Žádnou složitou výmluvu si šéfe proboha nevymýšlejte....lidé jsou čím dál tím víc pohodovější a lenivější....nemusíte být politicky korektní...my víme, že je to pro výrobce výhodnější vyvíjet jen jednu převodovku, která je "bezpečná" i pro lepmle a lenochy, a ušetří se na garančních opravách...a nebojte se, my, co víme, tak víme, že víme.... ;-)
Na int. diskusích je minimálně každý druhý mistr světa v kvedlání fofrklackem. Realita ovšem bývá poněkud odlišná, o případných SS s manuálem nemluvě. ;-)
Taky mám občas z těch diskuzí pocit, že jelikož bežně nedávám meziplyny pata-špička a nepřibržďuji pod plynem levou nohou s prstem v nose, tak jsem nejhorší řidič široko daleko. :-)
Manuál vs. automat u SS? Asi záleží, jak to bereš. Pokud je pro tebe kvedlání se vším, co k tomu patří, výzva a chceš se to pořádně naučit i za cenu, že to bude chvíli trvat a do té doby budeš za blba, tak to má rozhodně smysl. Chceš-li to auto drtit na co nejlepší možný čas, pak je dvouspojka nebo sekvenční skříň jasně lepší (řadí rychleji, nedělá chyby, s pádly máš obě ruce stále na volantu, můžeš častěji brzdit levou nohou...). No a má-li to někdo jen na machrování před kočkami či obchodními partnery, tak je kvedlání jasný přežitek (a to je asi ten nejčastější případ). ;-)
Takovéhle poznámky ode mě nesmíš brát smrtelně vážně. ;-) Hodně bych se však divil, kdyby takoví zákazníci tvořili jen mizivé procento a kdyby s nimi automobilky jako Lamborghini, Ferrari atd. tak trochu nepočítaly, mám-li říct svůj upřímný názor.
Já ti něco řeknu. Vše je otázkou peněz. Konkurence je nemilosrdná a výrobce musí velmi důkladně zvažovat kam investovat limitované prostředky. Technologie, jak udělat manuální převodovku "driver friendly" dnes již existuje. Existuje také elektronicky kontrolovaná lehoučká by-wire pedálspojka i multi synchro kroužky v převodovkách. I řadička by se dala kontrolovat a operovat by-wire elektronikou. Je to jen otázka peněz a dostatečné poptávky.
Bohužel doba je taková jaká je (pohodová a líná), a těch srdcařů, kteří vidí v jízdě autem i něco jiného než přepravu s bodu A do budu B rychle ubývá.... ;-\[odkaz]
.....Udělejte to jako pan Reggiani - postavte si do vlastní garáže auto jako je Alfa Romeo Duetto z roku 1966 - s manuálem a bez servomotorů......ještě lepší nápad je postavit si do garáže Focus RS nebo Civic Type R nebo Golf GTI nebo M140i....vše s manuálem... ;-)
Ale ty už servomotory naopak mají.
Trvat u dnešních SS na manuálu, je jako chtít po dnes po modelkách a misskách, aby si "retrostylově" neholily podpaží a jiné intimní partie... >:D;-)
To je pěkná blbost... pointa je v té větě na konci: Dnes chce mít každý co nejvíce výkonu a chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou.
A chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou...
Pořád jsou lidi, co chtějí mít sílu skutečně pod kontrolou - a ti brzy zjistí, že 700Nm vůbec na nic nepotřebují a užijou mnohem víc legrace sice se slabším autem, ale pořád dost silným a navíc takovým, co dělá to, co oni chtějí... ne to, co chce elektronika.
To nemá s neholeným podpaždím společnýho ale vůbec nic...
Ale vzdyt existuji ss s manualem i dnes. Napr. Corvette, Viper, 911, DB9 .Dokonce existuje i ferarri F12 s manualem byt jediny kus na svete ale jde to i z velkgm vykonem. Myslim si ze, by se naslo dost zajemcu o manual v lambu i za cenu snizeneho vykonu.
Ano bylo jich přesně dvě procenta.(podle ofic. vyjádření továrny pro model Murcielago) Bohužel. Prostě bohatí lidé nejsou vždy petrolheadi a prostě na to řidičsky nemají.
Záleží, co si představuješ pod "dobře zajezdit." Tradičně to nebyla zrovna přívětivá auta. Těch lidí může být menšina, ale není se čemu divit a "obyčejné" sportovní auto tuhle touhu (zkrotit řádnou bestii) neuspokojí.
