Diskuse

Proč je stále těžší sehnat na moderní auta náhradní díly v druhovýrobě?

20.3.2018

Moderní automobily jsou stále technicky složitější. Zatímco kupující nového vozu z toho profituje, prodejcům aftermarketových náhradních dílů či provozovatelům neautorizovaných servisů mnohdy vstávají vlasy na hlavě.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 20.03.  08:46

    Hmm...

    No aspoň že takový věci, jako destičky, kotouče, pružiny, tlumiče, filtry, spojky, skla, nárazníky, kapoty, blatníky, dveře atd. jsou dostupné běžně... :-!
  • 04 Reagovat !

    foto Xifarg

    Xifarg 20.03.  09:04

    Rozdil

    To bude mozna ten hlavni rozdil mezi autorizakama a garazovejma smudlama...
    • 70 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 20.03.  09:14

      « Re: Rozdil

      Nejde škatulkovat. Jak si vysvětlíš, že nejlepší mechoš z autorizáku jde do své garáže, protože se už nemůže dívat na učně co neumí ani vyměnit olej. A v autorizáku někdy spíše platíš za tu kupku papírů. Ne vždy.
      • 30 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 20.03.  09:21

        « Re: Re: Rozdil

        Právě, kdo něco umí, většinou utíká ze značkového servisu co může, protože ho nechtějí zaplatit a na běžné práce tam zůstávají totální neumětelové. Všude jinde ve světě platí, že dáš auto do autorizáku, tak bys měl mít tu jistotu, že ti to bude opravovat profesionál a to se také promítne v ceně. Naopak garážník může být šikovný, ale jistotu nemáš. Jenomže tohle v čr zdaleka neplatí. Dovolím si to říci, protože třeba dobře znám tady v Brně zákulisí např. jednoho dealera Fordu a Audi.
        • 30 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 20.03.  10:08

          « Re: Re: Re: Rozdil

          Musíš jezdit tam, kde jsou dlouholeté a pozitivní reference. Ano dost garážníků ví a umí dělat kvalitněji a rychleji než ofiko servisy.
          • 10 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 20.03.  11:21

            « Re: Re: Re: Re: Rozdil

            Máš pravdu. Jinak už není porevoluční Klondike, tohle by si autorizáky a dealeři měli uvědomit a podle toho ty služby nastavit, respektive ti, kterých se to týká.
        • 00 Reagovat !

          foto DaewooMaster

          DaewooMaster 21.03.  12:31

          « Re: Re: Re: Rozdil

          No, já jezdil do značkového servisu jen s jedním autem a moje zkušenost je ta, že když skončil (resp. přestali značku prodávat - ještě než Chevrolet skončil úplně - a ze servisu utekli všichni, co něco uměli), tak jsem shodou náhod dal takhle jednou auto do neznačkového servisu, který byl tomu značkovému nejblíž a tam jsem se po nahlášení RZ dozvěděl, že auto už je tam registrované s dlouhou servisní historií - prostě na vše náročnější to z autorizáku strkali sem, ale na faktuře se tvářili, že to dělali v autorizáku... :*)
  • 02 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 20.03.  09:12

    Jedna výhoda

    V této oblasti se zřejmě může uplatnit výhoda některých japonských značek, jejichž vozy jsou na náhradní díly nenáročné. Běžné spotřební díly, tedy zejména filtry jsou doslova za pár kaček (okolo stovky) a 4 litry doporučeného oleje okolo 400,- . U svého soukromého Mitsubishi Lancer mám v sekci servis vypsané všechny díly za celou dobu užívání (5 let).
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 20.03.  10:09

      « Re: Jedna výhoda

      to samé ameriky ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 20.03.  10:12

      « Re: Jedna výhoda

      No nevím, netvrdím, že nemůžeš mít hodně levný olej, ale obecně jsou díly na japonce docela drahý.
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 20.03.  11:08

        « Re: Re: Jedna výhoda

        To nerozporuji. Dělám si na autě běžnou údržbu sám, od té doby, co mi skončila prodloužená záruka a s cenou za službu autorizovaného servisu jsem byl velmi nespokojený. Když jsem měnil svíčky v 80 tis km, byl jsem se podívat v autorizáku za kolik je mají - teď jsou na e-shopu kus za 689 Kč. Objednal jsem si úplně stejné Denso svíčky, které tedy nebyly v krabičce Mitsubishi, ale Denso za 299 Kč.
        • 00 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 20.03.  14:41

          « Re: Re: Re: Jedna výhodana

          V mitsu denso svivky? Jakej motor ja mel za to ze japonci jezdi na NGK alespon vsichni moji jo...
          • 00 Reagovat !

            foto Xylo

            Xylo 20.03.  16:25

            « Re: Re: Re: Re: Jedna výhodana

            No taky jsem se trochu divil, že jsem z auta vytáhl NGK ;-) 1.8 MIVEC, mám ho v Moje auto
            • 00 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 20.03.  16:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedna výhodana

