Diesel si hýčkame jen v Evropě a tvrdime, ze bez nej nelze žít:)
V podstatě jen v Evropě se diesel zásadně rozšířil v osobních automobilech.
A co se nám libi?... ze lze jezdit rychle a za málo. Při předpisové rychlosti už dnes mezi dieselem a benzinem není velký rozdíl pokud pomineme SUV a opravdu velka auta. Hybridni auta při předepisove jízdě jezdí v průměru za to same, co diesel.
První otázka by měla být je diesel opravdu o tolik skodilivejsi pro přírodu a pro nás? Pokud ano zahoďme ho. Nicméně na tohle jsem neviděl nikde jasnou odpověď.
Možnosti máme spoustu cng, elektro, vodík...
Jasně, ale každý přece ví, že elektromobil při dálničním „žere” nesporně víc než nafta nebo i ten benzin. S efektivitou Dieslových motoru při vysokých teplotách oproti benzinu netřeba mluvit.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
kWh = kilowatt za hodinu. 1 kůň výkonu = 736W = 0,736kW. Pokud budeš odebírat za motoru pro jízdu rychlostí 120km/h, tak k tomu potřebuješ u spalovacího motoru například 40kW výkonu (u Octavie má motor typicky 103kW). Protože to trvá hodinu, spotřebuješ 40kWh. Padnou na jízdní odpory (odvalování pneumatik, aerodynamické odpory) a zrychlování. Účinnost elektrického motoru je vysoká (cca 95%), horší je to s účinností akumulátoru auta na baterky. Pokud do něj naláduješ při nabíjení například 100kWh, odebrat budeš moci jen cca 80kWh. S tím ujedeš (teoreticky) 240km. Nakoupit budeš muset ale 100kWh. To tě bude stát cca 200Kč (zatím bez spotřební daně). Pokud bychom započetli spotřební daň, podobnou jako u paliva, zaplatíš cca 320Kč.
Zhruba do 4 letech budeš potřebovat vyměnit akumulátor, protože jeho kapacita poklesla cca na polovinu. Akumulátor bude stát např. 80 tisíc Kč. Tedy 20 tisíc ročně. U obvyklých vozů to bude představovat cca 1Kč na km. Celková cena na km tedy bude stát cca 2,60 Kč. To je o dost více, než dnes o srovnatelné Octavie 2.0TDI... Při dojezdu pouhých 250km... :no:
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
blabol
na 120km/h ti u auta velikosti oktafky staci necelych 20kW, tedy se 100kWh ujedes pres 500km
kdyby aku mel zivotnost jen 1000cyklu, znamenalo by to 500tis km
a jestlize u chrochtu se spotrebou 6litru/100km pri cene 30kc/litr das za naftu 900tis kc na 500tis km, u elektromobilu pri cene elektriky 2kc/kWh a spotrebe 20kWh/100km za elektriku dam 200tis kc, tedy rozdil 700tis jen v "palivu".
prihod servis a jizdenky MHD, protoze te chrochtem nebusti do mesta a zacnes se u najezdu 500tis km blizit k jednomu megu
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
"Zhruba do 4 letech budeš potřebovat vyměnit akumulátor, protože jeho kapacita poklesla cca na polovinu"
Tak teraz si sa sam klasifikoval ako nevzdelany EV hater :-) Skus si nastudovat zivotnost dnesnych baterii ;) zasadne ti to zmeni tvoje uz tak nespravne vypocty :-)
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Vyrobci davaji bezne zaruku 8 let na pokles max 70%. A to se pocita s tim, ze nejaky jantar bude s EV predvadet sprinty, nebo nabijet rychlonabijeckou, oboje pro lionky zabijak.
Jeste zabavnejsi je vyrok
"Pokud do něj naláduješ při nabíjení například 100kWh, odebrat budeš moci jen cca 80kWh"
Ja jsem to meril, co se do baterie ze zasuvky najele, to se z ni taky spotrebuje. Zadnej palec dolu na tom nic nezmeni >:D
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Ty si strejny exot jako negramot antidiesel. Perpetuum mobile by muselo mit nevycerpatelny zdroj energie, tady to funguje stejne jako nadrz paliva. Co natankujes to spotrebujes. OMG
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Všetci, ktorí obhajujete elektromobily si uvedomte, že ak sa náhodou rozšíria (nepredpokladám v blízkej dobe), tak vlády s radosťou zavedú daň z palív na benzín a už nebudú zďaleka tak výhodné.
