmotu a tazisko kasne.... a v neposlednom rade pridat aj viac chlapskeho vyzarovania ... spravit ho napriklad po vzore novej vacsej corolly ktora sa mi uz na pohlad paci ) ... tak snad v dalsej generacii to bude uz ina parada :yes:
ze plati jine limity pro dyzly a primovstrikove benziny pokud jde o PM a PN?
od toho zari jsou limity stejne, proto GPF u primovstrikovych benzinu.
jine to je u jedovatych NOx, tam ma v EU naftak o 1/3 vyssi laboratorni limit nez benzinak
Su ekologicke, pretoze nevyzaduju masovu tazbu litia/kobaltu/atd. a sucasne v centre mesta dokazu byt v EV az 80% casu. Su ekonomicke, pretoze su cenovo dostupne a nepotrebuju nabijanie z infrastruktury.
EV studie [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Preziju v EU? Dohodnute znizovanie emisii o 15% v r.2025, resp. o 35% v r.2030 sa bude ratat od priemernej spotreby v r. 2021 podla WLTP [odkaz] V roku 2017 boli priemerne emisie novych aut v EU 118,6 g/km [odkaz] To odpoveda NEDC spotrebe 5.0l (4l benzin = 95g CO2). Kedze WLTP spotreba je o necely liter vyssia, v r. 2021 predpokladajme priemernu spotrebu okolo 5.7 l. Pre rok 2025 by malo byt znizenie o 15% na 4.8 l a v r.2030 o 35% na 3.7 l.
Nove hybridy Toyoty (C-HR, Prius 4G) maju NEDC spotrebu porovnatelnu s WLTP:
Prius 122k - 3.6 l (NEDC/WLTP)
C-HR 122k - 3.9 l (NEDC/WLTP)
nova Corolla 122k - 3.4 l [odkaz] video(3:10)
nova Corolla 180k - 3.8 l
nova Camry 218k - 4.3 l [odkaz]
nova RAV4 218k - 4.5 l [odkaz]
Odpoved je teda "ano", nove full hybridy Toyoty s malou ekologickou bateriou (1.3kWh NiMh) maju uz v sucasnosti priemernu spotrebu kombi/mesto okolo 4 l (pozn. realna spotreba je o necely liter vyssia + Corolla 122k by mala mat Li-Ion bateriu).
-----------
Z hladiska celkovej produkcie CO2 su vsetky alternativy (benzin, diesel, LPG, CNG, hybrid, plugin, elektro) v sucasnosti porovnatelne, vid. analyza ADAC [odkaz] Celosvetovo sa rocne vyrobi 70 milionov osobnych aut s kratkou zivotnostou. Z ekologickeho hladiska je dolezite, aby zdroje potrebne na vyrobu minimalne zatazovali ekosystem.
Ty hybridy jsou na papíře úplně dokonalé. Akorát RAVka pokud jedeš normálně na dálnici si slupne skoro deset. Dokonce tu vznikl už diskusní odpor proti plug in hybridům.
Ale třeba taková Camry umí vážně v kombinovaném provozu jezdit lehce do 6ti litrů, nebál bych se říct i do 5,5litrů. Viděl jsem mnoho testů z USA nebo Kanady, kde na jednu cestu udělali 200km, asi 50% dálnice, 40% město a 10% okresky a výslednou spotřebu měli cca 5,3l/100km, byl to zrovna Kanadský test, takže žádné MPG a přepočty >:D . V Amerických testech zase měli spotřebu 50-40 US MPG, což je od nějakých 4,8 do 5,9l/100km.
Camry Hybrid 2018 US -> fuelly -> 57 vehicles, 689.101 km, 5.27 L/100km
[odkaz]
Plugin hybridy? V prispevku pisem o samonabijacich full hybridoch s malou 1.3kWh bateriou. Toyota ma len 1 plugin (Prius) a cely predaj ma zalozeny na full hybridoch (32 modelov globalne).
Nemajú v USA a Kanade náhodou nižšiu max. povolenú rýchlosť na diaľniciach? Ak sa nemýlim, tak to je cca 110 oproti 130 km/h. Nechcem spochybňovať úspornosť Camry, alebo iného hybridu, ale počkal by som na testy z EU v EU podmienkach.
