Vstup některé ze značek koncernu Volkswagen do kolotoče Formule 1 stále brzdí příliš vysoké náklady na provoz konkurenceschopného týmu a negativně se projevuje i současný přístup sponzorů i diváků.
Proč by měl Volkswagen chodit do F1, když neměl peníze ani na to aby zůstal ve WRC, kde vyhrál všechny 4 poslední ročníky (všechny ve kterých startoval). Automobilka která vyvine úplně nový vůz podle nových pravidel pro další sezónu a těsně před startem zabalí dokonale sehraný tým s nejlepšími jezdci, taková by se závodů ani účastnit neměla >:D
Tak to rekni narovinu. VW na F1 proste nema. WRCcka vam postavili skoro cele externisti a bez masivniho budgetu byste si tam neskrtli.
V LeMans vas letos malem uspesne vymazala Toyota, stacilo aby dojela do cile a Porsche to malem dostalo i od LMP2 vozu.
Takze asi tak.
Mozna mnozi kritizuji Hondu za jeji slabe vykony v F1, jenze Honda zavodi na vsech kontinentech a do F1 svoje lidi poslala prave proto, aby se jeji inzenyri v F1 naucili delat motory s ucinnosti pres 50 procent. Tenhle fakt se drive nebo pozdeji projevi u beznych aut na silnici. Vzpomen si na Alfu Romeo. Taky vypadla z F1 a kde je dneska..
A co potom udelate vy? Zase okopirujete motor Fordu se zamernymi nevyvazky na remenicich? Nebo si zase pomuzete softwarovou fintou az vam nevyjdou emise?
Kamarade, od sefa motorsportu bych cekal vice inteligence...
Vw nemá absolutně žádný zkušenosti z Motorsportu ve wrc neměla prakticky žádnou konkurenci co si budeme povídat soukromé týmy s jejich rozpočty továrnímu týmu moc nezatopi navíc bez škoda Motorsport by ani to pólo nepostavili a pak už jen koupili nejlepší jezdce. V F1 by si ani neprdli museli by koupit monopost, motory, prostě vše to by stálo dost peněz a ty by se jim nikdy nevrátili.
Jasně VW nemá žádné zkušenosti, výhravají DTM, Le Mans, Dakar, ale bez Škodovky by byli ve WRC v pasti. Děkuj VW , že ze Škodovky neudělal konkurenta pro Dacii a že si můžeme užívat výhry Fabie R5.
Je potřeba vzít v úvahu jednu věc. F1 je sice prestižní záležitost, ale tu prestiž přináší jen úspěšným.
Ještě třeba nějaká Marussia může čerpat ze samotné účasti, ale velcí hráči jako Honda, Toyota, Volkswagen, Mercedes - ti potřebují i nějaké úspěchy, jinak je PR efekt účasti spíš negativní.
Ferrari má trošku zvláštní postavení, tam to fanoušci brali vždycky trošku jinak. A vůbec, správný fanoušek chápe, že motorsport není jen bedna, ale i pot a dřina a neúspěch... ale široké masy ne, ti vidí titulky o trápící se stáji a selhání techniky a neúspěšné sezoně... a to jsou ta slova, která marketéři vidí neradi.