Navyše o pár rokov napadnú ekoteroristi výrobu elektriny a zrazu bude problém s elektromobilmi, lebo elektrina bude neekologická. Najlepšie by bolo keby sme sedeli doma, pracovali v dosahu pešej chôdze, resp dojazdu bicykla a nemali sme žiadne autá. Elektromobilita je slepá ulička. Uznávam elektropohon ako hračku pre deti (kolobežky, vozítka, bicykle...) Autá sú ale otázne.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Model S porazí to Ferrari v šprinte asi tak 1x a potom sa vybije ;). Pokým Ferrari pôjde ďalej, Tesla ostane stáť. Kľudne by som sa išiel s Teslou pretekať na 24 hodinovku (ja na Ferrari). Pokým by sa ona nabíjala, ja by som prešiel 50 km ;). Nepovažujem sa vôbec za nejakého špičkového vodiča.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Tak potom co sa tyka emisii, diesel nema absolutne sancu na dialnici v krajinach ako Slovensko kde sa iba 10% el. energie vyraba spalovanim fosilnych paliv a zaroven aj Ada bude spokojny ze je to auto pre chlapov.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Samozřejmě elektromobil má mnohem nižší spotřebu energie, a to i na dálnici, elektrický pohon je mnohem efektivnější. Ono to vypadá, že žerou, kvůli malé zásobě energie. Když diesel má v nádrži třeba 450 kWh, tak to vypadá, že je úspornější.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Nesmysl. Pokud do toho započtete účinnost přeměny elektrické energie na chemickou a zpět, zjistíte, že při průměrné spotřebě normálního elektromobilu typu SUV bude zapotřebí nakoupit u nabíjecího stojanu cca 50kWh na 100km jízdy. To je neakceptovatelné. Stejně neakceptovatelná je nízká životnost akumulátoru (počítá se na počet cyklů nabíjení - vybíjení), jeho cena, ekologická zátěž výroby akumulátoru, nehledě na takové drobnosti, jako topení, klimatizace, stěrače apod které si z té baterky něco cucnou. 50kWh stojí (bez spotřební daně) nějakých 200Kč. Tedy 2 Kč/km. Já tedy jezdím s dieselem zhruba za stejnou cenu. A bez výměny baterek za 100 tisíc každé 4 roky... :no:
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Naopak, Ádo?
Tzn. lidé si kupují auta s dieselem pod kapotou přesto, že jsou chudí?
Nebo - lidé jsou chudí, protože si kupují auta s dieselem pod kapotou?
Nebo jak teda? >:D
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
jasně, v čem je lepší biturbo 3,0 V6 nafta oproti V8 s 500 HP?
Krom spotřeby?
Krouták +/- stejnej, výkon většinou lepší, zvuk násobně lepší. Jednoduší benzínový motor.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Jistě, kvůli naftě dražší o 1 nebo možná dokonce 2 koruny si hned poběžím stejně jako všichni ostatní koupit benzín, který sežere na 100km o 100Kč víc >:D Jo, kdyby byl benzín za 10,- a nafta pořád za 30,- tak to by bylo něco jinýho ;-)
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Pokud bude v evropě prakticky nejdražší palivo na světě, tak bude diesel pořád pro většinu firem volbou číslo jedna. Když se mimo evropu tankuje benzín za 10 až 20 korun (nejde i levněji) , tak samozřejmě diesel nepotřebují.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
levneji - to myslis venezuelu jakozto zemi s nejvetsimy zasobami ropy na svete, kde to vypada daleko hur nez u nas tesne pred zhrocenim socialismu??
tak to zlatejch nasich soucasnych 36kc/litr benzinu ...
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Kedysi stál benzín vo Venezuele 1 cent / liter. To tam vládol Hugo Chavez :). Teraz majú totálnu chudobu a dôchodky majú cca 8€ na mesiac = 1,5 km mäsa. Síce majú zásoby ropy, ale nikto ich nechce, lebo majú rôzne sankcie... Radšej drahý benzín a dobrá úroveň, ako Venezuelský život ;).
Nedávno jeden múdry starý pán povedal, že sme sa nikdy nemali lepšie (Slovensko). Má pravdu. Môj otec sa nemal lepšie ako ja, môj dedo prežil 2 vojny, zoštátnenie majetku, zmenky... Môžme sa sťažovať?
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Bohužel si myslím, že tohle je pravý důvod velké obliby vznětového motoru v Evropě na rozdíl od zbytku světa. VYSOKÉ ZDANĚNÍ! Ano, také mi vadí i pořád tankovat. Auto co mám teď, jezdí za 8,5L nafty na 100km a nádrž má "pouhých" 70L. Benzínový motor se nenabízí. U předchozí generace se prodalo v ČR několik kusů s benzínovým motorem a jezdili za 13-18L na 100km. Véčko si opravdu nekupují chudí lidé. Já ho mám jako služební, jako soukromník bych na něj, bez pár drobných 2M, nedosáhl.
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Európa je ale jedným za najbohatších kontinentov. Kde na Zemi sa žije lepšie? USA? Tí už dávno padli na hubu... Ázia síce rastie, ale kto z nás by tam chcel žiť? Ja teda nie - nebol som vychovaný v tak prísnej disciplíne ako Aziati...
Re: DIESEL JE ROPNÁ PROPAGANDA EVROPSKÝCH AUTODEBILEK
Nedávno som šiel s kamošom cca 300 km dlhú cestu = medzimesto + diaľnica. Obaja máme autá nižšej strednej triedy (nie SUV) - on má 1,6 CRDI (diesel), ja 2,0 Skyactive (benzín). Rozdiel v spotrebe cca 0,8l (cca 5,8 / 6,6) (diesel mal menej). Ponáhľali sme sa, tak sme šli maximálnymi povolenými rýchlosťami (+odchýlka). Spotreby ma celkom prekvapili - pozitívne moja, negatívne jeho.
Z tejto cesty mi vychádza, že diesel sa dnes nevyplatí. Samozrejme, kto najazdí viac ako 20 000 km ročne, ten povedzme diesel potrebuje. Bežný človek, ktorý spraví ročne 10 000 až 20 000km ho nepotrebuje.
