Velká Británie patří mezi minimum velkých trhů v Evropě, kde v současnosti rostou prodeje nových automobilů. Analytici ale upozorňují na to, že situace v Británii není tak růžová, jak se na první pohled zdá.
Ježdění vlevo respektive pravostranné řízení je prý přirozenější. Kdysi jsem četl nějakou studii, kdy zjistili, že v krizi řidič strhává přirozeně řízení doleva. Tudíž v Británii dochází k menšímu počtu čelních střetů automobilů.
Britský interiér (jestli něco takového je) je perfektní (RR, RR :-) , LR, AM)
špatně si mne pochopil: interiéry britských vozů jsou super, ale interiéry s volanty napravo vypadají dle mého divně, u jakéhokoli auta, asi nejhorší bylo(co jsem sám viděl naživo) interiér E46 s natočeným interiérem na špatnou stranu-to vypadalo skutečně ohavně
???
Ja jezdim stridave tam i tady... a presto, ze "tady" mam najeto mnohem vic a tady jsemk se jezdit naucil, tak se mi "tam" jezdi lip!
S jedinou vyjimkou - razeni levou rukou je divny... proto tam davam prednost automatu - a asi nejsem jedinej, vzhledem k pomeru prodanych aut s automatem a manualem... :-!
Suhlas, mal som auta s volantom vpravo aj vlavo, jazdil som na oboch typoch na kontinente aj ostrovoch, a uplne jednoznacna davam prednost jazdeniu vlavo a volantu vpravo.
Navyse, vacsina populacie ma dominantne prave oko - vnima nim viac, dokaze spracovat viac info, a je lepsie, ked nim vnima dopravu v protismere i obraz v spatnom zrkadle.
možná kdybych někdy měl tu možnost si to zkusit změním názor-co jsem slyšel od lidí co tam byli a jezdili, prej se to učí dost blbě-hlavně řadit naopak
z vlastní zkušenosti můžu říci, že pravostranné řízení je lepší. Osobně mám větší jistotu, když volant můžu držet v pravé ruce a levou ruku mít položenou na páce. Myslím, že většina praváku mi dá zapravdu.
???
Teda to jsou kecy... normalniho Brita by asi pojistny podvod ani nenapdadnul... ale je fakt, ze je tam pomerne hodne pristehovalcu... ze Slovenska, z Polska... ale i z Cech. :-(
Nedavno som pozeral britsky dokument na tuto temu. V statistikach bolo aj vela Britov z vyssich prijmovych skupin. A dokonca aj nejaki so slactickymi titulmi!
Svoje urcite zohrava aj fakt, ze je tam populacny rast u naturalizovanych pristahovalcov.
Kolko potrebuje aut rodinka 2+1 a kolko taka 2 + 5?
Problém není v tom, že je na tamním trhu nedostatek ojetých aut, výběr je tam poměrně slušný, auta vypadají slušně, zachovale a za dobrou cenu, nedá se to srovnat s tím vrakovištěm co leží v našich bazar.
Problém ojetin je v tom, že za staré auto platíte mnohem větší pojistku + různé ekodaně atd.
Ten posledy odstavec v clanku je akysi domotany.
V Britanii je fura aut z druhej ruky a ceny nizke. Tu je jasne vidiet, aku maju vlastne ojazdene vozidla cenu. Keby na druhej strane kanala bol Balkan, Ukrajina, Slovac, ... , hned by to bolo o niecom inom.
O zachovalosti ojazdenych aut v Britanii neviem :-) A to som jedno kupil pre seba, a kupu niekolkych som absolvoval so znamymi (Slovaci aj Anglicania).
Cesi a Slovaci sa o auta staraju ovela viac a lepsie ako Briti, uz len take drobnosti... nepoznam Brita, ktory leje do ostrekovacov specialnu kvapalinu. Ani v zime. Vriacu vodu z rychlovarnej kanvice? Skoro kazdy :-)
Tabulka automobiloveho specialistu Halfords mi pre moj benzinovy dvojliter za najlepsi vybrala olej pre dieselove nakladaky :-)
Ved na aute mozes ma legalne 4 rozne pneumatiky (rozny dezen, rozny vyrobca, rozny rychlostny index) - staci, aby sedel rozmer. To je starostlivost o auta? :-)
"mohou zákazníci pořídit už za měsíční splátku ve výši asi 300 liber"
Vacsina britskych aut sa predava na hire purchase, nie na leasing. Rozdiel je v tom, ze pri hire purchase nesplacaju celu cenu - povedzme 2/3. Zvysok doplatia jednorazovo po skonceni splatkoveho obdovia, alebo im to odkupi dealer, ale odkupna cena nie je garantovana.