Nepochopím jak může Ravka v hybridu slupnout skoro 10.Pokud neumíte s hybridy jezdit tak to je váš problém.Neumím si přectavit jak rychle bych musel jet po dálnici abych se dostal na 10 a přece mě nebude někdo tvrdit,že 2,5L vezme víc jako 3,5L.
U pluginu je rozpeti spotreby tak rozdilne ze je statisticky nemeritelne. Jak rika Pavel, neumeni jezdit na jedne strane a na strane druhe ruzne rezimy dlouhych nebo kratkych tras.
Podle mne je v plug-inech budoucnost smerovani. Proste nejde nekompromisne prejit na EV a nejde zustat u klasiky. To rozhodla vcera EK. Cechacek muze pindat ale je mu to prd platne.
Na druhou stranu si neumim predstavit ty mrtve. Denne se potykam s tim, ze me chodec nebo cyklista neslysi. Zajimave je, ze casto nereaguje ani na zatroubeni. Vcera decko uprostred bezne ulice zady ke me a na moje troubeni nic ani decko ani jeho odbarvena matka.
Pluginy maju podla EU metodiky spotrebu 1-2 l (cca prvych 70km s nabitou bateriou). Toto ludia nepovazuju za korektne.
V US to vyriesili, udavaju 2 spotreby, prva ako hybrid (4-6l) a druha ako elektromobil (15-20 kWh/100km).
ano to je korektni, ale nikdo neni schopen rozeznat statisticky pro spritmonitor kolik kilometru je ujeto na benzin a kolik na elektrinu. Navic plug-in je staveny na kombinaci obojiho, pokud jantar vybije baterku do mrte a drti plugina po dalnici spotreba vyskoci klidne pres 10 litru. Na spitmonitoru se to samozrejme projevi a ovlivnuje to prumer.
Ruku na srdce, 9 z 10 vybije baterku a dal jede na benzin. Napadlo by te to delat jinak?
Ano, podla statistiky vacsina vodicov pravidelne nenabija a zbytocne so sebou vozi 7x vacsiu plugin bateriu (1.3kWh vs 9kWh). Aj preto Toyota ponuka obycajne samonabijacie hybridy s malou bateriou.
Okrem toho, plugin potrebuje Li-Ion bateriu z rozmerovych dovodov. Obycajny hybrid si vystaci s NiMh bateriou, ktora je spolahlivejsia, da sa recyklovat bez problemov a samozrejme nepotrebuje lithium.
Evropske automobilky ukazi smer neboj, evropane si nepreji defenzivni jizdu ala ToyLex, evropa bude zadat pluginy.jen par neznalku to jeste nevi. Ty je michaj s hybridama dohromady. Pluginy najdes u Mercedes, BMW, i Skoda nebo Peugeot a dalsi se brzy pridaji. Hybridy ala ToyLex nevim, tech moc made in EU nebude.
Ahoj, když jsem byl v Madridu a v centru šel po barech, v uličkách tam jezdí povětšinou Priusy taxi.. nejen já, ale i spousty dalších lidí málem skončilo pod koly taxíku.. jistě, nerozvážnost, ale spalovák by si slyšel :-) Na druhou stranu v širším centru to byla samá O1 TDI, takže kompenzace bylo dost >:-[]
Takové dítě či matka by nereagovali ani na traktor. Ne, že by neslyšeli, ignorují tě. Zažil jsi někdy cyklisty v Německu, specificky pak ve městech? To je teprve rodeo.