Myslím, že pri danej jazde by nedala oveľa menšiu spotrebu ani Octavia TDi ;).
Samozřejmě stále potřebujeme na benzín takže nepotřebujeme d
Dieselové motory pracují cca s 3x vyššími pracovními tlaky ve válcích, než motory benzinové, proto musí být konstrukčně robustnější (hmotnější kamióny, autobusy, kombajny, traktory ...) i větší . To není pro osobní automobil nejvhodnější.
Takže diesel neumí vypouštění z čisté emisní ovzduší
Re: Samozřejmě stále potřebujeme na benzín takže nepotřebuje
Pánové, chcete říct , že lidi co kupují auta nad 1,5 mil jsou blázni, že je berou v dieslu? Nejsou, rovnítko platí pro auta velikosti Fabie, ale čím větší auto se nůžky rozevírají. Přechod z dieslového šestiválce na čtyřválcový benzín je sešup dolů. Nejede a žere.
Re: Samozřejmě stále potřebujeme na benzín takže nepotřebuje
Pánové, chcete říct , že lidi co kupují auta nad 1,5 mil jsou blázni, že je berou v dieslu?
Lidé totiž začali auta brát jako spotřební zboží a často k němu přistupují jako k teniskám - koupí za pár kaček a pak je používáme, dokud se nerozpadnou. Jenže auto je poměrně složitý stroj, který vyžaduje i nějakou péči, i když to není veterán se sytičem a startováním klikou. A právě složitost moderního auta, od kterého chceme velké výkony a malou spotřebu, způsobuje neopatrným uživatelům problémy...
Jinak pokud by se více výrobců spojilo a rozdělili si náklady na vývoj motoru, já bych tomu tleskal. Nemyslím, že je bezpodmínečně nutné mít 10 typů např. dvoulitrových naft. V tomhle směru by mi unifikace vůbec nevadila. Při troše dobré vůle by vydělal zákazník i výrobce.
to je podle me prave ta blbost, která funguje jen kratkotobe
spojenim znicis konkurenci a kam to vede, jsme videli v tehdejsim polokomunistickem ceskoslovensku, ktere se z jedne z nejrozvinutějších zemi sveta propadlo mezi rozvojove zeme
No nemyslím si, že by se spojením vývoje motorů zničila konkurence. Tahle věc se tu děje už hodně dlouho, ať už např. dříve Mazda + Ford a dnes např. MB+Renault. Pořád je na autě dost dalších věcí k odlišení. Nemám pocit, že by Renaultí motory v MB byly ukázkou komunistického úpadku.
Zdieľanie vývoja motorov funguje - napr Toyota + BMW (neviem, či ešte funguje), Toyota + mazda (nedávno uzavretá dohoda)... Väčšinou sa spájajú tí, ktorí môžu niečo od seba získať. Napr kolos ako Toyota, ktorý robí najlepšie hybridné systémy a Mazda - malý výrobca, ktorý má podľa mňa jeden z najlepších vývojom motorov súčasnosti. Prečo by sa Toyota rozhodla práve pre Mazdu? Lebo práve špičkový atmosferický motor im ide k hybridu ;)
"A pakliže je pro vysoké evropské úředníky vzorem hospodaření Tesla, která patnáct let své existence hromadí miliardové dluhy, pak dává smysl i ekonomika založená na dotacích a tisknutí nekrytých peněz."
Je to k ničemu?
Nikdo to nechce?
Je nutné to dotovat?
Tesla, aneb vlhký sen socialistického úředníka :-)
Boha to sou zas žvásty = Bieňkowska je členka Občanský platformy = polský liberálně konzervativní pravicový strany. Filoložka s titulem MBA z Varšavský vysoký ekonomický
Komisařka za česko je zas z ANO = průměrná úřednice z Vysočiny. Před volbama sme měli 3 nadprůměrný kandidáty, po volbách Babiš poslal řídit Evropu = průměrnou úřednici která nezvládala český ministerstvo
Omezit emise [odkaz] neni snem socouřady, ale spíš každýho kdo o tom něco ví? ;-)
..ale nie v autach najrozsirenejsej velkosti v CR/SR - Fabia a Golf/Octavia. Uspora 2.0 TDI oproti 1.5 TSI je prakticky nulova aj s srahsim servisom TDI.. ak by sa koncern pustil do poridnych hybridov tak TDI v tychto triedach nema vyznam ani ponukat. V SUV a crossoch s 4x4 je podla mna diesel nahraditelny hybridom hlavne kvoli uspore vahy a ceny hriadela, hlavne ked sa pohon zadku pouziva raz za uhorsky rok, netrebalo by ho vozit ako mrtvu vahu, zato elektromotor v zadu moze rekuperovat pri tych najcastejsich jazdach SUV/Cross - medzi semaformi v meste :-)
Manuálna prevodovka je presne to, čo mi chýba v hybride. Nedávno som kupoval auto. Kľudne by som vzal aj Auris hybrid, ale... Nemá manuál a potrebný Fun Factor. Tak som si doprial niečo iné.
Negatívom pre nás priaznivcov manuálnej prevodovky je, že o pár rokov zaniknú, lebo sa nehodia k moderným systémom - autonómna prevádzka, asistenčné systémy...
Myslím si, že moje súčasné auto tak skoro nevymením...
