Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč skončí Viper? Nízké prodeje za tím nejsou

FCA přestane příští rok prodávat svůj musclecar Dodge Viper a důvodem prý nejsou prodeje. V čem je tedy problém? Mám ale i náznak dobrých zpráv.
Zpět na článek
14. 1. 2016 15:04
14. 1. 2016 15:13
14. 1. 2016 15:58
14. 1. 2016 19:04
14. 1. 2016 21:28
14. 1. 2016 22:00
14. 1. 2016 22:08
18. 1. 2016 12:21
14. 1. 2016 15:19
14. 1. 2016 15:28
14. 1. 2016 15:35
15. 1. 2016 21:50
14. 1. 2016 15:32
14. 1. 2016 15:35
14. 1. 2016 15:40
14. 1. 2016 21:59
14. 1. 2016 22:02
14. 1. 2016 15:36
14. 1. 2016 15:44
14. 1. 2016 15:51
14. 1. 2016 16:19
14. 1. 2016 20:17
14. 1. 2016 21:58
15. 1. 2016 00:21
14. 1. 2016 21:56
14. 1. 2016 22:17
15. 1. 2016 12:09
15. 1. 2016 14:53
15. 1. 2016 20:15
15. 1. 2016 22:10
26. 1. 2016 16:10
14. 1. 2016 19:58
Avatar - sargis
14. 1. 2016 15:04
hm...
Zabila ho Vette C7, to je známe už dávno.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 15:13
Re: hm...
A vysoká cena a mizerné prodeje, ale je potřeba to svést na něco jiného.
Avatar - CHerokee
14. 1. 2016 15:58
Re: hm...
Taky myslím. Byl vždy velký a trochu neohrabaný. Kousek jsem řídil první generaci a nechtěl bych...převodovka byla hrozná, tuhá nepřesná. Navíc vedle krasavců - Mustanga, Challengeru to má Viper těžké.
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 1. 2016 17:27
Re: hm...
A proto zatím každá generace Viperu ACR zničila na okruhu všechny ostatní americké wannabe kraksny >:D

Nějak nevím, jak může někdo mluvit o Mustangu a Challengeru jako o krasavcích, jsou asi podobně sexy jako stará popelnice. První generace Viperu byla nádherná. Současná verze v modré s bílými pruhy zašlapává vzhledově popelnicoidní Challenger i Camaro, pouťovou C7 i všední Mustang. Navíc verze GTS a ACR byly opravdové stroje pro řidiče, snad jako jediný produkt automobilové výroby v USA. Skvělý V10, manuál, schopné jízdní vlastnosti, charakter a zvuk.