Po roku jazdenia a najazdených 34000 km, s Lexusom NX300h E- four, ktorý ma hybridné ústrojenstvo totožné s RAV 4 Hybrid môžem potvrdiť že údaj o priemernej spotrebe 6.8 l/100km je reálny. V zime, v zábehu som prvých 15.000 km mal s priemernou spotrebou 7,4 l/100km, teraz v lete som bol schopný pravidelne vyjazdiť takmer celú nádrž s priemernou spotrebou 6 l/100 km, s dojazdom okolo 800 km. Jednalo sa najmä o jazdy v meste a prímestské jazdy. Samozrejme, čo sa týka samotných jednotlivých jázd v rozsahu do 20 km, niektoré som zajazdil s priemernou spotrebou aj okolo 4 l/100, ale niektoré aj za 9 l/100 km, a to aj na tom istom úseku. Stačilo, aby som vyštartoval s batériou na minime a zastal na prvom semafore. Motor vtedy stále beží a dobíja batériu aj niekoľko minút. A zrazu máte na palubnom počítači priemernú spotrebu 15 l/100 km, a to ste prešli iba 300 metrov. Spotreba potom ďalšou jazdou klesá, ale musíte prejsť dostatočne dlhú vzdialenosť, aby to kleslo na požadovaných aspoň 6 l/100 km. Po 1. roku jazdenia mám priemernú spotrebu 6,7 l /100km. Samozrejme jazda po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h je so spotrebou medzi 8,5 až 9 l/100 km. Záver: Pri porovnaní s HONDOU CRV, 2.0 i benzín, s ktorou som najazdil 120.000 km, som mal priemernú spotrebu - prepočítanú, na úrovni 8.4 l/100km. Keď to porovnám s LEXUSOM, ktorý je od HONDY o 300 kg ťažší a má priemernú spotrebu pod 6,7 l/100km tak potom asi Hybridná technológia má zmysel.
Diky za skusenosti. Dodavam, ze s novym Dynamic Force Engine s vysokou tepelnou ucinnostou znizili spotrebu o vyse liter (-20%),
vid. Camry 2017 (6.5 l/100km) [odkaz] versus Camry 2018 (5.3 l/100km) [odkaz]
Plus jeden tip na velmi kratke jazdy v zime (5km). Znizit spotrebu by sa malo dat vypnutim klimy, motor sa ohreje za 1-2km a ak nepozadujem 20st. od klimy (co je nerealne dosiahnut), tak motor sa moze zacat vypinat/zapinat, pretoze sa od neho nepozaduje ohrev kabiny (pozn. neskusal som to v NX).
Ako pises, da sa jazdit za priemernych 6,8l s NX300h, ma to ale jednu podmienku, jazdis kratke trasy, na ktorych sa Ti bateria cela nevybije. Ak by si mal priemernu dlzu jednej "cesty" okolo 60km, spotreba by sla rapidne hore, pretoze vacsinu cesty by si absolvoval v rezime dobijania baterie. V tomto vidim najvacsiu slabinu hybridov od Lexusu / Toyoty /. Priemerna spotreba sa potom dostava na cca 8,5 - 9l / 100km ... a to je uz o nieco malo vyssia / podobna ako cisto benzinove riesenia s podobnym vykonom od nemeckej premie v kompaktnych SUV. ... a osobne mam este celkom velky problem s dynamikou. Necitil som sa uplne bezpecne pri predbiehani pri zrychleni okolo 10s na 100km. Inak je to auto vyborne.
Nerozhoduje kratka/dlha trasa. Ak je motor zahriaty (v lete par sto metrov, v zime 1-2km) tak sa spalovak vypina vsade kde je to mozne (plachtenie, brzdenie, z kopca, atd.). Aj na velmi kratky cas. A postupne narasta podiel EV, celkovo v meste a okoli viac ako 50% vzdialenosti (v centre mesta az 80% casu), na dialnici 10-20% EV, na okrskach 40% EV, priamo v meste 60-70% EV. Nesmrdi na krizovatkach, pri obchodnych centrach a pri dojazdoch na sidliskach. Manazment baterie je zlozity. Nabija pri brzdeni a aj vtedy, ked je zapnuty spalovak vratane jazdy do kopca.
Priemerna spotreba podla spritmonitora je 7.4 l (6.6 -> 7.8 podla vodica) [odkaz]
V meste ma hybrid o 3 l nizsiu spotrebu ako benzin NX (7l versus 10l, vid. US EPA [odkaz] ) Zrychlenie za 9.3s
Práve naopak. Čím dlhšia trasa, tým lepšie, pretože vtedy je efekt vybitej batérie na začiatku jazdy, na celkovú spotrebu zanedbateľný, napr. oproti jazde na úseku 5 km. Pre dosiahnutie čo najlepšej spotreby, je ale dôležitý profil trasy, t.j. aby si tam mal mierne zrýchľovanie, spomaľovanie, plachtenie, čo najdlhšie úseky počas ktorých pôjdeš na elektrinu. Na rovine sa dá ísť na elektrinu do rýchlosti 65 km/h. Stačí však ísť istý kúsok cesty dolu z kopca a ideš s vypnutým motorom a ešte k tomu aj dobíjaš batériu. Tomuto najlepšie vyhovujú jazdy mimo diaľnicu, kde striedaš úseky v obci s úsekmi medzi obcami. Napríklad v lete BA - Eisenstadt, čo je asi 60 km, spotreba 5,9 l/100km. Samozrejme hybridu vyhovuje kľudná plynulá jazda, a isté prispôsobenie sa, čo však nie je pre každého.