Doprial si si benzin predpokladam :-) U dieslu ten fun factor asi tiez nie je a jemu konkuruje hybrid v Aurise.. nie benzinu. Fun factor bude mat 180k Auris, aj ked zase len s planetovkou.
Aj diesle majú isto fun factor, ináč by tu nejazdilo toľko Audi (diesel som ešte nemal) :). Ja som si ale doprial atmosferický benzín. Dané auto je dobré v tom, že tu funguje spojenie výborný podvozok - motor - manuálna prevodovka. Takto ma to baví.
Čo sa týka motora - nemusí byť super silný, ak človek nejazdí nad limitmi. Skôr ide o to, ako to auto drží na ceste, ako zatáča... So silným motorom v priemernom aute nebude väčšia zábava, ako v dobrom aute. Čo z toho, že má auto dobré zrýchlenie a dokáže ísť rýchlo rovno, keď ho v nejakom "technickom" úseku dostane Mazda MX5 s motorom 1,5.
Kedysi ľudia jazdili na slabších autách, kde výkon 100 kw a zrýchlenie okolo 7s boli doménou športiakov. Dnes je u rodinného hatchbacku 100 kW pomaly málo a pod 10s na 100 km/h zrýchľuje pomaly má každé druhé obyčajné auto :). A to máme vysoké emisné limity...
Tak pokud to čtvrté slovíčko ve tvém příspěvku mělo být "nějakým", tak ano. Toyotou Prius minulé generace. A rozhodně to nebylo vůbec nic pěkného, připadal jsem si jako v nějaké ošklivé tramvaji.... :'-(:'-(:'-(:no:
Pomylil si si urcenie aut :-) Porovnavaju sa turbodiesly s hybridmi, nie preto ze su zabavnejsie ako benzin, ale kvoli nizsej spotrebe. Manual v turbodiesli nema velmi zmysel, hlavne ked idealne otacky su cca 1300-2000, kazde vytacanie znamena len vyssiu spotrebu a opotrebovanie komponentov ktore nemaju rady otacky a neustale radenie (otravne hlavne v meste) a nepekny zvuk teda neprinasa ziadny bonus oproti automatu, proste manual ma v diesli ten kto nema na automat.
S vyraznym zvysenim ceny si mimo, Auris hybird stal s automatom menej ako Auris 2.0 D-4D s manualom, nizsim vykonom a horsou vybavou. Navysenie hmotnosti (zanedbatelnych 120kg - vaha automatu) pri tomto type auta je uplne irelevantne ked kazde pridane kg pomaha znizit spotrebu :-)
"kvoli uspore vahy a ceny hriadela" ktoremu slovu z tejto vety nerozumies?
Hriadel je mrtva vaha ktora iba zhorsuje spotrebu a drvivu cast jazdenia je nepouzity.
Taky prvoplanovy clickbait, aby sa splnili predpisane pocty clankov.
Ucelove vyjadrenia a vyvodzovania zaverov. A ten posledny odstavec je naozaj ceresnicka.
Z vyjadrenia o "elektrické budoucnosti, kterou předznamenává Tesla" pripisat "v jejím rodném Polsku se můžou po elektromobilech doslova potrhat" a najma vydedukovat "pakliže je pro vysoké evropské úředníky vzorem hospodaření Tesla", to chce fakt fantaziu, alebo jasny ciel clanku.
Ale aby som autora neurazil aj ine perly su, napr. ten dechtovy 6V vs benzinovy 4V, LC a podobne.
Ale nie som si isty, ci to ma na tzv. "uzitocneho idiota" z Autobildu. Co predviedol v poslednom Autobilde (SK verzia) jeden redaktor ako obhajobu dizla, to sa len tak nevidi.
tedy at spotrebni dani nezvyhodnuji naftu proti benzinu (u nas o 30%, napr. v holandsku o 3/4) a at jsou realny emise benzinu a nafty opravdu srovnatelny, a ne ze 1 dyzl vypusti tolik jedovatého NOx co 10 benzinaku a všichni se tvari, ze to je OK.
a jestli se medved chlubi, ze pro likvidaci NOx ma system se tremi katalyzátory, tak at je ma, ale pak to vypada, ze na každý jedno turbo prijde jeden katalyzator, a nejak si rikam, jestli to opravdu stoji za to....
.... taky je potřeba se podívat na hmotnost aut a jejich tvar.... To je moc pěkný že moderní motory žerou málo, jenže pokud je dám do těžkého SUV se špatnou aerodynamikou a velkou čelní plochou, tak si fakt moc nepomůžu....
Jinak sám mám poslední roky skvělou zkušenost s CNG Octou, viz: [odkaz] - bohužel z nějakých důvodů prostě automobilky ani zákazníci CNG nepreferují.....
Sám budu pro sebe shánět kombi střední třídy a na CNG je v nabídce jen nepovedená Audi A4 a jinak nic.... přitom je to efektivní a ekologické palivo.... co už....
Ozaj "tazke" SUV nie su urcene na jazdu "nad-dialnicnymi" rychlostami. Pri jazde beznymi rychlstami ta aerodynamika hra len malu ulohu. Kto ich chce tak pouzivat, nech si priplati na spotrebe, ci na vyssej kupnej cene kvoli emisnym poplatkom automobiliek. Neda sa mat univerzalne auto do terenu, co nic nezerie, je lacne , pohodlne, tiche, dnamicke, rychle a bohvieco este a to vsetko sucasne.