Hlavním problémem je cena, nic moc víc.
14. 1. 2016 19:04
Re: hm...
Naprosto souhlasim. Mozna neni dokonaly ale ma charizma jak prase a oproti mustangu ci camaru je o galaxii dal v kvalite spracovani a materialu. No nic. Budu tu sportku muset vyhrat abych to jeste stihnul
Avatar - Hotwire
14. 1. 2016 21:28
Re: hm...
:yes: :yes: Jedno z naozaj mala americkych aut ktore mam rad.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 22:00
Re: hm...
a ještě absence automatu, ta Viperu sebrala taky hodně potencionálních kupců.
Avatar - Insolito
14. 1. 2016 22:08
Re: hm...
Ale zase na druhou stranu si to alespoň kupovali dobří řidiči >:D , protože s manuálem by si tuhle "bestii" asi těžko kupoval nějakej pozér. ;-)
Avatar - Barrichello
18. 1. 2016 12:21
Re: hm...
to sice jo, ale evidentně ten počet kupců nestačí k tomu aby se model udržel v nabídce. Airbagy sou výmluva, kdby to byl prodejní trhák, něco by s tím vymysleli.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 15:19
Re: hm...
ta je naprosto dokonala suhlasim ( kto dnes ma 7st manual ) ... ;-) ..... tiez som cital o uspechu novej corvetty.... zatial co viper moc nefrcal... inak clanok o konci vipera tu pred par mesiacmi bol... tak neviem ci sa nieco nove udialo ale ok.... nie kazdy mozno zachytil ze sa blizi uz koniec viperu tak asi je na case si to pripomenut .. a nech mi nikto nehovori ze nizke predaje viperu za nic nemozu ... urcite aj tie su pricinou ze sa uz blizi uz jeho koniec .. skoda ;-\ .. sportove kupatka to maju dnes uz dost tazke...
Avatar - fOE
14. 1. 2016 15:28
Re: hm...
ma ho treba carrera, a propo co je na 7st manualu tak skveleho?
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 15:35
Re: hm...
Kdo neví....nepochopí.... ;-)
15. 1. 2016 21:50
Re: hm...
To je přeci supr když musíš furt řadit až do zblbnutí. >:D Hele podle mě silnej motor nepotřebuje víc jak 5 kvaltů. Jel jsem třeba s BMW 330D 5 kvalt a 6 kvalt a musím říct, že 5 kvalt byl příjemnější díky delším rychlostem.
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 15:32
Re: hm...
Přesně tak! Sportovní vozy to mají už velice těžké. Ekofašisté ve spojení s vládními agenturami plné státních úředníků, kteří se musí nějak seberealizovat a ukázat daňovému poplatníkovi, že ho neokrádají jen tak pro nic za nic, nařizují automobilkám jak musí chránit motoristy a vůbec nezáleží na tom, jestli si tu ochranu motoristé přejí nebo ne. >:-[] Novodobá diktatura! >:-[]
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 15:35
Re: hm...
Ale prd, nikdo ti nebrání si tu Corvettu nebo Viper koupit a prohánět se tady. A stejně tak v cizíně, ale tam se poněkud víc prohneš na poplatkách no.
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 15:40
Re: hm...
Štěkáš na špatný strom....řeč není o tom, jestli si vůz můžeš nebo nemůžeš koupit....řeč je o tom, že to sporťáky mají dnes zatraceně těžké... ;-\
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 21:59
Re: hm...
V americe ne. Vyjimkou je Viper, který nikdo nekupuje.
Avatar - wakantanka
14. 1. 2016 22:02
Re: hm...
A sa čuduje niekto že končia športové autá? Ja veru nie. Donedávna keď si vošiel k hocakému predajcovi ľubovoľnej značky, zovšadiaľ na teba útočili slová ako šport, výkon a podobne. Dokonca to pchali a pchajú aj na autá, ktoré majú so športom asi toľko spoločné čo v tráve pohodená koľajnica. >:D Nehovoriac o tom, že v podstate bežné sedany či hatchbacky dosahujú veľmi podobné výkony v praktickejšom balení za podobné peniaze. Automobilky to v jednom momente s tým športovaním prepískli a vrátilo sa im to v podobe nezáujmu o ozajstné športové modely.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 15:36
Re: hm...
so sportovymi autami to bohuzial nevidim moc ruzovo ;-\ .... ale snad niektore legendy ako corvette preziju aj nadalej a vyrobcovia si ich vyznam uvedomia a zohladnia aj nadalej .... lebo ich koniec by asi potesil malokoho .. vipera bude skoda... v podstate je to koniec jednej legendy
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 15:44
Re: hm...
Legendy jako Corvette a řekněme Mustang jsou americkými ikonami. Tím Viper nikdy nebyl a plus o jeho osudu rozhoduje FCA, která má úplně jiné starosti než utápět peníze v prodělečném projektu. ;-\
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 15:51
Re: hm...
paci sa mi moc aj camaro ... snad tam je to v poriadku.... ;-) .. priznavam ze za viperom zase az tak smutit nebudem .. ale corvette alebo mustang ci camaro ... to je u mna posvatna zostava... ktora dufam vydrzi nasledujuce 3-4 desatrocia bez problemov
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 16:19
Re: hm...
Camaro se mě líbilo již v roce 1969, když s ním Helmut Marko závodil v Brně na ETCC. Můj vkus však přešel na menší, praktičtější sportovní auta jako Mini Cooper S, Ford Capri, Toyota Celica, Honda Integra Type R a Mazda 3 MPS. Na stará kolena jsem šel do X5, ale po Focusu RS stále pošilhávám... ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 1. 2016 17:35
Re: hm...
Tak nějak nevím, co je na Corvette a Mustangu legendárního, kromě toho, že se navrstvilo za tu dobu už pár generací. Corvette se jakžtakž přiblížila evropským sporťákům teprve s poslední generací, předtím béčkový produkt, v některých verzích i propadák. Mustang vždycky byla přemotorovaná pozérkára, která uměla jen pálit gumy. Viper byl vždy pro fajnšmekry, první generace byla jednou z legend 90. let, výborný motor, zvuk, manuál, účast i výhry v motorsportu, unikátní design,...jen byl v porovnání s budgetovými Chevrolety a Fordy vždy dražší, ale za více peněz toho taky uměl víc.
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2016 20:17
Re: hm...
:yes: pro mě Viper rozhodně americkou ikonou je. Nemá takovou tradici, ale na rozdíl od Mustangu si hned získal pověst ryzího sporťáku.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 21:58
Re: hm...
Mustang není je sporták a už vůbec ne supersport, Mustang je pony car.