Ako pises na konci, zalezi na style jazdy. NX300h je urcena predovsetkym pre kludnu jazdu. Ak jazdis dynamicky, tak je priemerna spotreba niekde okolo 8,5l -9 / 100km. Ak jazdis ako "gentleman" tak to bude okolo 7 ... a zaroven plati, ze cim viac jazdis dialnicu, tym mas vyssiu spotrebu.
Tak to nevim jak si po dalnici jel s RAV4, asi porad na max. Ja s ni jezdil v nemecku po dalnici 150 km/h hezky na tempomat a mel jsem prumer 7,9 :-) a s RX od Lexusu jezdim dynamickou jizdou za 8,7 :-) a pocitace ukazovali cca o 0,3 mene nez bylo realne vypocteno v zavislosti na tankovani a ujete vzdalenosti. Jde videt, ze se s hybridem musi umet jezdit :-)
Ano, hybridy Toyoty vyuzivaju bateriu aj na dialnici. Vzdy ak mozu (plachtenie, s kopca, brzdenie, atd.) prepinaju spalovak do minimalneho rezimu so spotrebou 1l. Nova generacia dokaze uplne vypnut motor az do 115km/h. Celkovo 10-20% v EV na dialnici.
Tak výhodu hybridu vidím skôr v meste či prímestských cestách, bo pri prejazde DE som mal spotrebu 8.8L (tempomat 145) ale s 500ps autom a užranejšim manuálom.
Tvoj nazor ti neberiem, ale samonabijatelny full hybrid sa da naladit aj sportovo. Napr. Lexus LS/LC ma predradenu 4st. prevodovku. Ak sa vypnu stabilizacne systemy, tak o zabavu je postarane, vid. LC500h v teste Rasta Chvalu [odkaz]
Mimochodom, najvyssia kategoria 24 Le Mans su hybridy [odkaz] napr. Toyota TS050 Hybrid [odkaz]
Doteraz bolo mozne kupit RAV4 Hybrid 197k. Od buduceho roku sa bude dat kupit Corolla 180k a Camry 218k. Podvozky maju nadstandardne, vykon dostatocny, plus packy pod volantom.
Cena hybridu je vacsinou +2000 Eur voci benzinu, ale v celkovych nakladoch sa to vrati (o 3 litre nizsia spotreba v meste, menej opotrebovane brzdy/pneu, vyssia odkupna cena a hlavne vyssia spolahlivost).
Nepochopili ste pointu. Ja neviem zmenit to, co nariaduje EU (auta do zastrcky, elektromobily a pluginy). Moj prispevok je o tom, ci samonabijacie full hybridy Toyoty, ktore nepotrebuju nabijat a v novej generacii sa vyrovnaju dynamikou benzinom/dieslom su schopne splnit nove EU emisie.
Vysledok je, ze su schopne, su dostatocne dynamicke a su dobrou ekologickou alternativou. Samozrejme, ja ich nikomu nevnucujem. Kazdy nech si vyberie co chce.
No jo, lenže Ada by naftové hybridy isto uznal ako kus dobrej techniky.... Hlavne auto musí mať trubku z lešenia vzadu aby zábavne odskakovalo na nerovnostiach :D.
by měl být už nový golf a nejspíš i octa.Flotilovy emise jsou zabijáci velkých motorů a autonomní řízení(i euroncap)manualnich převodovek.Koupit zavčas dokud jde ještě koupit 6válec v manuálu.
Clanok je o ozajstnych hybridoch.. tieto fejky ako mild-hybrid ani nemaju pravo byt takto oznacovane kedze neponukaju ziadnu formu hybridneho pohonu a kvoli ich nezmyselnosti v realnej uspore (nie papierovej) o ne Toyota ani len nezavadi...