... Tak ono to není jen palivo, ale prostě kvanta materiálu co na ty zbytečně těžké auta padnou, velké pneumatiky, brzdy, všechno.... prostě dvoutunové SUV ve finále vyjde z pohledu nějaké ekologie mnohem méně efektivněji než kombík co váží 1,5 tuny, přitom funkčně jsou ty auta naprosto porovnatelné a to že si lidi kupují SUV je zejména kvůli módnosti toho zboží....
Jako jasně že občas někteří lidi fakt jezdí do lehčího terénu nebo za tím něco tahají, ale to je tak 1% z těch co SUV mají....
Souhlas.
Až davu dojde, že nám opravdu stačí normální auto málo přes 4 metry, kterému ale stačí k normálnímu pohybu nějakých 100 koní... a na to zase stačí normální atmosferický motor, s výrazně nižšími náklady na výrobu, provoz i s delší životností...
Prostě se spustila nějaká nesmyslná spirála: auta čím dál tím větší a neforemnější + marketingová výhoda maximálního výkonu vede k drahým a složitým technologiím, zvyšujícím celkový dopad na prostředí... buď se tu spirálu podaří zastavit, nebo auta fakt zajdou na úbytě, pár nejbohatších bude dávat svůj "úspěch" na odiv jízdou v nesmyslných obludách a ten samý dav, co je dneska u začátku, bude nakonec jezdit "metrem"... i meziměstsky.
A cestu budou schvalovat úředníci... při vstupu se bude každý hlásit automatu osobním číslem = úředníci budou mít dokonalý přehled, kdo kde je... a svět bude vypadat podle "Bruselu".
... jo, takhle jsem to myslel.... jízda dnešním dvoutunovým SUV s rádoby ekologickým pohonem (čili spalovací motor + nějaká verze elektropohonu) je jako přežírání se dietním jídlem.... prostě myšlenka je možná teoreticky dobrá, ale když to celé váží dvě tuny tak to z podstaty nemůže fungovat.....
Bohužel lidi to z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu takto chtějí a co pak s tím?
Presne ste tu trafili to, čo si myslím o SUV. Nezmyselná móda. Ľudia chcú úsporné a výkonné autá. A nakoniec si kúpia SUV? Ťažkú krabicu? Bežné auto, ktoré bude aerodynamické a nie ťažké (NIE SUV !!) bude mať s rovnakým motorom ako to SUV podstatne lepšiu spotrebu a jazdné vlastnosti.
Každý nech si ale kupuje čo chce. Ja som zvolil pekný aerodynamický hatchback, ktorý je relatívne ľahký a sedí sa v ňom nízko. A som spokojný ;)
Nechápem toľko mínusiek daných príspevkom, ktoré hovoria pravdu o SUV ;)
Dost pochybujem, ze vacsina ne-SUV aut v ramci podobnej cenovej kategorie ma lepsie jazdne vlastnosti na ceste (a je nejako vyrazne lahsia) ako moja krabica. A to hovorim o 2roky starom modeli. Mimocestu samozrejme nespominam.
O rok na novej platforme to bude zase inde.
SUV neznamena, ze musi vazit 2 tony. Vahovy rozdiel oproti napriklad kombiku moze byt uplne zanedbatelny a takmer ziaden maly "crossover" nie je tazsi ako bezne "aerodynamicke" auto. Neplati pausalne ani vyrok o jazdnych vlastnostiach. Proste si si zvolil mazdu lebo ti vyhovuje, ale to neznamena, ze je to najlepsie auto pod slnkom a musi vyhovovat kazdemu alebo vecsine - co ani nevyhouje vid predajne cisla. Rovnako ak nevies pochopit toho, kto si kupi SUV, je problem na tvojej strane s chapanim, nie u majitela SUV.
Je to tady každý den. Ať každý jezdí na to co mu vyhovuje. Nafty se nevzdám. Pro mě ideální. Má výkon a spotřebu neřeším. Naftu mám bez DPH a tak i kdyby to žralo 10l/100km tak je to pro mě v normě. A emise? Proč je mám řešit, když "chytrolíni" neřeší co produkují elektrárny, lodě a letadla. Kolik toho asi vyprodukuje takový tanker než přepluje oceán?
Je to moje soukromé auto a tankuji ve firmě. Firemní flotila nemá jediný benzíňák, takže by to na berňáku neprošlo. U firemního auta nic neplatím a tak by mi bylo jedno, kdyby to jezdilo třeba na whisky.
Kedze neuviedol dalsie podrobnosti, nechcel som hned do toho tahat nejake nezdanene benefity a pod. :-) Pockame na druhy diel, resp. vysledok vysetrovania :-)
Najlepšie sa jazdí s autom, ktoré je správne vybrané pre konkrétneho vodiča. Ja mám napr 2,0 atmosferický benzín a nedám na neho dopustiť! Ale bývam v meste, ročne spravím cca 10 000 až 15 000 km a chcem sa za volantom aj zabaviť. Musím ale povedať, že som sa nenakazil turbomotormi, lebo som nikdy nemal turvodiesel, alebo turbobenzín. Čo som ale skúšal, tak okrem "turbokopanca" tie motory až tak zázračne neidú...