Už chybí jen tu Camaro srovnat s Ferrari.

Na to měli amíci Saleen S7, ale obávám se , že většina osazenstva bude muset použít stredu google, bo nemá šajna jak to vypadá

>:D To samé Panoz
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 1. 2016 00:12
Re: hm...
Jo, Mustang není Mustang, ale poník. Typická americká zbytečnost, hrající si na něco co ve skutečnosti není. Archetyp celé země :-)

Jo Saleen, to je ta věc postavená kdesi v kůlně, po které v dobách Enza, MC12, Carrery GT, SLR McLarenu neštěkl ani pes a která se zmohla na vítězství v jediném závodě >:D Zatímco Ferrari vládlo 2 roky po sobě v GT1 a další roky v GT2, které byly následovány 5 tituly v řadě pro Maserati MC12. Vážně, tahat sem S7 je vyloženě úsměvné :-)

A Panoz, kdo by si nepamatoval tu značku, která se svými patvarovými hokus pokus kreacemi a prototypy nic nevyhrála a byla podrcena Porsche a Audi >:D
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 00:21
Re: hm...
Já je nesrovnávám, bavím se o tom, které auto je a které není ikonou. A Viper je pro mě kažopádně větší ikonou než, jak říkáš, pony car.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 21:56
Re: hm...
Říká ti ěnco Shelby Mustanga, MUstang SVT Cobra atd? Cobra měl víceprvek už v 90. letech, pokud ti to náhodou niklo, takže rádoby evropské sportáčky BMW s radovou šestkou co maj 150-200 koní si to dá ke svačince >:D

Jo a Camaro a Mustang nejsou sportovní auta, ale tzv. pony cars.

A Corvette už od C5ky umí na okruhu zajet taky skvěle, pokud jí umíš řídit.

Kolik toho vyhrála Corvette se ani nedá spočítat. V 70. letechech jezdily i v Evropě Camara a Mustangy okruhové závody.
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 22:17
Re: hm...
Zapomněl jsi na 1969-70 Mustang Boss 302 a 429... :-! Ty já pamatuji a fandil jim na závodních okruzích..... :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 1. 2016 00:26
Re: hm...
Samozřejmě, znám bez nadsázky velkou většinu aut, co spatřily světlo světa ;-) A ujišťuji tě, že BMW mělo v 90. letech takový lineup v podobě M3 , M5 a 850CSi, že všechny 3 SVT Cobry neměly jed, který by na suverénní Evropu jakkoliv zafungoval. To samé Mercedes a od půle dekády samozřejmě Audi.

Pony cars, viz. můj horní příspěvek = useless stuff. Jen výmluva, která chce krýt nedostatečné dynamické schopnosti a špatný konstrukční přístup, leč se to vůbec nedaří. Stejná výmluva jako s Corvettou C5 a tím, že jezdí dobře, když jí umíš řídit >:D I Reliant Robin jezdí dobře, když ho umíš řídit a neobrátíš se v zatáčce na střechu. Nadsázka, ale vážně - Corvetty byly vždycky špatné. Pamatuju si na C6 Grand Sport, ta dostávala tenkrát neskutečný kotel v testech, větší propadák si ani nepamatuju. Co generace, to průměr nebo podprůměr. Poslední verze už dokáže mžourat na kilometry daleko vzdálené Evropany. Z06 je přemotorovaná a poruchová, viz. ostuda v Motor Trendu při anketě Auto roku. A jak vždycky rád odkazuješ na čísla na okruzích (nesmyslně), tak jen mimo hru - Viper ACR rozdrtil tu takzvanou ikonu na prach rozdílem 3 sekund. A to má Viper manuál >:D

Porovnej si, kolik toho vyhrála Corvette a kolik např. linie Ferrari nebo Porsche a hned zjistíš, že Chevy je v motorsportu jak kapka v moři.
Avatar - praděda7
15. 1. 2016 12:09
Re: hm...
Je třeba si uvědomit, že pony cars se stavěly specificky pro US trh. Evropa jim mohla být ukradená. V Evropě stejně nebyla na takové vozy potřebná kupní sila. I co se týče závodění. V US měli svoje kategorie, které byly zase specifické pro US. Proto o US vozech nebylo v Evropě moc slyšet. Že ale dovedou, když chtějí, to Ford se svojí GT40 Evropě dokázal. Takže není o čem diskutovat. :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 1. 2016 13:45
Re: hm...
Hm, ještě tak vědět známá fakta, že? Třeba Ford GT40, který byl kompletně navrhnut, zkonstruován a nastavován v Evropě ve Velké Británii. Včetně designu, šasi, karoserie, aerodynamiky, převodovky, řízení a kompletního setupu a testování. Americký byl jen motor. Lola udělala všechny verze, od Mark I, Mark II, Mark III i Mark IV. Bez geniálních evropských konstruktérů by auto nevzniklo a nevyhrálo jediný závod.