              Není lepších svíček než NGK. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Cuba66

        Cuba66 20.03.  11:44

        « Re: Re: Jedna výhoda

        Hele já měl Toyotu Auris 2.0D4-D a taky nemůžu říct, že by to bylo nějak drahý. Například žhavičky stály stejně jako na Astru atd. Ty žhavičky byly sice Bosch, ale bylo na nich Made in Japan a origo číslo Toyoty. V autorizáku na to koukali odkud jsem to vzal a nechápali, že jedna stála jen okolo 300,- :-)
        Nicméně ke kvalitě autorizáků - za tu dobu co jsem tam jezdil (cca 6 let, pak už garážník) se tam vyměnilo osazenstvo servisu několikrát.
        A spoustu věcí nevěděli, byť chodili na školení - například, že jde vypnout automatické přepínání klima na vnitřní okruh (nakonec jsem si to vypnul pod jejich dozorem sám=neuměli anglicky) a to, že existuje modifikovaný SCV ventil jsem si zjistil taky sám..
        Takže asi tak..

        Jediný co mají v autorizáku super, je přístup k dokumentaci, ale to je třeba u Toyoty vyřešený - garážník může dokonce zapisovat do el. servisky a k dokumentaci se na 1 den dostane za cca 300Kč.
        • 00 Reagovat !

          foto Xylo

          Xylo 20.03.  16:33

          « Re: Re: Re: Jedna výhoda

          Taky rád vzpomínám na Toyotu, to byl jediný autorizák, kam mi nevadilo jezdit. Měl jsem svojí Corrolu 1.6 (poslední hatchback) a služební RAVku 2.0 benzín. Moje spokojenost asi pramenila hlavně z toho, že jsem potřeboval jen klasické servisní úkony (olej, filtry ....).
    • 30 Reagovat !

      foto Maxipes-Fik

      Maxipes Fik 20.03.  12:42

      « Re: Jedna výhoda

      Což platí jen do momentu, kdy potřebuješ "nespotřební díl". Např. DPF, crash díly nebo elektroniku. To je pak hotovo.
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 20.03.  16:35

        « Re: Re: Jedna výhoda

        To asi jo, ale zatím jsem nic z toho nepotřeboval.
  • 10 Reagovat !

    foto sachs800

    sachs800 20.03.  12:55

    Už i v aftermarketu

    lze hledat podle VINu. Pokud je obchod náležitě vybaven software.
    • 00 Reagovat !

      foto Maxipes-Fik

      Maxipes Fik 20.03.  16:18

      « Re: Už i v aftermarketu

      To, že SW umožňuje zadat VIN pro identifikaci, ještě neznamená, že ho dovede rozklíčovat na stejnou úroveň jako OE databáze konkrétního výrobce. Většinou podle VIN dovede definovat do úrovně modelu, kar. varianty, modelového roku a kódu (nikoliv čísla) motoru. Tím to končí.
      • 00 Reagovat !

        foto sachs800

        sachs800 20.03.  17:10

        « Re: Re: Už i v aftermarketu

        Ve VINu s číslem motoru nepočítejte. Již originální fiše často potřebuji definovat číslo motoru, páč určité díly jsou od čísla do čísla. Ale chtěl jsem říct že i aftermarketovi prodejci mají možnost placeného přístupu do jednotlivých software výrobců. Do stejných, jako v autorizovaném servisu.
  • 10 Reagovat !

    foto The-law

    The law 20.03.  16:07

    To neplatí jen pro nové vozy

    To se netýká jen nových aut, je to to samé i se staršími vozy a to hlavně díky lobby automobilek u EU, po zakázání motorizace vraků se teď válejí na vrakovištích auta s díly, které ovšem nikdo legálně nesmí z tohoto auta vytáhnout. A tak nám tu roste černý trh.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Richard Genzer má novou lásku? Vášnivá líbačka s blondýnkou přímo na ulici!

Richard Genzer má novou lásku? Vášnivá líbačka s…

Nejenže má teď nový kšeft v podobě účasti ve StarDance, ale kromě toho se zřejmě Richardu Genzerovi (51)…

 

iSport.cz

Hála po první domácí výhře Olomouce: Výsledek je důležitější než pěkný fotbal

Hála po první domácí výhře Olomouce: Výsledek je…

Z části to byl tah vynucený, z části taktický. Ale povedl se. Olomoucký trenér Václav Jílek dal po měsíční pauze…

SESTŘIHY: Karviná a Boleslav nadělovaly. Slaví Opava i Olomouc

SESTŘIHY: Karviná a Boleslav nadělovaly. Slaví Opava…

Fotbalisté Mladé Boleslavi si v 9. kole FORTUNA:LIGY s chutí zastříleli proti Slovácku a i s přispěním…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…