Pokud někomu těch pár zlatých co ušetří na daních za PHM v osobním autě stojí, tak bych mu mermomocí diesel nebral. Aspoň je trh rozmanitější a vylepšují a především se dostávají do širšího podvědomí automatické prevodovky bez kterých je jinak auto s dieselem utrpení řídit.
Malý rozsah otáček ve kterých už diesel táhne, ale ještě neřve jako kráva nutí jejich řidiče řadit trojku tam kde má benzín dvojku. Rozjíždění se z křižovatek ve městě za dieselem bez automatu je o držku protože jim to zoufale trvá.
nebude asi nikdy ale to ani za benzin.... kazdy typ sposobu pohonu ma proste nieco do seba a nieco aj dobre aj zle ... dizle v sorente alebo touaregu mi pridu opodstatnene a tu nie som proti ale ked vidim dizlovu fabiu alebo nejake kupatko v dizli nebodaj kabrio tak to uz zacinam menit farbu ;-) ... inak na svete je uz elektricke niro ( a nevyzera marne ) ... a tu zase jednicka na webu mlci a mlci a dava nam tu zase radsej taketo uhorkove clanky "o nicom" vhodne skor na dlhe zimne vecery ;-) ...
Mě by jenom zajímalo, jeslí bys takové sra?ky psal před cca 1o léty, když diesel všichni oslavovali po nižší emise co2. Tenkrát byl naftový motor preferovaný jako ekologický.
Názor Toyoty neberu. Diesely nikdy neuměli jako Němci. Tak na ně hážou špínu.
Chtěl bych vidět realné porovnání jejich Priusu s třeba Golfem 2.0 TDi. Ve šech režimech vč.dálnice. To by bylo panečku překvapení
Akumulator HSD rozhodne bude treba menit omnoho neskor, nez trubo+vstreky+spojku+dvojhmotu u diesela. A ani jeho cena nie je velmi vyssia ako týchto veci dokopy. A bez potreby zasahovat do dolezitych casti pohonu nasimi "majstrami".
O kultivovanosti, hladkej planetovej "prevodovke" a celkovej spolahlivosti ani nehovoriac.
Jenomže ty vstriky, turbo... Asi nezatizi přírodu tak jako pořízení nových akumulátorů.
Jsi de ilni, že tomu nerozumíš? Tobě jde evidentně o tvůj prospěch. :no:
1. Kým prejdeš s dieselom toľko kilometrov, koľko prejdeš s HSD, než sa musí vymeniť akumulátor, tak tá ekologická bilancia je už ťažko dieselom dohnateľná.
2. HSD má malý akumulátor, a jeho životnosť je z princípu jeho nabíjacích/vybíjacích cyklov vyššia ako v BEV.
3. Akumulátory sa do značnej miery dajú recyklovať.
Ja uznávam, že aj diesel má svoje výhody - ale že by to bola zrovna ekológia (v porovnaní s HSD), tak to je vskutku "originálny" názor (treba zvážiť nomináciu na nobelovu cenu).
Jen k ty ekologicky likvidaci baterek - napr. Tesla to za tebe "zlikviduje".
Presneji to zrecykluje a vyrobi z toho dalsi baterii a vydela si na tom znovu.
Cili ten problem neexistuje, protoze ty kobalty a lithia atd. se nejlevneji ziskaji recyklaci.
Fanklub koncernu mínuskuje ;)
Myslite si čo chcete, ale "Hammunasakra" má pravdu. Nemci nikdy nemali tak spoľahlivé motory ako Toyota, alebo Japonci všeobecne. Hlavne taký VW nemá šancu. Nedovolím si povedať, že ich motory sú zlé, ale zďaleka nie sú tak spoľahlivé ako tie japonské. Navyše v 90-tých rokoch boli Japonci niekde úplne inde ako spomínaný koncern.
Kedysi mi povedal jeden predajca japonských áut. "Japonec nikdy nedá do auta to, čo nefunguje na 100%" = nikdy neskúša na zákazníkovi. Nepotrebujem polofunkčné moderné a vybavené auto. Dávam prednosť fungujucému a možno nie najmodernejšiemu, menej vybavenému autu.
Stačí sa pozrieť na Adac ecotest, ktorý nemá dôvod zvýhodňovať Japoncov a Prius spravil reálnu 4,1. Jediný dieselový Golf testovaný v rámci novej metodiky bol 1,6 so spotrebou 5,2. A v tomto teste je sa ide dosť diaľničnou rýchlostnou.
týdne, aby tu nebyl propagandistický článek o tom, jak nutně a nezbytně potřebujeme ty zázračné a spásonosné nafťáky… Jen pokaždé postavený na jiné snůšce nesmyslů.
Začíná to tu být autoodpad.cz.
Uff,ty si aky depresivny yebo.
Jediny odpad na ACZ si ty,potkan.
Uz davno si sa odtialto porucal a potom si sa potichucky zas s pokorou vratil ako potkan z kanalu a dalej tu siris smrad a negativitu.Ty musis byt strasne skaredy potkan.
Aaaa milenci mi svorne odpisali zo spolocneho obeda.
Kde je jeden ,nemoze chybat druhy teplosko >:D
Ale aspon vam mozem obidvom odpisat naraz a snad to pochopite so svojim nizkym IQ.