Takže ano, není o čem diskutovat. Amerika neudělala bez Evropy jediné pořádné auto. Ani Shelby Cobra není americká, je to britská AC Cobra, do které dal Shelby pouze jiný motor...
15. 1. 2016 14:53
Re: hm...
Vidim,ze fakty mas nastudovane dobre,ale ten pocit jazdy na amerike musis zazit na vlastnej kozi.Moja osobna skusenost ma naucila ,ze nie su dolezite sekundy na okruhu,alebo testy v casopisoch ,ale to ako ti to auto sadne a ako sa v nom citis a ake zazitky ti dava pocas jazdy.Stare pony cars mne ponukli velice vela a jazda s nimi je brutalny zazitok a vtedy su mi ukradnute jazdne vlastnosti a casy ked si tu jazdu max uzivam.Netreba odsudzovat americke auta aj ked tvoje fakty a vitazstva a casy hovoria o niecom inom.Mna konkretne naplnaju stastim a kazde jedno zvezenie mi vyludi usmev na tvari ;-)

Ale tak isto bol nezabudnutelny zazitok sediet ako spolujazdec aj ked len na par kilometrov vo Ferrari Dino 246 GTS a v Lambe Miura.Nadherna talianske stroje plne emocii.Dokazem presne pochopit preco si prepadol vzpinajucemu sa koni
:yes: ;-)
Avatar - praděda7
15. 1. 2016 20:15
Re: hm...
The Mk IV GT40 that won LeMans in 1967 is the only car designed and built entirely in the United States to win the overall title.[5]

Nemáš úplnou pravdu. A pozor! V Anglii pracovala u Fordů spousta amerických inženýrů. :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 1. 2016 21:50
Re: hm...
Mark IV vycházel stále z předchozích verzí a sdílel hromadu komponentů. Na vývoji Lola stále spolupracovala.

A v Anglii žádní inženýři z USA nepracovali, bylo tam jen pár lidí s vedení a pár konzultantů. To si jen nechceš připustit a zničit ten slepý idealismus. Faktem je, že Ford GT40 je evropské auto a projekt.

Stejně jako v případě jiných úspěšných Fordů, jako např. RS200, Escortů, Focusů nebo speciálů Group 5, za vším stál vývoj buď v UK nebo v Německu.
Avatar - praděda7
15. 1. 2016 22:10
Re: hm...
Ale houno, GT40 byl americký projekt, k uskutečnění kterého byl pověřen evropský Ford a Lola cars. Srdcem auta byl americký motor bez kterého by GT40 bylo k ničemu. Toť vše... :-!
Ford Motor Co. engineer Roy Lunn was sent to England; he had designed the mid-engined Mustang I concept car powered by a 1.7 litre V4. Despite the small engine of the Mustang I, Lunn was the only Dearborn engineer to have some experience with a mid-engined car.

Overseen by Harley Copp, the team of Broadley, Lunn and Wyer began working on the new car at the Lola Factory in Bromley.
Avatar - Petrolhead_CZ
26. 1. 2016 16:04
Re: hm...
Nejdůležitější na autě byla konstrukce, aerodynamika, nastavení podvozku, tuhost šasi, řízení a řazení, což obstarala Evropa. Bez těchto prvků by auto nikdy nevyhrávalo. Motor je úplně to poslední, co má na vítězstvích zásluhu. Tenkrát uměli podobné motory udělat i nadšenci v kůlnách >:D Evropa udělala 90% prací na autě a bez toho by GT40 nikdy nevyhrálo...jinak by to byl křáp s výkonným motorem, který by uměl jezdit jen rovně, jako ostatní americká auta.
Avatar - praděda7
26. 1. 2016 16:10
Re: hm...
.....Motor je úplně to poslední, co má na vítězstvích zásluhu.

Po tomto komentáři už prosím tě nic nepiš........ >:-[]