To těm autům křivdíš. Jsou to stroje, které na okruhu opravdu fungují a poskytují extrémní zážitek, pokud jsi hodně dobrý řidič. Prostě jak píše _MT_. U Ferrari F12 bych týden slintal jenom ze zvuku toho motoru, to ti "obyčejný" třílitrový šestiválec až takhle nedá...
Že je nejeden kupec využívá k vzbuzování obdivu a závisti je asi jasné. Ale to z kvality těch aut neubírá.
Nové Porsche 911 R s manuálem rozhodně není pomalé auto :-) a funguje tak dobře, že je beznadějně vyprodaná kompletní výroba. Veškeré testy potvrzují, že jde o naprosto výjimečné auto a nejeden novinář se i zamiloval. Auto dělané pro radost a ne pro vteřinu na okruhu. Manuál ještě neřekl poslední slovo. To jen někdo to nechce slyšet...
Je to auto podobného typu. Na 1 a pul minutové trati má o 2 vteřiny pomalejší čas než Huracan. A to je 911R auto stvořené na okresky pro zábavu a ne pro okruhy. Takže porovnávat se to dá. Manuál prostě může být i v těchto autech, stačí chtít.
Tak mi prosímtě ty rozdíly vysvětli protože pro mě je 911 R a Huracan auto podobného typu jen s rozdílnou převodovkou a jiným zacílením zákazníků (911 na větší fajnšmekry logicky, kteří si nehrajou na vteřinky - ale to je právě dáno tou převodovkou, ne kastlí 911).
Tak za prvé se stačí na ta auta podívat, rozdíl je vidět okamžitě, 911 R je vedle aktuálních Lamb klasik (klasická karoserie 2+2 kupé s motorem vzadu s velmi tradičním designem), navíc je to jen zadokolka s motorem vzadu, R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967!, má být určitým návRatem ke kořenům (což by s dvojspojkou asi nebylo to pravé ořechové, na druhou stranu i u 911 R lze mít automatické meziplyny), nebo možná taky rozloučení se se staRými časy. 911 R má podstatně jinou cílovku, než Aventador/Huracan.
911 R je trochu jiný typ auta ale zacílení má podobné. Movitá klientela hledající vzrušení u rychlého vozu. Vtip je v tom, že ten člověk v článku píše, že je manuál mrtvý. Možná pro jejich klientelu. Ale ne pro vozy podobné rychlosti od konkurence za podobné peníze.
Mám na to asi jiný názor a nemá smysl se tu hádat. Pro mě manuál mrtvý není a jsou naštěstí mezi námi stále nové supersporty, které manuál nabízí. Naposledy jsem viděl Aston Martin V12 Vantage se sedmistupňovým manuálem. Ale 911 R mezi ně prostě řadím taky protože obyčejný sporťák si představuju jinak. Mimochodem, nedělala se Audi R8 taky s manuálem ?
Ale on přece jasně píše o aktuální produkci Lamba, takže samozřejmě je to o jejich aktuální klientele, a ta je určitě jiná, než klientela 911 R.
Samozřejmě, že se R8 dělala i s manuálem a v dobách R-tronicu byl manuál jasně lepší volbou, a to až do doby, kdy se místo R-tronicu objevi i v R8 S-tronic (dvojspojka). Jeté R8 z dob R-tronicu si taky mnohem lépe drží cenu právě s manuálem.
Ale možnost manuálu byla přece dřív běžná v jakýchkoli sportovních autech, včetrně SS, takže to s tou R8 není relevantní argument.
Me to prijde logicky. Na daily jezdeni mam automat, na radost automat a pak dva veterany s kvedlackou a uz v tom kvedlani s nima tu radost nevidim, vlastne me to obtezuje. Tuhle jsem jezdil na okruhu s AMG GTS a absence kvedlacky me vubec nevadila, naopak to delalo vsechno lip, nez bych to asi delal sam kvedlanim. Asi nejsem dost hard core.
Na holatkach bez niceho jsem ridicsky vyrostl. Ale ted me vic bavi se v nich hrabat, nez s nima jezdit. Nemam to tak jednoznacne dany, co od auta chci, treba to jeste nevim, jel jsem jich hodne a ze zadnyho jsem si do gati neucvrk.
Safra,budu se muset konecne dostat za volant nejakeho nakonovaneho zla s kvedlackou,abych moh hajit barvy oldskulu,hejtovat automaty a nebyly to jen teoreticke plky >:-[]