" Ked je niekto cocot,tak navzdy bude cocot a nemoze sa nato urazit ked ho niekto nazve cocotom" Vo vasom pripade hooodne male. >:D
Prídi na autosalón, bude nás tam možno z ACZ viac, môžeme si to vyrozprávať. Podľa úrovne príspevkov ťa tipujem na 13-ročného fagana, na 35 by som ťa určite netipoval. Žiaľ, nejak to mňa neúčinkuje. A predpokladám, že máš 2 metre a 100 kg. >:D
Tady je zase ekologů... a počítali jste někdy kuřáky?
Tady jsou zase davy ekologů, co pod zelenými hesly razí vymývání země kyselinou sírovou... a výrobu tun karcinogenních a teragenních látek...
A zkoušeli jste někdy odhadnout, jaký vliv na planetu mají kuřáci?
Na světě je podle posledního sčítání cca 1,1 miliarda aktivních kuřáků... tedy téměř přesně stejně, jako registrovaných aut.
Ne každé auto opravdu jezdí.. a jen vyjmečně jezdí pořád...
Ne tak kuřáci. Kolik cigaret takový kuřák denně vykouří?
Kolik CO + CO2 a dehtu vznikne spálením jedné cigarety?
Násobení je svinstvo...
I tak je ale daleko největším producentem CO2 (a čpavku) živočišná výroba... staneme se všichni vegetariány?
Jenže požíváním zeleniny roste tvorba střevních plynů... nemá to řešení!
Osobní automobily jsou zcela marginální zdroj obecně.
Re: Tady je zase ekologů... a počítali jste někdy kuřáky?
Pockej ty jsi chytrak, tak mi to teda zpocitej, protoze ja to neumim. Jako umim nasobit a tak, ale nemam ty udaje a hledat to nebudu.
Ale ty uz to zpocitany mas, tak nam to rekni ne?
Pockej az se jednou doctes, kolik prdi kravy... :-)
za diesel nahrada neni treba, ti co s dieselem chteji skoncit a konci s nim konci kvuli mensimu zajmu a ze se jim tedy nevyplaci vyvoj takoveho pohonneho ustroji, tam kde zakaznici pro diesel jsou zustane i nadale, diesel pokud dozna dalsi vyvoj a ze scela jiste dozna, tak tu bude klidne dalsich 20 let
nekde ho proste nahrazuji hybridy, nekde benzinaky a nekde ho nahradi elektromotorem, nekde ale zustane, je to normalni postupna revoluce vyvoje technologii a trhu, nic zvlastniho a nic co by lidstvo neznalo z mnoha jinych odvetvi, nebo snad nekdo ceka ze za 1000 let tu bude vse tak jako dnes?
Sú ľudia, pre ktorých je náhrada za diesel. Mám plno kolegov, ktorí prešli napr z TDi na moderný benzín a nesťažujú sa. V podstate ale kedysi podľahli móde a kúpili si Octáviu TDi. Ani ju nepotrebovali, ale boli IN. Teraz vymenili za nové a keďže na diesel nemali, tak išli do benzínu. Sú spokojní.
Sú to ale ľudia, ktorí najazdia menej ako 20 000km ročne.
Se stopetasedesatikonovou Mazdou 6 s manualem dojizdim denne 70 km jednim smerem v kombinaci male okresky, dalnice a prujezdu prakticky celou Prahou, a dlouhodoby prumer (za 30tkm) mam 6,7. V posledni dobe, kdy jsem jezdil vic mimo spicku, jsem na 6,3. Vsude mimo mesto legalni rychlost +10% (dle na +3km/h presneho digitalniho displeje pred celnim sklem), obcas se proletim vecer (rekneme, ze v Nemecku) v hezkych usecich 200+. Takze z meho pohledu rozhodne benzin je vhodny i do auta, ktere ma 4.9 metru a tezka 19” kola... Znami s dvouapullitrem a automatem jsou na tom tak o litr a pul hur, ale porad to nijak vzdaleno koncernovym dieselum, zvlast pri zohledneni nizsich nakladu na prohlidky a (u Mazdy spis jen potencialni) servis pri vyssim najezdu.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Hele ja zastance dieselu nejsem a nikdy jsem zadny nevlastnil, ale neco jsem s tim najezdil.
A kdyz jedes s dobrym benzinem za 6.5, s normlanim dieselem pojedes za 5 - 5.5
Takze tady ten argument moc nehraje.
A kdybys vzal dvoulitry u Mazdy 6, porovnavas 145 koni 210Nm proti 150k 380Nm, to je citelny rozdil.
Nakonec pry (!) 2.5 Mazda 6 jede za 7.5 - 8 l/100 a to podle tebe "neni vzdaleno koncernovym dieselum". Tak tady uz jsme uplne mimo zejo, to je rozdil 2.5 - 3 litry.
A kdybys videl treba spotrebu 530d, kdyz to moc nezenes, to bys uz vubec nechapal (jakoze je stejna spis lepsi nez u tech koncernovych dvoulitrovych dieselu).
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
FYI, jezdil jsem OII Scout 2,0 TDI 103kW (2007), VW Passat 2,0 TDI 125kW (2012) a teď Mazda 6 2,5i 141 kW (2017). Oktávka jezdila za 6,5/100, Passat za 6,8/100 - údaje PP, obě auta spotřebu trochu přikrášlovala. Ve skutečnosti byla o pár desetinek vyšší.
Mazda jezdí za 7,2/100 a spotřeba sedí. Rozdíl spotřeby mezi těmito konkrétními auty je nepatrný a diesel, minimálně u Mazdy, nedává smysl. Tím netvrdím, že neexistují ještě úspornější dieselové motory, např. zmíněné BMW. Atmosféra také nemusí každému vyhovovat, protože v nižších otáčkách je pocitově línější. Naopak, ve vyšších otáčkách je radost s ní jezdit, je bezproblémová v servisu, proto nelituji koupě. Smysl dieselu dnes vidím jedině u velkých SUV.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
"Karle" prečo si myslíte, že to neide mať podobnú spotrebu na Octávi a Mazde 6? Vyššie som písal skúsenosti s 1,6 CRDI (diesel) a 2,0 Skyactive. Rozdiel nebol tak veľký, aby ma presvedčil, že diesel je oveľa lepší.
Navyše plus pre Mazdu 6 je, že je to väčšie auto ako Octávia II. Poznámka: nie je Octavia Scout 4x4? (navýšenie spotreby)
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
palixi, proč si myslíte, že je potřeba mé jméno dávat do uvozovek?
Já se skutečně jmenuji Karel.
K věci - mezi Oktávkou 2,0TDI a M6 2,5i bude reálně spíš 1,5l. I tak je to na benzín pěkný výsledek, ale tvrdit, že je to poloviční rozdíl není moc reálné.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Samozřejmě. Ale pokud chci porovnávat spotřebu, mělo by to být za podobných podmínek. A já tvrdím, že stejným tempem jako s O TDI za 6,5 nepojedeš s M6 2,5i za 7,2. To je pitomost.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Tak to uz zni jako realita.
Pokud je to 6 vs 8 litru na sto, je to o 33% vyssi spotreba benzinu oproti dieselu (resp o 25% nizsi spotreba dieselu oproti benzinu), jen aby bylo jasno.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Práve Mazda je špička v motoroch. Mám 3-ku (88 kW) a diesel nebude mať oveľa nižšiu spotrebu. Písal som jedno porovnanie vyššie.
Osobne som bol kedysi fanúšikom VW, Škoda (pred 20 rokmi), Ford (Focus), ale postupne som dospel k "Japoncom". A keď som skúsil Mazdu, tak som si povedal, že za dostupnú cenu je to úplne iná liga (jazdné vlastnosti a pocity pri šoférovaní), pre človeka, ktorý rád šoféruje. OK - atmosféra vyžaduje častejšie radenie, ale aj o to u šoférovania ide :). Mazda je tak trochu auto pre fajnšmekrov, ktorí nemajú na BMW ;).
Nechcem tu robiť reklamu, každý nech si kúpi čo sa mu páči a vyhovuje. Mazda stojí minimálne za vyskúšanie = aby bolo s čím porovnávať jazdné vlastnosti. Silný záťah turbomotora nie je všetko, ak auto nemá adekvátne dobrý podvozok.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Jasne, mazdu si kupi ten co nema na BMW, lebo ste vsetci mazdafanatici fajnsmekri. Ani jazdne vlastnosti nie su vsetko ak auto nevyhovuje po inych strankach - pre mna napriklad mazda neponuka aktualne ziaden vhodny model. A svoje male turbo by som za tvoj skyactiv teda rozhodne nevymenil.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Tak to je jasný, že třeba Mazdu CX-5 s 2,5i si koupí jen nenáročný řidič, zatímco fajnšmekr raději 5008 s tříválcem 1,2. :yes: Abych nebyl tak přísnej, klidně i Mazdí 2,0i.
Koho mi to tak připomínají "mazdafanatici fajnšmekři"? Jó, už vím, zcela objektivní fandy Peugeotu.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Prosim pripomen mi, kde som poukazoval na to, ze peugeot si kupuju len fajnsmekri. Alebo nejaku obdobnu variantu kedy si niekto kupi peugeot, lebo nema na premiovku a je to vlastne ekvivalent?
Ale ak narazas na to ci vezmem radsej 5008 oproti CX5, tak ano, ale prioritne preto, ze 5008 ma 3 samostatne sedadla vzadu a ma viac miesta.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Že se ti líbí víc 5008 než nějaká Mazda, do toho mi nic není. Já narážím na to, že bys nevyměnil svůj motor za skyactive. A že ti pasuje i do krávy jako je 5008.
Re: Benzin neni cesta pro stredni tridu? Ale kdepak
Ano nevymenil, preco aj? Vsak to pisem vyssie. A ze pasuje aj do 5008 ako zaklad sa presne vylucuje v com? Dalsiu debatu na temu vaha a aka je 5008 "krava" si odpustim, z mojej strany je to strata casu a opakovat sa nemienim.
kromě velkých aut dnes nafta nemá moc co dát.Je v nás zakořeněný rozdíl mezi 1,9tdi z roku 2000 a benzinem a to už ale dávno není pravda.Jediný kdo prosazuje naftu jsou výrobci, protože ve výrobních nákladech není rozhodně disel o 50-70tis. dražší než benzín.Prostě nám prodají předražený motor, který ve výdledku na 200tis.km nic moc neušetří.